Zwróć uwagę na taki szczegół.
Ile ludzi mieszka w Częstochowie/Lublińcu? A ilu GOPie?
Przecież to nie ma nic do rzeczy! Bardzo bym cie prosił żebyś już nie wypisywał tutaj bzdur! Jesteś całkowicie poza tematem! To ile ludzie mieszka w Częstochowie czy też w Lublińcu nie ma znaczenia! Znaczenie natomiast ma np. fakt, że Lubliniec jest dużym węzłem kolejowym który generuje większe potoki na pociągach dalekobieżnych niż np. Zabrze, Tychy czy Bielsko-Biała! To się liczy i tyle.
Osobiście zgadzam sie z tym co napisał @sheva17 i tyle. Nie rozumiem również w czym wam przeszkadza to że po remoncie odc. Kraków-Katowice część składów z Krakowa do Wrocławia i tak zostanie na protezie.
hanys, Naprawdę? Ale to m.in. przez Katowice jeżdżą pociągi w 4 kierunkach.
Rejon od Gliwic do Dąbrowy Górniczej to ok.1-2 milionów mieszkańców, a Częstochowa ok. 200tyś. Więc skąd więcej ludzi pojedzie?
Ludzie nie będą jeździć przez Częstochowę i tracić dodatkowego czasu/kasy. Tak trudno to zrozumieć? Czy może wolisz aby kolej traciła pasażerów na korzyść busiarstwa?
O czym ty gadasz? Naprawdę ręce opadają od tych bzdur które tu wypisujesz! To ile mieszkańców liczy GOP nie ma znaczenia! Pasażerowie w pociągach Kraków-Częstochowa-Wrocław to w dużej mierze osoby jeżdżące pomiędzy Wrocławiem a Lublińcem i Częstochową oraz pomiędzy Lublińcem i Częstochową a Krakowem więc dlaczego te składy mają jeździć puste?! I jeszcze jedno, nie wiem czy wiesz (chociaż to oczywiste) ale mieszkańcy GOP również jeżdżą do Lublińca aby tam zacząć podróż np do Wrocławia, Poznania, Krakowa czy Warszawy.
hanys, No i co z tego? Chcą to zaczynają.
Pomyśl!! Gdzie znajdziesz więcej ludzi? W skupisku liczącym ok. 1.800.000 ludzi (wg danych z wiki) czy mieście ok. 200.000?
Ale Twoim zdaniem najwięcej ludzi pojedzie oczywiście z małej wiochy liczącej kilkaset mieszkańców Czy chcesz zrobić dobrze konkurencji?
Może jeszcze domagaj się aby pociągi zatrzymywały się w Nowym Targu/Wałbrzychu, a nie Krakowie/Wrocławiu
Ale Twoim zdaniem najwięcej ludzi pojedzie oczywiście z małej wiochy liczącej kilkaset mieszkańców
Jakiej wiosce liczącej kilkaset mieszkańców? Przecież nigdzie nie było mowy o Stróżach czy czymś podobnym.
Nie jest ważne to co ja sądze, ważne są fakty które właśnie na tym forum przedstawiam! Co z tego, że GOP ma ok. 2 mln. mieszkańców skoro te 'miliony' nie są w stanie zapełnić składów EIP! Pendolina jadące ze Śląska mają najgorszą frekwencje, wręcz nieporównywalną z tymi jadącymi np. do Gdyni.
Widać, że nie znasz kolejowych realiów dlatego bym cie prosił o niewypowiadanie sie w kwestiach o których nie masz pojęcia. Dane o wymianie pasażerów na trasie Kraków-Częstochowa-Wrocław mówią same za siebie, więc nie wiem po co sie wysilasz i wypisujesz tutaj bzdury.
"Pomyśl!! Gdzie znajdziesz więcej ludzi? W skupisku liczącym ok. 1.800.000 ludzi (wg danych z wiki) czy mieście ok. 200.000? "
Widać na oko że frekwencja do Wrocławia przez Częstochowę, Lubliniec jest spora. A jeśli GOP chce mieć połączanie do Wrocławia to niech zwiększą ilość pociągów w Katowic do Wrocławia a nie dla Krakowa fundować jazdę 50km/h. Niestety trzeba zaczekać aż tą linie 133 zrobią bo bez tego te rozmowy mogą trwać tyle czasu ile będą ją robić.
hanys, nie wpieniaj się, to bez sensu. Możesz pisać, ale odbije się jak od ściany. Przecież to nieważne, że można dać pociągi i na jedną i na drugą trasę. Nieważne, że w kierunku Katowic są też pociągi w innych kierunkach, choćby na Lublin. Lepiej wmawiać całemu światu, że Lubliniec i Częstochowa nie zapełniają pociągów, a nawet jeśli zapełniają to i tak zabrać i basta.
@BryTomWi, bez wątpienia masz racje jednak kiedy widze jakie bzdury wypisują tutaj niektórzy forumowicze to aż mnie krew zalewa! To sie nazywa mkolski beton i tyle!
@Rafel, po remoncie Katowice-Kraków część składów i tak zostanie na protezie.
Tak schodząc z tematu chciałem poruszyć inną rzecz.
Jak to jest możliwe, że PLK od dłuższego czasu nie potrafi ułożyć rozkładu na odcinku Rybnik-Kędzierzyn? Ganimedes to kolejny tego przykład. Przyjeżdżanie pociągu regularnie 15 minut przed czasem to jest przeginka.
1. Wszystkie składy z Krakowa do Katowic nie mogą zostać skierowane przez Katowice
Wypowiedź dekady
Faktycznie światła myśl wyszła , ale wiadomo o co chodziło .
@pawel78, nie zrozumiałeś mnie. Chodzi o to by oferta była zróżnicowana i część składów z Krakowa do Wrocławia kursowała najszybszą trasą przez Częstochowę, przede wszystkim w interesie pasażerów, którzy chcą dotrzeć szybko do celu, ale także dla dobra samej ofery, czas ma znaczenie i jest ważnym orężem w walce o pasażera. Złą praktyką byłoby także kierowanie składów jednym szlakiem, także Częstochowa generuje potoki pasażerskie i należy to uwzględnić. Nie przekonuje mnie argumentacja, że przez Częstochowę to ewentualnie na Poznań, otóż musimy starać się relacje maksymalnie zdwywersyfikować. I jeszcze jedno, to że skład z Krakowa pojedzie przez Częstochowę nie oznacza, że z Katowic czy Bielska nie może pojechać inny pociąg, to byłoby logiczne i sensowne, nikt tu nie chce GOP pomijać, ale naszym celem powinno być sensowne skomponowanie oferty, tak by maksymalnie potrzeby pasażerów zaspokoić. Uruchamiając wszystko na jedno kopyto tym samym szlakiem tylko położymy te pociągi. Reasumując mnie tok myślenia PKP IC się podoba, nie można stać w miejscu i nie uwzględniać zmieniającego się otoczenia rynkowego, oferta musi odpowiadać obecnym wyzwaniom.
@hanys, MKolstwem się nie przejmuj. Niestety Ci ludzie nie pracują w gospodarce, w biznesie i zwyczajnie nie mają pojęcia jak konstruować ofertę. Na geografii dowiedzieli się, że GOP jest wielki, mają starą cegłę, gdzie wszystko z Krakowa na Wrocław trasowano przez Katowice i to chcą by te wspomnienia odżyły . Ale cóż nie wszystkie marzenia się spełniają. Jak wiesz wiele działań PKP IC mi się nie podoba, ale nie da się nie zauważyć, że w konstruowaniu oferty widzę zmiany na lepsze, wreszcie idą one w tym kierunku by pasażer doejechał szybko na miejsce przeznaczenia. A marudzenie zawsze będzie, z czasem nawet MKole może otworzą oczy .
A co do oferty dla Katowic..... Część składów IC/ TLK powinna wyruszać w Polskę z GOP, choćby w kierunku wrocławskim, ale też Rzeszów/ Przemyśl/ Zagórz, vide dawne Bieszczady, do tego przecież czas na sensowną ofertę szybkich połączeń regionalnych, coś na wzór dawnego REGIO+. Ale tutaj potrzebne są działania ze strony marszałków, oni siłą rzeczy muszą ofertę uzupełnić.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa uważa, że ze względu na transgraniczny charakter przewozów do i z Grodna, tj. wyższą frekwencję pasażerów na odcinkach przygranicznych i niższe obłożenie w miarę oddalania się pociągu od granicy w głąb kraju, przewozy te powinny być organizowane przez województwo podlaskie.
Wie ktoś w jakich relacjach kursują pociągi TLK Czapla i TLK Laguna ?? na wyszukiwarce PLK wyświetla się relacja tylko Łeba - Lębork ? Dokąd one jadą potem ?
Nigdzie. To są po prostu podsyły, które od tego rozkładu są dostępne dla pasażerów.
wlodek1956 -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-06-2016, 06:48 rozkład jazdy ...
BryTomWi napisał/a:
Nigdzie. To są po prostu podsyły, które od tego rozkładu są dostępne dla pasażerów.
Witam Kolego to nie są " podsyły " tylko tlk astra w drodze powrotnej do Lęborka , do ubiegłego roku tlk Łebsko kończył bieg w Łebie i na pusto wracał do Lęborka czyli woził powietrze a od tego roku i słusznie IC wymyślił że może ktoś ma ochotę pojechać do Lęborka a może i dalej do Gdyni, Gdańska na wycieczkę i tyle Pozdrawiam
P.S. a z nazewnictwem to zrobili tak dla śmiechu żebyśmy my pasażerowie się nie nudzili i poszperali w rozkładzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum