Dzienne mogą sobie jeździć przez Strzelce. Dla Kędzierzyna istotne są późnowieczorne i nocne, dla których nie ma alternatywy w postaci regio (czyli właśnie KARKONOSZE, GWAREK i UZNAM). Inna sprawa, że jak kiedyś wyremontują trasę przez Kędzierzyn, to różna czasowa nie będzie duża (a jak zrobią na więcej niż 120 to może nawet żadna). Pierwotnie plan był taki, że przez Kędzierzyn 160 dla pasażerskich, a przez Strzelce 120 dla towarowych, no ale wiadomo jak to w naszym kraju...
Pociąg „Słoneczny” pokonuje odcinek z Warszawy do Słupska w 5 godz. 18 min., a ExpressInterCity „Jantar” - w 5 godz. 6 min. Różnica jest niewielka, choć „Jantar” po drodze z Warszawy do Słupska zatrzymuje się jedynie w Trójmieście i Lęborku, a „Słoneczny” ma dodatkowo postoje na stacjach Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nasielsk, Ciechanów, Mława Miasto, Działdowo, Iława Główna, Prabuty, Malbork, Tczew oraz Wejherowo. To niejedyna sytuacja na polskiej sieci kolejowej, że połączenie z dużą liczbą postojów może pochwalić się niemal takim samym czasem jazdy jak rzadko zatrzymujące się pociągi.
Tak, dzisiaj widziałem TLK Oleńka, skład wagonowy, dość krótki 4 wagony, ale dobre zestawienie, zmodernizowane wagony 141a, zdeklasowana 1 kl jako dwójka.
W tym tygodniu zaczyna się woodstock i przestały jeździć bezpośrednie pociagi z Poznania do Kostrzyna.Wytłumaczy mi ktoś jaki jest tego powód? Boją się o zdemolowanie szynobusów?
Zmiany wokol Łodzi od wrzesnia - tlk z Krakowa/Katowic pojada od Widzewa prosto do Zgierza, niestety dalej do Kutna przez Łowicz.
[ Dodano: 02-08-2015, 21:29 ]
Reymont z Widzewa do Kaliskiej przez Zgierz, w druga strone startuje z Widzewa. Wroclaw-Warszawa na wprost z pominieciem Kaliskiej i zmiany kierunku.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Koniec Interregio. Przewozy Regionalne likwidują wszystkie połączenia komercyjne.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", od 1 września spółka Przewozy Regionalne zlikwiduje komercyjny segment swojej działalności, czyli pociągi Interregio, Regioexpress i autobusy InterregioBus. W ofercie pozostaną wyłącznie połączenia dotowane.
Pięknie, nie dość że PR likwidują MAMRY i DRWĘCĘ to jeszcze PKP IC rozdziela GWARKA i SIELAWĘ na 2 oddzielne pociągi i to tak, że w stronę Wrocławia są rozkomunikowane z Poznaniu (GWAREK ucieka SIELAWIE na 30 minutach)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum