Plastikowa, stara jednostka Ale widoki naprawde cuuudo! Niektore przystanki gdzieś w totalnej puszczy, dookola zielono i górzysto... rewelka! I jak tak sobie jechałem i wsluchiwalem sie w stukot kół to mi sie przypominala trasa Bielsko-Cieszyn (pod wzgledem predkosci i frekwy choc tam chyba troche szybciej)... oby nie podzieliła jej losów
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-05-2009, 14:27
Trasa faktycznie rewelacyjna. Walory krajobrazowe niezaprzeczalne. Aż się proszą tam składy retro. Kurcze... przecież na tym wszystkim można by zarabiać, tak jak w Niemczech zarabia się np. na kolejach wąskotorowych Harzu.
własnie jechałem wczoraj kibelkiem relacji Kraków Główny-Zywiec przez Suchą.odj 16;20
Predkosc do Suchej calkiem przyzwoita,na zegarach w kabinie widniało w wiekszosci 70-80 kmh.
Dalsza jazda niestety znacznie bardziej krajobrazowa bo do Jeleśni 25-30,w Pewli Wielkiej przygoda mała - zderzenie z wiszącą uszkodzoną czescią sieci trakcyjnej,ale dzieki owej szybkosci oraz refleksowi maszynisty który zdązył opuscic pantograf , po uderzeniu w górną lampę i przejechaniu 100m bez prądu mozna było dalej jechać.Dobrze ze to juz było z górki za Huciskiem!Gdyby było przed Huciskiem byłby to koniec podróży.Od Jeleśni szlakowa wzrosła do 40ki,jednak ok 1 km przed stacją Zywiec musi jechac 18-20 az do samego peronu.W drodze powotnej /odjazd za 5 min/ głos z megafonu ze EZT jedzie tylko do Jelesni,dalej zastepcze autobusy do Suchej.Dodam ze jechał chyba najstarszy kibel - nr 01 rb,chyba z lat szesdziesiątych.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-05-2009, 11:45
Z moich informacji wynika, że linia ciężko przędzie. Chodzi rzecz jasna o frekwencję. No ale czemu się tutaj dziwić: przy takim rozkładzie klientów się nie zdobędzie.
Od 15 czerwca na tej linii wchodzi połączenie w dobrej cenie. Cena biletu z Suchej Beskidzkiej do Żywca będzie wynosił 3zł50gr szkolny(sdudencki) 2zł20gr
Linia ta jest w agonii i nawet takie działania aczkolwiek słuszne nie zdadzą się na wiele, potrzebny jest pilny remont nawierzchni i zwiększenia prędkości do przynajmniej 50 km/h .
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-06-2009, 08:33
Dokładnie: fajnie, że robi się taką promocję. Tylko szkoda, że MZPR i UMWŚ oraz UMWM nie rozumieją, co tak naprawdę dobija linię Żywiec-Sucha Beskidzka. Otóż dobija ją fatalny rozkład jazdy: długi czas przejazu i brak mijanki w Hucisku wyklucza ułożenie atrakcyjnego dla pasażera rozkładu jazdy.
Jak w temacie: należałoby IR-a Wrocław - Zakopane skierować właśnie tą trasą. Korzyści to przede wszystkim znaczne skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia nawet o godzinę, bezpośrednie i co ważne szybkie dzienne połączenie rejonu Bielska B. ze stolicą Tatr.
Jak w temacie: należałoby IR-a Wrocław - Zakopane skierować właśnie tą trasą. Korzyści to przede wszystkim znaczne skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia nawet o godzinę, bezpośrednie i co ważne szybkie dzienne połączenie rejonu Bielska B. ze stolicą Tatr.
Bardzo słuszny postulat. Sposobem na ożywienie tej linii mogłoby być przywrócenie pociągów bezpośrednich z Katowic (albo z Zawiercia, żeby i Zagłębie miało) do Zakopanego. Na pewno dla Katowic jest to szybsze połączenie do Zakopanego niż przez Kraków.
Tabela nie najgorsza. Choć w obecnej sytuacji szanse jej wdrożenia są zerowe.
Co do ożywienia linii 97: macie rację z InterREGIO, czy z przyśpieszonym. Przecież "Ornak" był pociągiem właśnie kursującym pierwotnie po tej trasie. Ale nie zapominajcie o konieczności remontu szlaku i skrócenia czasu przejazdu. Bez tego niewiele sie zrobi. No i konieczny jest przetarg, bo z PKP PR nie ma szans na normalność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum