Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Następny
Wrocław - Jelenia Góra - Szklarska Poręba
Autor Wiadomość

Doctor No Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2010
Skąd: Poznan

PostWysłany: 03-09-2010, 04:36    Odpowiedz z cytatem

1. Do Skubi: to może jeszcze trochę, i jak wynika już z tego rozkładu, zdejmą drut do Szklarskiej wogóle? Czy tam jeżdżą jakieś towary? Ciekawe jaka będzie ogólna frekwencja na tych szynobusach. Aż żal że zatruwa się środowisko spalinami zamiast dbać o nie. 2. Dolnoślązak: gdyby chcieli i mieli ambicje to nie byłoby problemu przygotować W. Miasto pod taki cel. Dawno tędy nie jechałem ale pamiętam że miejsca tam sporo. A towary mogą przeczekać gdzie indziej. Tylko że u nas liczą się 2 rzeczy (to tyczy się też p.1): najpierw dorwać się do kasy pod byle pretekstem, a później ją wydać pod byle pretekstem żeby jak najwięcej profitów zebrać w jak najmniejszym gronie. Ot i całą tajemnicą czasów w których żyjemy. A rachunek trzeba będzie zapłacić już za rok. Słyszeliście już o tajnym raporcie Bundeswehry w którym mówi się o braku ropy i konsekwencjach tego stanu rzeczy?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 03-09-2010, 08:03    Odpowiedz z cytatem

Doctor No napisał/a:
... Po co wkładać duże środki w remont odcinka Jaworzyna-Sędzisław jak z przyczyn obiektywnych, kreta trasa, nie podniesie to prędkości. Dla pociągów ex i pospiesznych lepiej byłoby zelektryfikować ten odcinek przez Roztokę i Strzegom.

No to zobaczmy, co mamy w Strzegomiu:
http://www.mapofpoland.pl/Strzegom,zdjecie,1,3524,Bazylika.html#galeria
http://picasaweb.google.com/alvar696/100418MarciszowBolkowStrzegomTematykaKolejowa#5504273868863972370
Ta estakada leci przez całe centrum miasta. To chcesz elektryfikować i puszcać tam ekspresy? Gratuluję fantazji. Na dodatek trzeba wekslować lokomotywę na stacji Strzegom, bo zmienia się tam kierunek jazdy.

Nie ma to, jak wypowiadać się ze swadą na temat, o którym nie ma się pojęcia.

Doctor No napisał/a:
... Z Wałbrzycha Miasto mógłby kursować IR do Wrocka. Odcinek JG-W. Miasto tylko osobowe i towary. Wałbrzych Główny ze wzgl. na lokalizację kiepsko nadaje się na węzeł pasażerski i te funkcję lepiej przenieść na W. Miasto.

Stacja Wałbrzych Miasto znajduje się w dzielnicy Stary Zdrój, kilka kilometrów od centrum miasta. Nie ma tam miejscai na rozbudowę dworca, a przede wszystkim na parkingi, bo linia kolejowa znajduje się w gęsto zabudowanej, ciasnej dolinie. Masz jeszcze jakieś genialne pomysły?

Doctor No napisał/a:
... Słyszeliście już o tajnym raporcie Bundeswehry w którym mówi się o braku ropy i konsekwencjach tego stanu rzeczy?

Tak, czytałem. Można się z nim zapoznać na stronie Bundeswehry, w zakładce "tajne raporty". Aby wejść, należy podać tajne hasło Bundeswehry "żyrafy wchodzą do szafy".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Shamai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Żakowice

PostWysłany: 03-09-2010, 10:02    Odpowiedz z cytatem

Witam. Nie jestem z dolnego śląska ale kilka razy w tym raku byłem w tych okolicach i mam pytanie czy w ogóle coś jeździ po tej trasie w Strzegom? naprawdę super to wygląda a miasto też jest piękne. Przed chwilą widziałem na rail map i widać że super by było połączenie Wałbrzycha i Legnicy..ale to takie moje gdybanie;p A dlaczego linia do Bolkowa jest zamknięta?? w wakacje wycieczki z wrocka albo legnicy pociągiem do zamku i było by super:D napewno bym pojechałSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 03-09-2010, 12:58    Odpowiedz z cytatem

Do Piechowic kursują towararowe np. po drzewa,do Polcolorit,Wepa itd.ale na SU,ponieważ bocznice załadowcze są nie zelektryfikowane,w Piechowicach są trzy tory zelektryfikowane,nie wiem co będzie dalej,miejmy nadzieje w Intercity że dalej będą jezdziły do Szklarskiej na elektrowozach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

senior Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2006

PostWysłany: 03-09-2010, 14:11    Odpowiedz z cytatem

Ja bym tylko zwrócił uwagę - że puszczenie szynobusów wyjątkowo nie wynika prawdopodobnie z oszczędności a z powodu BARDZO złego stanu 2 obiektów mostowych - które w te wakacje miały być zamknięte dla ruchu - więc na 99% była to decyzja - albo szynobusy albo nic. ale to tak przy okazji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

biegacz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009

PostWysłany: 03-09-2010, 15:24    Odpowiedz z cytatem

Krzysiu napisał/a:
Stacja Wałbrzych Miasto znajduje się w dzielnicy Stary Zdrój, kilka kilometrów od centrum miasta. Nie ma tam miejscai na rozbudowę dworca, a przede wszystkim na parkingi, bo linia kolejowa znajduje się w gęsto zabudowanej, ciasnej dolinie. Masz jeszcze jakieś genialne pomysły?


A dokładnie 2 kilometry... O ile pamiętam, to jakieś 2-3 przystanki autobusem, piechotą też można przejść.Do dworca głownego jest jakieś 5 km - on jest z boku miasta.
Po co właściwie rozbudowywać ten dworzec (miasto)? Wielkość, jaką ma teraz, uznałbym za wystarczającą.
co do parkingów - dawno tam nie byłem, więc nie pamiętam, jak tam jest z miejscem wokół, ale parking wielopoziomowy to też jakieś rozwiązanie. Poza tym nie sądze, żeby była potrzeba stawiania gigantycznego parkingu - przed taką JG Główną jest duża pętla autobusowa i parking i nawet przy okazji odjazdu pociągów do Wrocławia czy Warszawy jego zapłenienie jest niewielkie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 03-09-2010, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
a z powodu BARDZO złego stanu 2 obiektów mostowych - które w te wakacje miały być zamknięte dla ruchu - więc na 99% była to decyzja - albo szynobusy albo nic


chyba jednak nie... gdyby faktycznie przyczyną był zły stan mostu to ICC zmuszono by do odwołania TLK a pociąg do Warszawy jeździ, a do lutego był też TLK do Szczecina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marecki241 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2008

PostWysłany: 04-09-2010, 10:59    Odpowiedz z cytatem

Kiedyś było mówione o st.Wałbrzych Szczawienko że tam ma być zrobiony duży parking i w budynku dworca ma być centrum turystyczne tak sie zobowiązał prezydent Wałbrzycha ale dopiero po wyremontowaniu odc.Wałbrzych Gł. - Wrocław Gł. I to jest jakiś pomysł gdyż to jest najbliższa stacja która położona jest koło 2 największych osiedli w Wałbrzychu czyli Podzamcze i Piaskowa Góra no i sama dzielnica Szczawienko + niedaleko położony Park Książański z Zamkiem Książ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

1762 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-09-2010, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Marecki241
Tylko, że teraz nie jest Szczawienko wykorzystywane w dużym stopniu przez mieszkańców Podzamcza i Piaskowej Góry. Nie tylko ze względu na stan techniczny dworca, który jest tragiczny i nieczynne kasy, nie zatrzymywanie się TLK-ek (a i pojedynczych osobowych) oraz "przyzwyczajenia" do stacji Wałbrzych Miasto, ale też na komunikację miejską, którą zdecydowanie łatwiej dostać się właśnie na Wałbrzych Miasto. Jeżeli ktoś chce się dostać do zamku Książ pociągiem to wybierze Świebodzice - przejście przez centrum miasta (1.5 km), ok. 2 km drogą spacerową przez Książański Park Krajobrazowy, obok stadniny i jesteś w zamku, a cały czas idziesz szlakiem. Z Wałbrzycha nie ma dogodnych dróg spacerowych do zamku - trzeba jeszcze iść na przystanek i dojechać autobusem miejskim.

Przywrócenie dworca Wałbrzych Szczawienko do stanu używalności lub zaadoptowanie go do innych celów z pozostawieniem otwartej poczekalni (ewentualnie kas) jest bardzo dobrym pomysłem, ale robienie z niego miejsca przesiadkowego jest według mnie "na siłę" i nie jest to pomysł trafiony.

_________________
Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Doctor No Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2010
Skąd: Poznan

PostWysłany: 04-09-2010, 16:35    Odpowiedz z cytatem

No i w międzyczasie wyjaśniło się odn. W. Miasto, a głównie chodzi o to by takie IR jeździło na zasadzie wahadla do Wrocławia, to nawet tory postojowe nie byłyby potrzebne i zjeżdżanie kreta trasa do Głównego. A co do tematu Strzegom: na tych ładnych foto sam pokazujesz że przecież nie trzeba przekładać loka bo od Jaworzyny jest bezpośredni wjazd na ten odcinek. Nie znam długości tego peronu wyspowego, ale krótki zestaw OS lub IR pewnie mógłby tam stawać. Jednak ze zdjęć jasno wynika że cała trasa nadaje się już tylko do odbudowy lub całkowitej kasacji. Którą opcję Ty wybierasz? (a co do hasła: nie do szafy a ze szafy i nie zyrafy a upiory. Wychodzą ze szafy upiory konformizmu i komunizmu zarazem. Ja przyznam, boję się ich od ponad 15 lat).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-09-2010, 07:28    Odpowiedz z cytatem

1762, To prawda ostatnio grupa moich znajomych się tam wybrała . Jechali KD z Legnicy Piekary do Jaworzyny a tam po przesiadce wysiedli w Świebodzicach i mówili że jest dużo bliżej niż gdyby mieli jechać do Wałbrzycha .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 05-09-2010, 20:16    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, że stacją kolejową w Wałbrzychu najbliżej położoną centrum jest Wałbrzych Fabryczny (zaledwie ok. 1 km od centrum). Jest tam też chyba wystarczająco dużo miejsca na stworzenie dużego dworca, na którym mogłyby kończyć swój bieg pociągi. Na ironię zakrawa fakt, że obecnie niektóre pociągi osobowe nawet się tam nie zatrzymują...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 05-09-2010, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Bonifas napisał/a:
Nie powiedziałbym że większość bo Jedynie Lublin i Kraków ale fakt jeździły przez Bolków - Roztokę


Były takie lata przed elektryfikacją 274 że zdecydowana większość dalekobieżnych jechała przez Roztokę m.in. Gdynia, Warszawa, Katowice, Kraków (oczywiście z krótszym czasem przejazdu niż przez Wałbrzych)
a przez Wałbrzych jechała zaledwie jedna para do Lublina.

Nie jest też tak jak niektórzy sądzą że ruch dalekobieżny przez Roztokę skończył się w 1966 roku wraz z dociągnięciem trakcji elektrycznej do Jeleniej Góry.
Np. SRJP 1972 wykazuje jedną parę Kraków - Jelenia Góra przez Roztokę właśnie (tyle że tu już z nieco dłuższym czasem jazdy niż przez Wałbrzych)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

1762 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-09-2010, 11:22    Odpowiedz z cytatem

krkonoš
Faktycznie, Wałbrzych Fabryczny jest najbliżej np. pl. Grunwaldzkiego, ale dojście do niego to nie lada wyczyn. Nie dziwię się, że nie zatrzymują się tam niektóre pociągi, bo na linii z Wrocławia do Jeleniej to chyba obok Sadowic najmniej uczęszczana stacja.
Kończenie pociągów np. na Fabrycznym jest według mnie bez sensu, bo Wałbrzych Główny znajduje się kilka kilometrów dalej, jest w stanie przyjąć dużo pociągów ze względu na ilość torów i obsługę techniczną i można się przesiąść na pociągi w kierunku Nowej Rudy i Kłodzka.
Szansą na to, aby ożywić ruch na stacji jest zbudowanie łącznika pieszego i drogowego ulicy Dworcowej z ulicą 1 Maja. Jest to zaledwie ok. 200-300 m, a oprócz połączenia z jedną z głównych ulic w Wałbrzychu, to jeszcze dosłownie na przeciwko w przyszłym miesiącu otwierana jest pierwsza duża galeria handlowa w Wałbrzychu,

_________________
Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 06-09-2010, 17:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kończenie pociągów np. na Fabrycznym jest według mnie bez sensu, bo Wałbrzych Główny znajduje się kilka kilometrów dalej, jest w stanie przyjąć dużo pociągów ze względu na ilość torów i obsługę techniczną i można się przesiąść na pociągi w kierunku Nowej Rudy i Kłodzka.


Hmm, być może masz rację, jednak dla mnie niezrozumiałe jest, dlaczego tak mało osób korzysta z tej stacji (choć jej otoczenie, faktycznie, nie zachęca do tego). Mitem jest, że w Wałbrzychu kolej nie dociera do centrum, w ciągu 10-15 min. można spacerkiem dojść na tę stację. Moim zdaniem warto by było pomyśleć o zmodernizowaniu tej stacji, wraz z renowacją jej otoczenia, stworzeniem wygodnego dojścia itp. Mogłaby się wówczas cieszyć dużą frekwencją, zważywszy chociażby na fakt, że większość mieszkańców Wałbrzycha wciąż dojeżdża do Wrocławia pociągiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl