Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Następny
Linia nr 30 Łuków - Lublin Północny
Autor Wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 09-11-2010, 21:22    Odpowiedz z cytatem

lubelak195 napisał/a:
Ze względu na niską szlakową to w tym RJ jest to dobre posunięcie, lecz mogłyby sie zatrzymywać chociaż na tych wsiach, do których busy nie dojeżdżają (Brzeźnica Bychawska i Gródek Szlachecki)- wydłużyłoby to czas jazdy o góra 4 minuty.
Dużym niedopatrzeniem są, a właściwie ich brak, przystanki w centrum Lubartowa i Parczewa, które mogłyby przesądzić o rentowności pociągu.

Napisz wniosek do UM-u. Niech wiedzą że kogoś to obchodzi. Do jakiejś gazety też warto (ale po otrzymaniu odpowiedzi z UM, bo może coś wyprostują), żeby potem nie było narzekania urzędasów że pociąg jest nierentowny, że mało ludzi jeździ, itp. Lepiej zapobiegać niż leczyć.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 17-11-2010, 17:30    Odpowiedz z cytatem

Pociągi z Lublina do Lubartowa były w rozkładzie, ale i tak nie pojadą

Dominik Smaga

Jeszcze niedawno wszystko wskazywało na to, że połączenie kolejowe z Lublina do Lubartowa uda się uruchomić. Do finału zbliża się już remont torów, po których ma jeździć szynobus.

PKP zrobiło mieszkańcom Lubartowa psikusa. Szynobusy znalazły się już w projekcie rozkładu jazdy, który ma wejść w życie 12 grudnia. Radość trwała krótko.
Dziennik Wschodni
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101117/LUBARTOW/774683516


Widać pozostaje tylko Roztocze z Reaktywacji....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-11-2010, 18:10   

Remont sie konczy, a juz planuje sie nastepny ? Czyzby to bylo modernizowanie modernizowanego ? Mad
Powrót do góry

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 17-11-2010, 20:20    Odpowiedz z cytatem

Ja pierwsze słyszę żeby na Lublin - Lubartów był remont w ciągu ostatnich 12 lat. Pomyliło ci się chyba z Roztoczem...
BTW. Tak bardzo prokolejowy zarząd naszego województwa niejako podpadł, ale puszczanie tam teraz szynobusów to jednak nie byłby rozsądny pomysł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 17-11-2010, 23:50    Odpowiedz z cytatem

W kwietniu w temacie przecieków RJ 2010/2011 napisałem:

Cytat:
Z tym ze szynobusy na Lubartów pójdą jeszcze przed moderną to była wczesna wersja oficjalna UM, natomiast jak się trochę zastanowili to uświadomili sobie że ta linia jest jednotorowa. Po co uruchamiać połączenie i alokować tam tabor żeby za moment uruchamiać KKZ po K19?

Z tego powodu reaktywacja Lublin - Lubartów w RJ 2010/11 jest mało realna.


Było trochę bliżej przywrócenia tych połączeń niż wtedy pisałem, ale efekt ostateczny się niejako zgadza. Poczekamy do moderny (Sebcio ma rację, jedyne co tam się działo to doraźne prace porządkowe ludzi od ITK Lubartów i odnowienie przez nich fasady dworca w Lubartowie).

PS. Wszystkie 4 (lub też 5, jak już naprawią...) SA134 na Zamość i Stalówkę wobec powyższego?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-11-2010, 07:09    Odpowiedz z cytatem

Pociąg widmo do Lubartowa

Były już plany cennika biletów, gotowy był już nawet rozkład jazdy. 12 grudnia szynobusy łączące Lubartów z Lublinem miały wyjechać w trasę. Ale dosłownie w ostatniej chwili okazało się, że takie połączenie ruszy najwcześniej w 2012 roku. Jeszcze niedawno wszystko wskazywało na to, że połączenie uda się uruchomić. Do finału zbliża się już remont torów, po których ma jeździć szynobus.
– Zakończenie prac jest planowane na 27 listopada, zdążymy w tym terminie – zapewnia Lech Olszewski z lubelskiego Zakładu Linii Kolejowych spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Szynobusy znalazły się nawet w projekcie rozkładu jazdy, który ma wejść w życie 12 grudnia.

Na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego przewoźnik, czyli spółka Przewozy Regionalne zgłosiła do rozkładu sześć par pociągów. Spalinowe szynobusy miały wyjeżdżać z Lubartowa do Lublina o godz. 6.49, 8.24, 9.47, 12.48, 15.48 i 18.48. Odjazdy z Lublina zaplanowano na godz. 6.09, 7.42, 10.42, 13.42, 16.42 i 20.42. Podróż miała trwać od 35 do 37 minut.

W ostatniej chwili okazało się, że pociągi jednak nie wyjadą w trasę. Kolejarze nie chcą na ten temat rozmawiać.
– My jesteśmy tylko przewoźnikiem, bo organizacją przewozów zajmuje się Urząd Marszałkowski – stwierdza Zofia Dziewulska z Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Urząd twierdzi, że pociągi można by uruchomić, ale tylko na krótko, bo kolej przymierza się do dużej przebudowy szlaku.
– Faktycznie, planujemy modernizację tej linii, zwiększenie dopuszczalnej prędkości do 120km/h, podniesienie nośności mostów i budowę nowych peronów – potwierdza Andrzej Matysiewicz z CentrumRealizacji Inwestycji PKP PLK. – Prace zaczną się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku. Samorządowcy stwierdzili, że skoro pociągi mogłyby jeździćt ylko przez parę miesięcy, to lepiej by nie było ich wcale.
– Nie było sensu przygotowywać promocyjnych cen biletów i zabiegać o pasażerów tylko po to, żeby kilka miesięcy później zaprzestać przewozów. Wtedy musielibyśmy organizować autobusową komunikację zastępczą, co w ogólemi jałoby się z celem – wyjaśnia Michał Tyburek z Departamentu Mienia, Infrastruktury i Inwestycji.

Nowy szynobus ułatwiłby też dojazdy mieszkańcom mniejszych miejscowości, bo szynobus z Lublina przez Lubartów do Parczewa miał kursować przez następujące stacje: Lublin Północny, Rudnik Przystanek,Ciecierzyn, Bystrzyca k. Lublina, Wandzin, Lubartów, Szczekarków, Tarło, Brzeźnica Bychawska i Gródek.

Źródło: mmlubartow.pl

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 19-11-2010, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Wielka szkoda, ale cóż...
Wie ktoś kiedy mają sie zakończyć te roboty torowe Question
Jeśliby trwały tyle co na Krasnystaw towarowy- Zawada, to do jesieni powinni skończyć i może uruchomiliby te pociągi już w RJ 2011/12. Jednak miały zatrzymywać sie na mniejszych stacjach. Mam nadzieje, że już w następnym RJ nic im nie przeszkodzi, ale znając polską kolej to wszystko jest możliwe Confused

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 20-11-2010, 20:23    Odpowiedz z cytatem

hmmm, o ile mnie pamięę nie myli, właśnie na 2011/2012 było zaplanowane uruchomienie połączeń kolejowych z Lubartowa/Parczewa.
Tak mi się kiedyś niedawno obiło o uszy, że i Zamość stoi pod znakiem zapytania. Czyżby za sprawą IC??

[ Dodano: 22-11-2010, 21:22 ]
lubelak195, lepiej, że się wstrzymali, niż gdyby po miesiącu wprowadzili AKZ czy jak ten potworek się zwie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 16-05-2011, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Lubelskie: Pociąg do Lubartowa we wrześniu 2012r.?

„Radio Lublin” zainteresowało się możliwością powrotu kolejowych połączeń pasażerskich na trasę Lublin – Lubartów. Będzie on jednak możliwy po wykonaniu modernizacji odcinka linii nr 30. Z rozmów z mieszkańcami miasta powiatowego wynika, że aby korzystali oni z pociągów niezbędna jest budowa nowych przystanków, odpowiednia częstotliwość i szybkość kursowania składów oraz cena biletu.
Fot. Rafał Jasiński Fot. Rafał Jasiński

Regionalna rozgłośnia poinformowała o terminie, w jakim będzie możliwy powrót pociągów osobowych do Lubartowa. Zapewne będzie mogło to nastąpić we września przyszłego roku. Do tego czasu ma być wykonana modernizacja szlaku kolejowego. W ramach prac przewidziano wymianę nawierzchni (szyn, podkładów), podniesienie nośności obiektów inżynieryjnych (mostów na Bystrzycy, Ciemiędze i wiaduktu w Wandzinie) oraz budowę nowych peronów. Po wykonaniu zakończeniu inwestycji szynobusy będą mogły pojechać z prędkością 100-120 km/h. Ponadto przedstawiciel zarządcy infrastruktury zapowiedział powstanie dwóch nowych przystanków w Lubartowie – jeden przy ul. Lipowej, a drugi w rejonie wiaduktu.

Źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 24-05-2011, 22:16    Odpowiedz z cytatem

Z innej beczki (ale tej samej linii...Wink ): czy "lubartowski" pociąg ITK to w tym roku w ogóle pojedzie, czy nie? Nigdzie nic nie piszą, na stronie ITK ostatni news sprzed roku, w sieci jakieś wzmianki że w maju miał jechać "hobbystyczny" aż do Sokołowa Podlaskiego (bo dalej jak wiadomo się nie da)...

Żeby się nie okazało że z imprez u nas to tylko co weekend wąskotorowy Nałęczów...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 25-05-2011, 07:08    Odpowiedz z cytatem

Słyszałem, że ma nie pojechać ze względu na modernizacje torów Lublin Północny- Lubartów.

[ Dodano: 27-09-2011, 18:02 ]
Czy z Parczewa dojadą szynobusem

Burmistrz Parczewa rozpoczął starania o uruchomienie połączenia kolejowego z Lublina do Parczewa. Pomysł podchwyciła dyrekcja PKP Polskie Linie Kolejowe w Lublinie. Wszystko wskazuje na to, że pędzące 120 km/h szynobusy będą konkurencją dla kursujących na tej trasie busów.

– Linia kolejowa w Parczewie, od momentu kiedy powstała, była czynnikiem rozwoju tego miasta. Wielkim błędem PKP było zaniechanie kursowania pociągów, co do dzisiaj mści się, ponieważ cały ruch przerzucił się na drogi. Dlatego od początku mojej pierwszej kadencji liczyłem, że uda mi się wywalczyć wznowienie kursów, które w znacznym stopniu odciążyłyby drogi. W tej chwili osoby dojeżdżają do pracy do Lubartowa czy Lublina w warunkach dalekich od komfortu. Wiadomo nie od dziś, że przewoźnicy, chcąc więcej zarobić, zapełniają busy do oporu. Liczę, że nowa linia będzie dla nich znakomitą konkurencją – mówi Paweł Kędracki, burmistrz Parczewa.
O możliwości kursowania szynobusów na trasie Lublin-Parczew i idących za tym pomysłem inwestycji burmistrz rozmawiał z Zygmuntem Grzechulskim, dyrektorem PKP PLK SA w Lublinie. Wyszedł z propozycją budowy nowego przystanku kolejowego na terenie miasta, zlokalizowanego w okolicy przejazdu przy ul. Kolejowej, półtora kilometra bliżej centrum niż obecny dworzec PKP. – Propozycję przyjęto bardzo pozytywnie, dlatego wystąpię na najbliższej sesji do rady miejskiej o wyasygnowanie pieniędzy na partycypowanie w kosztach opracowania dokumentacji budowy nowego przystanku. Jeżeli będzie taka potrzeba, dołożymy pewną część pieniędzy do tej inwestycji – informuje burmistrz.
22 sierpnia otrzymał pisemne zapewnienie, że istnieje możliwość budowy takiego przystanku w rejonie ul. Kolejowej, przy skrzyżowaniu z ul. Jana Pawła II. Jednak będzie ona miała sens tylko wtedy, gdy Urząd Marszałkowski w Lublinie zgodzi się na wydłużenie kursowania szynobusów do stacji Parczew z chwilą uruchomienia komunikacji na trasie Lubartów-Lublin. Dyrektor Grzechulski poinformował burmistrza, że kolej jeszcze w tym roku przystąpi do naprawy mostu na rzece Tyśmienica oraz wymiany pięciu mostów kolejowych na odcinku Parczew-Lubartów, co pozwoli na jazdę pociągów towarowych, a tym samym uruchomienie kursów szynobusów na odcinku Parczew-Lubartów. Jechałyby one z prędkością 100-120 km na godzinę, co skróciłoby czas dojazdu z Parczewa do Lublina do czterdziestu minut.
Pierwsze szynobusy powinny wyruszyć w trasę w przyszłym roku, choć burmistrz nie potrafi sprecyzować, w którym miesiącu. Liczy, że docelowo będą one obsługiwały całą linię kolejową z Lublina przez Lubartów, Parczew i Radzyń Podlaski do Łukowa. Kędracki zapewnia, że w najbliższym czasie wystąpi do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie, jako koordynatora przewozów regionalnych, o zgodę na przedłużenie linii kolejowej do Parczewa. Ma już zapewnienie PKP, że po planowanych modernizacjach przejazd tą trasą będzie bezpieczny. – Chciałbym, żeby jeden szynobus kursował w godzinach porannych, dowożąc do Lubartowa czy Lublina pracowników, uczniów i studentów. Kolejny w godzinach południowych i ostatni po południu, przywożąc ludzi z pracy, a uczniów ze szkół. Będzie to oczywiście zależało od zainteresowania, ale liczę, że będzie duże – mówi burmistrz.
Janusz Włodarczyk
źródło: Słowo Podlasia
Bardzo dobrze, że władze na szczeblu gminnym i powiatowym interesują się sprawami kolei na "swoich podwórkach"

[ Dodano: 10-04-2012, 15:45 ]
a

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 28-09-2012, 13:07   Wrócą pociągi do Lubartowa Odpowiedz z cytatem

W kwietniu 2013 wrócą pociągi do Lubartowa
Jak donosi „Kurier Lubelski” w kwietniu przyszłego roku, po blisko 13 latach, powrócą połączenia kolejowe Lublin – Lubartów. Linia może się stać w przyszłości częścią kolei aglomeracyjnej Lublina.


Remont linii kolejowej nr 30 na odcinku Parczew – Lublin Północny trwa już od dwóch lat. Jego planowe zakończenie ma nastąpić w marcu przyszłego roku. Jednym z celów inwestycji wartej ponad 50 mln zł (34 mln zł pochodzi ze środków unijnych) jest przywrócenie ruchu pasażerskiego. Pociągi będą mogły na tym odcinku rozwijać prędkość do 120 km/h.

Na odcinku Lubartów – Lublin Północy mają też powstać nowe przystanki na Zadębiu i Ponikwodzie oraz w Niemcach i Wandzinie zlokalizowane bliżej centrum tej miejscowości.

źródło: www.kurierkolejowy.eu

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 19-02-2013, 15:50   O której na szynobus? Odpowiedz z cytatem

Już w kwietniu szynobusy rozpoczną swoje kursy pomiędzy Lublinem a Lubartowem.

Choć już raz była możliwość odbycia drogi z Lublina do Lubartowa szynobusem to regularne kursy ruszą dopiero 2 kwietnia br.

Z Lublina odjedziemy o godzinie: 8.56, 13.54, 15.55, 17.58 i 20.22.

Wyjazdy z Lubartowa zaplanowano na godz. 6.36, 9.38, 14.40, 16.51 i 18.42.
Źródło:
http://lubartow24.pl/informacje/lokalne/55546/o_ktorej_na_szynobus/
Rozkład tu:
http://lubartow24.pl/f/r/rozklad_44ffa_bg.jpg


... powinno być tak jak do Trzebnicy, 12-13 par na dobę! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 19-02-2013, 19:50    Odpowiedz z cytatem

Wraca połączenie Lublin - Lubartów

Na plakatach stacyjnych pojawiły się pociągi Lublin-Lubartów. Wynika z nich, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami szynobusy pojadą już 2 kwietnia. Tym samym rozkładowe składy pasażerskie wracają na ten odcinek po 13 latach przerwy. Na początku założono kursowanie do 5 par pociągów w dobie.

Odcinek Lubartów – Lublin linii nr 30

Linia kolejowa Łuków – Lublin wybudowano pod koniec XIX w. Obecnie jest to linia jednotorowa, niezelektryfikowana. W 2000r. zlikwidowano ruch pociągów pasażerskich. Od tamtego czasu do rozpoczęcia modernizacji odcinka linii nr 30 kursowały składy towarowe. Raz, rzadziej dwa razy do roku (do 2010 r.) kursował pociąg specjalny, uruchamiany staraniem lubartowskiego stowarzyszenia - Izba Tradycji Kolejowej.

Modernizacja infrastruktury

Obecnie trwa zadanie Modernizacja linii kolejowej Nr 30 Łuków – Lublin Północny na odcinku Lubartów – Lublin Północny”. Projekt o wartości 49 266 000, 00 zł został wpisany do Indykatywnego Wykazu Indywidualnych Projektów Kluczowych i zyskał dofinansowanie w wysokości 81,70% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 – 2013. Za jego realizacje odpowiada lubelski oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wykonawcami w formule „projektuj i buduj” są trzy podmioty: APPIA Tomasz Kazalski Piaseczno (w zakresie infrastruktury liniowej, drogowej i sanitarnej), Zakłady Automatyki „Kombud" Radom (srk) i Skanska S.A. (roboty mostowe). Efektem wykonanego zadania ma być odtworzenie parametrów technicznych odcinka linii nr 30 dla umożliwienia jazdy po nim z prędkością do V=120 km/h (dla pociągów pasażerskich) i do V=80 km/h (dla pociągów towarowych) przy dopuszczalnym nacisku na oś 221kN. W ramach zadania przewiduje się m.in. wymianę nawierzchni torowej na długości 25,3 km, budowę 4 przystanków (Lublin Zadębie, Lublin Ponikwoda, Niemce oraz zmianę lokalizacji PO Wandzin) i modernizację pozostałych, modernizację 10 przejazdów kolejowych oraz niezbędne pracę na obiektach inżynieryjnych.

Rozkład jazdy

Od 2 kwietnia mają zacząć kursować pociągi na omawianej trasie. Zgodnie z zamierzeniami do obsługi tej trasy skierowane zostaną szynobusy stanowiące własność województwa lubelskiego, użytkowane przez Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych. Rozkład jazdy zamówiony przez Marszałka Województwa Lubelskiego, organizatora regionalnych przewozów kolejowych, przewiduje uruchamianie 4 par pociągów kursujących codziennie oraz dodatkową parę kursującą tylko w dni robocze. Ze stacji Lublin pociągi REGIO odjadą o godzinach: 8.56, 13.54 (kursuje tylko w dni robocze), 15:55, 17:58 i 20:22, zaś z Lubartowa składy wyruszą o: 6:36, 9:58, 14:40 (kursuje tylko w dni robocze), 16:51 i 18:42. Pociągi trasę o długości ok. 28 km pokonają w 35 minut. Pojazdy szynowe obsłużą 8 przystanków.

Analizując rozkład jazdy dla odcinka Lublin-Lubartów można odnieść wrażenie, że został on przygotowany z myślą, aby do jego realizacji skierować jeden pojazd. Jego autorzy zapewne starali się, aby z jednej strony zapewnić dojazdy do pracy czy szkół przynajmniej na wybrane godziny oraz skomunikować z wybranymi pociągami dalekobieżnymi i regionalnymi na stacji Lublin. Jeśli chodzi o codzienne dojazdy do Lublina to stworzono taką możliwość dla osób pracujących w godzinach 7.30 – 15.30. To w zasadzie jedyna dogodna możliwość dojazdu do Lublina dla osób pracujących 8 godzin dziennie, choć dotarcie w 20 minut do dzielnic oddalonych od przystanków kolejowych nie jest możliwe. Rozkład lepiej dostosowany jest do potrzeb uczniów rozpoczynających naukę o 8.00 – dogodnym pociągiem do powrotów może być skład wyjeżdżający z Lublina o godz. 13.54. Dla osób dojeżdżających do Lubartowa jedyna dogodna opcja dojazdu pociągiem tam i z powrotem dotyczy pracujących w godzinach 10:00 – 18:00.

Lepiej wygląda skomunikowanie pociągów kursujących na odcinku Lublin-Lubartów z pociągami dalekobieżnymi na stacji Lublin. Autorzy rozkładu przewidzieli możliwość przesiadek na „tam” i „powrót” z codziennymi składami TLK bądź RE do Warszawy, Bydgoszczy i Wrocławia. Dodatkowo bez długiego oczekiwania w kierunku „tam” można dojechać do Krakowa i Rzeszowa, zaś w przeciwnym kierunku możliwa jest dogodna przesiadka z pociągów TLK ze Szczecina i Piły. Rozkład przewiduje także możliwość kontynuowania podróżny innymi pociągi REGIO w kierunku Chełma, Dęblina i Kraśnika. Gorzej skomunikowano Lubartów z Zamościem i Portem Lotniczym Świdniku.

Czy pociągi się zapełnią?

Pociągi kursujące między Lublinem a Lubartowem będą miały bardzo silną konkurencję zarówno w innych formach komunikacji zbiorowej, jak i komunikacji indywidualnej. Między tymi miastami, zwłaszcza w dni robocze, w trasę BUSy wyruszają co kilkanaście, czasem nawet co kilka minut. Mimo to wydaje się jednak, że pociągi mają szansę nie jeździć puste. Kolej ma kilka atutów – komfort jazdy, atrakcyjne zniżki ustawowe i handlowe, bezproblemowa możliwość przewiezienia dużych psów, wózków czy rowerów. W wyniku rozbudowy Lublina oraz pobliskich miejscowości osiedla ludzkie zbliżyły do dość gęstej sieci przystanków kolejowych, dlatego dla wielu osób będą one bliżej niż „dziewiętnastka” z dziesiątkami busów. Nie bez znaczenia może być również lokalizacja dworca w Lublinie – położony w innej części miasta niż dworzec autobusowy, tym samym wiele osób pociąg dowiezie bliżej celu podróży niż inne środki transportu zbiorowego. Mimo poprawy sieci przystanków między Lubartowem a Lublinem największą słabością tego połączenia jest stacja Lubartów, położona w południowej części miasta, z dala od centrum czy osiedli mieszkaniowych. Niestety, tak skonstruowano projekt modernizacji odcinka linii nr 30, że nie można było w ramach tego zadania wznieść przystanków na terenie miasta. Podejmowane są próby budowy dwóch nowych peronów (jeden w pobliżu centrum miasta, drugi w jego północnej części), ale na razie tych obiektów po prostu nie ma.

Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 20-02-2013, 09:58    Odpowiedz z cytatem

Jedna z niewielu dobrych informacji ostatnio...

Nawet te cztery pary dziennie to coś. Mam nadzieję, że generalnym celem jest powrót pasażerów aż do Łukowa?

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl