W roku 2014 PKP Intercity przewiozło o niemal 5,2 mln pasażerów mniej niż w roku poprzednim. W grudniu – miesiącu wprowadzenia do eksploatacji składów Pendolino – z usług przewoźnika skorzystało niewiele ponad 2 mln osób. Mniej niż w grudniu 2013 roku.
Grudzień okazał się najgorszym miesiącem w 2014 r. pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że przewoźnicy przewieźli o ponad dwa miliony podróżnych mniej niż miesiąc wcześniej.
Nadchodzi kryzys polskiej kolei? Coraz mniej osób podróżuje pociągami.
Ludzie wybierają pociągi, jeśli mogą nimi ominąć miejskie korki, ale w dłuższe trasy wolą wybrać się autostradą. Efekt – nawet Pendolino nie pomogło zwiększyć przewozów. Chlubny wyjątek stanowią Koleje Mazowieckie.
Drogie linie kolejowe, czyli dlaczego PKP IC przegrywają walkę o pasażera.
Tanie linie lotnicze: 19 zł. Tani przewoźnik autobusowy: niewiele więcej. Drogi przewoźnik kolejowy: kilka razy drożej… Złe wyniki przewozowe PKP Intercity za 2014 r. powinny skłonić do refleksji, że potrzebne są radykalne działania. A takimi działaniami są przede wszystkim kuszące oferty promocyjne – pisze Paweł Rydzyński, dziennikarz „RK”.
Dalekobieżna kolej pasażerska, z wyjątkiem drogich Pendolino, musi wymrzeć. Kolejne rządy PO-PSL realizują ten plan z żelazną konsekwencją. Oto podstawowy powód:
Taaak a zarobki i wzrost kolejowej kadry menadżerskiej jest dokładnie odwrotnie proporcjonalny do ilości klientów korzystających z pociągów. Może znajdzie się śmiałek, który napisze o tym pracę magisterską lub doktorat z ekonomii pod kierunkiem naczelnego uczonego Balcerowicza i jego nie dużo mniej uczonego bansktera Karnowskiego. A obiecali nam, że jeśli będzie wzrost płac prezesów PKP to i wzrost liczby klientów podróżujących koleją PKP wzrośnie. Co jest warta ta ekonomia Balcerowicza sami widzicie. Liberalizm zbankrutował już dawno a zaczęło się to na Zachodzie kiedy bankowcy przyszli prosić o pomoc od Skarbu Państwa. Gdzie ta balcerowiczowska niewidzialna ręka rynku, która samoistnie steruje rynkiem na zasadzie podaży i popytu.
Okazuje się, że ta niewidzialna ręka rynku to fiskus sięgający do kieszeni podatnika po dotację do nieudaczników - banksterów z PKP Intercity.
W styczniu 2015 r. przewieziono łącznie 22,491 mln pasażerów, o 2,53 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 r.
Największy udział w liczbie przewiezionych pasażerów miały Przewozy Regionalne – 28,58 proc. Drugie miejsce przypadło Kolejom Mazowieckiem – 22,79 proc. Trzeci wynik uzyskała PKP SKM w Trójmieście – 13,29 proc. Dalsze pozycje zajęły: SKM Warszawa (9,68 proc.), PKP Intercity (9,02 proc.) i Koleje Śląskie (6,04 proc.).
Wykonana praca przewozowa wyniosła 1 241,69 mln pasażerokilometrów i była niższa w porównaniu do stycznia 2014 r. o 4,63 proc. Liderem w tej kategorii była spółka PKP Intercity.
O 3,4 proc. wzrosła wykonana praca eksploatacyjna w styczniu br. i w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym wyniosła 11 934 tys. pociągokilometrów.
Gigantyczny wzrost liczby pasażerów w PKP. Karnowski: To efekt Pendolino.
- Pendolino działa. Efekt Pendolino jest bardzo widoczny. W pierwszym kwartale tego roku przybyło nam aż 11 proc. pasażerów. To jest pierwszy taki przypadek od 7-8 lat tak istotny wzrost - mówi Jakub Karnowski, prezes PKP SA w rozmowie z Biztok.pl:
– Zachowując takie dynamiki kwestią czasu jest powrót do liczby pasażerów sprzed kilku lat – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym" prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz. W I kwartale PKP IC przewiozło o 300 tys. więcej pasażerów, niż w zeszłym roku.
Jedno pytanie: Do czego mają wrócić pasażerowie ? Do czekania na rozsypujących się dworcach na wycięte i rozkomunikowane połączenia? Wsiądą w auto (marka i wiek nieważny, ale jedzie !) i dojadą w przewidywalnym czasie. Odzyskanie utraconych pasażerów czarno widzę, porównując choćby sytuację na północy i południu Sudetów.
Niektórych jęków to się czytać nie da....wyjdź z pokoju i zobacz że kolej się zmienia, a jeśli tego nie widzisz to idź do okulisty.
Zmiany na kolei widzę na 308 którą kilka lat jeździłem, przeważnie z pracy o 17:13. Także na 302, 323, 334, 340 i wielu innych ... Jedna nieroztropnie zrobiona 311 wiosny nie czyni; czeka ją niebawem rozbiórka dwóch słynnych wiaduktów, chwila normalności i potem remont Piechowice-JG ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum