Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 44, 45, 46  Następny
Linia Jelenia Góra - Karpacz
Autor Wiadomość

tomek.jg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lip 2008
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 30-10-2008, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
zaczynam pisać wlasnie prace mgr na temat tej linii, a konkretnie temat ten brzmi: "Koncepcja transportu pasażerskiego na trasie Jelenia Góra - Karpacz"

Na jakiej Uczelni/Wydziale/Katedrze? U jakiego promotora?

Cytat:
czy moge liczyc na Wasza pomoc przy pracy?

Napisałem pracę magisterską o Szklarskiej Porębie i częściowo porównywałem ją do Karpacza, więc jeśli będę potrafił - pomogę.

I proponuję aby Admini zrobili nowy temat od Twojego postu, żeby tutaj nie zaśmiecać. Tak chyba będzie lepiej!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 31-10-2008, 13:11    Odpowiedz z cytatem

Witam

Co do lini Jelenia Góra - Karpacz (Kowary) myśl, że miała by ona rację bytu. Jednak musiałoby być spełnionych kilka warunków:
1) W miarę normalny czas przejazdu konkurencyjny dla PKS-u, co wiązałoby się napewno ze sporym nakładem finansowym. (o tym była już mowa wcześniej)
2) Wydłużenie relacji np. Bolesławiec - Lwówek - JG - Karpacz czy wspominana już wersja z Goerlitz. Kiedyś pamiętam PKP wydłużyło ostatni skład z Karpacza do Lwówka nie pamiętam ile czasu coś takiego funkcjonowało ale napewno podniosło to frekwencję na tym kursie.
3) Lokalizacja nowych przystanków osobowych.
a)reaktywowanie przystanku Brzezie Karkonoskie
b)nowy przystanek Mysłakowice Dolne w okolicach tzw. bloków polamowskich w Mysłakowicach mniej więcej połowa drogi ze stacji Mysłakowice do stacji Łomnica.
4) Wprowadzenie połączenia do Kowar, a z czasem do Kowar Górnych.
5) Nagłośnienie i reklama z prawdziwego zdażenia
6) Zniżki, promocje, ZVON itp.

Myślę, że przywrócenie połączeń regularnych może nastąpić najwcześniej za dwa - trzy lata, ponieważ:

1) Przede wszystkim gruntowny remont torowisk i infrastruktury szeroko pojętej.
2) Na dzień dzisiejszy zbyt mała ilość szynobusów, którymi dysponuje ogólnie Dolny Śląsk (KD i PKP)

Co od pomysłów z wagonami bezpośrednimi do Karpacza, to wszystko fajnie, tylko czy aby napewno się to da rozwiązać technicznie. Chodzi głównie mi o pojemność stacji Karpacz. Zwłaszcza jeśli miałby się tam odbywać ruch cykliczny szynobusami.

z mojej strony to narazie tyle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filolog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 31-10-2008, 13:24    Odpowiedz z cytatem

Kornik1983 napisał/a:

2) Na dzień dzisiejszy zbyt mała ilość szynobusów, którymi dysponuje ogólnie Dolny Śląsk (KD i PKP)

Co od pomysłów z wagonami bezpośrednimi do Karpacza, to wszystko fajnie, tylko czy aby napewno się to da rozwiązać technicznie. Chodzi głównie mi o pojemność stacji Karpacz. Zwłaszcza jeśli miałby się tam odbywać ruch cykliczny szynobusami.



Myślę, że jeśli chodzi o szynobus, to nie chodzi tu o szynobus, ale KONKRETNY SZYNOBUS Z KONKRETNĄ MOCĄ, który dałby radę wyjechać do Karpacza. Podobne problemy były na linii Chabówka-Nowy Sącz, gdzie w okolicach Kasiny Wielkiej, szynobus miał problemy właśnie z nachyleniem linii. Ale reaktywacja linii do Karpacza. Jak najbardziej tak. Podobnie Świeradów. Przecież tam leczą się sami Niemcy. Dwie pary w realcji Gorlitz-Zgorzelec-Lubań-Gryfów-Mirsk-Świeradów byłyby dla nich hitem. A po promocji w postaci tych dwóch par można byłoby pomyśleć o następnych. To wstyd, żeby do tak popularnych miejscowości turystycznych nie można było dojechać pociągiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Michał LG9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Z Legnicy

PostWysłany: 31-10-2008, 13:41    Odpowiedz z cytatem

Mnie najbardziej śmieszą wypowiedzi typu : olbrzymie nakłady finansowe na remont torowiska itp. Ludzie pomyślcie trochę linia na odc. Jelenia Góra - Mysłakowice jest w Dobrym stanie technicznym obowiązuje tam prędkość szlakowa 60km\h (pozatym jeszcze niedawno do Mysłakowic dojeżdżały pociągi zdawcze z Jeleniej Góry)Posterunków ruchu wcale nie potrzeba (na początku) otwierać... I co te 7km między Mysłakowicami a Karpaczem to taki problem ? Skoro za 11mln UM remontuje o wiele, wiele dłuższy odcinek między W. Zakrzowem a Trzebnicą to ruwnie dobrze można zrobić to samo z odcinkiem Mysł. - Karpacz ! I To za wiele, wiele mniejszą sume...

[ Dodano: 31-10-2008, 13:43 ]
A cha i jak dobrze pamiętam to prędkość konstrukcyjna odc. Mysłakowice - Karpacz wynosi 40km\h
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 31-10-2008, 13:53    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie jak mówisz, na początek wystrczą 2 pary pociągów z Görlitz do Świeradowa Zdrój , kurs rano koło 7 mej i po południu 15-16. Kolejne dwa kursy do Karpacza również rano i popołudniu,godzine póżniej po kursach do Śweiradowa Zdrój.
Najlepszym jednak rozwiązaniem byłoby: 2 złączone niemieckie szynobusy (przedłużenie relacji z Drezna) do Karpacza i Świeradowa Zdrój, w Gryfowie Śląskim oddzielenie składów, jeden na Świeradów Zdr. a drugi do Karpacza. Problem z taborem załatwiony, można skorzystać z niemieckich szynobusów, które juz teraz jeźdzą do Liberca i Tanvaldu. Wystrczy dobrej chęci, inicjatywy UMWD oraz remontu torowisk. Frekwencja gwarantowana. Można zacząć od regularnych weekendowych kursów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Michał LG9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Z Legnicy

PostWysłany: 31-10-2008, 14:05    Odpowiedz z cytatem

Rowerami pod Śnieżkę nie po nasypie!

Cyklistom z Izersko–Karkonoskiego Towarzystwa Kolarskiego nie podoba się pomysł likwidacji torów zawieszonej linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza i urządzenia tam ścieżki rowerowej. W zamian mają inną propozycję.

– Nie bardzo widzimy jako atrakcję turystyczną jazdę rowerem po byłym torowisku z Jeleniej Góry do Karpacza. Naszym zdaniem brak walorów turystycznych akurat w tym miejscu deklasuje to przedsięwzięcie, jako atut do przebudowy torowiska na drogę rowerową – pisze do nas Zbigniew Leszek, szef towarzystwa.

– Popularną drogą rowerową z Jeleniej Góry dojeżdżamy do Mysłakowic, koło ośrodka wypoczynkowego ,, Przystań,, i dalej leśną wyasfaltowaną drogą w kierunku „Leśnego Banku Genów”, dojeżdżamy do wiaduktu, przejeżdżamy pod nim i jedziemy polną drogą biegnącą nad malowniczą rzeką Łomnica, wjeżdżamy na mostek, wspaniała konstrukcja mostku wiszącego, znajduje się on na wysokości restauracji ” Pod Skałkami”, po nim przejeżdżamy już do samego Miłkowa z historycznymi zabytkami.

Do miejscowości tej na początku XIX wieku należał majątek i pałac „ Brzezie Karkonoskie”. Posiadłość obejmowała swym zasięgiem: Karpacz, Ścięgny, Płuczki, Wilczą Porębę i Głębock. Pałac znajduje się w centrum Miłkowa z rozległym starym parkiem . Obecnie jest tam hotel z restauracją "Spiż".

Po lewej stronie ulicy wyłania się ruina kościoła ewangelickiego z niszczejącą wieżą. Jadąc dalej mijamy kościół parafialny św. Jadwigi. Zbudowany w XIV z charakterystycznymi trzema krzyżami pokutnymi, oraz na prawo od bramy cmentarnej stojącymi jeszcze resztkami pręgierza.

Tu droga z lekkim podjazdem wiedzie nas przez sam Miłków wzdłuż potoku Miłkówka , aż na Brzezie Karkonoskie. Przejeżdżamy niedaleko nieczynnego zakładu papierniczego i dalej już piękną leśną drogą w kanionie rzeki Łomnica dojeżdżamy do samego Karpacza powyżej dworca PKP. Tu mamy do wyboru zjechać do początku Karpacza na wysokości właśnie tego dworca, albo dalej, ale dość stromą drogą przejechać koło malowniczych stoków narciarskich i dotrzeć do Centrum Pulmonologii i Alergologii w Karpaczu. Dalej jedziemy koło toru saneczkowego i wyjeżdżamy niedaleko Białego Jaru.

Opisując tą „Turystyczną Trasę Drogi Rowerowej” chcemy pokazać walory turystyczne, jakie zostałyby pominięte przez rowerowych turystów chcących zawitać w nasze strony, a poruszających się po drodze rowerowej wytyczonej właśnie na tym na torowisku – uzasadniają sprzeciw wobec zamierzeń budowy ścieżki rowerowej członkowie Izersko-Karkonoskiego Towarzystwa Rowerowego.

Jelonka.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chris_r Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2008
Skąd: jelenia góra

PostWysłany: 31-10-2008, 17:47    Odpowiedz z cytatem

Michał LG9 napisał/a:
Mnie najbardziej śmieszą wypowiedzi typu : olbrzymie nakłady finansowe na remont torowiska itp. Ludzie pomyślcie trochę linia na odc. Jelenia Góra - Mysłakowice jest w Dobrym stanie technicznym obowiązuje tam prędkość szlakowa 60km\h (pozatym jeszcze niedawno do Mysłakowic dojeżdżały pociągi zdawcze z Jeleniej Góry)Posterunków ruchu wcale nie potrzeba (na początku) otwierać

Jest jedno małe "ale". To "niedawno" to ponad trzy lata jak na odcinku Jelenia Góra - Mysłakowice nie kursują pociągi towarowe. Wprawdzie według danych technicznych tej linii prędkość szlakowa wynosi 60km/h, ale trzeba brać pod uwagę , że linia jest nieczynna, zaniedbana i z miesiąca na miesiąc pomału niszczeje i zarasta. Więc linia w stanie dobrym to może być wizualnie. Potrzebne będzie jakieś badanie, które określi faktyczny stan torowiska. A posterunków na linii Mysłakowice - karpacz nie ma wiele. Są tylko Mysłakowice, Miłków i Karpacz. Mimo, że na początek otwarcia linii nie trzeba by było ich uruchamiać, to później trzeba by było pomyśleć o uruchomieniu przynajmniej karpacza by usprawnić ruch.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

endru Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008

PostWysłany: 01-11-2008, 21:42    Odpowiedz z cytatem

tomek.jg napisał/a:
Cytat:
zaczynam pisać wlasnie prace mgr na temat tej linii, a konkretnie temat ten brzmi: "Koncepcja transportu pasażerskiego na trasie Jelenia Góra - Karpacz"

Na jakiej Uczelni/Wydziale/Katedrze? U jakiego promotora?

Cytat:
czy moge liczyc na Wasza pomoc przy pracy?

Napisałem pracę magisterską o Szklarskiej Porębie i częściowo porównywałem ją do Karpacza, więc jeśli będę potrafił - pomogę.

I proponuję aby Admini zrobili nowy temat od Twojego postu, żeby tutaj nie zaśmiecać. Tak chyba będzie lepiej!



Studiuję na Wydziale Mechanicznym PWr, kierunek Transport, specjalność Organizacja Systemów Transportowych. Promotorem mojej pracy jest dr inż Bogusław Molecki.

jesli chodzi o moje pomysły to częściowo pokrywają się one z Waszymi tutaj już podanymi czyli:

1) przede wszystkim zbadanie w jakim stanie jest teraz torowisko, jakich nakładow potrzeba, zeby było sprawne (to jest dość wazny argument dla samorządów, niestety konkretnych szacunków jak na razie chyba nie ma)
2) konkurencyjnosc cenowa i czasu jazdy do PKSu
3) uruchomienie samochodowej komunikacji miejskiej w Karpaczu zintegrowanej z szynobusem
4) kursy dalekobieżne do Karpacza (szynobus odpada raczej odpada) rownież zintegrowane z komunikacją miejską
5) skoro Karpacz dostanie juz ten dworzec (nie wiem czy magazyn też?) to juz powinien przenieść Muzeum Zabawek na dworzec, zrobic jedno okienko kasowe dla Kolejki Karkonoskiej jak i dla muzeum (to w sumie juz szczegoly) i mozna by bylo tez w sąsiadującym magazynie zrobić np. muzeum starej karpackiej pocztówki albo coś podobnego. Po prostu zrobic cokolwiek, zeby do tego dworca przyciągnąć turystów, co jednocześnie rozciągnie spacer po Karpaczu do samego początku miasta (dzisiaj to chyba konczy się na krzyżowce z ul. Obrońców Pokoju).

to takie 5 punktów, mam jeszcze kilka pomyslów i kilka juz wyłapałem z tego forum. Licze na Waszą pomoc ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Michał LG9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Z Legnicy

PostWysłany: 03-11-2008, 14:16    Odpowiedz z cytatem

chris_r, - W ostatnim okresie czynne były tylko stacje Karpacz i Mysłakowice. Stacji w Karpaczu niema w zasadzie sensu otwierać wogóle z tego prostego względu że do oblotu składu przez lokomotywę albo zmiany kierunku jazdy autobusu szynowego nie jest potrzebna zewnętrzna obsługa. A po drugie natężenie ruchu jakie panowało by na tej linii raczej by tego nie wymagało...Miało by natomiast sens otwarcie stacji w Mysłakowicach , przedewszystkim dlatego że mogły by się tam odbywać krzyżowania ale też dlatego że jest to stacja węzłowa a reaktywację przewozów na linii do Ogorzelca (conajmniej do Kowar) też trzeba wziąść pod uwagę...

[ Dodano: 03-11-2008, 14:18 ]
Acha ja 2 lata temu widziałem na tej linii drezynę...

[ Dodano: 03-11-2008, 14:20 ]
W Mysłakowicach. A co do stanu torowiska(twoich uwag) niezmienia to faktu że nakakłady na remont tej linii były by naprawdę niskie !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 03-11-2008, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Odnośnie kwestii kosztów, to stwierdziłem tak na podstawie analizy zrobionej na zlecenie starostwa powiatowego w Jeleniej Górze, które można pobrać tutaj.
Jest to studium wykonalności dla projektu Regiotram Nysa na odcinku Harrachov - Szklarska Poręba - Jelenia Góra - Karpacz (ostatnia pozycja na dole strony).
Widać w opracowaniu tym w jakim stanie są niektóre obiekty i torowisko do Karpacza. Należy zaznaczyć,
że opracowanie robione było w 2005 roku, także stan linii do dnia dzisiejszego uległ dalszej degradacji.
Ostatnio jak byłem w okolicy fabryki Orzeł w Mysłakowicach poza trawą na torach widać już krzaki a nawet małe brzózki.
Pozdrawiam i życzę miłej lektury:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endru Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008

PostWysłany: 05-11-2008, 22:22    Odpowiedz z cytatem

dzieki za tą prezentacje, bardzo przydatna, niedlugo udam się do starostwa po dokładniejszy papier dot. tej analizy.

a co do pogłebiającej sie degradacji torowiska - przeszedlem sie niedawno jedynie kilkaset metrów od dworca w Karpaczu... tory porośnięte są juz dość często brzózkami, a w jednym miejscu (widać je z dworca) ktoś zaczął sobie powiększac swoje podwórko i nasypał tam kamieni, z ktorych jeden leży dosłownie pomiędzy szynami, a znaczna część opiera się o szyne... przykre, że nikt nie reaguje w tej sprawie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Michał LG9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Z Legnicy

PostWysłany: 06-11-2008, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Popędzi po torach lokomotywa.

- W 30 miejscach w Polsce się udało, a u nas ma się nie udać? - pytają
zwolennicy uruchomienia kursów kolejowych dla turystów z Jeleniej Góry do
Karpacza i Kamiennej Góry. Na razie jeżdżą drezynami, ale wierzą, że uda się
wyszarpać pieniądze na pociąg.
Pomysłodawcą jest Rafał Gersten z Karpacza, którego popiera Związek Gmin
Karkonoskich. Plan Gerstena opiera się na analizie podobnych kolejek w różnych
częściach kraju, np. w Bieszczadach, Rewalu i Żninie. Początkowo oczywiście są
deficytowe, ale dzięki dotacjom władz województwa i woli samorządów lokalnych
nie są likwidowane. Z czasem trzeba do nich dopłacać mniej.
Według Rafała Gerstena Kolej Karkonoska mogłaby składać się z kursów z
Jeleniej Góry przez Mysłakowice do Kamiennej Góry i Karpacza. Po drodze pociąg
odwiedzałby Miłków i Kowary.
Na podstawie analizy porównawczej z innymi kolejkami pomysłodawca wyliczył,
że Kolej Karkonoska mogłaby przewozić od 160 do 200 tysięcy pasażerów rocznie,
co przynosiłoby rocznie około 3,6 min zł.
Kto miałby się zająć utrzymaniem linii oraz przewozami? Nie da się nic
zrobić bez samorządów lokalnych.
Co na to ich szefowie? Burmistrz Karpacza Bogdan Malinowski, burmistrz
Kowar Mirosław Górecki i wójt Mysłakowic Zdzisław Pietrowski uważają, że pomysł
warto realizować, ale pod warunkiem, że samorządy nie będą musiały go
finansować. Odnowa linii kolejowych to bowiem bardzo kosztowne zadanie.
Dyrektor biura Związku Gmin Karkonoskich Witold Szczudłowski uważa, że ZGK
mógłby dzierżawić linie od kolei, a potem przekazać je Urzędowi
Marszałkowskiemu, który stać na to, by doprowadzić je do porządku. Do przewozów
zostałaby powołana osobna firma lub instytucja. Według koncepcji Gerstena, gdyby
marszałek wziął linie na siebie, przewozami mogłaby się zająć podległa mu
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei.
Najbliższe miesiące pokażą, czy projekt Kolei Karkonoskiej będzie kopią
koncepcji Kolei Izerskiej, o której od kilkunastu lat się tylko mówi, czy też
czymś bardziej konkretnym.
Jest jeszcze plan minimum - przejazdy turystyczne drezynami. Jak szacuje
Rafał Gersten, koszt zagospodarowania linii do potrzeb kolei drezynowych to
około 350 tyś. zł, podczas gdy dostosowanie linii do wymagań kolei turystycznej
sięga 5 min zł.

Z PMK
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.misc.kolej&tid=1415736&MID=%3C5a45.00001351.4911fe80%40newsgate.onet.pl%3E
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Piechowice

PostWysłany: 06-11-2008, 18:37    Odpowiedz z cytatem

Pociągi na trasie JG-Karpacz muszą być reaktywowane. Proponuje rozkład jazdy : tak sobie marze Very Happy Very Happy
Jelenia Gór - Karpacz 6.00D(1) 8.30 11.00 13.45 15.45 18.00
Karpacz - Jel.G 6.55D(1) 9.30 12.10 14.45 17.00 18.55
(1)w okr.ferii zimowych i wakacji codziennie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filolog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 06-11-2008, 21:04    Odpowiedz z cytatem

Jakikolwiek rozkład jazdy musi być oparty o skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi przyjeżdżającymi do i odjeżdżającymi z Jeleniej Góry. Na początek wystarczyły by pociągi w okresie ferii i wakacji i wtedy z racji większych potoków mógłby jeździć lok + 2 dwójki na przykład. Szynobus nie wiadomo czy da radę wjechać pod Karpacz. Tą opcję akurat możnaby załatwić, bo do Kowar to niestety droga baaaaardzo daleka...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 07-11-2008, 08:20    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem jeśli chodzi o infrastruktruę, to czy do Kowar, czy do Karpacza sytuacja wygląda bardzo podobnie. Co innego jeśli weźmiemy pod uwagę uwarunkowania polityczne. Natomiast jeśli chodzi o ruch lokalny (nie turystyczny(, to śmiem twierdzić, że Kowary mogłyby "produkować" dużo większe potoki pasażerskie aniżeli Karpacz. Wiąże się to z tym, że dworzec w Kowarach jest lepiej usytuwany (bliżej centrum miasta). Ponadto Kowary są zdecydowanie większą miejcowością niż Karpacz. (Jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę stałych mieszkańców).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 46 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 44, 45, 46  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl