Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 78, 79, 80  Następny
Rozkład jazdy 2021/2022
Autor Wiadomość

sprzątamwagonic Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2021

PostWysłany: 22-02-2022, 20:41    Odpowiedz z cytatem

Od kiedy te dwie wsie są w stanie wygenerować dobrą frekwencję, i jeszcze być ośrodkami turystycznymi?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 22-02-2022, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Auderman, ale Łódź ma na tyle dobre położenie geograficzne, że tam powinno się głównie koncentrować dzienne, szybkie połączenia dalekobieżne. Jeżeli chcemy tworzyć atrakcyjną siatkę połączeń kolejowych względem konkurencji, to powinniśmy zwracać uwagę na najważniejszy czynnik, czyli czas przejazdu. Relacje nocne, czyli głównie destynacje „kurortowe” powinny być trasowane w taki sposób, aby uniknąć obwózki po całej Polsce. Nie ma sensu wężykować, wystarczy utworzyć przemyślane huby dowozowe. Pisanie, że Białystok czy Lublin są wsiami, które nie generują potoków pasażerskich ani nie są ośrodkami turystycznymi, jest czystą ignorancją. Bo Lublin i Białystok to nie tylko stosunkowo duże ośrodki miejskie i akademickie, ale to również całe piękne i bardzo porządane Podlasie i Roztocze.
Natomiast jeśli chodzi o czasy przejazdu po tych modernizacjach - byłbym mocno wstrzemięźliwy w tym hurraoptymiźmie, bo rzeczywistość to bardzo srogo weryfikuje. Tak IMHO.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 22-02-2022, 21:57    Odpowiedz z cytatem

A tu jak zwykle pomysły bez pomyślunku "Wydłużymy do Lublina, wydłużymy do Białegostoku" i co dalej? Wagony będą gniły cały dzień na bocznicy aż mi dach zacznie przeciekać? A gdzie dalszy ciąg obiegu z uzasadnieniem? Branie pod uwagę tylko jednego czynniku to żaden pomysł. Natomiast słuszna jest chęć obsługi Łodzi choćby w ramach skomunikowania kilku nocnych pociągów, tj. Uznam, Karkonosze i Karpaty w Łodzi oraz Uznam i Praga-Gdynia w Poznaniu. Kto ma pojęcie, ten się zorientuje co przydatnego można tu zrobić. Ponadto warto pomyśleć o poczynieniu inwestycji służących włączeniu Gorzowa Wielkopolskiego w trasę pociągu Uznam. Powinien się on znaleźć w na tyle ciekawym interwale, że ludzie powinni chcieć jeździć. Jednak skoro mentalnie niektórzy jeszcze są na poziomie wnioskowania o sypialny na trasy, gdzie można za dnia przejechać trasę w 5 godzin, to nie ma o czym rozmawiać. W PKP czy to IC, czy PLK naprawdę wiedzą, dlaczego Uznam jedzie tak, a nie inaczej i żadne interwencje poselskie tu nic nie zdziałają, tym bardziej jeśli są pozbawione wcześniejszego przewertowania potencjalnych determinantów takiego stanu rzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 22-02-2022, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Atoman, od układania obiegów jest operator przewozów. A mam wrażenie, że piszesz tak, jakby do Lublina czy Białegostoku miała docierać jedna para pociągów i miałoby to stanowić jakiś niebywały problem w ułożeniu obiegów. Pierwotnie Szczecinianin, który był poprzednikiem Uznama, kursował właśnie i z Lublina, i z Terespola. A przestał, jak zaczęto grzebać przy LK7. Odbiję Ci piłeczkę - przecież IC wie, co robi, skoro nie ma wagonów bezpośrednich do Gorzowa w połączeniu nocnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sprzątamwagonic Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2021

PostWysłany: 23-02-2022, 10:28    Odpowiedz z cytatem

IC nie jest dla wsi. Po drugie jakie niby obiegi można robić w dzień składami nocnymi z wagonem sypialnym i to jeszcze na wsi?
Na ogół jest tak że nocny pociąg w dzień stoi na bocznicy a dopiero na noc ma odjazd. Ale z wydłużaniem na wieś, jak najbardziej się zgodzę - nie ma to sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 23-02-2022, 10:37    Odpowiedz z cytatem

To może zamiast likwidować pociągi nocne może warto te wagony użyć w innych celach przewozowych. Ja pamiętam, nie wiem czy teraz też tak jest ale wagony z Rozewia przechodziły na Artusa na Helu, w Gdyni oraz w Jeleniej Górze. Także dało się robić takie obloty. Gorzej z wagonami nocnymi ale wiadomo że nie będą używane w dzień.
Rozwiązanie dla Lublina to takie że wagony przechodzą na bieda TLK do Wrocławia przez Kielce i Częstochowę a dla Białegostoku to Bieda TLK po wschodnich obrzeżach

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sprzątamwagonic Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2021

PostWysłany: 23-02-2022, 13:38    Odpowiedz z cytatem

Auderman napisał/a:
To może zamiast likwidować pociągi nocne może warto te wagony użyć w innych celach przewozowych. Ja pamiętam, nie wiem czy teraz też tak jest ale wagony z Rozewia przechodziły na Artusa na Helu, w Gdyni oraz w Jeleniej Górze. Także dało się robić takie obloty. Gorzej z wagonami nocnymi ale wiadomo że nie będą używane w dzień.
Rozwiązanie dla Lublina to takie że wagony przechodzą na bieda TLK do Wrocławia przez Kielce i Częstochowę a dla Białegostoku to Bieda TLK po wschodnich obrzeżach

Ale po co przedłużać te pociągi na jakieś wsie, skoro mogą kończyć bieg w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wamp Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Cze 2020

PostWysłany: 23-02-2022, 13:55    Odpowiedz z cytatem

Bo na tych wsiach też mieszkają ludzie którzy też składają się na te pociągi? Bo może turyści chcą tam jeździć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 23-02-2022, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Auderman, pełna zgoda, tabor powinien jeździć i na siebie zarabiać, a nie stać po krzakach. Z drugiej strony - zerknij na rozkład - obiegi można domknąć stosunkowo krótkimi trasami do Warszawy, i nie będzie potrzeby targania ich przez pół Polski. A ośmioprzedziałowe dwójki dość szybko przechodzą do historii, więc relatywnie szybko standard nocnych pociągów będzie się poprawiał, co już się zadziało na Przemyślaninie.

wamp, szkoda palców na klikanie w klawiaturę 😉
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

WRmnouz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2021
Skąd: Lublin

PostWysłany: 23-02-2022, 18:53    Odpowiedz z cytatem

sprzątamwagonic, od kiedy 300 tys. miasta to wsie? Co tylko Warszawa twoim zdaniem jest miastem, a miasta poniżej 1 mln mieszkańców to wsie? Poza tym przecież Białystok i Lublin to ważne ośrodki turystyczne, znajdujące się na liście najchętniej odwiedzanych miejsc w Polsce. Lublin Główny w 2020 obsługiwał ok. 3500 pasażerów na dobę, wynik nie jest największy, ale nie jest też mały. Ilość pociągów myślę, że jest dobra, ale mogłaby być większa, żeby nie było kilkugodzinnych luk. Relacje nie są złe, aczkolwiek przydałoby się coś na północ kraju (wg. przecieków ma być Pobrzeże w 2022/23, ale to tylko przecieki. Co ciekawe przez Radom - albo PKPIC czyta w myślach, albo ktoś z zarządu czyta to forum). Gorzej z usługami - WR tylko w Dartach, w wagonach miały być WR w postaci COMBO, ale jak na razie nikt nie zgłosił się do przetargu, i cały plan stoi. Moim zdaniem w Lublinie nie jest źle, ale mogłoby być lepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Przemyślanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2008
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: 24-02-2022, 22:55    Odpowiedz z cytatem

sprzątamwagonic, Po pierwsze składy nocne mają obiegi ze składami dziennymi i to jest fakt, a nie żadne niczyje marzenie. To fakt. Na przykład Karkonosze mają obieg z Orzeszkową, Przemyślanin w Świnoujściu ma obieg z Chełmońskim, Uznam z Wyczółkowskim.
Po drugie wagonami sypialnym i kuszetkami też się manewruje i często odstawia od składu na pół dnia lub cały dzień by wieczorną porą ruszył w dalszą drogę.

_________________
Pozdrawiam z Przemyśla
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 27-02-2022, 15:58    Odpowiedz z cytatem

Od 29.03 do 24.06 IC Śnieżka nie będzie kursowała na odcinku Jelenia Góra-Szklarska Poręba-Jelenia Góra. Na Wielkanoc i majówkę też nie pojedzie, trochę słabe . Za to od wakacji już w każdy weekend i święta pojedzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 27-02-2022, 20:15    Odpowiedz z cytatem

Jak pojedzie od wakacji, to okaże się na koniec kwietnia/początek maja jak już będzie opublikowana korekta czerwcowa.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Annaja5555 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 10 Lut 2020
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-02-2022, 20:39    Odpowiedz z cytatem

Przepraszam że pytam tutaj ale od dawna nurtuje mnie pytanie.
Dlaczego TLK Nogat został zlikwidowany?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

InterJet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2021

PostWysłany: 28-02-2022, 15:37    Odpowiedz z cytatem

TLK NOGAT został stworzony na żądanie posła partii rządzącej z Elbląga.
Pociąg woził głównie powietrze, więc nie było innego wyjścia, jak skończyć z marnotrawieniem publicznych pieniędzy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 72 z 80 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 78, 79, 80  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl