Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Do Zakopanego szybciej o 30 minut?
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 01-06-2012, 09:03   Do Zakopanego szybciej o 30 minut? Odpowiedz z cytatem

Na trasie z Krakowa do Zakopanego szykuje się mała rewolucja. Pociągi na tym odcinku pojadą o około 30 minut krócej, jednak na przyspieszenie przyjdzie zaczekać – PKP PLK zmodernizują część trasy w przyszłej perspektywie budżetowej UE.
Dzisiaj pokonanie trasy z Krakowa do Zakopanego zajmuje 3,5 godziny. Jest jednak szansa, że ten czas zostanie skrócony. Mają w tym pomóc pieniądze pochodzące z funduszy unijnych. PKP Polskie Linie Kolejowe zgłosiły już propozycje projektów modernizacji linii kolejowych do realizacji w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Województw na lata 2014-2020. W wykazie tym wymienia się m. in. modernizację linii kolejowej nr 97, 98 i 99 na odc. Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane – informuje biuro prasowe samorządu województwa małopolskiego.
Inwestycje na dwóch łącznicach mają skrócić czas przejazdu o około 30 minut. Mowa tutaj o łącznicy Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki (pomiędzy liniami nr 91 Kraków Główny - Medyka i nr 94 Kraków Płaszów - Oświęcim) oraz łącznicy w Suchej Beskidzkiej (pomiędzy liniami nr 97 Skawina - Żywiec i nr 98 Sucha Beskidzka-Chabówka).
W przypadku tej pierwszej trwa obecnie opracowywanie dokumentacji projektowej. Zadanie budowy łącznicy ma szansę realizacji do roku 2014, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – informuje Dorota Szalacha z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy.
Na efekty prac na tym odcinku czeka Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Jako przewoźnik jesteśmy bardzo zainteresowani efektami tej inwestycji, ponieważ pozwoli nie tylko podnieść komfort podróżowania ale przede wszystkim pod względem przejazdu będziemy mogli w sposób wyraźny konkurować z innymi przewoźnikami – wyjaśnia Barbara Węgrzynek, rzecznik prasowy MZPR.
Prace są planowane również na drugiej z łącznic. W bieżącym roku, zostanie opracowane studium wykonalności, które będzie początkiem procesu inwestycyjnego w Suchej Beskidzkiej. Realizacja robót budowlanych przewidywana jest w latach 2013-2014 – wyjaśnia Dorota Szalacha.
Prawdziwa rewolucja szykuje się wraz z budową nowej linii Podłęże – Piekiełko. Mimo, że planowana jest w latach 2014 – 2020 to po jej zakończeniu czas przejazdu na linii z Krakowa do Zakopanego może skrócić się z 3,5 godziny do 1,5 godziny. To jednak daleka przyszłość.


źródło:Kurier Kolejowy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 01-06-2012, 12:55    Odpowiedz z cytatem

Bla bla bla.
Konkrety! Gdzie konkrety? Co pół roku jest taki artykuł i NIC!

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 01-06-2012, 23:20    Odpowiedz z cytatem

O linia piekielna powraca, kto ma w kieszeni z 6 miliardów złotych - Rzeczpospolita nie ma, UE się może rozlecieć - dziwny artykuł, bo nie ma wyborów w najbliższym czasie... Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

artiga Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2007

PostWysłany: 02-06-2012, 12:21    Odpowiedz z cytatem

obawiam się 6 mld zł to zaniżona wartość, bez wykupu gruntów pod budowę linii kolejowej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 06-06-2012, 23:23    Odpowiedz z cytatem

A w Chabówce coś da się zrobić?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

absolutus1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2011

PostWysłany: 07-06-2012, 00:46    Odpowiedz z cytatem

Czyli oprócz łacznic chcą wyremontować całą zakopianke do konca 2014?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 07-06-2012, 16:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A w Chabówce coś da się zrobić?

Da się zawsze, ale koszt byłby za duży. Trzeba by zrobić spory przekop. Ta łącznica ma szanse powstania wynoszące: 0.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 08-06-2012, 11:46    Odpowiedz z cytatem

Może by tak w Rabce drugi tor zrobić, żeby ekspresy do niej docierały?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Castaway Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2011

PostWysłany: 08-06-2012, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Może by tak w Rabce drugi tor zrobić, żeby ekspresy do niej docierały?

A może by tak walnąć długi tunel od Krakowa do Zakopanego i Krynicy, żeby pociągi nie musiały zwalniać na zakrętach i wzniesieniach? Ludzie, jakiekolwiek nowe inwestycje są po prostu niemożliwe. To jest forum dla marzycieli-utopistów czy dla myślących trzeźwo miłośników? Trzeba bardziej jak śpiewała Budka Suflera "Ratować co się da"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-06-2012, 15:26   

Dokładnie - podpisuje sie pod powyzszym postem. Ludzie, remont jednego rozjazdu w Płaszowie rozwala rozklad w calym wojewodztwie, modernizacja Kryniczanki to hucpa i mega skandal, modernizacje E30 mozna juz pomału chrzcić mianem "wiecznej" i "niewidzialnej", remonty sie wloką i zwykle są fuszerką - skoro takie małe prace sprawiaja tak wiele kłopotów - to czy wedlug kogokolwiek mozliwe jest budowanie estakad, tuneli, łącznic, nowych linii, Piekiełek, etc? Wg mnie nie bedzie to mozliwe przy obecnej konstelacji mentalno-cywilizacyjno-politycznej. Musza zajsc zmiany we wszystkich trzech aspektach, a to nastawi dopiero za wiele lat. Wiec poki co bedziemy mieli spartaczone modernizacje i jednoczesnie artykuły o utopii. Ja nawet powiątpiewam w estakade z Krakowa Zabłocia do Krakowa Krzemionek.. Ponadto, nazywanie tego "małą rewolucją" jest nonsensem - byłby to kamień milowy i zbliżenie sie o lata swietle do normalnosci.


Ostatnio zmieniony przez Castaway dnia 08-06-2012, 15:29, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 08-06-2012, 15:27    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Da się zawsze, ale koszt byłby za duży. Trzeba by zrobić spory przekop. Ta łącznica ma szanse powstania wynoszące: 0.


Może jednak ta inwestycja będzie konieczna. Prawdopodobnie łącznice to wszystko czego możemy się na tym szlaku spodziewać.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 08-06-2012, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, a skąd wniosek że remonty na E-30 to fuszera, że się wloką, że są wieczne.. Znasz harmonogram? Znasz zakres prac? Widzisz na bieżąco dzień w dzień co się tam dzieje? Ty masz chyba jakąś fobię na punkcie E-30, bo nie wiele brakuje, i każdy Twój post sprowadzi się do tego, że wszystkiemu winna jest moderna E-30.. Trochę więcej wiary i optymizmu w to co się dzieje.. I uznana przez was budowa drugiego toru w Rabce za nie możliwą inwestycję to już szczyt Wink Przecież dobrze wiesz, że w Rabce jest miejsce na to, żeby zmieścić tam drugi tor, a dzięki temu będzie można wyeliminować postój w Chabówce.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 08-06-2012, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Ano miejsce jest, na nastawnię też, ale bądźmy szczerzy. W Rabce prędzej ubędzie jeden tor niż przybędzie. Ładownię już rozebrano przecież, tam tor kiedyś był.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-06-2012, 20:26   

dyżurny napisał/a:
Pułtuś, a skąd wniosek że remonty na E-30 to fuszera, że się wloką, że są wieczne.. Znasz harmonogram? Znasz zakres prac? Widzisz na bieżąco dzień w dzień co się tam dzieje? Ty masz chyba jakąś fobię na punkcie E-30, bo nie wiele brakuje, i każdy Twój post sprowadzi się do tego, że wszystkiemu winna jest moderna E-30..


Znam harmonogramy i opoznienie wynosi juz ponad pol roku. Dzien w dzien nie widze, ale przynajmniej raz na tydzien tamtedy jezdze Surprised
Powrót do góry

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 08-06-2012, 20:56    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, i tylko na podstawie tego twierdzisz że to fuszera? Very Happy No to Ty już powinieneś mieć dyplom mgr. inż Budownictwa Wink Pułtuś, sam spójrz prawdzie w oczy - u nas z tą E-30 nie jest znowu tak najgorzej. I proszę Cie, nie wyjeżdżaj mi tu z Marcelem, bo szkoda miejsca na niego. Kiedyś ten remont się zakończy - kolej się odbije. Chociażby SKA i kilka TLK, ale będą ludzie stopniowo wracać do pociągów. Wspomnisz moje słowa. Podobnież na Zakopiance.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 7 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl