jóśko, dzięki za informację. Czyli wygaszanie popytu i szykowanie linii Żywiec-Sucha Beskidzka do zamknięcia. I nie wierzę w żadne bzdury o awariach szynobusu, naprawach torowiska, wpływie pogody, halnym, żyłach wodnych, zającach, sarnach itd. Wierzę za to w celowe niszczenie zakopianki. Zawsze to łatwiej jak się uwali wcześniej linię, która tworzyła i tworzy z zakopianką integralną całość!
Niebawem na stronie OKOKŚ pojawi się kolejny tekst na ten temat. A także -jak już pisałem- oficjalne pisma Komitetu zostaną rozesłane do UMWM, UMWŚ oraz do mediów. Do centrali PKP PR także napiszemy. Miałem wreszcie zająć się swoimi sprawami nie związanymi z koleją, ale na Żywiec-Sucha poświęcę trochę czasu. Bo to co się dzieje przekracza wszelkie możliwe granice.
Szynobus kursuje, ale w obiegu jednostki. Jechałem dziś nim pociągiem o 16.22 z Suchej do Żywca. Na zwykłym obiegu szynobusu kursuje KKA (w Lachowicach nie było planowego krzyżowania). Oczywiście w Suchej nie ma o tym nawet wzmianki. W Żywcu wisi informacja na kartce wyrwanej z zeszytu. O tej samej porze w Suchej mijają się też pociągi Kraków-Zakopane i Zakopane-Kraków. Szynobus poczekał tylko na jeden z nich... Prędkość mogłaby być wyższa, chociaż i tak miałem odczucie, że od Jeleśni (od woj.śląskiego) jedzie ciut szybciej. Frekwencja: Sucha - 16 osób, Stryszawa +1, Lachowice +2, Lach.Centrum 0, Kurów +3, Hucisko +3, Pewel W. 0, Pewel W.C-m. -1, Jeleśnia +4, -5, Pewel Mł. -1, Sporysz -3. Żywiec -19. Z powrotem do pociągu wpakowało się tyle osób, że chyba wszystkie miejsca siedzące były zajęte. Swoją drogą, skoro na tej linii w porównaniu z latami 80. dobudowano parę przystanków, to może warto byłoby zrobić przystanek Żywiec Miasto w okolicach ul.Zamkowej. To akurat marzenie, ale przydałoby się.
szynzywiecbezglowy.jpg Szynobus jako pociąg o 17:44 do Suchej na stacji w Żywcu (wyciąłem twarz kondiego, bo to nigdy nie wiadomo :) )
Plik ściągnięto 9 raz(y) 112.72 KB
IMG_2243 - Kopia.JPG Info w Żywcu
Plik ściągnięto 9 raz(y) 204.21 KB
IMG_2218 - Kopia.JPG Sucha Beskidzka
Plik ściągnięto 8 raz(y) 219.63 KB
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-08-2009, 22:39
Udało mi się zainteresować sprawą KKA Kronikę Beskidzką. Jutro jadę do Bielska, żeby na miejscu z Redaktorem omówić szczegóły artykułu. Tak więc fachowcy z UMWŚ, UMWM, PR Kraków i PR Katowice: od tej pory każdy taki numer z Waszej strony będzie przez nas (OKOKŚ) nagłaśniany medialnie! Obiecuję to Wam! KKA na Żywiec-Sucha to przegięcie! Dlaczego? Bo KKA dobije tą linią i Wy dobrze o tym wiecie!
. Prędkość mogłaby być wyższa, chociaż i tak miałem odczucie, że od Jeleśni (od woj.śląskiego) jedzie ciut szybciej.
Słusznie miałes takie odczucie bo od Jelesni do Zywca predkosc jest podniesiona z 30 do 40 kmh , i to dla en57,dla szynobusu te predkosci są o 10kmh wyzsze ale rozkład jest taki sam dla wszystkich wiec szynobus musi chyba jechac równie wolno
A tak przy okazji
- pragnąłbym zaprosić Szanowną Dyrekcję krakowskiego MZPR na przejażdżkę KKS 43524(odj. z Żywca 15:25).Chociażby tylko na odcinku od dworca PKP w Żywcu do stacji Żywiec Sporysz . 3 km czas przejazdu w codziennym koreczku ok.30-35min.(zapełnienie autobusu 90 do110 %) .Naprawdę rewelacja, największe doznania przy temperaturze na zewnątrz powyżej +20 stopni - polecam i dziękuje w imieniu wszystkich podróżnych, (turystów a szczególnie wracających codziennie z pracy) za tak nowatorskie rozwiązanie transportu kolejowego.
W ogóle, w ramach powszechnego wdrażania głupoty i robienia sobie jaj z podróżnych pod hasłem ,, oszczędności", proponuję na linii do Balic od samego Krakowa Głównego,z tegoż Krakowa do Tarnowa , jak też na Pociągu Papieskim również uruchomić KKS .
Jak robić jaja - to na całej południowej sieci. Ciekawe czy dożyję dnia kiedy się wam się naprawdę ktoś dobierze do dupy za to co teraz wyprawiacie ,tutaj już brakuje słów zaczynają się poważne emocje.
Patrzeć tylko jak zlikwidują EZT do Żywca z Krakowa o 16.30, ponoć ma jeździć tylko w D. W pozostałe dni do Suchej. Zagrożony jest także wieczorny do Suchej z Krakowa.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-08-2009, 01:06
kris123, nie "ponoć", tylko na pewno. Kilka postów wcześniej o tym pisałem przecież.
Jeszcze raz. Pociąg 34529 relacji Kraków-Żywiec w C odwołany na odcinku Sucha-Żywiec;
pociąg 43528 Żywiec (19.53)-Sucha (21.09) odwołany w C.
Dzięki Krzysiek za info. paranoja, bo właśnie w C ten pociąg ma b.dobrą frekwę. Kolejna mądra decyzja. jak nic idą na rękę busiarzom. A w sprawie tych pociągów nadal EZT w D?
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-08-2009, 13:08
I nowy artykuł OKOKŚ na temat KKA na Żywiec-Sucha: zobacz.
Dzięki przeczytałem. Paranoja i tyle. coś mam wrażenie , że szykuje się powolny koniec linii. Obym się mylił.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-08-2009, 13:59
Udało mi się zainteresować "Kronikę Beskidzką" tym, co PKP PR wyczynia na linii Żywiec-Sucha. Będzie artykuł niebawem.
Jednocześnie świeża informacja: przedwczoraj (17 sierpnia) zamiast pociągu z Suchej do Żywca o 11.32 (nr.34525) podstawiono małego busa. Kierownik zażądał autobus z powodu przepełnienia. Opóźnienie na starcie? 30 min.
Czytając Wasze posty czekam tylko na czas, kiedy p. Cebula w Małopolskim Urzędzie dorobi się FACHOWCA od rozkładu jazdy, który pomógłby go sensownie poukładać. Bez tego ani rusz.
Dla otuchy dopowiem, że czytałem dokument Europejskiego Związku Kolei (CER), opisujący sytuację kolei państw Europy Centralnej i Wschodniej. Jednym z wniosków w nim zawartych jest taki, że przewozy pasażerskie powinny być WŁAŚCIWIE finansowane, tak aby wykonujący te przewozy do nich nie dopłacał. Ogólnie z tego dokumentu wynika, że nie tylko Polska, ale inne kraje borykają się z trudnościami wynikającymi z niedofinansowania świadczonych usług.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-08-2009, 17:55
Księgarz, ale bez Huciska nie ułożysz sensownego rozkładu. Fakt, wpadliśmy na pomysł, jak można to rozwiązać, ale taka innowacyjna technika znacznie przekracza możliwości PKP PR.
Masz też jak najbardziej rację. Dobra kolej kosztuje i powinna być optymalnie dotowana. Ale chodzi o sprawnie zarządzane spółki. Wtedy faktycznie kasy nie szkoda.
Ale na to nie mamy co liczyć niestety. Właśnie dowiedziałem się ,że faktycznie pociąg Kraków -Żywiec od grudnia będzie odwołany w C, kiedy najwięcej ludzi jeździ. Podobnie poleci stacja NSMiasto, którą tak szumnie reaktywowali.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-08-2009, 15:21
Dzisiaj rano dostałem informację od jednego z dziennikarzy, że budynek stacji w Jeleśni został zamknięty na cztery spusty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum