Wydaje mi się że jest to tylko tymczasowe utrudnienie, ze względu na prace remontowe między Pszczyną a Czechowicami-Dziedzicami i jednotorem w okolicy Suszca. Pociąg ten jak wiadomo został zgłoszony w ostatniej chwili i przy ograniczonej przepustowości po prostu mogło zabraknać miejsca. Myślę że w IC nie pominęliby tak po prostu dużej Pszczyny, przy de facto takim samym czasie przejazdu.
No nie wiem, zobaczymy. Jednotor jest na całym odcinku Żory-Pszczyna i nie wierzę, że tam jest problem. Pirat i Szyndzielnia spokojnie się mieszczą a we wrześniu już ich nie będzie. A roboty to się chyba na razie toczą z drugiej strony Pszczyny (Piasek, Kobiór), czy się mylę?
Sprawa jest jednak bardzo prosta, aż dziw że sam nie zauważyłem wcześniej (dlatego mój powyższy post stracił sens). Od 1 września ma obowiązywać zamknięcie odcinka między Pszczyną a Żorami za osobówki KŚ wprowadzona będzie KKA (zdaje się jakiś remont, ostatnio jak tam jechałem to była tragedia).
Jeśli chodzi o prace miedzy Bielskiem a Pszczyną, to jak ostatnio jechałem iR Szyndzielnia to jednotor był między Czechowicami Dziedzicami a Pszczyną (sąsiedni tor rozgrzebany).
czyli nie taka znowu strata zamiast IR Mewa będzie TLK Mewa o dużo lepszym standardzie wagonów niż IR. Szczecin tak bardzo nie ucierpi a od grudnia TLK Mewa zmienia się w EIC Mewa.
Jest tak wspaniale, że PKP IC, które przewozi ledwie 10% pasażerów pośród wszystkich spółek kolejowych zbiera gigantyczną ilość skarg. Zapewne Twoim zdaniem skargi są rezultatem zachwytu nad niesprawną klimatyzacją. Wolę 100 razy jechać starym wagonem PR-ów, niż niby wagonem z klimą, gdzie nie działa i klima i nie da się otworzyć okna. Tak działa PKP IC, że o genialnym internetowym systemie sprzedaży nie wspomnę. Jak się Was nie postraszy sądem i UTK to o zwrocie kasy za niewykorzystany bilet pomimo uznanej reklamacji można zapomnieć.
IR Mewa była dostępna dla każdego, EIC Mewa będzie dostępna dla wybranych. Tak właśnie odcina się pasażerów od kolei.
sheva17 zwyczajnie nazwa Mewa nie pasowała do pociągu PRów. Historycznie Mewa od rozkładu 1993/1994 do rozkładu 2008/2009 zawsze był pociągiem kat Expres w relacji Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia, od roku 2001 w spółce PKP Intercity. Przerzucenie tej nazwy na pociąg PRów zwłaszcza od kiedy zniknęły wagony Marlboro to była profanacja tej nazwy pociągu legendy który zawsze miał porządny standard kursując w kategorii Expres.Zwyczajnie Mewa wraca do swojej macierzystej spółki.
Akurat gigantyczna ilość skarg spowodowana jest tym, że właściwie skargi chce się pisać tylko tym, którzy podróżują na dużych odległościach. Burdel jest wszędzie, tylko ty sheva jakoś cały czas tego nie potrafisz zrozumieć.
Ex ,,Mewa’’ to żadna legenda a tym bardziej luksus. IR ,,Mewa’’ jest przeważnie na zdeklasowanych jedynkach i bohunach. Wycinka IR a następnie TLK na trasie Warszawa- Poznań spowoduje dalszy spadek przewozów na w/w linii.
Żaden normalny pasażer, nigdy i nigdzie, nie wybrałby starego wagonu mając do wyboru zmodernizowany z klimą za tę samą cenę. Przestań lobbować za średniowieczem na kolei, bo to są tylko mikolskie ułudy. Owszem, jak nie działa klima to jest kłopot, ale to jednak incydenty a nie reguła (chyba że masz jakieś dane, że jest inaczej).
Inną sprawą kompletnie jest pozbawianie pasażerów połączeń niskokosztowych. Z drugiej strony w EU segment najniższych kosztów to busy, lub kombinowane połączenia lokalne. Najtańsza opcja bezpośrednia Berlin-Hamburg koleją na IR to 19€, co w Polsce byłoby ceną za EIC.
w RJ 2015/2016 na linii warszwa - poznań są przewidziane 4 pary pociągów TLK oraz nocny ICN ( taryfa TLK ). Poza tym przed 2008 na tej linii akurat w ciągu dnia monopol miały tylko pociągi kat Ex/IC/EC, więc właściwie wraca to co kiedyś było.
w RJ 2015/2016 na linii warszwa - poznań są przewidziane 4 pary pociągów TLK oraz nocny ICN ( taryfa TLK ).
I to jest sensowna oferta "budżetowa" - miejmy nadzieję, że na stałe.
Tylko niech nikt nie oczekuje, że te TLKi będą jechać tak samo szybko jak EIC (takie postulaty pojawiają się na tym forum wielokrotnie, szczególnie w odniesieniu do trasowania przez CMK). Taka sytuacja nie ma miejsca nigdzie na świecie, nie było tak nawet za komuny. Swoją drogą ceny EIC/EIP w przedsprzedażach/happy hours są w Polsce naprawdę spoko w porównaniu z nawet innymi biednymi krajami EU (o Niemczech etc. nie wspominam). Katowice-Wawa za 12 Euro w nowiutkim Pendolino? Ludzie, toż to jest niespotykany gdzie indziej luksus!
w RJ 2015/2016 na linii warszwa - poznań są przewidziane 4 pary pociągów TLK oraz nocny ICN ( taryfa TLK ). Poza tym przed 2008 na tej linii akurat w ciągu dnia monopol miały tylko pociągi kat Ex/IC/EC, więc właściwie wraca to co kiedyś było.
Witam,
A czy wiadomo coś może o dodatkowym pociągu w zamian za zlikwidowany IR Warta (Warszawa ws-Poznań) (odjeżdzał codziennie z Warszawy Centralnej o godzinie 18:00).
Dojeżdżam codziennie na trasie Koło-Warszawa Centralna-Koło i niestety likwidacja IR Warta jest dla mnie dużym utrudnieniem. Po pracy z Warszawy Centralnej w stronę Koła mam tylko pociąg TLK25104 odjeżdzajacy o 17:00 z Warszawy Centralnej i niestety muszę się przesiąść w Kutnie na KW 17375 o 18:32 jadący do Koła. Później z Warszawy Centralnej odjeżdza tylko powracająca TLK Goplana 17103 o 19:20.
Kiedyś był TLK Lubuszanin odjeżdzający o 18:00 z Warszawy Centralnej do Zielonej Góry, który zatrzymywał się w Kole. Teraz jest totalna tragedia!
Dodatkowe utrudnienie to takie, że Wieniawski jest w Kutnie i 18:21, a KW odjeżdżają o 18:32. Wieniawski prawie zawsze jest opóźniony co powoduje, że i tak musze "kiblować" w Kutnie na Goplanę i wracam tragicznie późno do domu. Na expresy już bilet kwartalny nie jest ważny.
Ktoś coś wie?
Na chwilę obecną PKP Intercity nie planuje uruchamiać pociągów TLK za likwidowane IR: Portowiec, Warta, Drwęca, Spodek, Lednica i Giewont.
TLK Wieniawski od 1.09 ma kursować jako IC Wieniawski (w lepszym standardzie).
Na chwilę obecną PKP Intercity nie planuje uruchamiać pociągów TLK za likwidowane IR: Portowiec, Warta, Drwęca, Spodek, Lednica i Giewont.
TLK Wieniawski od 1.09 ma kursować jako IC Wieniawski (w lepszym standardzie).
No to szkoda:(
Dochodzi do tego, że duże miasta są super skomunikowane, ale mieszkańcy mniejszych miast są totalnie pomijani w ruchu pasażerskim. Z roku na rok jest coraz gorzej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum