Nadal czekamy na oferty w przetargu dot. Rail Baltica. Dużo pytań.
O prawie miesiąc - do 28 czerwca - PKP PLK przesunęły termin składania ofert w przetargu na budowę 71 km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Oferty miały być otwarte 30 maja. Główny powód zmiany terminu to duża liczba pytań od firm zainteresowanych udziałem w przetargu - poinformowała PAP w środę Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK SA.
Litwa, Łotwa i Estonia lepiej radzą sobie z budową Rail Baltica. U nas modernizacja się ślimaczy - twierdzi Najwyższa Izba Kontroli. Zdaniem Izby projekt ma poślizg i doszło przy nim do działań niegospodarnych - podała wtorkowa "Rzeczpospolita".
Najwyższa Izba Kontroli przeanalizowała postępy na budowie polskiego odcinka magistrali Rail Baltica. Krytykuje przygotowania do realizacji projektu, ślimaczącą się realizację, a w konsekwencji wzrost kosztów budowy. – Proces planowania i realizacji linii kolejowej Rail Baltica był prowadzony w sposób nieefektywny – czytamy w raporcie NIK.
Adamczyk: Zmieniamy projekt Rail Baltica na prośbę Komisji Europejskiej. Będzie 250 km/h?
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk nie zgadza się z krytyką realizacji linii Rail Baltica w Polsce. Jak podkreśla, to Komisja Europejska poprosiła o podniesienie parametrów linii, co opóźnia realizację projektu. KE potwierdza te słowa, w odniesieniu do odcinka od Ełku do granicy państwa. Chce żeby podobnie jak na Litwie obowiązywała tam prędkość aż 250 km/h.
Trwa weryfikacja ofert w przetargu na budowę odcinka Czyżew-Białystok.
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą ocenę ofert, które wpłynęły od firm w przetargu na budowę ok. 70-km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica.
Koszty projektu Rail Baltica rosną, bo rosną prędkości. MI wyjaśnia.
Od 2013 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA realizuje projekty inwestycyjne związane z modernizacją ok. 350 km linii kolejowej E75 Rail Baltica na terytorium Polski. Jak wyjaśnia wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel prace na terenie Polski są bardziej zaawansowane niż w innych krajach, przez które przebiega Rail Baltica.
Wysłany: 13-09-2019, 20:22 Widok na przebudowywany most nad rzeką Bug
Wracając z Warszawy do Białegostoku system biletowy umieścił mnie w ostatnim wagonie, to pomyślałem, że nagram film z przebudowy mostu.
Może kogoś interesuje stan z 12 września 2019.
https://www.youtube.com/watch?v=4WMY12B9KrU
Rail Baltica: oferta polsko-chińskiego konsorcjum najlepiej oceniona w elektronicznej aukcji.
Oferta złożona przez polsko-chińskie konsorcjum została najlepiej oceniona w aukcji elektronicznej przeprowadzonej w przetargu na budowę ok. 71-km odcinka Czyżew-Białystok trasy kolejowej Rail Baltica - poinformowały PKP PLK SA.
Polityczna korupcja w Afryce i Macedonii. Chiński gigant blisko wielkiej inwestycji w Polsce
Jednej z chińskich firm – Sinohydro, która najpewniej będzie przebudowywała za kilka miliardów złotych tory z Warszawy do Białegostoku – międzynarodowe organizacje wytykały korumpowanie urzędników w państwach afrykańskich.
Plan budowy trasy kolejowej przez trzy kraje bałtyckie, łączącej Tallin z Warszawą, znalazł się w "krytycznej sytuacji" z powodu niewłaściwego zarządzania korporacyjnego oraz konfliktu interesów - głosi wspólne oświadczenie pracowników spółki RB Rail, głównego koordynatora projektu.
Pracownicy RB Rail piszą o „krytycznej sytuacji” projektu Rail Baltica. Mamy odpowiedź spółki
Pracownicy spółki RB Rail, koordynującej budowę linii Rail Baltica w krajach bałtyckich, wydali oświadczenie, w którym piszą, że projekt znalazł się w „krytycznej sytuacji” z powodu niewłaściwego zarządzania korporacyjnego oraz konfliktu interesów. – Oświadczenie pracowników jest bezpodstawne i nie poparte argumentami – zapewnia „Rynek Kolejowy” Karolisa Sankovski, przewodniczący rady nadzorczej spółki.
„Do trzech razy sztuka” to powiedzenie, które w przypadku kolejowego przejścia granicznego w Trakiszkach nie ma zastosowania. Trzykrotnie podejmowano znaczące inwestycje, które miały przynieść przełom w komunikacji pomiędzy Polską a Litwą, a mimo to wciąż ruch jest tu marginalny. Czwarta z koncepcji jest zdecydowanie najbardziej spektakularna, bo obejmuje stworzenie korytarza z Polski do krajów bałtyckich, w którym maleńkie Trakiszki pełniłyby kluczową rolę bramy do państw bałtyckich i do Europy Środkowej. Czy tym razem wreszcie nastąpi długo oczekiwany przełom, czy za kilka lat stwierdzimy, że „historia lubi się powtarzać”?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum