Bardzo fajnie brzmi zapowiedź rekatywacji dalekobieżnego ruchu pasażerskiego do Braniewa. Ale moim zdaniem, tutaj trzeba na spokojnie to przemyśleć, żeby nie okazało się, że najdalej w marcu 2015 roku pociąg ten pożegnamy, bo nikt nim nie pojedzie. Dlatego przynajmniej na początku nie ma co szaleć i puszczać pociąg na hurra, żeby jeżdził, tylko ograniczyć jego kursowanie do piątkowego popołudnia/wieczoru w kierunku Braniewa i powrót w niedzielę wieczorem do Warszawy. I chyba najlepiej doczepić na początek dwa wagony (B i A/B) do piątkowego "Kormorana" do Olsztyna i niedzielnego TLK "Mazury" do Warszawy. Po tylu latach niebecności pociągów pasażerskich nie ma co się oszukiwać że nagle to będzie najbardziej popularne. A jeżeli okaże się że to się sprawwwiło wtedy doczepić dodatkowe wagony w inne dni a w końcu będzie to rrgularne połączenie. A i samym kursem co podjadam CT21000.
[ Dodano: 29-04-2014, 00:19 ]
Bardzo fajnie brzmi zapowiedź reaktywacji dalekobieżnego ruchu pasażerskiego do Braniewa. Ale moim zdaniem, tutaj trzeba na spokojnie to przemyśleć, żeby nie okazało się, że najdalej przy II korekcie 2015 roku pociąg ten pożegnamy, bo nikt nim nie pojedzie. Dlatego przynajmniej na początku nie ma co szaleć i puszczać pociąg na hurra, żeby jezdził, tylko ograniczyć jego kursowanie do piątkowego popołudnia/wieczoru w kierunku Braniewa i powrót w niedzielę wieczorem do Warszawy. I chyba najlepiej doczepić na początek dwa wagony (B i A/B) do piątkowego "Kormorana" do Olsztyna i niech te wagony wracają do Warszawy niedzielnego TLK "Mazury" do Warszawy. Po tylu latach niebecności pociągów pasażerskich w Braniewie nie ma co się oszukiwać, że nagle to będzie najbardziej popularne. A jeżeli okaże się że to się sprawdziło wtedy doczepić dodatkowe wagony w inne dni a w końcu będzie to regularne połączenie.
Bardzo obiecująco brzmi zapowiedź TLK łączących Wrocław z Krakowem. 3,5 godziny jest już konkurencją dla Polskiego Busa i Lajkonik Bus.
Wiem, przepraszam. Żadna impreza, przez ostatnie 3 dni bardzo mało spałem ze względu na uczestnictwo w uroczystościach kanonizacyjnych Jana Pawła II i oczy mi się kleiły jak to pisałem. Ja już w tej chwili nie mogę tego usunąć, więc jeżeli administracja może to niech ten post usunie a ja zamieszczę nowy już poprawnie napisany.
Pisał już ktoś tutaj że TLK Sztygar będzie jechał w relacji Zielona Góra - Lublin i mam pytanie na jakich stacjach ma planowane postoje między Zieloną Góra a Wrocławiem
Gagusiek, to się ostatecznie okaże czy pojedzie w takiej "niecodziennej relacji " Lublin- Zielona Góra
planowo ma jechać z postojami w Nowej Soli, Głogowie, Rudnej Miasto, Ścinawie, Wołowie i Brzegu Dolnym inne postoje nie są planowane
To jest chore... Nie wiem jak można dawać pociąg na taką trasę jak narysowałem w załączniku... I potem ktoś kto sobie kupił kuszetkę ze Szczecina do Katowic dziwi się nagle jak w nocy budzi się w Gdańsku.
Kuszeta napisał/a:
ZTCP Podhalanin przez Bielsko Wadowice Andrychow
To może w ogóle powrót na chyba najlepszą trasę Szczecin - Poznań - Wrocław - Kędzierzyn - Rybnik - Żory - Pszczyna - Bielsko Biała - Wadowice - Zakopane?
Wtedy można by go połączyć z Piratem w ramach tak ukochanych przez PIC oszczędności.
maciej49 napisał/a:
Mam okazje popatrzeć jak zestawiana jest część składów na dworcu w Budapeszcie.Po co pchać pół pusty skład przez pól europy jak można tak jak robi wielu przewożników włanczać wagony. Szczególnie porą nocną gdzie w kuszetkach i sypialnych czas przejazdu nie jest aż tak ważny.Czy u nas nie można by było podobnie.W sezonie letnim jakieś wagony szczególnie do morskich kurortów.Nie wiem jak to się opłaca ale widuję Moskwa-Bar Budapeszt ma na całe Bałkany.No i ceny tak żeby to puste nie jeździło.Czesi mają chyba jeszcze lepsze rozwiązania. Może macie jakieś przemyślenia to napiszcie.
I myślę że w Polsce by też się to sprawdziło. Ze dwa lata temu Szczecinianin kursował do Lublina, ale go skrócili a w zamian wydłużyli tam Karkonosze. I tak się zastanawiam, czy byłby aż tak duży problem by bezpośredni wagon był przeczepiany w Warszawie Wschodniej? Do 2004 roku takich wagonów bezpośrednich była cała masa i się to sprawdzało.
Spojrz na mapke która dales powyżej i zobacz ile dzięki temu ludzi będzie moglo dojechać bezpośrednio na slask z takich miast jak Wejherowo, Lębork, Słupsk, Koszalin. Dla Szczecina ta Pogoria będzie nadal poprzednim Albatrosem, czyli dojazdem na pomorze środkowe i wybrzeże, wiec tu się nic nie zmieni.
Co do przelaczania wagonow o ktorych piszesz to wskaz mi ile jest u nas takich stacji gdzie IC ma loki do manewrowania?
[quote="Darthlol"]Gagusiek, to się ostatecznie okaże czy pojedzie w takiej "niecodziennej relacji " Lublin- Zielona Góra
planowo ma jechać z postojami w Nowej Soli, Głogowie, Rudnej Miasto, Ścinawie, Wołowie i Brzegu Dolnym inne postoje nie są planowane
No to Głogów będzie miał ciekawe połączenie a czy Ślązak pojedzie z Zielonej Góry? pociąg do Przemyśla (nawet nocne połączenie) ma lepsze rację bytu.
Ślązaka nie będzie . OD czerwcowej korekty ma jechać TLK Uznam jako Szczecin - Przemyśl (nocny ) lecz z tego co każdy pisze w rozkładzie 2014/15 UZNAM ma wrócić przez Poznań a do Zielonej Góry ma pojechać za to SZTYGAR . Taka plątanina
Spojrz na mapke która dales powyżej i zobacz ile dzięki temu ludzi będzie moglo dojechać bezpośrednio na slask z takich miast jak Wejherowo, Lębork, Słupsk, Koszalin. Dla Szczecina ta Pogoria będzie nadal poprzednim Albatrosem, czyli dojazdem na pomorze środkowe i wybrzeże, wiec tu się nic nie zmieni.
A wiesz co się dzieje w razie opóźnień, co dla takiej trasy będzie codziennością? Sypie się wtedy cały rozkład na linii jednotorowej jaką jest odcniek Wejherowo - Runowo.
Cytat:
Co do przelaczania wagonow o ktorych piszesz to wskaz mi ile jest u nas takich stacji gdzie IC ma loki do manewrowania?
A to przepraszam nie ma ich na WWO którą dałem za przykład? Poza tym w razie konieczności manewry może wykonać też lokomotywa ciągnąca jeden ze składów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum