Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Następny
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-03-2019, 17:05    Odpowiedz z cytatem

Ponad 11 mln zł będzie kosztować rewitalizacja linii kolejowej 341 z Dzierżoniowa do Bielawy Zachodniej. Inwestycja ma być gotowa do końca sierpnia 2019 r. Samorząd województwa podpisał umowy na jej wykonanie. W planach jest przejęcie 22 odcinków linii kolejowych w regionie.

Pociągi wrócą między Dzierżoniów i Bielawę. „Tory porośnięte drzewami samosiejkami”:
https://wroclaw.tvp.pl/41863674/pociagi-wroca-miedzy-dzierzoniow-i-bielawe-tory-porosniete-drzewami-samosiejkami

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-04-2019, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Sejmik Województwa Dolnośląskiego podjął uchwałę, w której czytamy o czterech projektach kolejowych realizowanych w najbliższych latach. Jeden z nich dotrze do Przemkowa!

Cztery linie: łączące powiat dzierżoniowski, górski i złotoryjski, a także trasę z Rokitek do Przemkowa przez Chocianów opisano w projekcie uchwały sejmiku, w której zawarty jest plan na rewitalizację kolejnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku.

Uchwałę podjęto z inicjatywy koalicji Bezpartyjnych Samorządowców oraz Prawa i Sprawiedliwości.

Więcej:
https://www.dziendobrypolkowice.pl/2019/03/29/decyzja-jest-pociagi-dojada-do-przemkowa/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-04-2019, 13:10   

Pod linkiem uchwała o której powyżej w artykule jest mowa. Do pobrania.
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument,iddok,49875,idmp,2692,r,r

IMG_20190402_130938.png
Plik ściągnięto 137 raz(y) 467.45 KB

IMG_20190402_130654.png
Plik ściągnięto 148 raz(y) 423.23 KB

IMG_20190402_125949.png
Plik ściągnięto 73 raz(y) 193.1 KB

IMG_20190402_125912.png
Plik ściągnięto 88 raz(y) 267.95 KB

Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-04-2019, 02:28    Odpowiedz z cytatem

Będzie połączenie kolejowe z Lubina do Polkowic?

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg nieograniczony na realizację studium lokalizacyjnego dla odcinka kolejowego pomiędzy Polkowicami, Lubinem i Głogowem.

Studium lokalizacyjne włączenia miasta Polkowice przez budowę nowej linii kolejowej łączącej się z odcinkiem linii kolejowej 14 oraz włączeniem się do linii kolejowej 289 łącząc miasto Polkowice z dwoma ośrodkami miejskimi LGOM.

Czytaj więcej na elubin.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-04-2019, 15:37    Odpowiedz z cytatem

Stacja wyremontowana, ale pociągi się tu nie zatrzymują.

Jest nowoczesny peron, wiata, ławki, oświetlenie, a nawet podjazdy dla niepełnosprawnych. Brakuje tylko pociągów, bo w Rakoniewicach Milickich nie zatrzymuje się żaden skład, mimo że kiedyś z małej stacji korzystali mieszkańcy kilku wsi.

Więcej:
https://wroclaw.tvp.pl/42278967/stacja-wyremontowana-ale-pociagi-sie-tu-nie-zatrzymuja

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 29-04-2019, 17:25   Dolny Śląsk otrzymał od PKP SA 8 odcinków linii kolejowych. Odpowiedz z cytatem

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przejął od PKP SA 8 linii i odcinków linii kolejowych. Można to nazwać pyrrusowym zwycięstwem województwa, bo szans na przywrócenie ruchu pociągów na nich w zasadzie nie ma.
O tym, że UMWD przejmie z rąk PKP SA 6 linii kolejowych na Dolnym Śląsku pisaliśmy na początku marca. Teraz stało się to faktem, a do listy przekazanego samorządowi mienia dołączyły jeszcze dwie linie. Oto ich lista:

• linia kolejowa nr 316 relacji Złotoryja – Rokitki
• linia kolejowa nr 291 relacji Wałbrzych Szczawienko – Mieroszów (odcinek Szczawno-Zdrój – Sobięcin)
• linia kolejowa nr 310 relacji Kobierzyce – Piława Górna
• linia kolejowa nr 284 odcinek Jerzmanice-Zdrój – Lwówek Śląski
• linia kolejowa nr 319 relacji Strzelin – Łagiewniki
• linia kolejowa nr 323 odcinek Nowa Wieś Grodziska – Bolesławiec Wschód (linia rozebrana w 2008 roku)
• linia kolejowa nr 318 relacji Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia (nie istnieje od 1978 roku)
• linia kolejowa nr 327 relacji Ścinawka Średnia – Radków (tory rozebrano na większym fragmencie w 1999)

Tak jak pisaliśmy wcześniej, jedynie odcinek Kobierzyce – Piława Górna oraz Jerzmanice- Zdrój – Lwówek Śląski stanowić może bazę do reaktywacji połączeń pasażerskich. W drugim wypadku – tylko wtedy, jeśli linia kolejowa Jelenia Góra – Lwówek Śląski zostanie wyremontowana przez PKP PLK. Bardzo symptomatyczne jest to, że PKP SA przekazało urzędowi także linie, które… fizycznie nie istnieją. Tak jest w wypadku linii 323 rozebranej w 2008 roku, linii 318 – nie istniejącej od 1978 roku, czy linii 327, którą na przejętym fragmencie w większości rozebrano w 1999 roku.

UMWD zapewnia, że chciałby przejąć od PKP SA także linię do Stronia Śląskiego, Lądka-Zdroju, do Karpacza, Świeradowa-Zdroju czy do Lwówka Śląskiego. Odcinki te mają znacznie większy potencjał do reaktywacji ruchu kolejowego od tych przekazanych 29 kwietnia. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

źródło: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dolny-slask-otrzymal-od-pkp-sa-8-odcinkow-linii-kolejowych-nawet-te-ktorych-nie-ma-91690.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kamil Styrna Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2018
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 30-04-2019, 00:06    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Stacja wyremontowana, ale pociągi się tu nie zatrzymują.

Jest nowoczesny peron, wiata, ławki, oświetlenie, a nawet podjazdy dla niepełnosprawnych. Brakuje tylko pociągów, bo w Rakoniewicach Milickich nie zatrzymuje się żaden skład, mimo że kiedyś z małej stacji korzystali mieszkańcy kilku wsi.

Więcej:
https://wroclaw.tvp.pl/42278967/stacja-wyremontowana-ale-pociagi-sie-tu-nie-zatrzymuja


Wina PKP PLK, że uparli się remontować peron w obecnej lokalizacji, mimo stanowiska KD, że p. o. w obecnym miejscu nie ma żadnego sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 01-05-2019, 16:39    Odpowiedz z cytatem

W platformie zakupowej PKP PLK S.A. pojawiło się ogłoszenie o postępowaniu:
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 283 na odcinku Zebrzydowa - Żagań" realizowanego w ramach projektu pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 283 na odcinku Zebrzydowa - Żagań"
Nr postępowania: 9090/IREZA4/09745/02647/19/P

Jest w nim bardzo dużo ciekawych informacji o zakresie inwestycji.
Wyszczególnię tu kilka detali...

Okres realizacji Zamówienia: 50 miesięcy, zgodnie z następującymi Etapami:
Etap 1 Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia
(ostatniego) na budowę - 30 m-cy od podpisania umowy
Etap 2 Oddanie do eksploatacji odcinka Osiecznica Kliczków - Żagań - nie później
niż 10 miesięcy od zakończenia Etapu 1
Etap 3 Oddanie do eksploatacji torów w stacji Żagań - nie później niż 7 miesięcy
od zakończenia Etapu 1
Etap 4 Oddanie do eksploatacji odcinka Zebrzydowa - Osiecznica Kliczków - nie
później niż 7 miesięcy od zakończenia Etapu 2
Etap 5 Procedura odbiorowa oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji
administracyjnych i pozwoleń - do 3 miesięcy - od zakończenia Etapu 4

Tor nr 1 km 60,399 - 104,917
Tor klasyczny/bezstykowy, szyny S49 z 1972-86 r., podkłady drewno/beton z 1983-86 r.,
podsypka tłuczniowa grubości ok.0,20-0,30 m, znacznie zanieczyszczona do ok.90%.
Na odcinku Ławszowa -Żagań w km 77,621 - 103,750 zawieszony ruch pociągów, po decyzji
o likwidacji odcinek linii przekazany do PKP S.A. Liczne braki w nawierzchni (szyn, podkładów,
łubek, złączek).
Na odcinku Zebrzydowa - Ławszowa obecnie obowiązuje:
- prędkość w km 60,399 - 61,100 - 40 km/h, w km 61,100 - 77,621 - 20 km/h,
- nacisk 196 kN.

Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie następujących parametrów eksploatacyjnych
oraz cech użytkowych zgodnych z przyjętą kategorią linii wg. TSI:

Dla odcinka od km 60,399 do km 104,917
a) Kategoria linii wg. TSI P4/F2;
b) Prędkość maksymalna dla:
- pociągów pasażerskich - 80 km/h;
- pociągów towarowych - 80 km/h;
c) Dopuszczalny nacisk osi -; 221 kN/oś;
d) Skrajnia budowli GPL-1; dla ob. inż. GPL-2:
e) Długość peronów - 150 m;
f) Długość pociągów towarowych - 600 m; pasażerskich - 58-140 m;

W ramach rewitalizacji zostanie:
-wykonana wycinka drzew i krzewów w pasie 15m od osi toru;
-zbudowany nowy peron przy torze nr 5 w st. Zebrzydowa (dł. 150m, wys. 0,76m)
-odbudowane dwa perony w st. Świętoszów
-kompleksowa wymiana toru w szyny UIC 60, podkłady strunobetonowe PS-94 z przytwierdzeniem SB na nowej podsypce tłuczniowej
-w st. Zebrzydowa wymienione trzy rozjazdy w torze nr 5
-w Lpo. (ładownia publiczna i przystanek osobowy) Osiecznica Kliczków wymienione dwa rozjazdy i zabudowane dwa nowe; piętnaście nowych sygnalizatorów z układami optycznymi w wersji "wandaloodpornej"; wymiana nawierzchni torowej z wymianą podsypki tor nr 2 na dł. 0,900 km z likwidacją rozjazdu nr 11 i 101; likwidacja toru nr 8 dł. 0,037 km wraz z kozłem oporowym i rozjazdem nr 10 i z zabudową kozła oporowego w torze nr 4 w miejscu po rozjeździe nr 10; likwidacja toru nr 113 dł. 0,040 km wraz z kozłem oporowym
-szlak Osiecznica Kliczków - Świętoszów zabudowane 9 nowych rozjazdów, w tym posterunek bocznicowy do nowej bocznicy wojskowej z czternastoma nowymi sygnalizatorami z układami optycznymi w wersji "wandaloodpornej"; budowa toru do odgałęzienia bocznic wojskowych dł. 1,000 km
-st. Świętoszów wymienione 2 rozjazdy i zabudowa 7 nowych rozjazdów; rewitalizacja rampy czołowo-bocznej; osiemnaście nowych sygnalizatorów z układami optycznymi w wersji "wandaloodpornej"
-st. Żagań wymienionych mnóstwo rozjazdów, wymiana toru itp.
-przebudowa wszystkich przepustów
-wymiana nawierzchni wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych
-cały odcinek Zebrzydowa - Żagań, z Lpo. Osiecznica Kliczków, posterunkiem bocznicowym i st. Świętoszów będzie obsługiwany zdalnie z posterunku w Żaganiu
schemat st. Zebrzydowa
st. Osiecznica Kliczków
st. Świętoszów
koncepcja st. Świętoszów
koncepcja posterunku bocznicowego dla wojska

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-09-2019, 13:02    Odpowiedz z cytatem

Kolej wróci do Złotoryi. Burmistrz chce budować centrum intermodalne!

Ze Złotoryi do Wrocławia pociągiem w godzinę? Patryk Wild z sejmiku dolnośląskiego zapowiedział dziś w złotoryjskim ratuszu, że to możliwie, i to już w roku 2022. Samorząd województwa dolnośląskiego właśnie finalizuje przejęcie linii kolejowej do Lwówka Śląskiego. To otwiera drogę do reaktywacji połączeń pasażerskich przez nasze miasto obsługiwanych przez szybkie składy elektryczne.

Więcej:
https://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/zlotoryja/25746-kolej-wroci-do-zlotoryi-burmistrz-chce-budowac-centrum-intermodalne

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-09-2019, 10:03   

UMWD zlecił wykonanie studium wykonalności dla linii Gryfów Śl /Świeradów - Zdrój i JG/Karpacz /Kowary.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/dolny-slask-zleca-studia-wykonalnosci-dla-odbudowy-linii-do-swieradowa-karpacza-i-kowar-93638.html
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-10-2019, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Linia do Bielawy gotowa. Reaktywacja wkrótce

Jak potwierdza samorząd województwa dolnośląskiego, zakończyły się zasadnicze prace na rewitalizowanej linii kolejowej nr 341 do Bielawy. Województwo nie będzie czekać z reaktywacją połączeń do nowego rozkładu jazdy; pociągi mają ruszyć jeszcze w listopadzie.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-do-bielawy-gotowa-reaktywacja-juz-w-listopadzie--94039.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Leśny Dziadek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2010

PostWysłany: 19-10-2019, 21:51    Odpowiedz z cytatem

No paczpan, i sam Prezes, do którego pisali weterynarze, im nie pomógł, i jednak kolej do Bielawy pojedzie Laughing
Wczoraj jechałem wzdłuż, w sumie wygląda na gotową, jakieś ostatnie prace przy podbijaniu maszyna wykonywała, ale już w 100% na torach, nie kołowa!

_________________
www.strzelnicahistoryczna.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 24-10-2019, 16:41    Odpowiedz z cytatem

Jest cień szansy, że do 2023 roku Bogatynia powróci na mapę kolejową.

1571927766042_adobe.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 372 raz(y) 149.68 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-11-2019, 09:00   

Wynik otwarcia ofert przetargu na wykonanie studium wykonalności dla linii Gryfów Śl /Świeradów-Zdrój, Mirsk/Jindrychovice pod Smrkem oraz JG- Karpacz/Kowary
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument,iddok,51639,idmp,12,r,r

IMG_20191101_120101.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 286 raz(y) 188.5 KB

Powrót do góry

milek88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lis 2008
Skąd: Zgorzelec/Grabowno

PostWysłany: 19-11-2019, 20:10    Odpowiedz z cytatem

Czas najwyższy aby coś zrobić z linią do Bogatyni... Jest kopalnia, jest elektrownia, są miasta między którymi jest duży przepływ ludzi ( Bogatynia, Zgorzelec, Lubań, dalej Legnica i Jelenia Góra ). Czy tak trudno naprawić odcinek ze Zgorzelca...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 49 z 51 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl