Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 220, 221, 222  Następny
Rozkład jazdy 2015/2016
Autor Wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 22-03-2015, 08:32    Odpowiedz z cytatem

aż się prosi o jak najszybsze przetrasowanie Zagórza przez Stróże (łącznicą), Zagórzany, Biecz...Lub też puszczenie go jako dodatkowy sezonowy, albo weekendowy łącznik choćby do "Regli" obok istniejącego połączenia przez Rzeszów..

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 22-03-2015, 09:32    Odpowiedz z cytatem

Czemu TLK do z Wawy do Krakowa nie mogą pojechać przez Koluszki, Czestochowe, Koniecpol? Jaki bylby wtedy czas?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LoloPendolo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-03-2015, 12:45   

Póki całkowicie nie skończy się remont na Wiedence, można zapomnieć o jakichkolwiek dodatkowych pociągach na tej trasie
Powrót do góry

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 22-03-2015, 17:44    Odpowiedz z cytatem

Przypomnę tylko, że nie tak dawno PKP IC testowało już podobny układ połączeń (bodajże był to TLK Nida). Z Krakowa na Kielce, później Żelisławice i łącznicą na CMK. Mimo zastosowania ED74 (krótszy czas potrzebny na zmianę czoła) to połączenie nie cieszyło się specjalnym uznaniem pasażerów (zwłaszcza z Krakowa) i wyleciało z rozkładu jeszcze szybciej niż do niego wjechało. Obawiam się że z wężykowaniem p. Kielce czy p. Tomaszów i Koluszki może być podobnie.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 22-03-2015, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Opcja z Tomaszowem i Koluszkami nie jest taka zła. Kraków zyskałby dzienne bezpośrednie połączenie z takimi miejscowościami jak Koluszki, Skierniewice, Żyrardów. Co do opcji przez Kielce to zapewne chodzi o TLK Mazury.Wersja z TLK Nida była o tyle kuriozalna, że godzinę później wyjeżdżała z Krakowa TLk-a bezpośrednio jadąca na Cmk. Gdyby nie nowy planowany tabor i byłby to skład wagonowy z Krakowa do Kielc spokojnie z 3 wagony mogłaby przyprowadzać TLK-a do Lublina, godziny przejazdów mniej więcej się pokrywają. Ale jak wiemy ten skład będzie jednak na EZT.Co do kierowania TLK z Krakowa do stolicy przez Częstochowę to słaby pomysł, obecnie dzięki IC na Wrocław połączenie Krakowa z Częstochową jest b.dobre.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-03-2015, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Karkonosze być może wrócą na protezę.
Prawie pewne jest już, że EIC Warszawa-Praga i nowy EIC Warszawa-Ostrawa pojadą przez Rybnik a nie przez Zebrzydowice Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 23-03-2015, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Kraków nie ma aż tak złego połączenia z Koluszkami, Skierniewicami czy Żyrardowem. Przesiadki w Tomaszowie, czy Łodzi są jeszcze do przyjęcia, natomiast nie wiem, czy potoki pasażerskie do tych miast są na tyle duże żeby było to uzasadnienie dla pchania tam TLK, kosztem pasażerów z CMK. Co do tego łączenia ze składem do Lublina. Może lepszym rozwiązaniem byłoby puszczenie pociągu do Kielc i dalej do Warszawy via CMK, natomiast zamiast pociągu do Lublina, uruchomić TLK Wrocław (Katowice) - Lublin, z gwarantowanym skomunikowaniem na st. Kielce. W tym momencie i wilk syty i owca cała, a dodatkowo aglomeracja katowicka i wrocławska zyskują dodatkowe połączenie z lubelszczyzną, a i pośrednio z Warszawą.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-03-2015, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Wiadomo, że najlepiej byłoby aby pozostał obecny stan rzeczy jeżeli chodzi o połączenia TLK z Warszawy do Krakowa via CMK. Ale jak już się nie da to jednak opcja przez Koluszki-Tomaszów-CMK byłaby najlepszą z możliwych. Po pierwsze nie ucierpią na tym Opoczno i Włoszczowa bo przez te miejscowości dalej te składy będą przejeżdżać.
Po drugie, dalej jednak czas jazdy będzie krótszy niż Polskiego Busa (1,5 godz. różnicy) i Lux Expresu (około 50 minut).
Po trzecie tak jak wspomniał @sheva Żyrardów, Skierniewice i Koluszki będą miały bezpośrednie połączenie z Krakowem.
Odnośnie TLK "Mazury" to rzeczywiście tutaj może wchodzić w grę opcja przez CMK-Kielce żeby Warmia i Mazury miały bezpośrednie połączenie z Kielcami.
Natomiast najgorszą opcją będzie jeżeli te trzy TLK obecnie kursujące z Warszawy do Krakowa przez CMK zostanie przetrasowanych linią nr 8 przez Radom-Kielce bo to będzie koniec szybkich połączeń Warszawy z Krakowem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 23-03-2015, 22:15    Odpowiedz z cytatem

Oby tylko nie było tak jak z Zagórzem czy Zamościem. Tam też PIC rozpisał do UE wniosek o kasę na modernizację i nowe loki, wpisując te trasy. Obawiam się tylko, żeby to nie było tak, że utworzą byle co, byleby jeździło i żeby UE się nie czepiała i kasy nie kazali oddać, minie okres który obejmuje umowa z UE, to te połączenia wylecą z hukiem, a nowy tabor będzie gdzieś tam sobie jeździł, albo gnił w krzakach jak ED74 na które ICC nie ma kompletnie żadnego pomysłu.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 23-03-2015, 23:09    Odpowiedz z cytatem

Z tymi Kielcami mamy o tyle kłopot, że TLK Mazury muszą od grudnia przez to miasto jechać. Dla Włoszczowy i Opoczna korzystniejszy będzie skład przez Kielce ( Mazury), bo do Warszawy pojadą dalej CMK, a dla mieszkańców Krakowa przez Koluszki, bo to jednak krótszy objazd niż przez Kielce, a poza tym ciekawe bezpośrednie połączenie. Intencja tych zmian jest jasna, wyróżnienie Pendolino na tle składów z segmentu economy, nie wiem czy akurat jest to dobry sposób. O ile składy w środku dnia można zrozumieć, że są kierowane przez trasy objazdowe, o tyle np. kierowanie Karpat takim szlakiem to nieporozumienie. Obecnie z Krynicy do stolicy jadą godzinę krócej niż PKS, PKP IC pozbędzie się i tego atutu. Dlatego nawawiam by do każdego pociągu podejść indywidualnie. Pełne Karpaty na 16 wagonach z Krakowa do stolicy przecież nie są dla spółki katastrofą....

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 23-03-2015, 23:33    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli już IC tak bardzo chce kombinować, to dlaczego by nie... zmienić kategorii Karpat na IC? Cena pozostanie ta sama, podniesie to komfort podróży, i jednocześnie wyróżni to się na tle TLK, pozostając jednocześnie pociągiem dla segmentu economy. Tylko teraz pasowałoby jeszcze coś w tych samych godzinach w przeciwnej relacji. Tu Pobrzeże kursujące do zeszłego rozkładu przez CMK idealnie się wpasowywało. Dwie pary IC na tej trasie powinny z grubsza wystarczyć, natomiast skoro reszta już musi zaliczać Kielce, to bardzo proszę. Nie wiem tylko skąd w IC pojawił się pomysł skierowania p. Tomaszów, Koluszki, skoro z tego co pamięta, to żadne z tych miast nie pojawia się przy relacji Kraków - Kielce - Warszawa - Olsztyn, a jedynie przy relacji do/z Szczecina p. Łódź. Dlatego wydaje mi się, że do pociągów p. Kielce trzeba będzie pasażerów (głównie "krakowskich") przyciągnąć ceną, bo czas podróży poszybuje solidnie w górę. Chociaż jak patrzę na prawie puste dwa wagony na Sienkiewiczu czy Nidzie, to nie wiem, czy IC jest w stanie coś jeszcze zdziałać w tym rejonie. Dlatego też jestem gorącym zwolennikiem pozostawienia Karpat na obecnej trasie, podobnie jak coś w stylu Pobrzeża w drugą stronę, Mazury niech się włóczą po Kielcach (zawsze to jakiś dodatkowy pociąg dla tego miasta, i szansa na sukces), Tomaszowa i Koluszek nie ruszałbym w ogóle. Mają Sukiennice, Cegielskiego i Reymonta, pchanie kolejnego pociągu to moim zdaniem delikatny bezsens.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

emesh Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2015

PostWysłany: 23-03-2015, 23:37    Odpowiedz z cytatem

pawelu napisał/a:
opcja przez Koluszki-Tomaszów-CMK byłaby najlepszą z możliwych. Po pierwsze nie ucierpią na tym Opoczno i Włoszczowa bo przez te miejscowości dalej te składy będą przejeżdżać.

Jeśli mowa o opcjach jakie byly przestawione przez wyborcza to obie nie pomijały Opoczna i Włoszczowy. Dla osób podrożujących na trasie Opoczno-Waw i Włoszczowa-Waw korzystniejsze będzie nie odbijanie do Koluszek (czas przejazdu krótszy chyba o 45min bez odbicia na Koluszki). Analogicznie dla opoczno-krk, wloszczowa-krk korzystniesze będzie nie odbijanie do Kielc.
Ciekawe czy liczba pasażerów zgodnie z oczekiwaniami pkp wzrosnie po wprowadzeniu tych zmian. I na ile chetnie takimi pociagami beda podrozowac osoby kursujace na trasie waw-krk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 23-03-2015, 23:55    Odpowiedz z cytatem

Normalny przewoźnik w normalnym kraju robi wszystko, żeby czas przejazdu skrócić, bo to przyciąga klientów. Natomiast w nienormalnej III RP nienormalne PKP Intercity robi wszystko, żeby czas przejazdu wydłużyć (dłuższa trasa to nie tylko dłuższy czas, ale także droższy bilet!). I na co oni liczą? Że ludzie masowo porzucą TLK na rzecz Pendolino? Czy beton z Żelaznej ma nas za idiotów?!

http://nakolei.pl/component/k2/item/5272-pkp-intercity-zmusi-pasazerow-do-podrozy-pendolino-tlk-tylko-na-okreznych-trasach

Szkocki Polski Bus i łotewski Lux Express zacierają ręce! Szkoda tylko, że na głupocie polskich kolejarzy zarabiają zagraniczne prywatne firmy. To musi być sabotaż w łonie PKP Intercity, a może w samym MIR, bo inaczej nie potrafię tego wytłumaczyć...

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 24-03-2015, 09:11    Odpowiedz z cytatem

Kursowanie pociągów Kraków-Kielce-CMK-Warszawa nie jest jeszcze przesądzone, PIC nie jest zbytnio przychylny tej trasie ponieważ czas przejazdu znacznie się wydłuża, m.in. przez zmiane czoła w Żelisławicach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-03-2015, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kursowanie pociągów Kraków-Kielce-CMK-Warszawa nie jest jeszcze przesądzone, PIC nie jest zbytnio przychylny tej trasie ponieważ czas przejazdu znacznie się wydłuża, m.in. przez zmiane czoła w Żelisławicach.


Dlatego na obecnym etapie kursy przez Kielce nie mają sensu. 4 h 15' to już bardzo blisko 4 h 25' Lux Express, będzie jednak znacznie tańszy, dlatego miejmy nadzieję, że ta trasa jednak odpadnie. Rozwiązaniem, o którym PKP IC nie wspomina, jest też trasowanie TLK na CMK na EP/EU 07, co wydłuży czas przejazdu o około 25 minut do stolicy, dodatkowo przy wagonach na Vmax 120 km/h. Nikt nie powiedział, że TLK- i na CMK muszą jeździć na lokach dedykowanych dla EIC. Szczególnie ważne jest, aby na CMK pozostały Karpaty, nawet trasowane na 120 km/h.


Cytat:
Dwie pary IC na tej trasie powinny z grubsza wystarczyć, natomiast skoro reszta już musi zaliczać Kielce, to bardzo proszę.


Te Kielce to jakieś nieporozumienie.


Cytat:
Nie wiem tylko skąd w IC pojawił się pomysł skierowania p. Tomaszów, Koluszki, skoro z tego co pamięta, to żadne z tych miast nie pojawia się przy relacji Kraków - Kielce - Warszawa - Olsztyn, a jedynie przy relacji do/z Szczecina p. Łódź.


A dlaczego nie? Koluszki, Skierniewice i Żyrardów powinny mieć połączenie z Krakowem. A czas przejazdu tylko niewiele dłuższy niż IR Matejko.


Cytat:
Chociaż jak patrzę na prawie puste dwa wagony na Sienkiewiczu czy Nidzie, to nie wiem, czy IC jest w stanie coś jeszcze zdziałać w tym rejonie.


Ale Kielce nie są jeszcze pewne, z dwoja złego wolę Koluszki.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 222 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 220, 221, 222  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl