Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
[rel] Koleją po Tajlandii
Autor Wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 02-02-2019, 14:09   [rel] Koleją po Tajlandii Odpowiedz z cytatem

https://i.postimg.cc/Rhk0Qs9j/TAI00B.jpg

Zapraszam do relacji z przejazdów kolejami SRT podczas mojej wyprawy do Tajlandii.
Jest to podobnie jak Wietnamie, który odwiedziłem rok wcześniej, kolej niezelektryfikowana o rozstawie 1000mm.

DWORCE:

Najładniejszym dworcem w Tajlandii jest chyba zabytkowy drewniany dworzec w Hua Hin, widać w nim elementy buddyjskiej architektury, zamiast kotów są małpy, jest buddyjska kapliczka, jest portret króla, są pomniki kolei, stary EZT i parowóz, opóźnienia pociągów są podawane ręcznie markerem na tablicy (to standard w Tajlandii).

https://i.postimg.cc/qgStNJZH/TAI01-Hua-Hin-int01.jpg https://i.postimg.cc/JtGD7DxQ/TAI01-Hua-Hin-int02.jpg https://i.postimg.cc/mt9PMv0z/TAI01-Hua-Hin-int03.jpg

https://i.postimg.cc/vgS4LbY9/TAI01-Hua-Hin-int04.jpg https://i.postimg.cc/jDrLh8b8/TAI01-Hua-Hin-int05.jpg https://i.postimg.cc/TLhwPFVP/TAI01-Hua-Hin-int06.jpg

https://i.postimg.cc/Tyt1ffWS/TAI01-Hua-Hin-int07.jpg https://i.postimg.cc/tst7vhR9/TAI01-Hua-Hin-int08.jpg https://i.postimg.cc/z3bvYmDt/TAI01-Hua-Hin-int09.jpg

https://i.postimg.cc/hzwGQss1/TAI01-Hua-Hin-int10.jpg https://i.postimg.cc/Snqx9J63/TAI01-Hua-Hin-int11.jpg https://i.postimg.cc/gn30rvZ3/TAI01-Hua-Hin-int12.jpg

https://i.postimg.cc/K1NvDxQz/TAI01-Hua-Hin-int13.jpg https://i.postimg.cc/1g3RW2YK/TAI01-Hua-Hin-int14.jpg

Migawki ze szlaku:

https://i.postimg.cc/qzckp4PL/TAI02-Railroad-int102.jpg https://i.postimg.cc/Tpvd8p41/TAI02-Railroad-int103.jpg https://i.postimg.cc/jnPRwbLR/TAI02-Railroad-int104.jpg

https://i.postimg.cc/HjyYPQ3F/TAI02-Railroad-int105.jpg https://i.postimg.cc/GTwC15zV/TAI02-Railroad-int106.jpg https://i.postimg.cc/njmyT1Zk/TAI02-Railroad-int107.jpg

https://i.postimg.cc/2qtY06Wz/TAI02-Railroad-int201.jpg https://i.postimg.cc/wtMH5J7f/TAI02-Railroad-int202.jpg https://i.postimg.cc/MnWzTgx8/TAI02-Railroad-int203.jpg

LOKOMOTYWY:

CM22-7i, General Electric, 1995-1996, 1860 kW (2 x 930 kW)
Chyba najpopularniejsza lokomotywa, widziałem ją na większości pociągów pasażerskich i części towarowych.

https://i.postimg.cc/PC2T8Krv/TAI03-Lok1-CM22-7i-int01.jpg https://i.postimg.cc/3yk50Tcz/TAI03-Lok1-CM22-7i-int02.jpg https://i.postimg.cc/LJCFsXNz/TAI03-Lok1-CM22-7i-int03.jpg


AD24C, Alsthom, 1974-1985, 1790 kW
Często widywana na pociągach towarowych.

https://i.postimg.cc/WdbPjr6N/TAI04-Lok2-CM22-7i-int01.jpg https://i.postimg.cc/Cz4VWJ8r/TAI04-Lok2-CM22-7i-int02.jpg

8FA-36C, Hitachi, 1993, 1790 kW
Tym razem Hitachi.

https://i.postimg.cc/7b04NqZk/TAI05-Lok3-8-FA-36-C-int01.jpg https://i.postimg.cc/ZCmS7XWy/TAI05-Lok3-8-FA-36-C-int02.jpg

UM12C, General Electric, 1963-1966 (modernizacja 2010-2011), 980 kW (2 x 490 kW)
Czasem można zobacz też takie klasyki

https://i.postimg.cc/JySwbFw0/TAI06-Lok4-UM12-C-int01.jpg https://i.postimg.cc/xNSWZb1S/TAI06-Lok4-UM12-C-int02.jpg https://i.postimg.cc/XBcT67rB/TAI06-Lok4-UM12-C-int04.jpg

WAGONY Z MIEJSCAMI DO SIEDZENIA.
Zaczynamy od końca gdyż mnie najbardziej interesowały klasyczne wagony.

Wagony 3 klasy

Na pierwszym zdjęciu widać, że dla pociągu osobowego z wagonami 3 klasy zabrakło wolnego toru przy peronie. Wsiadamy zatem z podsypki, emeryci czy matki z dziećmi raczej nie będą zadowoleni... W tym samym pociągu jak widać mamy niezły punkt obserwacyjny dla miłośnika kolei na końcu gdyż nie ma drzwi. Łączenia międzywagonowe to klasyczna harmonijka. Wagony 3 klasy przypominają raczej te spotykane u nas w Chabówce lub Wolsztynie. Zazwyczaj są w malowaniu biało brązowym a wśrodku są siedzenia wykończone zieloną czasem niebieską dermą. To najpopularniejszy wagon. Jeździ na pociągach osobowych, a także pospiesznych, również nocnych, które mają w składzie kilka sypialnych ale większość to właśnie 3 klasa siedząca. Miałem okazję przejechać się tym wagonem na dwugodzinnym odcinku.

https://i.postimg.cc/CzKgpk4F/TAI07-3kl-int101.jpg https://i.postimg.cc/z38Np9bH/TAI07-3kl-int102.jpg https://i.postimg.cc/WdCjnzgs/TAI07-3kl-int103.jpg

https://i.postimg.cc/w7x6xS9Y/TAI07-3kl-int202.jpg https://i.postimg.cc/jCHV7vMq/TAI07-3kl-int301.jpg https://i.postimg.cc/vcbJL9Kr/TAI07-3kl-int302.jpg

https://i.postimg.cc/zbTQTXS2/TAI07-3kl-int401.jpg https://i.postimg.cc/hX3NBYts/TAI07-3kl-int405.jpg https://i.postimg.cc/sM2bbzs1/TAI07-3kl-int406.jpg


W peryferyjnych rejonach Tajlandii bywają jeszcze wagony 3 klasy z drewnianymi ławkami w malowaniu zielonym:

https://i.postimg.cc/zLb6XkLr/TAI08-3kl-Z-int101.jpg https://i.postimg.cc/GBWNBsYs/TAI08-3kl-Z-int102.jpg https://i.postimg.cc/hXkWmwRj/TAI08-3kl-Z-int203.jpg


Wagony 2 klasy zmodernizowany.

Mnie udało się jechać zmodernizowaną wersją powyższego na drugą klasę. Modernizacja polagała na wstawieniu do drewnianego wnętrza nowoczesnych foteli. Dziwny mix:

https://i.postimg.cc/mzNsBSqr/TAI09-2kl-int100.jpg https://i.postimg.cc/DW1VPg7c/TAI09-2kl-int101.jpg https://i.postimg.cc/1nZQkdvT/TAI09-2kl-int201.jpg

Na zakończenie wagonów z miejscami do siedzenia, wagon barowy i wnętrze wagonu 2 kasy nowszej konstrukcji:

https://i.postimg.cc/PPFkXJ61/TAI10-Bar-int301.jpg https://i.postimg.cc/k6wpTYzW/TAI10-Bar-int302.jpg https://i.postimg.cc/CRBpz0tX/TAI10-Bar-int303.jpg

WAGONY SYPIALNE

Wagon sypialny 2 klasy, bezprzedziałowy starszej konstrukcji bez klimatyzacji.

Moim zdaniem najciekawszy bo ma otwierane okna i klasyczną budowę. Bardzo mi się podobała podróż nim, choć reszta ekipy narzekała, że jakiś rupieć...

https://i.postimg.cc/YG2XLf00/TAI11-syp2-int101.jpg https://i.postimg.cc/vDNPDns8/TAI11-syp2-int102.jpg https://i.postimg.cc/qgMYN06w/TAI11-syp2-int103.jpg

https://i.postimg.cc/c6H9smP5/TAI11-syp2-int104.jpg https://i.postimg.cc/qhm1sh6L/TAI11-syp2-int105.jpg https://i.postimg.cc/Vd0KtNfq/TAI11-syp2-int106.jpg

https://i.postimg.cc/yDFnfrSW/TAI11-syp2-int107.jpg https://i.postimg.cc/t1pk8thk/TAI11-syp2-int108a.jpg


Wagon sypialny 2 klasy, bezprzedziałowy nowszej konstrukcji z klimatyzacją.

Wagony czyste i idealnie wysprzątane, tym razem innym się podobało, ale mnie przeszkadzał system klimatyzacji zrealizowany za pomocą silnika spalinowego zamontowanego pod spodem. Przez co wagon buczy i nie słychać odgłosów wózków i toru. Z powodu klimatyzacji okna nie są otwierane. Dla kolejowych wrażeń polecam te starsze wagony dla wygody nowsze. Podobnie jak w poprzednim wagonie, siedzenia z dermy w dzień złożone tworzą normalne fotele a o pewnej porze konduktor rozkłada je do pozycji leżącej i przynosi świężą pościel. Nie ma przedziałów, łóżka są wzdłuż ale każdy ma zasłonkę więc można się zasłonić i ma się większą prywatność niż w polskiej kuszetce.

https://i.postimg.cc/9D3JYj0v/TAI12-syp2-AC-int101.jpg https://i.postimg.cc/QKH008pr/TAI12-syp2-AC-int102.jpg https://i.postimg.cc/34bZyszf/TAI12-syp2-AC-int103.jpg

https://i.postimg.cc/MfMm1sS6/TAI12-syp2-AC-int104.jpg https://i.postimg.cc/mt9SD6jV/TAI12-syp2-AC-int105.jpg https://i.postimg.cc/pmtJnY1v/TAI12-syp2-AC-int106.jpg

https://i.postimg.cc/njM4tdM4/TAI12-syp2-AC-int107.jpg https://i.postimg.cc/CzbjYnMQ/TAI12-syp2-AC-int108.jpg https://i.postimg.cc/QV2pRJD7/TAI12-syp2-AC-int109.jpg


Wagon sypialny 1 klasy, z klimatyzacją z przedziałami (2 łóżka).

https://i.postimg.cc/cKFR2q11/TAI13-syp1-int101.jpg https://i.postimg.cc/RWQQ16jH/TAI13-syp1-int102.jpg https://i.postimg.cc/wRmD17X3/TAI13-syp1-int103.jpg

EZT

APD.20, Daewoo, 1995

https://i.postimg.cc/WFKMpMJQ/TAI14-APD-int101.jpg https://i.postimg.cc/ZWcpvkdP/TAI14-APD-int102.jpg https://i.postimg.cc/Ty3mrkVz/TAI14-APD-int103.jpg


ASR 158/T, British Rail Engineering Limited, 1991

https://i.postimg.cc/nMj4RwyZ/TAI15-ASR-int101.jpg https://i.postimg.cc/nXZqLVCc/TAI15-ASR-int102.jpg https://i.postimg.cc/f3qd5x5J/TAI15-ASR-int103.jpg

WAGONY NOWOCZESNE

Pociągi sypialne o najniżsych numerach (podobnie jak w rosji im niższy numer tym wyższa jakość) posiadają nowoczesne wagony. Nie ma takich pociągów dużo i generalnie nie miałem okazji jeździć, gdyż wolałem wybrać wyższe numery i poznać tradycyjną tajlandzką kolej.

https://i.postimg.cc/FfzdfYmm/TAI16-MODERN-int101.jpg

WAGONY BAGAŻOWE

https://i.postimg.cc/QVT7kK7d/TAI17-BAG-int101.jpg https://i.postimg.cc/1VwN9bSq/TAI17-BAG-int102.jpg


WAGONY TOWAROWE

https://i.postimg.cc/pm2nH06m/TAI18-BAG-int101.jpg https://i.postimg.cc/FYDksjMD/TAI18-BAG-int102.jpg https://i.postimg.cc/YhNmTcbc/TAI18-BAG-int103.jpg

https://i.postimg.cc/Whck9pm6/TAI18-BAG-int104.jpg https://i.postimg.cc/LgKn0vP6/TAI18-BAG-int105.jpg https://i.postimg.cc/LYZJTGnb/TAI18-BAG-int106.jpg

_________________
...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl