Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 105, 106, 107  Następny
Rozkład jazdy 2016/2017
Autor Wiadomość

Wiśniowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lip 2015
Skąd: Toruń

PostWysłany: 29-11-2016, 21:40    Odpowiedz z cytatem

A jaki jest sens puszczania nocnego TLK Uznam do Gorzowa? Przecież wozi głównie powietrze.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 29-11-2016, 21:45    Odpowiedz z cytatem

IC Antares taki niezbędny wcale nie był. Zamość potrzebuje nocnego pociągu, ale nie po Roztoczu, które powinno być obsługiwane przez REGIO Lublin - Bełżec i Jarosław - Horyniec-Zdrój. Werchrata i Hrebenne są w kiepskim stanie. Poza tym Hrebenne ma dobre połączenie z Zamościem, jak i Lublinem za pomocą DK17. Nie ma sensu tłuc się po nocy po tych torowiskach, gdy można szybciej. Pociągi regionalne jak najbardziej mają sens, ale dalekobieżne niezbyt. Zresztą Zamość nie ma nawet porządnego dziennego połączenia, więc o nocnym na razie nawet nie ma co dyskutować. Jeśli IC Matejko się przyjmie, wtedy będzie można rozwinąć ofertę. Bardzo bym chciał, żeby to nie był niewypał, ale mam mieszane uczucia. To jest dzienny "Przemyślanin", a nie pociąg dla Zamojszczyzny o który jest ciągle walka (przywrócenie "Hetmana"). Mimo, że niegdyś tak pociągi z Zamościa wyjeżdżały, to wiem, że ta oferta wcale nie rzuca na kolana mieszkańców Zamojszczyzny, którzy oczekiwaliby jednego dziennego, ale porządnego pociągu, nie wymagającego odjazdu o 4:00 nad ranem (w przypadku komunikacji zastępczej o 2:00).

Kołobrzeg jak najbardziej ma uzasadnienie, ponieważ jest znanym uzdrowiskiem, podobnie jak Świnoujście. Świnoujście ma "całe" pociągi całoroczne, bo nie bardzo jest gdzie indziej jechać. Natomiast Kołobrzeg ma położenie nie po drodze do Slupska, stąd grupa wagonów. Jakby Kołobrzeg leżał na szlaku, to nikt by go na pewno nie pominął. Zamiast IC Szkuner na trasie Wrocław - Kołobrzeg jest TLK Gwarek i IC Malczewski i jest znośnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 29-11-2016, 22:28    Odpowiedz z cytatem

No i co z tego? znam wiele większych, które są pomijane przez PIC. Kołobrzeg ma inne połączenia całoroczne przecież ,nie potrzebuje następnych.

@Do przedmówcy:Nie zgodzę się z Tobą, że Zamość nie potrzebuje połączenia nocnego przez Roztocze. Potrzebuje, ale w tańszej taryfie, kursującego codziennie. Skoro nocne autobusy są to i pociąg do Wrocławia spełniłby swą rolę. Noc to nie wyścig i czas przejazdu nie ma aż takiego znaczenia jak w przypadku pociągu dziennego.

[ Dodano: 29-11-2016, 22:33 ]
Wiśniowy napisał/a:
A jaki jest sens puszczania nocnego TLK Uznam do Gorzowa? Przecież wozi głównie powietrze.

Taki jest sens, że Gorzów to miasto wojewódzkie i potrzebuje nocnego połączenia.
Sami ekonomisci z PICu tutaj widzę siedzą i deliberują po co komu cokolwiek. No najlepiej zlikwidujmy tą firmę ,każdy ma swoje auto.prawda?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wiśniowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lip 2015
Skąd: Toruń

PostWysłany: 29-11-2016, 23:06    Odpowiedz z cytatem

Desiro2 napisał/a:


[ Dodano: 29-11-2016, 22:33 ]
Wiśniowy napisał/a:
A jaki jest sens puszczania nocnego TLK Uznam do Gorzowa? Przecież wozi głównie powietrze.

Taki jest sens, że Gorzów to miasto wojewódzkie i potrzebuje nocnego połączenia.
Sami ekonomisci z PICu tutaj widzę siedzą i deliberują po co komu cokolwiek. No najlepiej zlikwidujmy tą firmę ,każdy ma swoje auto.prawda?


Nie jestem ekonomistą, nie pracuje w IC. Jestem zwykłym pasażerem który często jeździ tym pociągiem i nie ważne czy to jest poniedziałek,środa,piątek czy niedziela to ten pociąg ma frekwencję 5-10 osób. Czy jest sens na takie połączenia? Bądźmy realistami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

podjazdy
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-11-2016, 01:02   

Wiśniowy napisał/a:
Desiro2 napisał/a:


[ Dodano: 29-11-2016, 22:33 ]
Wiśniowy napisał/a:
A jaki jest sens puszczania nocnego TLK Uznam do Gorzowa? Przecież wozi głównie powietrze.

Taki jest sens, że Gorzów to miasto wojewódzkie i potrzebuje nocnego połączenia.
Sami ekonomisci z PICu tutaj widzę siedzą i deliberują po co komu cokolwiek. No najlepiej zlikwidujmy tą firmę ,każdy ma swoje auto.prawda?


Nie jestem ekonomistą, nie pracuje w IC. Jestem zwykłym pasażerem który często jeździ tym pociągiem i nie ważne czy to jest poniedziałek,środa,piątek czy niedziela to ten pociąg ma frekwencję 5-10 osób. Czy jest sens na takie połączenia? Bądźmy realistami.


Sens polega na zapewnieniu dostępności do transportu publicznego. Przynajmniej jakiś pożytek z podatków. Akurat Gorzów to jest jakiś sensowny kierunek. Poza tym nie można ciąć siatki połączeń bez końca, bo po każdej redukcji będzie nowa pula połączeń o małej liczbie pasażerów. To droga donikąd. Poza tym jak nic nie wywali po drodze, to można sobie z Gorzowa w taryfie regionalnej dojechać do Berlina na rano (6 minut na przesiadkę, mogli dać 15 ale to różne spółki i jakzwykleniedasię).
Powrót do góry

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 30-11-2016, 07:38    Odpowiedz z cytatem

Akurat w kwestii Zamojszczyzny sam znam zdanie mieszkańców i naprawdę wiem, że nie potrzebują oni IC Antares tak bardzo jak szybkiego pociągu przez Stalową Wolę. Gdybym nie wiedział co pisać, to bym się nie wypowiadał, tak jak w kwestii Gorzowa Wlkp. Poza tym co to znaczy tańsza taryfa? Cennik jest jednolity i liczą się km. Do Zamościa najkrótsza trasa z Wrocławia biegnie przez Lublin i docelowo za ileś tam lat powinien istnieć pociąg Wrocław - Częstochowa - Kielce - Lublin - Zamość - Hrubieszów z czasem jazdy ok. 7 godzin. To byłby dopiero szybki pociąg dla całej Lubelszczyzny. Na razie jednak nie ma mowy nawet o szybkim połączeniu do Lublina, więc można pomarzyć. Wybrano, że Zamość dostanie IC Matejko, mimo, że otwarcie mówiono o wskrzeszeniu "Hetmana". Wskrzeszono go w sumie tylko, jeśli chodzi o godziny odjazdu, bo on też odjeżdżał rano, ale nie aż tak rano.

IC Matejko w relacji do Szczecina również nie jest potrzebny.
Najlepszym rozwiązaniem byłby pociąg do Wrocławia, jadący max. 9 godzin, wyjeżdżający z Zamościa ok. 6:00. Mówiłem już kilkakrotnie który istniejący już pociąg mam na myśli, ale zaraz będzie narzekanie, że chcę ingerować w połączenia na Dolnym Śląsku. A sam jestem przecież Dolnoślązakiem, tyle że poza moim regionem dostrzegam też problemy w innych. Może PIC zastanowi się czy nie lepiej skrócić relację wagonów zamojskich i zmienić nieco godzinę kursowania.

W przyszłości można by pomyśleć o podpięciu zamojskich wagonów pod drugi pociąg, a mianowicie IC Kossak. Z drobnymi korektami wyjazd z Zamościa byłby około północy. Pytanie tylko, co z Lwów Express? Czy nie stanowiloby to przypadkiem problemu? Wątpię, aby kombinowano z IC Boznańska albo IC Przemyślanin. Jeśli już, to z "Boznańską", ale bez zmian czasu nie byloby to nocne połączenie. IC Antares w ubiegłorocznej formie jednak na pewno nie wróci. Pasażer nocnego pociągu chce wsiąść do pociągu przed północą i wysiąść rano, o 9:00, a nie o 13:00. To nie ma być objazdówka, tylko oferta ma zachęcić do przesiadki z busów i autobusów na pociąg.

Naprawdę wiem o czym mówię i będę się trzymał tego, że wycieczka po Roztoczu ma sens, ale w skali regionalnej. Zresztą od maja wrócą sezonowe pociagi REGIO i linia na Hrebenne wcale taka pusta nie będzie. Najpierw niech pojawi się porządny pociąg dzienny, który nie będzie zawodził zamojszczan, a później się pomyśli o następnych połączeniach (może przywrócenie "Chełmianina?")
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 30-11-2016, 12:27    Odpowiedz z cytatem

Wiśniowy napisał/a:
A jaki jest sens puszczania nocnego TLK Uznam do Gorzowa? Przecież wozi głównie powietrze.

Gama robi obieg,pociągnie "UZNAMA" do Gorzowa i wróci z "KOCIEWIEM" czyli wykorzystanie loka ma maxa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

konrado1007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2012
Skąd: Legnica/Przemyśl

PostWysłany: 30-11-2016, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Jakie zestawienie będzie miał pociąg Kossak z Wrocławia do Przemyśla?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 30-11-2016, 14:27    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe co z lokomotywami spalinowymi bo Czesi zwietrzyli szansę na interes i znacznie przekroczyli kosztorys. Dziwię się, że PKP IC nie dogada się z PR albo z PKP CARGO (SU46), które takim taborem dysponują i nie przystosuje tychże lokomotyw do ruchu pasażerskiego. A pamiętajmy, że od czerwca 2017 r. do obsługi mamy kolejny odcinek Lublin - Łuków - Lublin, gdzie pociągów będzie sporo.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-11-2016, 16:41   

Pospiesznym nie do Poznania

W nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity zabrakło pociągu TLK „Szyndzielnia” relacji Bielsko-Biała - Poznań. Nie może się z tym pogodzić posłanka Małgorzata Pępek (PO), która rozpoczęła działania w sprawie przywrócenia połączenia.

http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/33718/pospiesznym-nie-do-poznania
Powrót do góry

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 30-11-2016, 17:57    Odpowiedz z cytatem

A ten TLK relacji Świnoujście - Lublin to nadal jeździ i w nowym rozkładzie jazdy będzie miał zmienioną trasę, czy nie?
To najdłuższe połączenie TLK dalekobieżny.

[ Dodano: 30-11-2016, 18:05 ]
Albo jest to połączenie Świnoujście - Przemyśl, a nie Świnoujście - Lublin.

Coś mi się pomieszało. Połączenie relacji Lublin - Szczecin już jest.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 30-11-2016, 18:21    Odpowiedz z cytatem

Na Twoje pytania padły już tutaj odpowiedzi, poza tym skorzystaj z rozkładu jazdy. I zauważ, że do czerwca 2017 r. ruch w zasadzie bez zmian, po tym terminie bezpośredniego połączenia Lublina ze Szczecinem już nie będzie, konieczna będzie przesiadka w Warszawie albo w Poznaniu, gdzie dojedziesz spokojnie Gombrowiczem i dalej IC Osterwą. Może i dobrze, bo z planową jazdą spalinówek z Lublina do Łukowa mogą być problemy. Przecież jasne jest też chyba, że skoro linia będzie zamknięta to trasą przez Dęblin te pociągi już nie pojadą Very Happy .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 30-11-2016, 18:27    Odpowiedz z cytatem

No tak.

Rzeczywiście warto by zajrzeć do rozkładu jazdy i się zorientować.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

tiger33 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2016

PostWysłany: 01-12-2016, 19:09    Odpowiedz z cytatem

Witam. Dysponuje ktoś zestawieniem dla pociągu TLK Pobrzeże?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrasz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Paź 2015

PostWysłany: 02-12-2016, 08:25    Odpowiedz z cytatem

Wszystkie IC na trasie Przemyśl - Kraków, z wyjątkiem Siemiradzkiego, planowo mają jechać na EP09. Z Rzeszowa do Krakowa wytrasowane są na 150 km/h. Wyjątkiem jest IC Przemyślanin, który to ma wpisane 130 km/h, ale także i on planowo z EP09.[/quote]


1.Rozumiem, że Przemyślanin na EP09 tylko na odcinku Przemyśl-Kraków?
2. Czy jakieś EP09 są przewidziane na wiedence, bo doszło tam kilka wagonowych składów tj. Górnik, Skarbek,Karpaty?
3. Czy EP09 są przewidywane dla jakichś połączeń na dalekobieżnych łączących Katowice z Wrocławiem np.na Artusie czy Barnimie?
4. EP09 na pociągach łączących Przemyśl p. Kraków i Opole pojadą np.na Malczewskim, Chełmońskim czy Matejce tylko do Wrocławia, Poznania czy w pełnej relacji?
Dzięki z góry za info.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 71 z 107 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 105, 106, 107  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl