Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Dolnośląskie nie chce być już udziałowcem PR
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-11-2019, 12:34   Dolnośląskie nie chce być już udziałowcem PR Odpowiedz z cytatem

Województwo dolnośląskie nie chce już być udziałowcem w spółce Przewozy Regionalne. Ma tam 3 procent udziałów. Dlatego sejmik dolnośląski podjął na czwartkowej sesji uchwałę, która upoważnia władze województwa do prowadzenia rozmów. Ich finałem ma być zbycie tych udziałów.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91890/Wojewodztwo-dolnoslaskie-nie-chce-juz-byc-udzialowcem-w-spolce-Przewozy-Regionalne

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 29-11-2019, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Niestety Radni Sejmiku nie uwzględnili Listu Otwartego związków zawodowych Hmm Hmm Hmm . Zaznaczam, że nie wszyscy Radni byli "Za". Wyniki głosowania na stronie UMWD.

UMWD - pismo do radnych Sejmiku z dnia 28.11.2019.pdf
Pismo ZZ wręczone Panu Marszałkowi, przewodniczącemu Sejmiku oraz Radnym Sejmiku UMWD przed rozpoczęciem obrad.
Pobierz Plik ściągnięto 88 raz(y) 126.16 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 30-11-2019, 21:36    Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobra decyzja! UMWD powinien zbyć udziały w PR i pozyskane środki (szacunkowo 17,5 mln zł) przekazać KD na zakup nowego taboru.

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-11-2019, 22:02    Odpowiedz z cytatem

Dolny Śląsk wycofuje się ze spółki kolejowej. Co to oznacza dla pasażerów?

Zarząd województwa będzie wycofywał się ze spółki Przewozy Regionalne - zielone światło do takiej decyzji dali już marszałkowi radni. Czy oznacza to likwidację kursów wykonywanych przez państwowego przewoźnika na terenie Dolnego Śląska?

Czytaj więcej na gazetawroclawska.pl

---

Dolnośląskie nie chce już Przewozów Regionalnych. Ale EN57 zostają do 2030 r.

Dolny Śląsk może przetrzeć szlak, którym podążą inne województwa. Taka decyzja oznacza całkowite wystąpienie kapitałowe ze spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o. Samorząd wystąpi także o wypłatę kwoty odpowiadającej wartości posiadanych udziałów. Nieoficjalnie mówi się, że zostaną one zainwestowane w Koleje Dolnośląskie. Chodzi o kwotę 17.584.510,06 zł.

Czytaj więcej na inforail.pl

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tmb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Sie 2019

PostWysłany: 01-12-2019, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Wreszcie!!!! PR w obecnym stanie to obraz nędzy i rozpaczy. Jedyny plus że w miarę stabilnie realizują rozkład. Tabor bez komentarza- Wszystkie pary np. Leszno-Międzylesie-Leszno-Zielona Góra - to jest kpina. Miały być tygrysy - i były przez rok, potem co raz lepsze cuda i tak do dziś.

Tylko należy się dobrze zastanowic nad takim ruchem. Obecne władze KD robią wszystko- ale w odwrotnym kierunku. Nowe linie, zero nowego taboru i nowa kategoria KD BUS ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 01-12-2019, 20:15    Odpowiedz z cytatem

W odpowiedzi na związkowy bełkot warto przytoczyć słowa Piotra Rachwalskiego, byłego prezesa KD. Sama bym lepiej tego nie ujęła... Cytuję:

Województwo dolnośląskie jak i 15 pozostałych ma w Przewozach Regionalnych śladowe udziały, jednak od wielu lat nie daje to jakiegokolwiek wpływu na działania i politykę spółki, której głównym udziałowcem jest obecnie skarb państwa przez spółkę - fundusz PFR. Trzeba przyznać, że ruch z pozbyciem się części udziałów jest dobry i wart pochwały! Korzyści z takiego ruchu są zarówno realne (ponad 17,5 mln zł które otrzyma region za udziały), jak i bardziej zawoalowane (związkowcy z PR nie będą już mogli apelować do UMWD jako do współwłaściciela, że powinien zapłacić im więcej by ratować "swoją" spółkę). Przekształcenia i konsolidacja właścicielska przyda się też PRom, które od lat nie prowadzą żadnych programów inwestycyjnych i coraz bardziej odstają standardem od współczesnych oczekiwań. Z 16 właścicielami mającymi rozbieżne interesy było to trudne. Teraz w końcu może i ta spółka stanie na nogi. Jest jednak i łyżka dziegciu w tej beczce miodu: jeśli ktoś myśli, że zbycie udziałów oznacza koniec starych zardzewiałych 40-50 letnich pociągów na torach Dolnego Śląska to niestety się myli. W pakiecie z sprzedażą udziałów idzie bowiem umowa na następne 10 lat zapewniająca, że jeszcze do 2030 roku dolnoślązaków na głównych, najlepszych trasach (z wyłączeniem tych które już dziś ma KD) wozić może klasyk czyli niezmodernizowany EN57. I to niestety nie jest dobra wiadomość, oznaczająca także, że nie będzie szybko nowych inwestycji taborowych. Jak kiedyś liczyłem, do obsługi całego regionu brakuje od 25 do 35 jednostek elektrycznych EZT. To jak widać wielkość nie do przeskoczenia w obecnych realiach budżetowych, zwłaszcza wobec informacji o braku dofinansowania nowego taboru z kasy UE w przyszłej perspektywie. Jakkolwiek więc wyjście z PR trzeba uznać za słuszne to długość umowy z tym przewoźnikiem trochę przeraża. Chyba że umowa będzie zabezpieczeniem pod nowy tabor.

http://inforail.pl/dolnoslaskie-nie-chce-juz-przewozow-regionalnych-ale-en57-zostaja-do-2030-r-_more_119438.html

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-12-2019, 22:14    Odpowiedz z cytatem

Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na nieprzystąpienie Województwa Dolnośląskiego do spółki powstałej z przekształcenia spółki „Przewozy Regionalne” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną:

http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument,iddok,52176,idmp,2692,r,r

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-01-2020, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Skuteczny jak Prezes Zgorzelski. Z wizją modernizacji taboru.

Siła rażenia Prezesa Przewozów Regionalnych, jak się okazuje, jest olbrzymia. Mimo że sejmik województwa dolnośląskiego był przeciw Zarząd i tak przyjął 16 grudnia 2019 r. uchwałę o przystąpieniu do spółki POLREGIO spółka akcyjna. Bo przekonał go do tej inicjatywy sam Prezes Zgorzelski.

Więcej:
http://inforail.pl/skuteczny-jak-prezes-zgorzelski-z-wizja-modernizacji-taboru-_more_120274.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl