Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 24, 25, 26  Następny
Linia Chrzanów - Wadowice
Autor Wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 30-12-2009, 11:04    Odpowiedz z cytatem

Niestety taka jest prawda. Tyle, że za kilka lat będą żałowac tej decyzji. Wystarczy jak miasta będą stale zakorkowane i rozjeżdzone Very Happy

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 30-12-2009, 11:10    Odpowiedz z cytatem

Chrzanów już dawno jest zakorkowany :/ Niestety burmistrz zamiast skupić się na komunikacji zbiorowej to woli obwodnice budować
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02-01-2010, 20:29    Odpowiedz z cytatem

Niestety a dysproporcja kosztów jest ogromna... ktoś robił wyliczenia że na nie skończoną obwodnicę Augustowa wydano tyle ile by kosztowało wybudowanie linii kolejowej Łomża Pisz (bardzo potrzebnej), połączonej z remontem odcinka Śniadowo Łomża, a jak wszyscy wiemy teraz ta obwodnica może służyć najwyżej zbieraczom grzybów jako dojazd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 05-01-2010, 06:55    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o urzędników którzy są za reaktywacją pociągów osobowych Chrzanów-Trzebinia-Wadowice to napewno możemy liczyć na Burmistrz Wadowic Ewę Filipiak, a także na starostę chrzanowskiego Pana Szczęśniaka, burmistrz Chrzanowa zostaje niejako w cieniu i neutralnie mówi że jest za ale pieniędzy nie da....
Naprawdę już pomijam fakt zachowywania się Burmistrzów Alwerni Pana Rychlika i Burmistrza Trzebini Pana Adamczyka (notabene mieszka w pobliżu stacji PKP Bolęcin i wprost mówi że woli prywatny samochód i nikt go do pociągu nie zaciągnie) bo to już zakrawa na kpinę i ironię, Ci dwaj Panowie są przeciwnikami kolei i najchętniej pomogli by PLK w demontażu linii, o co właściwie wnioskowali – pamiętajmy że w tym roku wybory więc może opcja tych dwóch panów się zmieni.
Obwodnice drogowe są potrzebne, natomiast cytując jednego z kierowników pociągów z którym "przegadałem" całą trasę Kraków-Trzebinia-Chrzanów-Bohumin,
"jeździło się całymi latami z torowiskiem nic nie robiąc a dziś nie ma czym jeździć i po czym jeździć, a linia Trzebinia-Wadowice którą Pan wspominasz do istne barbarzyństwo bo dziś mógłby tam spokojnie szynobusy jeździć"
Cóż więcej dodać, napewno jak się ociepli na wiosnę trzeba będzie pomyśleć o "wizji lokalnej" na tej linii, porobić fotki i regularnie chodzić do urzędników, samorządowców, radnych, posłów a także maksymalnie interesować tematem media zarówno lokalne jak i te ogólnopolskie. Pamiętajmy że mamy na "plecach" oddech PLK które rozważa decyzję o fizycznej likwidacji odcinka Bolęcin-Regulice-Alwernia a to będzie definitywny koniec możliwości wznowienia ruchu osobowego na 103.....
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 05-01-2010, 10:05    Odpowiedz z cytatem

Mam zamiar napisać w tej sprawie maila właśnie do p. Filipiak. Dobrze że wymieniłeś też inne nazwiska przyjazne i nieprzyjazne kolei na tamtym terenie. Przynajmniej będę wiedział do kogo warto pisać. Nie jest to, co prawda, moje podwórko (moja linia to 108 Stróże - Krościenko), ale od Wadowic do Trzebini też kiedyś jeździłem, i nie byłem sam w tych pociągach. Poza tym to walczyć trzeba o każdą linię.
A co do infrastruktury, jeśli stoją jeszcze słupy trakcyjne, to ciekawe jaki byłby koszt montażu druta? To tak przyszłościowo pod kątem jakiegoś R+ albo IR z Łodzi/Cz-wy na Zakopek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 05-01-2010, 10:33    Odpowiedz z cytatem

"pp" pierwsza i priorytetowa sprawa to remont nasypu kolejowego który w wielu miejscach z relacji miejscowych (Regulice) się poosuwał oraz generalny remont torowiska które w wielu miejscach zostało miejscami rozkradzione (okolice Nieporazu, Regulic, Alwerni, Okleśnej), następny krok to szynobus z napędem spalinowym w relacji Chrzanów-Trzebinia-Alwernia-Spytkowice-Wadowice tym sposobem szlak zyskałby przejezdność. Po takiej operacji można by wnioskować o sieć trakcyjną (bo jak wiadomo słupy i wysięgniki są) na odcinek Trzebinia-Bolęcin-Regulice-Alwernia-Okleśna-Spytkowice, dalej od Spytkowic do Wadowic trakcja jest. Da to możliwość tak jak wspomniałeś skrócenia drogi w stronę gór dla składów dalekobieżnych (nie wiem czy będzie to do końca możliwe z uwagi na rozebrany z uwagi na budowę zapory odcinek stotrójki Wadowice-Skawce który miał być odbudowany w innym miejscu a nie został) oraz powrót towarowych których sporo tą linią jeździło.
Zależy mi także bardzo na rozeznaniu się jak faktycznie szlak na chwilę obecną wygląda ponieważ wiele relacji zdjęć, jest z roku 2007, mamy foto relację z dworców w gminie Alwernia z przed roku
http://galeria.przelom.pl/?t=Zostalo-po-kolei-czyli-stacje-i-przystanki-PKP-w-gminie-Alwernia-kwiecien-2009-r&p=144&rok=2009 nadchodzą także sprzeczne informację co do wielkości ubytków torowiska czy ilości zabetonowanych przejazdów kolejowych.
Potrzeba będzie wiele aktualnych informacji, mamy wsparcie lokalnych mediów jak np. Przełom która aktywnie nas wspiera (jest nawet specjalnie dla nas Redaktor - nawet bloga pisze o 103 Wink ) a jak ostatnio zauważyłem także i ogólnopolskich (Interia, Dziennik Polski)
Łączmy dyskusje i ograniczajmy się do jednego wątku na danym forum (a na wielu takowe o 103 się toczą)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 05-01-2010, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Sam remont okolic Nieporazu, Regulic, Alwerni, Okleśnej to za mało , jeżeli pociąg miałby zachęcac do podrózy potrzebny jest całkowity remont już od Chrzanowa do Wadowic inaczej busy i auta będą duzo szybsze . Problem skąd wziąć pieniądze na remont PLK jak już ma jakieś to wyda na ważniejsze trasy , a same Wadowice nie dadzą pieniedzy na całą linie .

Przynajmniej 2 szynobusy by się przydały ale kto je kupi , PR jest teraz zajęte zbieraniem pieniedzy na moderne 200 EN57 i zakupie 70 EZT .

Następnie ważna byłaby cena za bilet , nie wiem ile płaci się w busie ale cena za pociąg musiałaby byc porównywalna do niej .

Nie liczyłbym , że wybory zmienią nastawienie burmistrzów Alwerni i Trzebini . Ta linia dotyczy zbyt małej ilości mieszkańców by za kare nie mieli głosować na tych 2 panów .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 05-01-2010, 11:33    Odpowiedz z cytatem

Starostwa w Piszu i Ełku do remontu na linii Szczytno-Pisz - Ełk wykorzystały środki na prace publiczne i zatrudniły bezrobotnych w porozumieniu z PLK. Może to jest pomysł i dla tej linii?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 05-01-2010, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Bezrobotnych to u nas mase kilka tysiecy ludzi , do tego jeszcze można ludzi z więzienia w Trzebini do pracy wysłać . Tylko trzeba mieć $$$$ . Chrzanów i Trzebinia są za bardzo zadłużone i prowadzą za wiele inwenstycji by jeszcze dokładać do kolei :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 05-01-2010, 12:15    Odpowiedz z cytatem

Tylko że to są środki celowe (aktywizacja bezrobotnych i takie tam) i ich nie można wykorzystać na inne inwestycje. Więc albo przepadną albo się je odpowiednio zagospodaruje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 05-01-2010, 16:16    Odpowiedz z cytatem

Tylko wiecie patrząc na historie kolei w Wadowicach taki pociąg musialby jechać parę razy dziennie i być sensownei skomunikowany. I zeby nie skończylo sie tak, że wybuli się miliony na remonty dla 1/2 pociągów.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 05-01-2010, 17:39    Odpowiedz z cytatem

Tego kris123 najbardziej się obawiam . Najpierw wielkie otwarcie , a potem powolne zawieszanie kursów .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 05-01-2010, 20:55    Odpowiedz z cytatem

nie obawiajcie się zamknięcia linii, której jeszcze nie odbudowano!!! Po za tym z trakcją z tego co wiem sprawa nie jest taka łatwa, zawsze jak gdzieś jest ponownie zakładana trakcja są wymieniane wszystkie słupy, jako przykład mogę podać obwodnicę, ale widziałem to w innych miejscach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 06-01-2010, 09:31    Odpowiedz z cytatem

Ponieważ jak już mówiłem, szkoda żeby dyskusja rozbijała się na kilka tematów to jeśli mogę to zacytuję z wątku o Dworcu Wadowickim:
Cytat:
CottonwoodEN71]napisał/a:
Na odc. Spytkowice - Wadowice trakcja wisi, ale miejscami. Kilka razy w tygodniu jedzie tam zdawka. Torowisko jest w strasznym stanie - ostatnia klasa jakości (poluzowane śruby, zbutwiałe podkłady), ale w takim samym stanie było 10 lat temu (i wcześniej, odkąd pamiętam - 20-30 km/h). Już po zamknięciu ruchu osobowego w 2002 w wielu miejscach naprawiano podtorze i wymieniano niektóre podkłady.
Cala linia Trzebinia - Wadowice ma ogromny potencjał. Pewnie kiedyś już to tu pisałem, ale przypomnę: dojazd do Trzebini umożliwi regionowi kontakt z całą Polską. Gdyby udało się przywrócić trakcję i podnieść prędkość do chociażby 50-60 km/h, linia byłaby konkurencyjna wobec zbiorowego transportu samochodowego.
Samorząd w Wadowicach mógłby się postarać, przecież wystarczy wydoić fundusze z UE (a daliby, w ramach rozwoju regionalnego). Patrząc na przebieg linii, gdzie np. w Dolinie Skawy jest kilka długich prostych, można by tam spokojnie rozwinąć większe prędkości (nie licząc łuku za mostem w Woźnikach). To tylko gdybanie, ale to nie byłoby niemożliwe. Zresztą, w samorządach są chyba fachowcy od takich spraw, niech się w końcu wezmą do roboty...

Cytat:
Klałd napisał/a:
(...)Niektórzy nawet nie wiedzieli po co pociagi do Trzebinii, a jest to najbliższe połaczenie z linią Przemyśl Wrocław jak i zachodnią częścią Krakowa, Chrzanowem.
Teraz Wadowice są dobrym przykładem marnowania srodków i braku wiedzy różnych władz na temat potoków podróżnych w pociagach. No ale skąd mieli wiedziec, skoro zapewne sami nimi nie jeździli przez wiele lat. Mimo to przykładem dobrej woli w samorządzie jednak istnieje i utrzymuje ta linię - dzięki za to. Bo już każdy myślał, że stacja dawno zniknie. Chęci dobre - wiedza i efekty mizerne.

To są bardzo ważne informacje których napewno nie może zabraknąć w dyskusjach z każdym kto będzie decydować w sprawie tej linii, a także mediami. Widzicie cały problem polega na tym że urzędnicy zarówno z lokalnych magistratów czy starostw oraz PKP PLK, PR używają często bezzasadnych argumentów których w żadnych wypadku nie wolno pozostawić bez echa, nie można dopuścić by po ciuchu od tak poprostu rozebrali torowisko, sprzedali teren i śmiali się nam w twarz. Do dziś bardzo żałuję że mimo zaproszenia nie mogłem się zjawić na debacie http://tv.przelom.pl/video.php?cat=4&film=80 do której często się odwołuję i wracam, naprawdę myślę że z wami u boku wytrącilibyśmy większość "durnych" wypowiedzi które się tam pojawiły.
(PS a jeśli macie chwilę i ochotę to popatrzcie na KOMENTARZE pod artykułem
http://www.przelom.pl/przelom-online.php?t=DEBATA-To-juz-koniec-linii-kolejowej-nr-103-&p=3775
oraz
http://www.przelom.pl/artykul.php?t=Zostalo-po-kolei-&p=4282_i2_19054 i pomyślcie komu zależy na zlikwidowaniu torowiska)

Pozdrawiam Adam

PS2 jest osoba która pisze o lini 103 w pracy doktorskiej może warto nawiązać kontakt
http://globuspolski.blox.pl/html wpis i fotka:
"Requiem dla transportu szynowego w Polsce" z 01 września 2009
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-01-2010, 10:57   

"Włodarzom" opowiadającym się wprost za likwidacją linii 103 zróbcie trochę wstydu w mediach itd. Może to ich ruszy.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 26 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 24, 25, 26  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl