Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Następny
RJ 2019/2020 na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-12-2019, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Duże zmiany na kolei. Co nas czeka od 15 grudnia?

W niedzielę, 15 grudnia wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy pociągów. Co to oznacza dla pasażerów na Dolnym Śląsku?

Więcej:
https://gazetawroclawska.pl/duze-zmiany-na-kolei-co-nas-czeka-od-15-grudnia/ar/c1-14649853

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-12-2019, 02:00    Odpowiedz z cytatem

Głogów wygranym nowego rozkładu jazdy pociągów

41 minut będzie trwać podróż bezpośrednim pociągiem Kolei Dolnośląskich z Legnicy do Głogowa. Po wielu latach do Głogowa dojadą też pociągi z Leszna. Wzrośnie rola stacji Głogów w ruchu kolejowym.

Powrót pociągów na trasę Legnica – Głogów prze Rudną Gwizdanów to efekt rewitalizacji, którą na linii 289 przeprowadziły PKP Polskie Linie Kolejowa za 197 mln złotych. Inauguracyjny przejazd wyremontowana trasą do Głogowa odbył się 11 grudnia 2019 r., a regularne pociągi pasażerskie zostaną tu uruchomione 15 grudnia. Między Legnicą a Lubinem będzie jeździć 8 par pociągów. Czas przejazdu wyniesie 41 minut.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/glogow-wygranym-nowego-rozkladu-jazdy-pociagow-94761.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

qwesn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Wrz 2017

PostWysłany: 14-12-2019, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Czy są jakieś przecieki jakim taborem będzie obsługiwane połączenie TLK Konopnicka na niezelektryfikowanym odcinku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 14-12-2019, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Wg zestawienia pociągów IC będzie to lokomotywa 'spalinowa' + 2 wagony 2 klasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2019, 02:00    Odpowiedz z cytatem

Pociąg z Wrocławia do Pragi

Pociąg Wrocław-Praga pierwszy raz wyruszył w podróż. Na dworcu tłumy pasażerów, bo czeski przewoźnik sprzedał za dużo biletów. Dzięki podstawieniu dodatkowego składu, wszyscy podróżni się zmieścili i do Pragi dotarli przed godziną 11:00.

Więcej na wroclaw.tvp.pl

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 23-12-2019, 14:15    Odpowiedz z cytatem

Przydałoby się wydłużyć kilka SPRINTERÓW KD z Lubania Śl. do Gryfowa Śl.
Np. pierwszy i przedostatni pociąg.

Należałoby zapchać dziurę przedpołudniową w relacji JG - Goerlitz - JG
4 h luka jest nie do zaakceptowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kacper98 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 23-12-2019, 17:04    Odpowiedz z cytatem

Rafi napisał/a:
Przydałoby się wydłużyć kilka SPRINTERÓW KD z Lubania Śl. do Gryfowa Śl.
Np. pierwszy i przedostatni pociąg.


Już kiedyś były poprzedłużane połączenia z Lubania do Gryfowa i nie było chętnych żeby nimi jeździć.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 03-01-2020, 12:03    Odpowiedz z cytatem

Ralny napisał/a:
Rzuciłem okiem na rozkład jazdy i zdziwiło mnie, że Impuls stoi bezczynnie w Zgorzelcu przez dwie godziny (12-14). Braki taborowe, przepełnione pociągi, a tu takie "kwiatki". Zamiast wozić ludzi i niwelować "dziury" rozkładowe to Impuls stoi bezczynnie parę godzin, w środku dnia. Absurd!

Powyżej cytat z innego wątku:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=388521#388521

Kontynuując temat chciałam zwrócić uwagę na fakt, że to niejedyny tak długi postój Impulsa w Zgorzelcu. Przeanalizowałam nowy rozkład i wynika z niego, że Impulsy „odpoczywają” w Zgorzelcu w następujących godzinach:

07:58 - 08:12
11:58 - 14:03 (!)
14:57 - 16:11 (!)
16:54 - 18:29 (!)
18:59 - 20:10 (!)
19:55 - 04:55
23:03 - 06:16

Wykrzyknikiem zaznaczyłam postoje wynoszące ponad godzinę (pominęłam przerwę nocną). Wnioski? Pięć zmarnowanych godzin! Ja rozumiem, że skomunikowania, że rezerwy czasowe, że jakaś przerwa dla obsługi pociągu... Ale żeby stać bezczynnie ponad dwie godziny w środku dnia i tworzyć 3-godzinną dziurę w rozkładzie jazdy, a potem upychać pasażerów jak sardynki w puszce?! Powtórzę to co już na forum pisałam: ten rozkład musiał układać ktoś niepełnosprawny umysłowo!

Dla porównania Lubań, gdzie wprawdzie łączny czas postojów Impulsów (pomijając przerwę nocną) również wynosi ponad 5 godzin, ale te przerwy nie są tak długie jak w przypadku Zgorzelca, a i kursów jest więcej:

07:18 - 07:45
08:47 - 09:04
10:08 - 11:05
14:02 - 15:06
16:06 - 17:09
18:07 - 19:06
20:07 - 21:00
22:17 - 05:09

I jeszcze Węgliniec:

08:12 - 08:20
21:27 - 04:13

Na koniec absolutny hit tego rozkładu! Marnuje się ponad 10 godzin (tyle w dzień stoją bezczynnie Impulsy w Zgorzelcu i Lubaniu), aby na wieczornym kursie Wrocław - Węgliniec puszczać... szynobus. Z powodu braku Impulsów rzecz jasna! Logiki w tym ZERO. A żeby było jeszcze śmieszniej, rano ten szynobus jedzie z Węglińca do Legnicy, z 18-minutowym postojem w Bolesławcu. Podczas gdy o tej porze bardzo przydałby się szybki i pojemny pociąg do Wrocławia...

Tak, ten rozkład układał regularny debil. A inny debil go zatwierdził. Zbyt ostro oceniam umysły KD i UMWD? Być może. Wprawdzie wybory samorządowe zbojkotowałam, bo nie miałam na kogo głosować, jednak dopóki z moich podatków i biletów utrzymuję ten kolejowo-urzędniczy bajzel to mam prawo do uzasadnionej krytyki nieudolnych rządów Bezpartyjnych Samorządowców, którzy dzierżą władzę w KD i współrządzą z PiS-em w UMWD, gdzie w wyniku podziału łupów odpowiadają za kolej regionalną. A jak im te rządy na kolei wychodzą pokazała m.in. Raszówka, o czym już nawet w książkach piszą!

PS
Mamy już rok 2020, a proszę sobie wyobrazić, że KD do dziś nie opublikowały raportu rocznego za rok 2018. Czyżby dlatego, że KD zanotowały stratę w wysokości ponad 2,3 mln zł i #BezpartyjneŚwinie nie chcą się tym faktem chwalić? Powtarzam: chodzi o rok 2018. Skąd wiem o tej stracie? Mam swoje źródła. Strach pomyśleć jaką stratę KD zanotują za ubiegły rok pod tak nieudolnymi rządami...

http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/index.php?idg=6&id=94

Beton

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-01-2020, 19:08    Odpowiedz z cytatem

GW Train Regio nadal jeździ na połączeniach transgranicznych do Polski

Koleje Dolnośląskie, jeszcze przed wejściem nowego rozkładu jazdy pociągów, podpisały umowę z czeskim przewoźnikiem GW Train Region na obsługę połączeń transgranicznych. Usługa polega na obsłudze linii Trutnov – Královec – Sędzisław na odcinku granica państwa – Sędzisław poprzez obsługę połączenia własnym taborem oraz własną obsługą (drużyna konduktorska, maszynista) w okresie od 15 grudnia 2019 r. do 12 grudnia 2020 r.

Więcej:
http://inforail.pl/gw-train-regio-nadal-jezdzi-na-polaczeniach-transgranicznych-do-polski_more_120231.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Piechowice

PostWysłany: 19-01-2020, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Od 17.01 nastąpiła aktualizacja rozkładu jazdy plakat i w wyszukiwarce dla Szklarskiej Poręby Górnej. W weekendy są tylko trzy bezpośrednie połączenia Szklarska-Liberec-Szklarska , reszta to wahadło Szklarska-Harrachov-Szklarska.Od poniedziałku do piątku wszystkie kursują w pełnej relacji . Czy coś wiadomo dlaczego ? Sprawdzcie sobie na portalpasazera.pl

[ Dodano: 19-01-2020, 21:39 ]
Na Czeskiej stronie wszystkie połączenia widnieją w pełnej relacji . Więc o co chodzi ?! Exclamation
https://www.cd.cz/spojeni-a-jizdenka/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-01-2020, 15:06    Odpowiedz z cytatem

Pewnie jak zwykle niepełna baza danych w rozkładzie PKP PLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Piechowice

PostWysłany: 20-01-2020, 18:30    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Pewnie jak zwykle niepełna baza danych w rozkładzie PKP PLK.


Tak,tylko turyści robieni są w balona .Nie każdy jest mikolem PKP i nie musi się znać . Może to specjalne wygaszanie popytu na to połączenie ?

[ Dodano: 23-01-2020, 13:04 ]
Aktualizacja rozkładu dla stacji Szkl.P.Górna 22.01.20 pociągi do Czech w pełnej relacji .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-02-2020, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Kąty Wrocławskie dofinansują połączenia Kolei Dolnośląskich

Dzięki dofinansowaniu gminy Kąty Wrocławskie do Wrocławia kursować będą, aż 32 pary pociągów. Większa liczba składów pojawi się na torach po wiosennej korekcie rozkładów jazdy, która wejdzie w życie 15 marca 2020 r.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/35809/katy-wroclawskie-dofinansuja-polaczenia-kolei-dolnoslaskich.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 21-02-2020, 15:49    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kąty Wrocławskie dofinansują połączenia Kolei Dolnośląskich

Kwotą jednego miliona złotych rocznie jak donosi Gazeta Wrocławska:
https://gazetawroclawska.pl/szynobusy-pod-wroclaw-co-20-minut-juz-od-marca-szczegoly/ga/c1-14805126/zd/42156596

To daje kwotę w wysokości ok. 2740 zł dziennie. Czy to dużo? Zważywszy na koszty KD to są grosze!

Dostęp do infrastruktury PKP PLK, paliwo do szynobusów, wynagrodzenia pracowników, koszty eksploatacyjne taboru (remonty, przeglądy) etc. Wpływy z biletów z pewnością nie pokryją tych wszystkich kosztów, nawet z dofinansowaniem przez gminę Kąty Wrocławskie. A to oznacza, że za dodatkowe kursy dla mieszkańców Kątów Wrocławskich zapłacą wszyscy dolnośląscy podatnicy. Czy te pociągi są koniecznością? Nie sądzę. Myślę, że już jeżdżące Impulsy w zupełności wystarczą. Tłumów w tych szynobusach się nie spodziewam.

Jest to kolejna kolejowa fanaberia lokalnych „watażków” (po Lubinie i Wrocławiu) za pieniądze podatników! Nowe pociągi będą wozić powietrze podczas gdy dodatkowe połączenia przydałyby się na innych liniach, ze względu na ustawiczny tłok w pociągach (np. linia zgorzelecka) oraz kilkugodzinne dziury w rozkładzie jazdy.

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-02-2020, 16:59    Odpowiedz z cytatem

No ale to nie jest tak wcale mało ten milion. Gdyby podzielić 132 083 344 zł, które KD i Polregio dostają razem na obsługę wszystkich połączeń w regionie, to wychodzi "ledwie" ok. 360 tys. dziennie. Tutaj mamy kwotę ok. 3,6 tys zł na dzień (nie 2740 zł, bo połączenie będzie funkcjonować od 15 marca, czyli przez 273 dni obowiązywania rozkładu jazdy), czyli łatwo policzyć, że wychodzi ok. 1% całości, a pamiętajmy, że pociągi będą kursować jedynie w dni robocze (od 15 marca do 12 grudnia naliczyłem 85 dni wolnych od pracy) w liczbie 9 par na 22-kilometrowej trasie i nie wiadomo jeszcze, czy pojadą w wakacje.

To czy te pociągi są potrzebne i czy się zapełnią, to zupełnie inna sprawa, ale pożyjemy, zobaczymy.

Niemniej jednak te pociągi i kwota ich dofinansowania daje nam jakiś pogląd na temat co za ile można uruchomić. Przeliczyłem sobie, ze gdyby gmina Wrocław rzuciła taką kwotę na przewozy, to można by uruchomić 12 par pociągów miejskich na trasie Wrocław Główny - Wrocław Leśnica, gdzie frekwencja na pewno jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl