Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Następny
Wrocław - Jelenia Góra - Szklarska Poręba
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 12-02-2016, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Z Legnicy do Wrocławia dojedzie się linią kolejową w około 30 minut - mówi Jerzy Łużniak, zastępca prezydenta Jeleniej Góry.

Wow! To jest fascynujące. Jeżdżę na tej trasie regularnie od wielu lat i chyba byłam ślepa.

Panie Łużniak, proszę najpierw zajrzeć do rozkładu jazdy, a dopiero potem się wypowiadać na ten temat. Pociąg osobowy z Legnicy do Wrocławia Gł. jedzie ok. godzinę. Nawet pociąg EIC jedzie prawie 40 min. Mało tego, ten czas z roku na rok sukcesywnie się wydłuża (nie wiem czy z winy PLK czy z winy KD). Od marcowej korekty pociągi będą jechać już ponad godzinę.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 12-02-2016, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Wysyp takich pomysłów zdaje się sugerować rychłe nadejście wyborów. Problem w tym, że znaczna część elektoratu wierzy w cuda, natomiast pociągi jeżdżą tylko według praw fizyki a te są nieubłagane i żadnym zaklęciom nie podlegają. E zawsze =mc2 , zaś o sile odśrodkowej szkoda pisać. Dodajmy do tego wygaszanie popytu wskutek działań celowych lub elementarnej głupoty i mamy to co widzimy za oknem. Jest ziarno prawdy w teorii, że rozum jest cięższy od powietrza i ściele się nisko. Dlatego awansowanie niektórych osobników powoduje ich rozbrat z rozumem. Zasadę sformułował Laurence J. Peter.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 13-02-2016, 10:41    Odpowiedz z cytatem

Ale tunel pod Górami Wałbrzyskimi i tak IMHO kiedyś będzie musiał powstać. Co za problem by był później puszczać na przemian 3 pociąg:i do Jeleniej Góry przez Wałbrzych Główny, na skróty tunelem oraz kończące bieg w Wałbrzychu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 13-02-2016, 15:59    Odpowiedz z cytatem

Panie Łużniak, do Jeleniej jedzie się dłużej niż do Wałbrzycha i Legnicy ponieważ jest dalej i chyba Pan na to nie poradzi . Gdzieś pewnie Pan przeczytał historię z początku XX wieku o planach budowy odcinka Świebodzice - Stare Bogaczowice - Sędzisław . Niemcy z tego zrezygnowali jako mało opłacalna inwestycja ( mino że w początkach XX w. kolej była bezkonkurencyjna w przewozie osób i towarów ) . Zapomniał Pan o jeszcze jednym pomyśle , najszybsze połączenie było przez Strzegom i Roztokę . A i ciekawe Skąd Pan wziął koszt 1 mld , ani odcinek w/w ani rewitalizacja odcinka Wałbrzych Szczawienko - Szczwno-Zdrój - Boguszów Gorce Wsch. tyle by nie kosztowała , chyba że na pr szlak. 350 km/h i to będzie genialny pomysł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 14-02-2016, 12:39    Odpowiedz z cytatem

Czy mógłbyś podać źródło na podstawie którego twierdzisz, iż na początku XX wieku Niemcy z powodu nieopłacalności zrezygnowali z budowy linii omijającej Wałbrzych? Czy nie chodziło bardziej o duże trudności terenowe??

Pomysł o którym dyskutujecie nie jest żadną nowością, już wiele lat temu powstała na Politechnice Wrocławskiej koncepcja o modernizacji linii Wrocław-Świebodzice do 160 km/h i budowie nowego odcinka Świebodzice-Sędzisław. Wiadomo, że nowa linia biegłaby w trudnym terenie czyli głównie w tunelach i estakadach podobnie jak niemieckie NBS (Neubaustrecke). Z 10 lat tematu jak rozpoczynały się dyskusje i pomysły na temat modernizacji linii kolejowych z RPO to ówczesny IR Wrocław przygotował dla UMWD plany, aby z RPO zmodernizować linię z Wrocławia do JG (m.in. 160 do Jaworzyny/Świebodzic) i szacowali koszty właśnie na około 1 mld złotych. Myślę, że ta kwota podana w tekście nie jest przesadzona, zwłaszcza w kontekście budowy nowego odcinka.

Jednak myślę, że pora zejść na ziemię i póki co wycisnąć z LK274 to co jeszcze się da czyli jak najwięcej odcinków na 120/130 od Jaworzyny do Wrocławia i optymalizacje na pozostałym odcinku trasy.

Kto wie, może za 20-30 lat nadejdzie moment, aby zbudować nowy odcinek, ponieważ jazda z JG do stolicy Śląska przez Wałbrzych nie jest idealnym rozwiązaniem i wynika z zaszłości historycznych, kiedy to budowano Śląską Kolej Górską ze Zgorzelca (Berlina) do Kłodzka przez JG, Wałbrzych.

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008

PostWysłany: 14-02-2016, 13:32    Odpowiedz z cytatem

To nie musi być science-fiction. Oczywiście pomysły w rodzaju budowa nowej linii kolejowej specjalnie pod Jelenią Górę to niewarte uwagi brednie, ale częściowo tą kwestię mógłby rozwiązać szlak KDP Wrocław-Lubawka jako przedłużenie Y-greka w kierunku Czech i część szybkiego korytarza Warszawa-Wrocław-Praga-(Monachium). Fajnie by było, gdyby nasze dzieci tego dożyły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 14-02-2016, 17:27    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG : Postaram się odszukać źródło .
Kasa na koleje z UE jak by nie było jest ograniczona . Myślę że rozsądnie jest rewitalizować jak najwięcej linii dojazdowych do gł. linii Jelenia - Wrocław i otwierać je dla ruchu pasażerskiego , myślę Lubawka - Sędzisław , Mieroszów - Boguszów i Jelenia - Karpacz . Przy odpowiednich prędkościach przyniesie to więcej pasażerów na Jelenia - Wrocław , w/w linia po remoncie będzie miała całkiem niezły czas przejazdu . Na tym etapie kolej czasowo zrównała się z komunikacją autobusową .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

misiek146 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2016

PostWysłany: 15-02-2016, 06:18   EIP JELENIA GÓRA- WARSZAWA Odpowiedz z cytatem

hejka,
Wyglada na to ze niestety nie doczekamy sie nowego EIP z Jeleniej Góry Do Warszawy wraz z nowym rozkładem jazdy od 13.03.2016.
Jak widzę na stronie PKP poranny EIP który wczesniej był przedstawiany jako EIP wyjeżdza teraz z Wrocławia, a do Wrocka znowu trzeba jechac KD i to o 3:58 !! Hmm
Masakra jakaś! Ciekawe co na to włodarze Jeleniej Góry którzy zarzekali sie że pociag EIP ruszy w marcu najpozniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 15-02-2016, 08:14    Odpowiedz z cytatem

Będzie od 29 kwietnia, tak samo jak i Darty wyjadą 30 kwietnia do Jeleniej Góry- potwierdzone z centrali IC. Włodarze miasta na to nic nie poradzą. IC dopiero wzeszłym tygodniu dostali z KE pełne pozwolenie na wjazd Pendolino do Jeleniej Góry. Oficjalnie jeszcze tego nie potwierdzono, bo PIC chce się tym pochwalić na jakiś kilka tygodni przed wprowadzeniem pociągu do rozkładu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 15-02-2016, 22:57    Odpowiedz z cytatem

ufoludek napisał/a:
Ale tunel pod Górami Wałbrzyskimi i tak IMHO kiedyś będzie musiał powstać.

To jest tak realne jak kosmodrom na Górze Szybowcowej. Szkoda czasu na te dywagacje. Rozmawiajmy o rzeczach realnych!

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 15-02-2016, 23:37    Odpowiedz z cytatem

Od czasów okupantów nowa linia nie powstała bo nie mówię o PKM czy do Szyman 1,6km i nie powstanie nowa i to z wielkimi tunelami a politycy od lat obiecują a wyborcy łykają jak młode pelikany. Modernizować już powstałe za czasów Niemców czy Austriaków bo w przeciwnym razie zamiast budować będą kolejne linie skreślane z map.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ideprosto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2015
Skąd: z Ziemi

PostWysłany: 16-02-2016, 09:18    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie - mówmy o rzeczach realnych. Jakiś polityk się wygłupił - jakaś gazeta to napisała i mam wrażenie, że niektórych to fantazja bardzo poniosła.

_________________
Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

JanuszJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2015
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 17-03-2016, 07:30    Odpowiedz z cytatem

Skrócenie czasu przejazdu koleją... To możliwe:

Czy istnieje możliwość skrócenia czasu przejazdu do Wrocławia z Jeleniej Góry do ok. godziny, lub niewiele więcej?

Więcej na ten temat: Skrócenie czasu przejazdu koleją... To możliwe!

Pociągiem do Wrocławia omijając Wałbrzych? Czy to możliwe?

Czy istnieje możliwość skrócenia czasu przejazdu do Wrocławia z Jeleniej Góry do ok. godziny, lub niewiele więcej? Tak, pod warunkiem, że pociągi nie będą przejeżdżały przez cały Wałbrzych, a omijały ten relatywnie krótki odcinek, niemniej angażujący ze względu na skomplikowane torowiska i konieczność obniżenia prędkości przejazdu składu.

Więcej na ten temat: Pociągiem do Wrocławia omijając Wałbrzych? Czy to możliwe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 17-03-2016, 08:15    Odpowiedz z cytatem

Łużniak chyba nie ma co robić w Jeleniej że zajmuje się pierdołami. IC na pewno nie ominie Wałbrzycha a o skracaniu i produkowaniu nowych tras nie ma mowy. Wyremontujcie linię do Lwówka a potem twórzcie inne cuda. Z tych nudów to chyba już im na mózg wali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 17-03-2016, 10:57    Odpowiedz z cytatem

Wałbrzych da się ominąć i to niekoniecznie przez Szczawno (zresztą to już nie do odbudowania). W przeciwieństwie do trasy przez Bolków i Strzegom. Tu trzebaby oprócz remontu trasy odbudować łącznicę ze Strzegomia Miasto do posterunku którego nazwy nie pamiętam oraz zrobić most w Strzegomiu. Pytanie jakie to koszty. Przy okazji elektryfikacja tej trasy... Zmiana kierunku na stacji Strzegom byłaby zbyt czasochłonna, niemniej i tam trzebaby dociągnąć druty na wypadek gdyby na łącznicy coś się stało. No ale to wszystko gigantyczne koszty, poza tym Strzegom i Bolków nie dostarczą tylu pasażerów co Wałbrzych. Na ruch codzienny wystarczający by był EN81.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl