Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Kolej poszukuje pracowników
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 13-09-2007, 01:34   Kolej poszukuje pracowników Odpowiedz z cytatem

Kolej poszukuje pracowników

Jest praca na kolei. Brakuje maszynistów, inżynierów budowy torów i manewrowych.

Na polskim rynku kolejowym też trwa intensywna rekrutacja. Wolne miejsca czekają na elektromonterów, manewrowych, maszynistów spalinowych i elektrycznych pojazdów trakcyjnych, inżynierów budowy torów. Chętnych jednak nie ma zbyt wielu. Polskie koleje się nie poddają. - Prowadzimy stały nabór.
Współpracujemy z dawną kolejówką, szkolimy naszych doświadczonych pracowników. Młodym gwarantujemy praktykę i pracę - mówi Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich. Firma stawia na rozwój. - Ostatnio zakupiliśmy autobusy szynowe. Nasi doświadczeni fachowcy sami je rozkładają i składają na części - dodaje.

Czy nauka zawodu w tej dziedzinie się opłaci? Na pewno za granicą. - We Włoszech słuchacze opłacają szkoły z własnych kieszeni, traktując ten wydatek jako inwestycję w swoje życie zawodowe. Zwraca się to z nawiązką dobrze zarabiającym pracownikom włoskich kolei - mówi mgr inż. Andrzej Cichoń, dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Krakowie. W Polsce na kokosy nie ma co liczyć. W zależności od stanowiska można zarobić od 1 do 3 tys. zł.

Mimo marnych płac liczba ofert pracy na kolei sprawiła, że trwająca rekrutacja w Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa w Warszawie nabiera tempa. - Uczniowie po dwóch latach mają tytuł technika. Wystarczy trochę praktyki, zdany egzamin i praca czeka - mówi Jerzy Skowron z Warszawskiego Centrum Edukacyjnego.

źródło: Metro / Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

yello1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007

PostWysłany: 13-09-2007, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Tak PKP szkoli a prywatni na tym korzystaja oferujac lepsze place !
Jest duzo pracy ? ciekawe ale jakos na grafiku tego nie widze majac 5 tz. dyspozycji w miesiacu i codziennie kilka tel. do dyspozytora koordynujacego za sluzba!
I takich jak ja jest duzo co maja 4 - 5 dyspozycji w miesiacu czyli jest nas za duzo!
Prawda jest jednak taka ze prace oddano zamiejscowym a miejscowi po tz okienko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 20-09-2007, 09:17    Odpowiedz z cytatem

W Szczecinie był nabór do drużyn konduktorskich- chętnych nie było zbyt wielu. Również jest zapotrzebowanie do PLK na dyżurnych ruchu. Z tym że uprawnienia przejazdowe nabywają dopiero po roku pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kris Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2005
Skąd: z bocznego toru...

PostWysłany: 20-09-2007, 13:11    Odpowiedz z cytatem

Małe sprostowanie:
Cytat:
Z tym że uprawnienia przejazdowe nabywają dopiero po roku pracy.

Nie tyle po roku pracy. Warunkiem otrzymania legitymacji jest umowa o pracę na minimum rok

_________________
Jestem dyspozytorem własnego toru...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yello1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007

PostWysłany: 20-09-2007, 13:30    Odpowiedz z cytatem

O czym my mowimy , przez 1 rok bez swiadczen przejazdowych za 900 zl brutto i bez prawa otrzymania nagrody na dzien kolejarza przez 10 lat pracy ! takie oferty byly dla manewrowych w porcie gdynskim . Na 30 przyszlo 6 osob i zostalo narazie 3 i dotego wszyscy zamiejscowi 100 km od gdyni.
To ze potrzebuja to wiemy ale kogo?
do pracy przy naprawie wagonow, torow,manewrach. Maszynistow jest narazie dosyc ale wszystko moze sie zmienic jak odejda na emerytury lub do prywatnych przewoznikow a nic nie jest robione aby zapewnic staly poziom zatrudnienia na PKP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 20-09-2007, 14:22    Odpowiedz z cytatem

Artykuł z Pulsu Biznesu

pb.JPG
Plik ściągnięto 449 raz(y) 148.28 KB


_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Malutki Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2007
Skąd: IZ Zielona Góra

PostWysłany: 29-09-2007, 09:03    Odpowiedz z cytatem

Śmieszno i straszno czyta się o pracy na kolei. Dwie znajome osoby chcą przyjąć się do prazy w zakładzie zielonogórskim. W sierpniu złożyły dokumenty, przeszły badania. Naczelnik działu pracowniczego (nazwiska nie pamiętam, bo to głupie i nie zna się na tym co robi - nadany przez Ojca Dyrektora Hajduka) ponoć natychmiast wysłał ofertę do Warszawy po akceptację. Mamy koniec września, ż Warszawy do dziś nie ma odpowiedzi. Nie wiem, może wysłali zapytanie do Waszyngtonu, albo Watykanu. Nie wim po jakie licho istnieją Zakłady, skoro są ubeswłasnowolnione. Tylko po to, żeby armia niepotrzebnych "pracowników" pobierała pensję i czyniła kolej nierentowną?
Znów głupio wyjdzie, bo muszę pochwalić poprzedni system. W 1976 roku ja przyjmowałem się na kolej. zanosłem papiery do kadr w lokomotywowni, dostałem skierowania na badania i od razu zostałem przyjęty. Nawet Dyrekcji Okręgowej nikt nie pytał o zdanie czy mogą mnie przyjąć. A teraz jest Zakład Linii Kolejowych, niejeden w Polsce, ale decyzje i tak podejmuje Warszawa. To po jakie licho są te zakłady? Po co są okręgi zwane oddziałami? czy może mi ktoś to wytłumaczyć?
[/b]

_________________
Malutki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2007

PostWysłany: 29-09-2007, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Tak - kolej na fachowców - wybitnych specjalistów, wszechstronnie wykształconych pracowników, oczywiście dyspozycyjnych i oddanych firmie, a wszystko to za 1200 zł/mc. Przecież to są kpiny z ludzi. Byle pijaczyna-obibok zarabia dokładnie te same pieniądze. Tak wygląda na kolei zapłata za wiedzę fachowca. Tak docenia się specjalistów i motywuje ich do dalszego pogłębiania wiedzy. Przekonał się o tym na własnej skórze mój kumpel z ZPR, świetny fachman-elektronik, znający ezety jak własną kieszeń, któremu nie obce są falowniki oraz inne skomplikowane urządzenia mikroprocesorowe. Podczas ostatniej podwyżki otrzymał aż... 50 zeta, bo... nie należał do sitwy i nie chlał wódy z kim trzeba. Tak oto wynagrodzono mu jego wiedzę i fachowość.

Przepraszam, ale artykuły na ten temat czytam jak powieść z gatunku science-fiction.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 30-09-2007, 19:11    Odpowiedz z cytatem

I właśnie dlatego (m.in. żenada płacowa) rozsądni kolejarze będą przenosić się do kolei prywatnych, które płacą normalne pieniądze, czego przykładem modelowym nabór kolejarzy przez PCC Arriva w woj. Kujawsko Pomorskim. Praktycznie już mają komplet maszynistów, kierowników i konduktorów.

Brawo!

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2007

PostWysłany: 19-10-2007, 23:22    Odpowiedz z cytatem

Zobaczymy jak długo Arriva będzie płacić kierownikom "do 3000 zł brutto",i za ile godzin miesięcznie.Ale życzę powodzenia.

_________________
Myśl co robisz,ale nie rób tego co myślisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yello1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007

PostWysłany: 21-10-2007, 12:52    Odpowiedz z cytatem

A co proponuje PKP? W tym roku mowiono o podwyzce dla pracownikow srednio o 500zl brutto , rozlozyli to na 2 raty i mieli dac po 200 zl brutto latem i na jesien. Dali po 100zl brutto reszta chyba zabral beton PKP co dalo na reke po 80 zeta i wcale sie nie dziwie iz ludzie porzucaja prace i ida do prywaciarzy. Jest jesien i zaden nie chce nic powiedziec na temat podwyzek , a o dniu kolejaza mowy nie ma jak narazie niby cos moze dadza ale ile i co nikt nic nie wie (co roku dali to i teraz pewnie dadza)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2007

PostWysłany: 25-10-2007, 19:00    Odpowiedz z cytatem

yello1 zgadzam się z tobą.w Pkp nie ma kokosów.Ale niech mi nikt nie mówi ,że u prywaciarza jest wszystko ok.Pracowałem u prywaciarzy przez 5 lat...-najgorszych lat w moim życiu.Jeżeli Arriva pisze w ogłoszeniu, że kierpoc. zarobi u nich "do 3000 zł brutto"(cytat z ogłoszenia)-to może to być równie dobrze 1500 brutto.Prywaciarzom po prostu nie wierzę i już.A jeżeli wszyscy myślicie,że prywatyzacja lub dopuszczenie prywatnych przewoźników uzdrowi kolej (ewentualnie poprawi się standard wagonów)-opóźnienia będą nadal ,dopóty dopóki nie poprawi się stan infrastruktury.Bo nie czarujmy się większość opóźnień ,zwolnień na szlakach to wieloletnie zaniedbania w remontach szlaków kolejowych.I tak jak nie ma w tym kraju autostrad tak i nie ma porządnych torów,dworców czy przystanków kolejowych itp,itd.Jednego tylko jestem ciekaw (jak już" prywatni "będą jeździć)-reakcji pasażerów na przyjazd opóźnionego pociągu np.PCC (np. 20 min) -nie mogę się wprost doczekać .Kto będzie winny???PLK,PR,ICC,TLK -no KTO ?????? Śmiech

_________________
Myśl co robisz,ale nie rób tego co myślisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kozioł Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2006
Skąd: Warszawa Olszynka

PostWysłany: 25-10-2007, 19:32    Odpowiedz z cytatem

Marzą mi się podwyżki na PKPie .To, że do prywaciarza nie ma po co iść jest faktem-dwa razy więcej roboty za dwa razy większą pensję.
Jak nic się nie zmieni to schodzę pod ziemię => Metro Confused

_________________
W Polsce nie ma nadziei na normalną kolej..... Sad
Oddać samorządom przewozy w województwach! I będzie tak jak jest na Mazowszu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kris Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2005
Skąd: z bocznego toru...

PostWysłany: 25-10-2007, 20:14    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak nic się nie zmieni to schodzę pod ziemię => Metro

Myślisz że wiele sobie polepszysz ?
Fakt jest że płacą troche lepiej - praca też nie ciężka poza maszynistą oczywiście.

_________________
Jestem dyspozytorem własnego toru...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 25-10-2007, 20:25    Odpowiedz z cytatem

Kolej nie znajdzie nowych pracowników, dopóki zarobki w PKP nie wzrosną conajmniej do poziomu średniej krajowej. Załoga starzeje się na potęgę, a młodzi nie będą tyrać na kolei i użerać się z betonem za wszawe grosze skoro otworem stoi Unia Europejska.

Polecam uwadze temat Struktura zatrudnienia w Grupie PKP

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl