Zestawienia niektórych pociągów są publiczne dostępne już od jakiegoś czasu i to na stronie PKP Intercity. Można je znaleźć w plikach dotyczących harmonogramów czyszczeń składów na poszczególnych stacjach. Zresztą wiadomo, że IC będą zmodernizowane lub na EZTach, a w TLK czasem pojawi się zmodernizowany 111Arow i tyle. Nie należy się spodziewać rewolucji, że nagle pociąg, który miał trzy wagony będzie jeździł z sześcioma.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-12-2016, 18:23
Brak ekonomicznych pociągów z Warszawy w kierunku Katowic w godzinach wieczornych, to jakieś nieporozumienie. Obecnie pora wyjazdu Skarbka jest idealna, żeby o rozsądnej godzinie być w Katowicach. Od nowego rozkładu TLK Wysocki i IC Górnik w godzinnym odstępie (14:36 i 15:54 ze Wschodniego), a później dopiero Chopin. Przecież śmiało można by przesunąć Górnika o 1,5-2 godziny później. Myślę że jadąc Wiedenką nie podebrałby pasażerów Pendolino, który pojedzie w godzinach obecnego Skarbka. Pasażerów Skarbka może bardziej przejąć PolskiBus kursem o 17:15 z Warszawy z czasem przejazdu do Katowic 4:15h, czyli niewiele dłuższym od pociągu jadącego Wiedenką.
Z Warszawy do Katowic to nawet brakuje kwalifikowanych w godzinach powrotów, które cieszyły się popularnością. Między godzinami 14-16 nie ma żadnego EIP/EIC Warszawa - Katowice, nie wiem czym to tłumaczyć, ale do tej pory EIP o 14.55 z Warszawy do Katowic, często ma komplet pasażerów.
Rozkład 2017 jest nieprzemyślany, podobnie jak napisał przedmówca, wieczorem brak TLK w porze dzisiejszego Skarbka. Jeden z najgorszych rozkładów na tej trasie, fatalne skomunikowania, brak możliwości szybkiej przesiadki w godzinach porannych jadąc z Katowic do Trójmiasta:
EIP Bielsko - Warszawa przyjazd 8.30, EIP Warszawa - Gdynia odjazd 8.20.
Rozkład 2017 jest bardzo nieprzemyślany. Są w nim jakieś pozytywy (np. Kociewie) ale nie pojmuję likwidacji wagonów OSTERWY z Krakowa do Gorzowa i przetrasowania ich do Szczecina. Dlaczego Kraków ma nie mieć połączenia z Gorzowem? Czemu ma służyć ta żonglerka, raz jest , raz nie ma, dlaczego nie może tu być stałej oferty, takiej jaką ma Piła czy Warszawa jeśli o połączenia z Gorzowem?! Liczba połączeń na linii Poznań-Ostrów-Kluczbork-Katowice/Kraków też fatalna, wywalili TLKę z Bielska do Poznania, ta linia ma dobre parametry a pociągów coraz mniej. Bytom I i Tarnowskie Góry totalnie odcięte od pociągów TLK. Zamość powinien mieć połączenie z Warszawą ale pewnie przez brak loków nie ma..
W podobnych godzinach jak obecna Szyndzielnia od nowego rozkładu jazdy pojedzie IC Szkuner: Katowice-Gliwice-Lubliniec-Ostrów-Poznań-Piła-Kołobrzeg, tak więc w tym przypadku zmiana na plus. Słyszałam, że powodem likwidacji Szyndzielni jest powietrze jakie woziła pomiedzy Katowicami a Bielskiem.
Mnie interesuje najwięcej jak spiszą się darty w relacji W-WA -Łódź ? Czy nie będzie powtórki jak ED74?
Choroby wieku dziecięcego za nimi, technicznie to dobry sprzęt, nie szajs jak w przypadku Gam. Fotele wygodne, mogą jeździć 160 km/h, powinno być dobrze. W Lublinie odebranie części połączeń na Dartach nie jest dobrze odbierane, to był skok jakościowy, a tak trzeba wrócić głównie na stare wagony. A ED 74 to z całym szacunkiem tramwaj, który z powodzeniem sprawdzi się na SKM w Trójmieście.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-12-2016, 09:01
Rozkładowiec napisał/a:
Brak ekonomicznych pociągów z Warszawy w kierunku Katowic w godzinach wieczornych, to jakieś nieporozumienie. Obecnie pora wyjazdu Skarbka jest idealna, żeby o rozsądnej godzinie być w Katowicach. Od nowego rozkładu TLK Wysocki i IC Górnik w godzinnym odstępie (14:36 i 15:54 ze Wschodniego), a później dopiero Chopin. Przecież śmiało można by przesunąć Górnika o 1,5-2 godziny później. Myślę że jadąc Wiedenką nie podebrałby pasażerów Pendolino, który pojedzie w godzinach obecnego Skarbka. Pasażerów Skarbka może bardziej przejąć PolskiBus kursem o 17:15 z Warszawy z czasem przejazdu do Katowic 4:15h, czyli niewiele dłuższym od pociągu jadącego Wiedenką.
Pociągi ekonomiczne w Katowic do Warszawy wyjeżdżają w robocze: 4:31, 5:40, 8:10, 11:33, 12:24, 13:46, 16:00, 17:59, 19:37. Z Warszawy Centr. do Katowic: 05:50, 06:15, 08:15, 09:55, 10:45, 12:25, 13:55, 14:47, 16:14. Widać więc "dziury" w połączeniach porannych w kierunku Warszawy i wieczornych w kierunku Katowic. Nowy zarząd chwalił się połączeniami w takcie, ale jak widać dotyczy to wybranych kierunków, z pewnością nie Katowic, gdzie połączenia nie tylko nie są poukładane w równomiernych, odstępach, ale wręcz poukładane przeciwnie do potrzeb. Sztuczne napełnianie EIP i tyle.
sebek,
Połączenia EIP i EIC (w tym IC po CMK) do Katowic i dalej jeżdżą od 5:50 do 18: 50 co godzinę oprócz 7:50, 11:50 i 14:50
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-12-2016, 10:17
dddbb, właśnie jest dziura i to ogromna pomiędzy Górnikiem a Chopinem. Tak jak wspomniałem wcześniej, idealnie by było gdyby Górnik wyjeżdżał z Warszawy między 18 a 19, czyli w czasie obecnego Skarbka, który na niską frekwencję nie narzeka. Mam nadzieję że na Żelaznej znajdzie się ktoś myślący i przy okazji korekty opóźni odjazd Górnika.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-12-2016, 12:35
Raczej bym się nie łudził - chyba, że będzie nacisk z Ministerstwa, bądź konkretniejsze protesty. W pierwotnym planie nie było w ogóle TLK Górnik, nie licząc Chopina pierwszym składem ekonomicznym z Katowic i ostatnim do Katowic był TLK Skarbek. To ewidentne wpychanie pasażerów na siłę do droższych pociągów. Niepotrzebnie IC Ondraszek został przesunięty na południowe godziny, będzie jeździł w spółce z innymi TLK i IC, tym samym nie wróżę mu dużego zainteresowania.
Anas: Moim zdaniem zarówno Flirty i Darty na trasie do Łodzi zdadzą egzamin celująco. Jak słusznie zauważył Sheva17 wiek dziecięcy mają za sobą, już nie słyszymy tak często o awariach jak jeszcze kilka miesięcy temu a do ED74 nawet nie ma co porównywać. Osobiście przejechałem ED161 kilka tysięcy km, najbliższa podróż w niedzielę i jestem bardzo zadowolony z tych pociągów. A do Łodzi też wybieram się jeszcze przed świętami, i jak trafi mi się Dart lub Flirt to zdam relację
Brak pociągu TLK/IC w porze dzisiejszego "Skarbek" jest dziwne ale moim zdaniem nie jest to sprawa stracona. Jeżeli IC zobaczy, że ludzi w EIP/EIC nie przybywa specjalnie, że przyjdzie piątek po południu i bez problemu będzie można dostać w ostatniej chwili wolne miejsce, co w przypadku dwóch najpopularniejszych relacji jest nie do pomyślenia, to jest szansa że od marcowej korekty coś się zmieni w tym względzie. A jeszcze niech Polski Bus na to zareaguje to sukces w postaci tańszego połączenia powinien być pewny. Odnoszę wrażenie że w IC jednak zaczynają trochę patrzeć na ruch konkurencji.
Przykład to IC "Neptun" który od grudnia ma odjeżdżać o 7:20 czyli w porze EIP. Dwa razy jechałem tym EIP i pustki wiózł. Druga sprawa to powrót TLK "Rataj" w porze ostatniego EIP, co też moim zdaniem jest bardzo dobrym pomysłem. A trzeci pomysł, który oceniam na plus to skrócenie czasu jazdy dla pociągów IC z Wrocławia do Warszawy trasą przez Ostrów Wlkp-Kalisz-Łódź o około 45 minut. I tutaj absolutnie nie jest to zasługa jakichkolwiek remontów między Wrocławiem a Łodzią tylko pełne wykorzystanie możliwości zmodernizowanego odcinka Łódź Widzew-Warszawa Zach. W kończącym się zaraz rozkładzie jazdy Darty jechały na tym odcinku maksymalnie 130 km/h, teraz właśnie na tym odcinku ma być przyśpieszenie czyli zapewne będzie dwóch maszynistów i prędkość 160 km/h. A nie wiem czy IC by się na to zdecydowało gdyby nie skrócenie podróży Polski Bus Gold z W-wy do Wrocławia do 4h20 minut. Kilka dni, dosłownie po tym fakcie IC ogłosiło że od grudnia skróci się czas przejazdu z W-wy do Wrocławia przez Łódź do porównywalnego czasu. A jak to wyjdzie w rzeczywistości przekonam się już w niedzielę wracając z Wrocławia Dartem.
Łódzkie załogi z zakładu centralnego powinni ogarnąć Darty tym bardziej, że mają wieloletnie doświadczenia z ED74 którzy jako jedyni potrafili je okiełznać.
Zysk czasowy na Warszawa - Łódź - Wrocław to poza wyciśnięciem z Dartów 150/160km/h na odcinku WZ-ŁW, jest też efektem wielopunktowej optymalizacji linii kolejowej 14 i 355, 143, gdzie w wielu miejscach podniesiono prędkości o 20-30km/h. Np, z Łodzi do Zduńskiej Woli z obecnych 70km/h od grudnia będzie 80km/h, od Zduńskiej Woli do Sieradza podniesiono ze 100km/h na 120km/h, utrzymano prędkość 120kmh od Sieradza po Kalisz, zoptymalizowano wjazd do Kalisza do 80-90kmh, na prawie całym przebiegu linii 355 podniesiono prędkość do 120km/h. Do tego ograniczono rezerwy do minimum i ograniczono ilość postojów np, na LK355.
Sama trasa przez Łódź i Kalisz nadal ma sporę możliwości dalszego skracania czasu przejazdu z ~ 15 min
odpadnie jak zostanie zrewitalizowany odcinek z Łodzi do Zduńskiej Woli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum