Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Dolnośląskie przejmuje linie kolejowe
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-03-2019, 14:46    Odpowiedz z cytatem

Do końca 2019 roku Dolny Śląsk może przejąć sześć odcinków linii kolejowych.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego podsumował 100 dni działalności samorządu po ostatnich wyborach. Dużo miejsca poświęcono planom przejęcia od PKP SA kilku fragmentów linii kolejowych.
(...)
Do końca lipca 2019 roku ma zostać przekazanych sześć odcinków zlikwidowanych linii: nr 316 Chojnów – Rokitki, linia nr 327 Nowa Ruda Słupiec – Radków, linia nr 318 Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia, linia nr 284 Jerzmanice-Zdrój – Lwówek Śląski, linia nr 291 Wałbrzych Szczawienko − Boguszów Gorce, linia nr 310 Kobierzyce – Piława Górna – poinformowała w komunikacie UMWD.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/do-konca-2019-roku-dolny-slask-moze-przejac-szesc-odcinkow-linii-kolejowych-90929.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-03-2019, 18:59    Odpowiedz z cytatem

Jestem ciekaw jak UMWD chce przejąć linie 327 (odcinek Ścinawka Średnia - Radków), 318 i 291 (odcinek Zespół Bocznic - Boguszów-Gorce Wschód), skoro te linie fizycznie nie istnieją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lahti Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Jelenia Gora

PostWysłany: 07-03-2019, 20:41    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję że zdążą przejąć te wszystkie linie kolejowe ktore zaplanowali,bo jeżeli po wyborach parlamentarnych zmieni sie partia rządząca na PO,to nie będzie najmniejszych szans na to,że PKP pod rządami Platformy przekaże choćby kilometr torów UMWD którym zarządza PIS.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sceptykk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Paź 2017

PostWysłany: 13-03-2019, 14:56    Odpowiedz z cytatem

Pytanie czy po przejęciu linii coś się zmieni na lepsze. Samorząd miał narzędzie w postaci RPO i mógł dofinansowywać linię niezależnie od tego czy były w rękach PLK czy też nie. Moim zdaniem przejęcie to chwyt medialny nie do końca przemyślany finansowo. Do tego znaczna część infrastruktury państwowej przejdzie w ręce samorządu . Wolę nadzór Państwa Polskiego od chwiejnych wyników wyborów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-03-2019, 15:01    Odpowiedz z cytatem

sceptykk, skoro UMWD jest właścicielem zarówno linii kolejowej jak i przewoźnika kolejowego (KD) to odpadają koszty dostępu do infrastruktury kolejowej. KD nie muszą płacić haraczu dla PKP PLK. Korzyści bardzo wymierne!

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sceptykk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Paź 2017

PostWysłany: 13-03-2019, 15:09    Odpowiedz z cytatem

Były kiedyś zalecenia oddzielenia właściciela infrastruktury od przewoźników... Tak powstały pierwsze spółki kolejowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 13-03-2019, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Modliszka napisał/a:
sceptykk, skoro UMWD jest właścicielem zarówno linii kolejowej jak i przewoźnika kolejowego (KD) to odpadają koszty dostępu do infrastruktury kolejowej. KD nie muszą płacić haraczu dla PKP PLK. Korzyści bardzo wymierne!

Przewoźnicy płacą, jak to określiłaś "haracz", ale w zamian nie interesuje ich nic co jest związane z linią kolejową. Jeżeli dostrzegą nieprawidłowości w infrstrukturze, to piszą pismo do zarządcy z żądaniem ich usunięcia. W przypadku KD i DSDiK odejdzie koszt dostępu do infrastruktury, ale dojdą koszty jej utrzymania. Czy będzie to mniej? Śmiem wątpić. Podbicie 200m toru podbijarką torową wraz z uzupełnieniem tłucznia w ilości 75t to na dzień dzisiejszy koszt 70000zł.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-03-2019, 21:09    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, niezupełnie jest tak jak mówisz. Przewoźnicy mogą sobie pisać do PKP PLK, ale często jest to pisanie na Berdyczów. O, choćby linia lwówecka kompletnie zaniedbana przez PKP PLK i wiele innych, po których przewoźnicy może chcieliby jeździć, ale po których jeździć się nie da ze względu na tragiczny stan infrastruktury, będący efektem wieloletniego zaniedbania.

Bieżące utrzymanie linii kolejowej kosztuje, bez względu na kto nią zarządza. W dom czy w mieszkanie też trzeba ciągle inwestować, żeby mieszkać w przyzwoitych warunkach (bieżące przeglądy instalacji, doraźne remonty, usuwanie awarii, wymiana zużytych części itd.). Jeśli najmujesz do tego firmę zewnętrzną - jest drogo. Jeśli robisz to własnymi siłami - jest dużo taniej. Jestem przekonany, że koszty zarządu DSDiK są dużo mniejsze niż koszty zarządu PKP PLK. A skoro UMWD musi mniej funduszy przeznaczać na utrzymanie swoich linii kolejowych to wszyscy na tym korzystają: i KD, i podatnicy, i pasażerowie.

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sceptykk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Paź 2017

PostWysłany: 14-03-2019, 07:08    Odpowiedz z cytatem

Przed PKP PLK stoi zadanie udostępniania linii każdemu, nie tylko pod autobusy szynowe. Co do linii lwóweckiej i innych "zaniedbanych" to ich dofinansowanie i tak leżało po stronie samorządu. Linie lokalne nie przynoszące zysku komercyjnego ale istotne z punktu widzenia organizatora przewozów powinny być planowane do remontów w ramach RPO. Do tej pory ich nie finansowano dostatecznie. Pytanie dlaczego ? I co da zmiana właściciela? Najciekawsze jest to, że np. linia 283 i 284 zostały wpisane do programu Kolej plus. Teraz natomiast w momencie ich przekazana do UMWD znowu plan ich naprawy zostanie zapewne odłożony na półkę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 14-03-2019, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Pirat, pracuję dla zarządcy infrastruktury i uwierz mi, że zgłoszenia od przewoźników są traktowane absolutnie priorytetowo. Ja, jako przedstawiciel pracodawcy w terenie mogę prosić o wykonanie jakiś robót przez pół roku i się tego nie doczekać. Wsytarczy, że w tej sprawie napisze przewoźnik i wszyscy stoją na nogach. Przerabiam to od 10-ciu lat. Skargi są różne - od porastających międzytorze traw po nierówności poziome i pionowe w torze. Podmiot płacący za udostępnienie infrastruktury może w ramach umowy na udostępnienie nałożyć na zarządcę karę za nieusunięcie nieprawidłowości - taka sytuacja jest od razu dostrzegana przez centralę, dlatego IZety boją się tego jak ognia.

Ponadto DSDiK nie posiada własnego personelu zajmującego się utrzymaniem infrastruktury kolejowej. Wszyscy, nawet toromistrzowie i obchodowi są pracownikami PLK-i i zatrudniani na podstawie umów zleceń. Mam wielu takich znajomych którzy świadczą tego typu usługi.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-04-2019, 10:01    Odpowiedz z cytatem

Dolny Śląsk otrzymał od PKP SA 8 odcinków linii kolejowych. Nawet te, których nie ma…

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przejął od PKP SA 8 linii i odcinków linii kolejowych. Można to nazwać pyrrusowym zwycięstwem województwa, bo szans na przywrócenie ruchu pociągów na nich w zasadzie nie ma.

Oto ich lista:

• linia kolejowa nr 316 relacji Złotoryja – Rokitki
• linia kolejowa nr 291 relacji Wałbrzych Szczawienko – Mieroszów (odcinek Szczawno-Zdrój – Sobięcin)
• linia kolejowa nr 310 relacji Kobierzyce – Piława Górna
• linia kolejowa nr 284 odcinek Jerzmanice-Zdrój – Lwówek Śląski
• linia kolejowa nr 319 relacji Strzelin – Łagiewniki
• linia kolejowa nr 323 odcinek Nowa Wieś Grodziska – Bolesławiec Wschód (linia rozebrana w 2008 roku)
• linia kolejowa nr 318 relacji Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia (nie istnieje od 1978 roku)
• linia kolejowa nr 327 relacji Ścinawka Średnia – Radków (tory rozebrano na większym fragmencie w 1999)

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 30-04-2019, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
linia kolejowa nr 323 odcinek Nowa Wieś Grodziska – Bolesławiec Wschód (linia rozebrana w 2008 roku)

UMWD przejął drogę rowerową! Po tej linii kolejowej nie ma już śladu. Od Iwin do Warty Bolesławieckiej jest asfaltowa droga rowerowa, która w tym roku ma być wydłużona do Bolesławca.


_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-05-2019, 16:24    Odpowiedz z cytatem

Kolej na trasy porośnięte chwastami. „Chcemy przywracać modę na pociągi”

Osiem linii kolejowych przejmuje Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego od Polskich Kolei Państwowych. Protokoły uzgodnień w tej sprawie już zostały podpisane. Dziś to trasy nieużywane i zdewastowane, po których pociągi nie jeżdżą już od lat. Po remontach zarząd województwa połączenia chce przywrócić.

Czytaj więcej:
https://wroclaw.tvp.pl/42501115/kolej-na-trasy-porosniete-chwastami-chcemy-przywracac-mode-na-pociagi

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 08-05-2019, 02:06    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pociągi na przejmowanych trasach mają pojechać w ciągu najbliższych czterech lat.

Pozwolili sobie na mocny żart na koniec artykułu. Na części z tych linii nie pojedzie nic i za 15 lat, ale... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 31-07-2019, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Dolnośląskie samorządy chcą przejmować linie kolejowe

Władze województwa dolnośląskiego i przedstawiciele kilku gmin podpisali w środę list intencyjny, w którym zadeklarowali współpracę w zakresie przejmowania i rewitalizacji przez samorząd województwa linii kolejowych. Głównym jego celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu. List intencyjny podpisali w środę wójtowie i burmistrzowie m.in. Nowej Rudy, Dzierżoniowa, Radkowa, Bielawy i Pieszyc.

Więcej:
http://inforail.pl/dolnoslaskie-samorzady-chca-przejmowac-linie-kolejowe_more_116554.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl