Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Katastrofa kolejowa pod Otłoczynem 1980 r.
Autor Wiadomość

regalik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Sty 2009
Skąd: Kujawy i Pomorze

PostWysłany: 26-11-2009, 22:24    Odpowiedz z cytatem

mateuszpiszcz napisał/a:
Podsumowując najbardziej prawdopodobną przyczyną na dzień dzisiejszy wypadku, jest skrajne wyczerpanie maszynisty, który tego dnia pracował ponad 24 godziny.

Chyba najbardziej prawdopodobna przyczyna. Noc i zmęczenie ma niestety swoje prawa.
Pamiętam jak z 16 lat temu jechaliśmy samochodem w grudniu na trasie Bydgoszcz-Sosnowiec-Bydgoszcz (2 kierowców). Wyjazd ok. 5 rano, kilkugodzinny pobyt w Sosnowcu (bez snu) i wieczorem powrót. Około 23 prowadziłem autko, widziałem już z daleka, że przede mną jedzie ciężarówka, która jest dobrze oświetlona. Cały czas ją widziałem (tak mi się zdawało i chyba nie spałem) jak się powoli zbliżam do niej i nagle uświadomiłem sobie, że jeszcze chwila a staranuję ją od tyłu bo jechałem sporo szybciej od ciężarówki. Gwałtowne hamowanie, sen odszedł momentalnie, pasażerowie obudzili się pytając co to było. Teraz jak tylko czuję, że oczy zaczynają mi się zamykać przerywam jazdę, albo oddaję "kółko". Zresztą jak mogę unikam jazdy nocą.
Nawet marynarze wachtę w godzinach 0.00-4.00 nazywają "psią" wachtą. O tej godzinie wszystko jest możliwe.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 26-11-2009, 22:49    Odpowiedz z cytatem

godzina 3.00 to tak zwana godzina śpiocha właśnie o tej porze plus-minus 15 minut zdarza się najwięcej wypadków (biorąc pod uwagę poprawkę na natęrzenie ruchu).

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Barti Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sie 2009

PostWysłany: 09-08-2010, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Pozwolę sobie odkopać temat. Była kolejna rocznica, a dziś rano w lokalnej TVP Bydgoszcz widziałem materiał wspomnieniowy i ogłoszenie nt. uroczystości w Otłoczynie dla rodzin ofiar. Pod koniec programu wyświetlono listę ofiar, na końcu znajdowali się maszyniści. I oto padło nazwisko bodajże Henryk Różański / Różyński, który miał być maszynistą pociągu pasażerskiego do Łodzi, podczas gdy tutaj i w innych miejscach czytamy, że maszynista nazywał się Gerard Przyjemski. Czy ktoś wie, skąd ta rozbieżność?

Pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

taigatrommel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Paź 2009

PostWysłany: 09-08-2010, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Pociąg osobowy nr 5130 relacji Toruń Główny – Łódź Kaliska. [...] Drużyna trakcyjna w składzie: maszynista Gerard Przyjemski, lat 39 (†29.03.2010), pomocnik maszynisty Józef Głowiński, lat 28. Drużyna konduktorska w składzie: kierownik pociągu Henryk Różański, lat 54, konduktor rewizyjny Kazimierz Szymański.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kolejowa_pod_Ot%C5%82oczynem

"Ciocia wikipedia" mówi, że Różański był kierownikiem pociągu, maszynistą zaś Przyjemski. Może ktoś robiący materiał do TV pomylił/źle podpisał nazwiska? Nie takie rzeczy się w TV zdarzają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 09-08-2010, 13:20    Odpowiedz z cytatem

Polecam obejżeć ten reportaż, tutaj są wypowiedzi niektórych eksperów i pasażerów:




Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Barti Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sie 2009

PostWysłany: 09-08-2010, 22:11    Odpowiedz z cytatem

Tak, czyli po prostu źle spojrzałem, zmylił mnie brak nazwiska maszynisty pod koniec listy, a akurat Jemu udało się przeżyć katastrofę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 19-08-2017, 07:51    Odpowiedz z cytatem

"Śmierć nadjechała z przeciwka. Pierwszy wagon dosłownie przestał istnieć".

Wokół panował mrok. Zmęczeni pasażerowie spali w fotelach. Skład mknął po torach, gdy nagle maszynista zobaczył dwa słupy światła naprzeciw siebie. Wiedział, co to oznacza. Zaciągnął hamulec i wybiegł z kabiny. Potem był już tylko huk i śmierć. Zginęło 67 osób, a 64 zostały ranne. To była największa katastrofa kolejowa w historii Polski.

Więcej:
http://www.tvn24.pl/magazyn-tvn24/smierc-nadjechala-z-przeciwka-pierwszy-wagon-doslownie-przestal-istniec,113,2065
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkonst Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Poznań

PostWysłany: 25-08-2017, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Trafiłem dzisiaj przypadkowo na skan gazety z 25 sierpnia 1980 r. na którym widać fragment artykułu o katastrofie:
https://www.facebook.com/343045582540690/photos/a.345825295596052.1073741828.343045582540690/791216917723552/?type=3&theater
Co ciekawe podają listę ofiar z dokładnymi adresami zamieszkania.
Czy to była w tamtym systemie powszechna praktyka?

_________________
Pozdrawiam mkonst
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl