Z tego wynika że obecne EIP 3800 zostaje zastąpione EIP 3518 co by oznaczało, że już do Kołobrzegu nie dojedzie:-(
Ciekawie wygląda czas przejazdu Rzeszów-Wrocław, bo to by wskazywało na czas przejazdu z Rzeszowa do Krakowa Gł. na poziomie 2 godzin. Kilka dni temu jechałem E-30 z Rzeszowa do Krakowa i sądząc po stanie zaawansowania prac modernizacyjnych jest to jak najbardziej realne:-)
Tak, trzeba jednak pamiętać, że czasy Kraków-Rzeszów na poziomie 2 godzin to dopiero powrót do sytuacji z końca XX wieku, przy Vmax=120km/h. Kiedy 160?
Rzeczywiście gogle map pokazuje EIC Praha jako IC Praha, EIC Varsovia jako IC Varsovia EIC Porta Moravica jako IC Porta Moravica, EIC Sobieski i EIC Polonia normalnie jako EIC, EIC Comenius jako EIC. Dopóki nie będzie oficjalnego potwierdzenia nic nie można na ten temat powiedzieć, W drugą stronę Katowice - Warszawa tych pociągów nie ma jeszcze wklepanych. To z pewnością nie są wszystkie pociągi. Za mało jest EIP więc albo będą kolejne EIP do katowic albo jaeszcze jakieś dodatkowe EIC miały takowe kursować z bielska do gdyni i miał wrócić EIC Beskidy Bielsko - Warszawa. Moim zdaniem przekwalifikowywanie pociągów takich jak Praha na IC to błąd. IC to pociąg z taryfą TLK czyli druga klasa będzie niezabieralna. Przy trzech wagonach 2 klasy Prahy to będzie koszmar. Zawsze lubiłem wracać z katowic do Warszawy Prahą bo była w miarę luźna teraz to się skończy. Trzeba będzie wracać albo Polonią albo w IC Praha kupować 1 klasą która podejrzewam że będzie kosztować koło 100 złotych czyli w cenie obecnie drugiej. O ile to się potwierdzi. Na terenie Czech te pociągi mają dalej mieć kategorię EC. Widać dobra zmiana sobie nie radzi z takimi rzeczami. Jaki jest sens przekwalifikowywania EIC Praha na IC Praha czy Varsovii, zamiast zostawić na CMK dwie TLKi np. Skarbka i Kormorana dla plebsu tak jak do tej pory z postojami w Opocznie Płd. Na jedno by wyszło a trasa przez Częstochowe i Piotrków i tak już jest przeładowana. Po co oni to robią Skarbka i Kormorana przekonwertują na Częstochowe a z EIC Praha zrobią IC Praha, ci ludzie nie mają pojęcia o niczym. przecież to bez sensu jest.
Moim zdaniem to dobra decyzja by była. Na pewno przyciągnęła by wiele osób do przejazdu pociągiem w naprawdę rozsądnej cenie. Poza tym EIP to pojedzie 200 na dużej części CMK, a te pociągi z zagranicy max 160. Prędkość niższa więc cena też mogłaby przyciągać.
Są też ludzie tacy jak jak, którzy sobie cenią trochę lepsze warunki podróży niż jazda ściśniętym jak bydle. A tak oblegane trasy jak Katowice - Warszawa i Kraków - Warszawa spowodują, że zmiana kategorii pociągu z EIC na IC sprawi, że frekwencja wzrośnie od razu 3 krtonie. Dla trzech wagonów które wystawia CD w EIC Praha to będzie koszmar. Przecież PiC nie dostawi swoich wagonów. Dlatego przerzucę się na klasę która będzie w tych pociągach w cenie obecnej drugiej albo pojadę innym pociągiem EIP lub EIC. Nie każdemu się uśmiecha jazda w towarzystwie jakichś śmierdziuchów polujących na najtańsze bilety.
Ostatnio zmieniony przez miłośnik dnia 30-09-2016, 13:35, w całości zmieniany 1 raz
Czyli na trasie Wrocław-Opole-Lubliniec-Częstochowa-Kraków będą te pociągi IC które wymieniłaś a do tego na odcinku Lubliniec-Częstochowa-Kraków dojdzie TLK Pułaski (Poznań-Kraków), TLK Osterwa (Gorzów-Kraków) i jeszcze coś?
sebek, na trasie Katowice-Zabrze-Gliwice-Lubliniec-Ostrów-Poznań będą kursowały: TLK Rawa, IC Szkuner i TLK Szyndzielnia, jeszcze coś?
A którędy pojedzie Skarbek pomiędzy Raciborzem a Katowicami? Przez Rybnik czy Kędzierzyn?
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-09-2016, 13:48
W Czechach kategoria IC to odpowiednik polskiego EIC, więc może dlatego te pociągi zostały tak oznaczone. Jednak niedobrze mi się robi, jak czytam niektóre wypowiedzi niejakiego @miłośnika. Zarozumiały snobie, wbij sobie do głowy, ze nie każdy człowiek wybierający tańszą podróż jest śmierdzielem!
Nie każdemu się uśmiecha jazda w towarzystwie jakichś śmierdziuchów polujących na najtańsze bilety.
Wielmożny Pan zaapeluje do IC aby produkowali wagony jednoprzedziałowe. Na tym polega to żeby frekwencja zwiększyła się nawet 3krotnie tj komunikacja zbiorowa a nie że sam w przedziale rozłożony na "pająka" wożący muchy. W EIC czy w EIP też nie koniecznie musza jechać pachnący ludzie za 59zł w 100% obłożeniu
Nie każdemu się uśmiecha jazda w towarzystwie jakichś śmierdziuchów polujących na najtańsze bilety.
Wielmożny Pan zaapeluje do IC aby produkowali wagony jednoprzedziałowe. Na tym polega to żeby frekwencja zwiększyła się nawet 3krotnie tj komunikacja zbiorowa a nie że sam w przedziale rozłożony na "pająka" wożący muchy. W EIC czy w EIP też nie koniecznie musza jechać pachnący ludzie za 59zł w 100% obłożeniu
No i w czym problem? Mam prawo do takiego zdania, podobnie jak mam prawo wybierać droższe pociągi żeby nie jechać w zatłoczonym śmierdzącym TLK z nie wiadomo kim. jazda zbiorowa powiadasz? To sobie jedź zbiorowo masz dostępne pociągi klasy ekonomicznej. Jak PIC taki hojny niech dostawi wagony albo uruchomi drugi skład ekonomiczny a nie przeksztalca pociągi z kat EIC na IC które do takiego przekształcenia się nie nadaja. 3 wagoniki z EIC praha na IC przekształcisz tak? To powodzenia. Kup sobie bilet za cztery dychy i wachaj gazy swoich wspolpasazerow. Ekonomicznie jeździć mu się zachciało. Ekonomicznie to się za komuny jeździło na korytarzu albo w kibelku. Włącz sobie youtuba z pociągami sprzed 40 lat i się delektuj wirtualną ekonomiczną jazdą.
No i pięknie, nie ma nowego połączenia TLK Krasicki ze Szczecina do Trójmiasta i z powrotem...
TLK Neptun też zniknął...chyba, że to jakiś błąd...
i wszystkie odjazdy i przyjazdy ze Szczecina i z Gdyni poprzesuwane o godzinę wstecz w stosunku do tego co znalazłem na Google Maps oczywiście bez Krasickiego i Neptuna....Mam nadzieję, że to jakiś żart..
Ostatnio zmieniony przez xshopper dnia 30-09-2016, 14:28, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum