Dobrze radzimy sobie na trudnym rynku – dane finansowe Grupy PKP CARGO w pierwszym półroczu 2019 rok
Po pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku Grupa PKP CARGO osiągnęła 2,45 mld zł przychodów operacyjnych, co oznacza zmniejszenie przychodów o 2,5 proc. w stosunku do tego samego okresu 2018 roku (2,51 mld zł). Przy czym warto zauważyć, iż spadek przychodów jest trzykrotnie mniejszy od spadku przewiezionej masy towarowej. Wynik EBITDA pozostaje na wysokim poziomie – wskaźnik ten wyniósł 450 mln zł i wzrósł o 6,7 proc. w stosunku do wyniku osiągniętego w ub.r. (422 mln zł). Natomiast wartość wskaźnika EBITDA skorygowana o wpływ Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej nr 16 (MSSF 16) wynosi 387 mln zł.
Spółka PKP Cargo zadebiutowała na giełdzie w 2013 roku. Akcje na debiucie były warte 81,16 zł i przez dwa lata kurs wahał się w granicach 70-90 złotych. W 2016 roku nastąpił spadek - w maju akcje spadły do ceny 29 złotych. Po odbiciu cena wzrosła nawet do powyżej 60 zł w 2016 roku, ale w marcu 2018 roku nastąpił gwałtowny spadek ceny. Teraz mamy do czynienia z kolejnym - od połowy czerwca akcje spadły z 44 zł do 27 zł. To najniższy poziom w historii.
Produkcja wagonów z udziałem PKP Cargo ruszy ok. 2022 roku.
Mam nadzieję, że proces uzgodnień treści umów w sprawie wspólnej produkcji wagonów nabierze tempa i będziemy mogli pochwalić się takim wydarzeniem jeszcze w tym roku. Sama produkcja ruszy wtedy w ciągu 2-3 lat – powiedział WNP.PL Witold Bawor, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych.
PKP Cargo przewiozło 8,3 mln ton towarów w lipcu, wzrost o 8,5% m/m.
PKP Cargo przewiozło 8,3 mln ton towarów w lipcu, co oznacza wzrost o 8,5% w stosunku do czerwca br. W porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosła także praca przewozowa wykonana przez grupę i wyniosła 2,1 mld tkm (+7,5% m/m), podała spółka.
PKP Cargo nie chce być tylko przewoźnikiem kolejowym. Nowy plan to operator logistyczny
Pozycja największego kolejowego przewoźnika towarowego w Polsce i drugiego w Unii Europejskiej to dla PKP Cargo za mało. Spółka chce przekształcić się w narodowego operatora logistycznego. Prace z tym związane już trwają, a stawką jest nie tylko los samej firmy. PKP chce, by to Polska, a nie Niemcy, stała się regionalnym hubem transportowym dla naszej części Europy.
PKP Cargo chce przejąć udziały trzech rumuńskich przewoźników
Trzy prywatne spółki transportowe operujące na rynku rumuńskim mogą wkrótce dołączyć do grupy PKP Cargo. Polski przewoźnik rozpoczął rozmowy na temat nabycia w nich udziałów – wynika z najnowszego raportu bieżącego PKP Cargo. Szczegóły negocjacji są poufne, a ewentualny termin ich zakończenia pozostaje nieznany.
PKP Cargo ze zgodą rady nadzorczej na kupno 220 wagonów za 126 mln zł
Rada nadzorcza PKP Cargo wyraziła zgodę na zawarcie umowy z konsorcjum Wagony Świdnica oraz Astra Rail Industries na dostawę 220 wagonów przeznaczonych do przewozów intermodalnych - podała w środę spółka. Wartość umowy to 126 mln zł. Jak poinformowano w komunikacie PKP Cargo wagony mają zostać dostarczone do 30 listopada 2022 roku. W 2021 dostarczonych ma zostać 130 wagonów, a w 2022 pozostałe 90.
PKP Cargo przewiozło we wrześniu 2019 roku 8,2 mln ton towarów – aż o 1,2 mln ton mniej niż rok temu. Jeszcze bardziej spadła praca przewozowa – z 2,4 mld tonokilometrów we wrześniu 2018 r. do zaledwie 2 mld tonokilometrów we wrześniu 2019 roku.
Spółka PKP Cargo opublikowała wstępne wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały 2019 roku. Jednocześnie obniżono prognozowany wynik EBITDA na koniec roku.
Zarząd spółki PKP Cargo opublikował szacunkowe wybrane skonsolidowane wyniki finansowe i operacyjne za 9 miesięcy 2019 roku. Jak zaznaczono, mają one charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie. Ostateczny raport Grupy zostanie opublikowany 21 listopada 2019 r.
Wyniki finansowe Grupy PKP CARGO po trzech kwartałach 2019 roku
Grupa PKP CARGO po trzech kwartałach 2019 roku zanotowała przychody operacyjne na poziomie 3,67 mld zł. Wynik EBITDA (po skorygowaniu wpływu MSSF 16) pozostaje wciąż na bardzo wysokim poziomie i wynosi 616 mln zł.
PKP Cargo: Widać tendencję wzrostową w przewozach kolejowych
W październiku 2019 roku rynek transportu kolejowego w Polsce ponownie skurczył się r/r, o 7,0 proc. według masy towarowej i o 10,7 proc. według pracy przewozowej. Jednocześnie październik 2019 roku był drugim z kolei miesiącem, w którym dynamika przewozów Grupy PKP CARGO m/m była wyższa niż u konkurencyjnych operatorów kolejowych łącznie, zarówno w ujęciu masy towarowej, jak i pracy przewozowej.
Cena akcji PKP Cargo po raz pierwszy w historii spadła poniżej progu 20 zł za walor. Analitycy obniżają rekomendacje dla inwestorów spółki, spodziewając się trudnej przyszłości przewoźnika.
Wystarczy przyjrzeć się jak spadła wartość spółki w latach 2014-2019 aby dowiedzieć się jacy to fachowcy są wstanie z 3,7mld zrobić, 0,9 mld w 5 lat. Rekord chyba został pobity
Millennium Leasing oraz PKP Cargo w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego zawarły umowę o udzielenie linii leasingowej o łącznej wartości 150 mln zł netto. Środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie zakupu: taboru kolejowego, maszyn i urządzeń zaplecza technicznego, pojazdów oraz innych przedmiotów uzgodnionych między stronami. Okres dostępności linii wynosi 12 miesięcy z opcją przedłużenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum