Nie jestem zwolennikiem produktów PESY, ale weźcie pod uwagę to, że o tabor trzeba DBAĆ. SA108 też się psują na potęgę, jest chyba nawet gorzej niż w przypadku SA132. Przez ponad pół roku w jednym z szynobusów SA108 brakowało szyby,więc... wstawiono kawałek tektury i zaklejono go taśmą. Konduktorzy, maszyniści, czy nawet ekipy sprzątające udają, że nie widzą usterek, więc nie ma się co dziwić, że notorycznie coś nawala. Mam nadzieję, że z Elfami będzie inaczej i będą je lepiej traktować, w końcu to nie stare kible.
Pomijając stan jakościowy polskich torowisk na którym są wstanie rozkraczyć się najlepsze EZT-y czy szynobusy ,choćby nie wiadomo jaka firma je robiła to jednak tym trochę pośpiesznym przetargom warto by się przyjrzeć.z Drugiej strony dobrze że samorząd wojewódzki inwestuje w nowym tabor.Fajnie by było by kupiono też kilka lekkich eN 81 na takie trasy jak np: Gniezno - Września Jarocin - Krotoszyn czy nawet trasy główne jak do Leszna Konina czy Piły, albo Ostrowa , na te godziny gdzie potoki podróżnych są nieco mniejsze.Mam nadzieję że jak szczęście i łaska wyborców 21 listopada mi dopisze , to na sesji sejmiku województwa wielkopolskiego będzie można to poruszyć
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-11-2010, 16:10
Na linię Oleśnica-Chojnice (odcinek zelektryfikowany) warto jest zakupić EN81. Jednak puszczanie go do Konina uważam za błąd (duże potoki pasażerskie) Dobrze by się sprawdził na kursach typu Babiak-Toruń Wschodni
Wysłany: 03-11-2010, 22:25 Bipy na linii Poznań - Leszno
Od paru dni są w Poznaniu wagony bipa z Chojnic- 2 i 3 członowe. Jeżdżą z Poznania do Leszna, odjazd o 16,45. Natomiast z Leszna o godzinie 3,52. Oprócz tego widziałem na stacji Poznań Główny parę bezprzedziałowych dwójek także ze stacji Chojnice.
21 października poznaliśmy zwycięzcę przetargu na wykonanie 22 elektrycznych zestawów trakcyjnych dla Wielkopolski. Ma je wyprodukować bydgoska PESA. Firmy CAF i STADLER, które również brały udział w przetargu, nie zgadzają się z tą decyzją.
Do Krajowej Izby Odwoławczej trafiło zażalenie hiszpańskiej firmy CAF i szwajcarskiego STADLERA. Koncerny nie zgadzają się z decyzją władz województwa, które za najlepszą ofertę uznały tę przedstawioną przez bydgoską PESĘ. Za pociągi PESA ma otrzymać blisko pół miliarda złotych.
Samorządowcy zapewniają, że protest innych uczestników przetargu nie zakłóci zakupu nowych pociągów. Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego przyznaje - Założenie było następujące: umowę podpiszemy pod koniec grudnia bieżącego roku. Zgodnie ze specyfikacją, po osiemnastu miesiącach od podpisania umowy pierwsze pociągi pojawią się na wielkopolskich torach - dodaje.
Nowe elektryczne zestawy trakcyjne, które będą wyprodukowane dla Wielkopolski będą miały klimatyzację i ponad 200 miejsc siedzących.
A ja dzisiaj jechałem o 14.45 z Poznania (co prawda pociąg spóźnił się 15 min) ale za to zamiast 5 wagonów (mieszanka przedziałowe i Bonanzy, które przyjeżdżały bezpośrednio z Kłodzka) dzisiaj były Bipy. (1 dwuczłonowa i 1 trójczłonowa). Jechało się przyjemnie. Są one z Chojnic, podobnie spotkałem też wagony z Chojnic (Bonanzy). Dlaczego Chojnice dostarczają nam wagonów??
Na wszystkich świętych, podczas mszy stałem w odległości czterech grobów od pana Jankowiaka. Miałem ochotę zapytać się go jakie są główne założenia powstania KW i co dalej z przetargiem na te 22 ezety.
Skoro wpłynęło odwołanie to czemu UMWW chce je zignorować. Sprawa z remontem linii 356 utnęła w sądzie i jakoś nikomu się nie spieszy by ruszyć ten zator. Mam nadzieję że przetarg będzie ogłoszony na nowo, z innymi kryteriami.
Dla obrońców Pesy: od półtora tygodnia na pociągach R-77320/77327 (Poznań-Wolsztyn-Poznań) jeździ zaszynobus w postaci SU45 i dwóch wagonów a na linii wągrowieckiej od pewnego czasu na dwóch kursach jeździ KKA.
Pewnie dla tego aby WZPR miał wystarczającą ilość taboru aby obsłużyć pociągi w RJ 2010/11 których będzie o wiele więcej a jak wiadomo WZPR jest ubogi w tabor szczególnie w EZT-y. A słowa muszą dotrzymać że uruchomią tyle pociągów
_________________ interREGIO szybka podroż na twoją kieszeń
W Chojnicach połowa jak nie więcej torów postojowych jest wagonami zastawiona, więc spokojnie. PZPR poza wakacjami regularnie wagonów używa tylko na
1) TUR (4sekcyjna bipa + bonanza/rowerowy)
2) 1-2 sklady Tczew-Chojnice (po 2wag na sklad)
3) Szczecinek-Słupsk, ale tam od zderzenia w wakacje chyba tylko szynobusy jezdza.
A nawet jakby miało zbraknac wagonow, to mozna wybrac najmniej zardzewiale z pozostalych Chojnickich albo Pilskich (tam tez cala masa stoi).
Loki? ET22 od Cargo, chyba ze Krieger dogada sie z Cargowcami i 7ki załatwi. SU45 na E30 puszcza pewnie jak sie okaze ze to tansze od wynajmu loka
A poza tym Pr-a ogłosiła przetarg na najem 32 lokomotyw elektrycznych, pewnie większość z nich pójdzie na Ir/ RE ale jeżeli będą obiegi zgrane to i na REGIO się załapią -tak jak było z TRAX-ami i Siemensami. Poza tym UMWW płaci dotację w zależności od składu jeżeli wagonowe to więcej wybulą więc dla Pr-y to jeden pies- jeżeli źle proszę mnie poprawić
_________________ interREGIO szybka podroż na twoją kieszeń
Mnie tylko dziwi fakt, że na niektórych IRach wagonowych smigaja bohuny. Mysle że lepszym rozwiązaniem byłyby przedziałówki w całym składzie, bo z założenia IR to ma byc dawny pospieszny. Wagonów jest tylko przetłmumaczyc pewnym osobom,dyrektorom jest trudno. Bo dla mnie zestawienia IR Portowie,Wielkopolanin, Ślązak są do kitu. Albo dajemy cały skład w bohunach albo cały w przedziałówkach. Ciekawe jakie zestawienie będą miały IRy Wawa-Kraków których kilka sztuk będzie w nowym rozkładzie "na wagonach". Bohuny należy wstawiać w przewozy typu:Poznań-Kutno, Poznań-łódź. Apropo kto z Was ma rozeznanie ws. wagonów stacjonujących w Chojnicach,Poznaniu,Pile (oczywiscie wagonów PRowskich)?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
W Pile stoi mnóstwo wagonów Bdhpumn, i na pewno kilka Bh, w Poznaniu Bhp, Bdhpumn, Bd, Az, Bh,
Co do składów przedziały+ piętrusy, jest to dobre rozwiązanie gdyż ekonomiczne
wagon Bdhpumn 132 miejsca
wagon typu 111A 80 miejsc
więc 1,5 razy więcej co powoduje , że w składach np. IR Galicja są 3 wagony (piętrus+ piętrus+ przedział) zamiast 5 wagonów przedziałowych- mniej płacą PL-ce za tory no i tabor jest wykorzystywany w miarę rozsądnie, bo trzeba się cieszyć tym co się ma w przypadku PR-y.
Zgodzę się z tobą, że bohuny nadają się na krótkie trasy ale są po modernie i w miarę nowoczesne
A odnośnie tego co pojedzie na REGIO, dużo do powiedzenia mają marszałkowie
_________________ interREGIO szybka podroż na twoją kieszeń
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum