ambrosia,
z rozkładu wynika że Kraków- Katowice- Gliwice- Kędzierzyn - Opole.
Khan34, z mapy wynika, że " Wolin" pojedzie z Katowic przez Wrocław, Zieloną Górę, Kostrzyn do Szczecina/Świnoujścia.
Wiśniowy, szkoda że nie pojedzie ze Świnoujścia, wtedy całe Wybrzeże, Warmię i Mazury by objechał)
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Wiśniowy, szkoda że nie pojedzie ze Świnoujścia, wtedy całe Wybrzeże, Warmię i Mazury by objechał)
Zawsze mogą uruchomić część ze Świnoujścia i ją puścić na linię Wysoka Kamieńska - Płoty, żeby w Płotach dołączyli część ze Szczecina.
Ale IC zaskakuje co roku, w tym było Gemini przez Kościerzynę a w następnym rozkładzie szykuje się Posejdon ze Szczecina do Białegostoku przez Kołobrzeg.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-09-2016, 19:09
Hugo napisał/a:
Na stronie plk plakaty/połączenia widnieje informacja iż nowy rozkład jazdy 2016/2017 może pojawić się po 19.11.2016
Nie nowina - 21 dni przed rozpoczęciem obowiązywania. A jednocześnie znak, że raczej na "przeciek" ze strony PLK nie ma co liczyć...
Ale IC zaskakuje co roku, w tym było Gemini przez Kościerzynę a w następnym rozkładzie szykuje się Posejdon ze Szczecina do Białegostoku przez Kołobrzeg.
Hitem to dopiero będzie "Matejko", jeśli rzeczywiście pojedzie na trasie Świnoujście - Zamość. Przebije wtedy "Przemyślanina" i "Oriona" pod względem dystansu. Z czasem nie wiem, bo "uratuje" go fakt puszczenia go przez Częstochowę. Gdyby jeszcze puścili go przez Hrebenne, to już w ogóle brak słów.
Swoją drogą, to zgodnie z tym "wstępnym" rozkładem do Zamościa zagościłyby aż trzy pociągi (w tym IC Antares i IC Wyspiański z Wrocławia) i zapewne żaden z nich nie byłby taki jak dawny "Hetman". Chyba, że "Matejko" ma być długi niczym nocne pociągi zbiorcze, mające po pięć wagonów z każdego regionu. Wątpię w to szczerze.
Swoją drogą, to zgodnie z tym "wstępnym" rozkładem do Zamościa zagościłyby aż trzy pociągi (w tym IC Antares i IC Wyspiański z Wrocławia) i zapewne żaden z nich nie byłby taki jak dawny "Hetman". Chyba, że "Matejko" ma być długi niczym nocne pociągi zbiorcze, mające po pięć wagonów z każdego regionu. Wątpię w to szczerze.
Odpowiedź na wąptliwości kolegi jest bardzo prosta. Google Maps wyszukuje zarówno połączenia z aktualnego jak i nowego rozkładu, stąd pokazuje Antaresa i Siemiradzkiego. Pociągi te od nowego RJ ulegną likwidacji. Do do Zamościa natomiast pojedzie Matejko (termin codzienny).
Google Maps wyszukuje zarówno połączenia z aktualnego jak i nowego rozkładu, stąd pokazuje Antaresa i Siemiradzkiego. Pociągi te od nowego RJ ulegną likwidacji. Do do Zamościa natomiast pojedzie Matejko (termin codzienny).
Proszę w takim razie o wiarygodne źródło dotyczące likwidacji IC Siemiradzki. Jest to jedno z najlepszych i najszybszych połączeń Wielkopolski, Dolnego Śląska, Częstochowy i Małopolski. Frekwencja 100% zazwyczaj i dobre godziny jazdy to jego wyróżniki. Chyba, że "likwidacja" ma oznaczać tylko zmianę nazwy pociągu.
Z kolei IC Antares... no cóż... nie wiem jak z frekwencją do Przemyśla, ale pewnie źle tak nie było. Natomiast jego "likwidacja" może po raz kolejny zamknąć szansę na rozwój sieci połączeń na Roztoczu. Nie tędy droga, naprawdę. A Matejko jak złapie jakieś opóźnienie na trasie na Pomorzu Zachodnim, czy w Wielkopolsce, to do Zamościa może w dobę nie dojechać, ale jak widać, nikt problemu nie widzi.
Zresztą mówię, nie ma co tu analizować tego, co pokazuje Google Maps, bo przecież IC Szkuner i spółka miały jechać przez Częstochowę. Miała być IC Odra przez Nadodrzankę, to mamy dwa TLK (o których faktycznie były informacje), z czego TLK Wolin wydaje się być nocnym wakacyjnym. Trudno tu cokolwiek oceniać, skoro nawet nie wiadomo, czy dany pociąg będzie, czy nie. Teraz, jeśli chce się mieć wpływ na przyszły rozkład, trzeba czekać na konsultacje w sprawie rozkładu na sezon 2017/18. To, co wejdzie w życie za ponad 2 miesiące, już jest ułożone i się nie zmieni przez to, że się tu ponarzeka. Dlatego potrzeba jeszcze chwili cierpliwości i wtedy będzie można dyskutować, które propozycje PIC są dobre, a które nienajlepsze.
Proszę w takim razie o wiarygodne źródło dotyczące likwidacji IC Siemiradzki. Jest to jedno z najlepszych i najszybszych połączeń Wielkopolski, Dolnego Śląska, Częstochowy i Małopolski. Frekwencja 100% zazwyczaj i dobre godziny jazdy to jego wyróżniki. Chyba, że "likwidacja" ma oznaczać tylko zmianę nazwy pociągu
Z tego co tu piszą to Siemieradzki ma zmienić nazwe na Matejko i tyle.
Siemiradzki nie zostanie zlikwidowany. Będzie jeździł z Przemyśla do Poznania i Zielonej Góry. Z Zamościa pojedzie Matejko zamiast Siemiradzkiego w godzinach dawnego Hetmana i to jest bardzo dobre posunięcie ze strony PKP Intercity.
A dlaczego do Poznania? Przechodzi na numer 3802 więc Matejko jest w relacji Zamość/Przemyśl- Szczecin (Świnoujście) a Siemiradzki jest w relacji Przemyśl- Poznań/ Zielona Góra.
Zauważyłem, że w przyszłorocznym rozkładzie jazdy jest bardzo dużo grup wagonów. Dla mnie bardzo na plus TLK Mamry w relacji Białystok- Olsztyn- Poznań- Wrocław- Jelenia Góra, codzienny TLK do Szczecina z Katowic na Odrzance i przesunięcie Pendolino z wyjazdem z JG na 5:30 rano. No i wygląda na to ( o ile to nie jest błąd) że Mehoffer pojedzie w relacji Przemyśl- Jelenia Góra z wagonami ze Szczecina przeczepianymi we Wrocławiu z pociągu Chełmoński z relacji Szczecin- Przemyśl.
Nocne pociągi również dostają NORMALNE nazwy. Widać że bardzo zyskuje również Kołobrzeg. IC Malczewski pojedzie tam w relacji Kołobrzeg/Słupsk- Przemyśl, TLK Gwarek Kołobrzeg/ Słupsk- Katowice p. Wrocław a Szkuner pojedzie jako TLK do Krakowa p. Ostrów Wielkopolski, Lubliniec.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum