Od grudnia powrót bezpośrednich pociągów Jelenia Góra – Zielona Góra
Wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy w grudniu 2014 r., powrócą bezpośrednie, codzienne połączenia kolejowe pomiędzy Jelenią Górą i Zieloną Górą. Bezpośrednie pociągi w tej relacji zostały zlikwidowane przed kilkoma laty. Obecnie na tej trasie bezpośredni pociąg kursuje tylko w weekendy.
Już wielokrotnie ogłaszano (m.in. na tym forum) że Wawel idzie do wycięcia albo chociaż przetrasowania przez Zieloną Górę. A ten jak jeździ, tak jeździ... Już prędzej bym uwierzył, że zostanie skrócony po stronie niemieckiej do Berlina Hbf albo Frankfurtu Oder.
Co do dalekobieżnych IC do/z/przez Żagań - zapomnijcie! PKP nigdy niczego nie puści na trakcję spalinową! Przynajmniej do czasu zapowiadanej modernizacji linii Żagań - Miłkowice i jej prawdopodobnej elektryfikacji. (Tak coś Bieńkowska ostatnio w mediach pobrzękiwała.)
Weźcie też wszelkie zapowiedzi w duży cudzysłów - przypominam, że jest to rok wyborczy...
Ja mysle ze trzeba poczekac do wakacji, wtedy bedzie cos na 100% wiadomo. Choc rozklad miedzynarodowy ukladany jest wlasnie teraz.
Co do Żagania, przykro mi, ale obawiam sie ze rzeczywiscie tam nic nie puszcza. A szkoda, bo tamte tereny jakby tak odciete od reszty kraju były
Trzeba się spodziewać bardzo dużych cięć na trasie Wrocław- Katowice- Kraków. PLK w roku 2015 rozpoczyna remont na newralgicznym odcinku Jaworzno Szczakowa- Kraków Główny Towarowy. Stąd być może informacje Kuszety o tylko trzech TLK na tym odcinku.
Czy pojawią się jakieś nowości na E65 Gdynia-Wawa przez Iławę, jakieś TLKi, IR i EIC (Premium)? Oraz czy pojawią się też jakieś nowości na linii nr 353 na odcinku Poznań-Olsztyn, czy bez zmian?
W nowym rozkładzie jazdy powrót pociągów PKP IC do Braniewa i Kudowy Zdroju.
W rozkładzie jazdy 2014/2015 PKP Intercity uruchomi pierwsze od kilku lat połączenia do Kudowy Zdroju i Braniewa. Będzie to możliwe dzięki modernizacji lokomotyw spalinowych przeznaczonych do niezelektryfikowanych tras.
Tak, zgadza się. W pierwszej wersji TLK nr 7 Kalinka miała jezdzić codziennie z Warszawy Zachodniej do Braniewa Kaliningradu. W obecnej wersji pociąg ten pojedzie w 5,6,7 do Olsztyna z wagonami do Braniewa.
Szkoda! Była szansa na codzienne połączenie Wawy z Królewcem. Ale może jeszcze się coś zmieni. Generalnie szykuje się spore ograniczenie pracy przewozowej w segmencie TLK. Coraz więcej pociągów będzie miało terminy. Za to Pedo z Krakowa do Wawy co godzine - momentami nawet co pol godziny - uzupełnienie tradycyjnym EIC... ciekawe kto tym będzie jeździł za obecną cenę
Bart, Światowid - tak tak, wszystkie dzienne Przemyśl - Szczecin, oraz Przemyśl/Kraków - Wrocław (za wyjątkiem jednej TLK) będą jeżdziły przez Kozłów, Koniecpol z dość dobrym czasem - na razie założyli że wyrobią się w 3,5h z Krakowa do Wrocka - to dobry czas. Tą trasą pojedzie ok 6 TLK. Tylko 3 zostają na swojej trasie.
Ponad to: Zefir, Przemysław, Bryza skrócone do Katowic. Za to Sztygar przez Katowice Wrocław do Zielonej. Ale z Krakowa do Zielonej już nic nie ma. Obawiam się że Hetmana nie będzie.
Pamiętajcie że to wszystko są plany - one będą się zmieniać jeszcze po 100 razy. Z resztą co korektę serwują nam jakies nowe zmiany, więc w zasadzie co 2 miesiące mamy nowy rozkład jazdy.
Niepokojący jest fakt, że w pierwszej wersji zarysu masa pociągów jeździła codziennie. Przeglądając drugą wersję, rzucają się w oczy terminy, jakieś 6tki, 7mki, 5tki, albo "opr".
To ja się pytam: po ch.. te wszystkie inwestycje taborowe?
_________________ Kto mi dał ten ch..jowy avatar??
Mam okazje popatrzeć jak zestawiana jest część składów na dworcu w Budapeszcie.Po co pchać pół pusty skład przez pól europy jak można tak jak robi wielu przewożników włanczać wagony. Szczególnie porą nocną gdzie w kuszetkach i sypialnych czas przejazdu nie jest aż tak ważny.Czy u nas nie można by było podobnie.W sezonie letnim jakieś wagony szczególnie do morskich kurortów.Nie wiem jak to się opłaca ale widuję Moskwa-Bar Budapeszt ma na całe Bałkany.No i ceny tak żeby to puste nie jeździło.Czesi mają chyba jeszcze lepsze rozwiązania. Może macie jakieś przemyślenia to napiszcie.
A skoro jesteśmy przy protezie koniecpolskiej to jakie będą TLK na trasie Wrocław-Częstochowa? Ciągle tylko trąbią o pendolino na EIC Premium Warszawa-Częstochowa-Wrocław, a nie wiadomo nic o TLK Warszawa-Częstochowa-Wrocław, Kraków-Częstochowa-Wrocław czy Lublin-Częstochowa-Wrocław. Wie ktoś, jak to będzie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum