Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Rozbiórka linii kolejowych na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 21-03-2014, 11:23   Rozbiórka linii kolejowych na Dolnym Śląsku Odpowiedz z cytatem

W ramach kontynuacji wątku Chojnów - Rokitki - Chocianów:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=19214

Kolej rozbiera linie i oddaje gminom na ścieżki rowerowe

PKP rozbiera zlikwidowane linie kolejowe w okolicach Legnicy i przekazuje grunty samorządom, by tworzyły ścieżki rowerowe. Już zdemontowano linię 316 ze Złotoryi do Chojnowa i linię 234 Lubomierz – Gryfów Śląski. W trakcie rozbiórki jest linia 315 Jawor -Malczyce. Kolej chce jeszcze do końca bieżącego roku zdjąć tory na odcinkach z Chocianowa do Dunina (nr 303) i z Chojnowa do Rokitek (nr 316).


Fizyczna rozbiórka linii to konsekwencja wcześniejszych decyzji o ich likwidacji. Jak tłumaczy Bartłomiej Sarna, rzecznik wrocławskiego oddziału PKP S.A., za każdym razem decyzje takie są poprzedzone konsultacjami z przewoźnikami i samorządami. Jeśli nikt nie chce prowadzić przewozów a samorząd nie jest zainteresowany utrzymaniem ruchu, kolej zabiera się w końcu za rozkręcanie podkładów, demontaż szyn i reszty infrastruktury.

Tam, gdzie zamarła kolej, pojawia się szansa na rozwój turystyki rowerowej. PKP chętnie przekazuje dolnośląskim samorządom tereny po zlikwidowanych liniach kolejowych z przeznaczeniem pod ścieżki rowerowe. Według Sarny, dawne torowiska świetnie nadają się na ten cel.

- Jednym z przykładów takiej współpracy jest porozumienie podpisane przez PKP S.A z gminami Lwówek Śląski, Pielgrzymka, Zagrodno, Złotoryja, Chojnów oraz miastem Chojnów – mówi Bartłomiej Sarna. – Porozumienie dotyczyło przekazania dwóch byłych linii kolejowych (284 i 316) na odcinkach od Lwówka Śląskiego przez Złotoryję i Chojnów do Rokitek (Zamienic). Część porozumienia już została zrealizowana. Przekazaliśmy część gruntów po zlikwidowanej linii kolejowej 316 gminom Zagrodno i Złotoryja. Procedura przekazywania jest już bardzo zaawansowana w przypadku nieruchomości znajdujących się na ternie gmin Pielgrzymka i Lwówek Śląski (linia 284) oraz Chojnów (linia 316). Obecnie o warunkach przekazania rozmawiamy z gminami Złotoryja (284) i burmistrzem Chojnowa (316).

Inicjatorem projektu zakładającego budowę na torowisku ścieżki rowerowej z Rokitek przez Chojnów i Złotoryję do Lwówka Śląskiego jest złotoryjskie starostwo. Bez wątpienia trasa byłaby na tyle atrakcyjna, by przyciągnąć miłośników aktywnego wypoczynku aż spod Wlenia (w Lwówku łączyłaby się z już istniejącą ścieżką rowerową w kierunku Pławnej). Plany przewidują również odgałęzienie, po którym cykliści mogliby wygodnie dojechać w podnóże zamku Grodziec – jednej z wizytówek Dolnego Śląska. Ambicją pomysłodawcy jest doprowadzenie do powstania przy ścieżkach całej infrastruktury wspierajacej rozwój turystyki, z wypożyczalniami rowerów włącznie.

- Wszystko rozbija się o pieniądze. Ale jeśli pojawi się możliwość sfinansowania takiego przedsięwzięcia, to jak najbardziej jesteśmy za – mówi Jacek Grabowski, kierownik wydziału promocji w Starostwie Powiatowym w Złotoryi.

Decyzja o budowie ścieżki rowerowej na nieczynnym szlaku kolejowym Jerzmanice Zdrój – Lwówek Śląski budzi jednak w Złotoryi kontrowersje, bo jest nieodwracalna. A być może w przyszłości, po powstaniu w okolicach Bolesławca nowej kopalni miedzi KGHM, linie 284 i 323 (Warta Bolesławiecka – Nowa Wieś Grodziska) dałoby się wykorzystać do transportu urobku w stronę hut w Legnicy czy Głogowie. Złotoryjanin Kacper Pawłowski, orędownik idei Kolei Kaczawskiej, sugeruje, że najrozsądniej byłoby nie rozbierać torów i poczekać na decyzję kombinatu. Klamka już jednak zapadła i fizyczna likwidacja linii 284 staje się faktem.

Na liście linii przewidzianych do likwidacji nie ma trasy z Marciszowa do Jerzmanic Zdroju. Miłośnicy kolei od wielu lat walczą o jej uratowanie i reaktywację połączeń.

Źródło: 24Legnica
http://24legnica.pl/kolej-rozbiera-linie-i-przekazuje-gminom-na-sciezki-rowerowe/

Mapa rozbieranych linii kolejowych.jpg
Plik ściągnięto 346 raz(y) 95 KB


_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 21-03-2014, 11:35    Odpowiedz z cytatem

a nie dałoby się z materiału staroużytecznego wyremontować Lwóweckiej i odbudować Jerzmanice - Lwówek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 21-03-2014, 12:43    Odpowiedz z cytatem

Na pewno by się dało. Znów zaczyna się fala rozbiórek. Widać zdejmują co się jeszcze da żeby trochę grosza do kieszeni wpadło. I nie tylko w okolicach Legnicy. Niedawno zaczęła również likwidacja linii Kępno-Namysłów.

Wiadomo że większą atrakcją niż ścieżka rowerowa byłaby kolej drezynowa, ale widać komuś zależy na kasie ze zdemontowanej infrastruktury, więc cisną kit o ścieżce rowerowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 21-03-2014, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Plany są ambitne, ale i tak obstawiam, że linię rozbiorą, przewozów nie będzie a i ścieżki rowerowej też prędko nie zobaczymy.... Szkoda, ciągle się łudziłem, że są szanse na przewozy na odc. Chojnów-Rokitki. Gdy niegdyś pisano do gminy Chojnów pisali że również byliby zainteresowani takim rozwiązaniem, no cóż - widocznie musiało pójść o kasę.

Trochę nie chce mi się wierzyć w te ścieżki, ale trzymam kciuki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PolRol82 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Kwi 2009
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: 21-03-2014, 16:03    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze zależy jaka ścieżka... Proszę bardzo: ścieżka a'la pomorskie . Jakie to sprytne: rozebrać linię pod pretekstem wybudownaia ścieżki, postawić kilka tandetnych ławek i znaków i mamy ścieżkę gotową, można odtrąbić sukces i chwalić się w mediach jaki to zajebisty rząd mamy. Polnische wirtschaft.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Wagon-motorowy-SN61-Ganz-Clayton/479671688781625
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 21-03-2014, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Liczyłem na reaktywację Lwówek - Jerzmanice z remontem w ramach RPO Jelenia Góra - Lwówek - Jerzmonice - Legnica. A tu ... .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 21-03-2014, 23:04    Odpowiedz z cytatem

Komu zależy na tej ścieżce w pomorskim to radze nią jeździć jak najczęściej się da... bo zarośnie. A ścieżka by się przydała z Bolesławca na Grodziec po starotorzu, tory dawno rozebrane, na jednym odcinku dbam aby nie zarosła (ścieżka gruntowa) regularnie po niej biegając Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 24-03-2014, 10:04    Odpowiedz z cytatem

Hewak napisał/a:
Wiadomo że większą atrakcją niż ścieżka rowerowa byłaby kolej drezynowa, ale widać komuś zależy na kasie ze zdemontowanej infrastruktury, więc cisną kit o ścieżce rowerowej.

To czemu tego nie zrobisz? Skoro to taki biznes, to rozkręć drezyniarstwo i tłucz kasę.

Tak się akurat składa, że budowa drogi rowerowej na torowisku to chyba jedyna możliwość uratowania terenu kolejowego na przyszłość, bo koszt odtworzenia będzie niższy niż koszty wykupu gruntów i budowy linii całkowicie od zera. Można przecież zrobić tak, jak z Ciepłowodów do Kondratowic - rozebrać i zaorać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Matush Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2013
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-04-2014, 09:03    Odpowiedz z cytatem

PKP SA wstrzymują się z rozbiórką linii Chojnów – Rokitki. Samorząd chce ją przejąć

Na razie prawdopodobnie nie będzie rozbiórki fragmentu linii 316 pomiędzy Chojnowem i Rokitkami, choć powstały już takie plany. Władze woj. dolnośląskiego chciałyby przejąć ten 8-kilometrowy odcinek i wznowić na nim kursowanie pociągów pasażerskich.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51728/pkp_sa_wstrzymuja_sie_z_rozbiorka_linii_chojnow_rokitki_samorzad_chce_ja_przejac.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 09-04-2014, 10:30    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję, że rzeczywiście nie dojdzie do likwidacji 316 i że na ten szlak powrócą pociągi (dziwi mnie tylko, że zaniechano kursowania pociągów z Żagania p. Chojnów ciekawe co było tego przyczyną, po 2000 roku jeździłem jeszcze poc. z Żagania właśnie przez Chojnów). Szkoda tylko, że w Chojnowie zlikwidowano rozjazd na Rokitki oby nie stało się to jak to w Polsce bywa problemem nie do przeskoczenia. No i jeszcze powinni popracować nad poprawą prędkości bo wjazd do Chojnowa był strasznie powolny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 09-04-2014, 10:45    Odpowiedz z cytatem

Co było przyczyną? Było nią PKP i ówczesna, trwająca zresztą do dziś, polityka "modernizacji" magistral polegająca na wycinaniu wszelkich dojazdówek. Bo tak. Wiem, wiem, poprawianie geometrii itp. Ale z myślenia nikt nie zwalnia. A wiadomo że jazda przez Chojnów da więcej pasażerów (i wpływy dla przewoźnika) niż przez wygwizdów w Goliszowie.

O futurologii, czyli połączeniach z kierunku Wałbrzych-Złotoryja do Żagania, to nie wspomnę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 09-04-2014, 15:29    Odpowiedz z cytatem

I tak i nie bo nawet w ramach samej modernizacji E 30 pozostawiono chociażby rozjazdy na 283 w Zebrzydowej, czy i to jest dla mnie prawdziwe kuriozum wybudowano nowy wiadukt nad E30 w Malczycach dla linii 302. Także 316 miała prawdziwego pecha, że olano rozjazd na nia w kierunku Rokitek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 09-04-2014, 16:58    Odpowiedz z cytatem

Mówicie ze nie ma rozjazdu ale na mapach google jest rozjazd i tor zakończony kozłem. Owszem z takiego wjazdu dostępna jest tylko jedna krawędź peronowa, ale mijanek w samym Chojnowie nie trzeba by urządzać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 11-04-2014, 07:55    Odpowiedz z cytatem

Rozjazd jest oraz kawałek toru zakończonego kozłem, brakuje jakieś 300m toru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 11-04-2014, 10:06    Odpowiedz z cytatem

czyli dobrze widziałem, więc tragedii nie ma, zamontować semafor wjazdowy uzupełnić brakujący kawałek toru i można jechać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl