Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Następny
Tabor województwa wielkopolskiego
Autor Wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-09-2010, 10:40   

@syrenka

Do końca świata i jeden dzień dłużej Wielkopolska będzie tłuc się klopami i pesozłomstwem Twisted Evil Szkoda że nie kupiono SA136 do obsługi Ostbahnu bo SA132 są w tragicznym stanie (przy hamowaniu klocki hamulcowe tak wyją że aż strach wsiadać) Sad
Przejdź na dół

burek132 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2010

PostWysłany: 05-09-2010, 13:02    Odpowiedz z cytatem

Kilka pociągów na trasie Piła-Chojnice jest obsługiwanych przez lokomotywownię w Chojnicach, więc pojawiały się na tej trasie składy, a obecnie najczęściej jeździ SN82 albo SA101.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 08-09-2010, 21:51   Do końca bieżącego rozkładu SU45 jako "zakibel" Odpowiedz z cytatem

Od dziś, do końca bieżącego rozkładu, ponownie w tym roku, na parze pociągów 87140/78143 jeździ SU45+bohun+bohun+2 jako zakibel. Jest to spowodowane niedoborem sprawnych kibli w WLKP PR.

Rozkład zmieniony 87140 dla ważniejszych stacji: Krzyż 5:50 (-12), Wronki 6:21 (-7), Szamotuły 6:38 (-5), Poznań Główny 7:15 (bz).

Rozkład zmieniony 78143 dla ważniejszych stacji: Poznań Główny 15:47 (bz), Szamotuły 16:24 (+4), Wronki przyjazd 16:40 (+6), odjazd 16:49 (+15), Krzyż 17:21 (+20). Postój we Wronkach spowodowany przepuszczaniem TLK 78105 (16:43/44).

Źródło własne, miałem przyjemność dziś tym wymysłem jechać Smile

EDIT. Oczywiście w/w para kursować będzie w D, natomiast 87140 w (6) i (7) będzie kursować kibelkiem wg normalnego rozkładu.


Ostatnio zmieniony przez sasho33 dnia 08-09-2010, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 08-09-2010, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Teraz taboru brakuje to aż boję się pomyśleć jaki bajzel będzie znowu zimą... Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 08-09-2010, 21:57    Odpowiedz z cytatem

Lepsza gospodarka taborem wejdzie bo będą połączone relacje i takty, pisaliśmy już w temacie rozkładu jazdy 2010/11 Regio w Wielkopolsce. Myślę, że nie bedzie takiej tragedii.

Mnie dziwi tylko, dlaczego zawsze do Krzyża jeżdżą zakible a nie naprzykład do Gniezna, Wrześni, czy Leszna. Chociaż w sumie wolę to i mieć czym jeździć, niż mieć wywalony pociąg, jak gnieźnianie ten o 16:30 z Poznania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CzarnyBohater Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 09 Lip 2009
Skąd: Cała Polska

PostWysłany: 09-09-2010, 07:13    Odpowiedz z cytatem

Dlatego że w Krzyżu jest szopa gdzie stacjonują SUczki Smile i technicznie łatwiejsza jest opieka nad nimi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mikołaj Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2009

PostWysłany: 09-09-2010, 07:49    Odpowiedz z cytatem

Obecnie rozkład jest na dzień dzisiejszy i jutrzejszy w tym zestawieniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 09-09-2010, 10:25    Odpowiedz z cytatem

@Mikołaj, jesteś z PR, powiedz nam dlaczego nie ma nigdzie o tym informacji? Ani na stronie PR w zmianach SRJP, ani w zakładce "W regionach->Wielkopolskie" gdzie to się zawsze pojawiało, ani w zmianach czasowych dla stacji?

Pytam z ciekawości. Bo wcześniejszy o kilka-kilkanaście minut odjazd, niezapowiedziany nigdzie, może spowodować, że kilka osób nie zdąży na pociąg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mikołaj Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2009

PostWysłany: 09-09-2010, 11:58    Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam że była na to za późno.....rozkład ułożono dzień wcześniej o 16...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 09-09-2010, 15:31    Odpowiedz z cytatem

Fakt jest taki, że informacja mogła znaleźć się na stronie chociażby wczoraj rano.
Czekam na dzisiejszy skład, za 10 minut powinien być u mnie - ciekawe w jakim zestawieniu?

Dziwi mnie jeszcze jeden fakt. Otóż: rano przyjeżdża IR z Gorzowa, a później SU45 wraca z jednym wagonem jako podsył do Krzyża ok. godziny 10. Czy nie mogli zrobić po prostu tak, że ta SU45+wagon IR+jeszcze 2 wagony jechałaby o tej 15:47? Przecież byłaby w Krzyżu i tak dwie godziny przed planowanym przyjazdem RE Mewy z Warszawy z wagonem do Gorzowa.

I PR zaoszczędziłoby na kasie przy tym również. A rano jechałby normalnie kibel na regio o 6:02 z Krzyża. Z obiegami dałoby radę to na pewno załatwić..

EDIT. Zestawienie jak wczoraj: SU45-2bh-2bh-2. Z powodu opóźnienia przepuszczał TLK 78105 w Szamotułach, więc we Wronkach był o 16:51 (+17 w stosunku do normalnego rozkładu, +11 do zmienionego).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 13-09-2010, 15:08    Odpowiedz z cytatem

Jest już (raczej dopiero) oficjalna Zmiana nr 155 z dnia 10.09.2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 13-09-2010, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Widziałem. Mogli tylko zrobić "poczekalnię" we Wronkach a nie w Szamotułach, bo spokojnie ten regio dojechałby do Wronek 4 minuty przed TLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 12-10-2010, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Pociągi dla Wielkopolski: chcemy elfów, a nie flirtów!

Lada dzień dowiemy się, kto wyprodukuje nowe pociągi dla Wielkopolski. Pasażerom najbardziej podobają się elf i civity.
- Wszystkie są świetne. Tylko żeby tak już teraz jeździły po torach! No i żeby się nie spóźniały - mówili niektórzy z podróżnych, których zapytaliśmy o nowe pociągi dla Wielkopolski.

Przypomnijmy: chodzi o przetarg na 22 nowoczesne pociągi elektryczne. Za kilka lat będziemy nimi jeździć po regionalnych liniach: do Leszna, Gniezna, Piły i innych wielkopolskich miast. Nowe pociągi będą o wiele lepsze od obecnych - każdy ma pomieścić 450 pasażerów i rozpędzać się do 160 km na godz. Tylko kto je wyprodukuje?
Do przetargu stanęły trzy firmy. Oferta bydgoskiej Pesy to prototyp o nazwie Elf, a szwajcarski Stadler zaproponował swój pociąg Flirt. Trzecia oferta, złożona przez hiszpański CAF, była dotąd owiana tajemnicą. "Gazeta" nieoficjalnie dowiedziała się, że chodzi o pociąg o nazwie Civity.

Postanowiliśmy sprawdzić, który z zaproponowanych pociągów najbardziej przypadnie do gustu podróżnym. Pokazaliśmy je kilkudziesięciu osobom na zdjęciach, bez nazw producentów.

Co się okazało? Pasażerom najbardziej spodobały się elf i civity. Obydwa zyskały niemal identyczną liczbę głosów. - Elf ma świetny przód. Trochę kosmiczny, ale dzięki temu od razu widać, że to szybki pociąg - podkreślali niektórzy. Zwracali też uwagę na podobieństwa z TGV. - Ale za to civity ma prosty kształt, a przy tym rzuca się w oczy - ripostowali inni. W oczach podróżnych porażkę poniósł pociąg Stadlera. Flirt wskazała tylko jedna z pytanych przez nas osób.

Co ciekawe, obydwa najczęściej wskazywane pociągi mają największą szansę wygrać przetarg. Wprawdzie zdecydują o tym względy techniczne, a nie wizualne - ale właśnie Pesa i CAF złożyły najkorzystniejsze oferty. Stadler zaproponował najwyższą cenę, a do tego krótszy okres gwarancji oraz mniej siedzeń niż zapisano w specyfikacji.

Mimo tych różnic wszystkie trzy oferty są bardzo zbliżone. Według nieoficjalnych informacji, o których pisaliśmy przed miesiącem, po podliczeniu wyników najlepsza jest Pesa. Ale wygrywa z CAF tylko o 0,23 pkt. Stadler też traci niewiele. W tej sytuacji po decyzji komisji przetargowej (ma być ogłoszona w najbliższych dniach) niemal pewne są odwołania. A jest o co się bić. Zwycięska firma podpisze z samorządem kontrakt wart prawie 400 mln zł.

Czy urzędnicy nie boją się, że przez ewentualne protesty pasażerowie dłużej poczekają na nowe pociągi? Dyrektor departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim, Jerzy Kriger, nie chce tego komentować: - Czekamy tylko na ogłoszenie wyników przetargu.

Optymistyczny scenariusz zakłada, że umowa zostanie podpisana jeszcze w tym roku. Wykonawca będzie miał 18 miesięcy, by dostarczyć pierwszy pociąg, ale może zrobić to szybciej. Wszystkie pojazdy trafią do Wielkopolski najpóźniej trzy lata i cztery miesiące po podpisaniu umowy.

Flirty jeżdżą już na Mazowszu i na Śląsku, a poza Polską - m.in. w Niemczech, Włoszech i we Francji. Elf jest prototypem, ale zdążył wygrać przetarg Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. Z kolei civity należy do rodziny pojazdów civia, produkowanych od 10 lat dla różnych krajów w całej Europie.


Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nikolai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2008

PostWysłany: 12-10-2010, 20:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przypomnijmy: chodzi o przetarg na 22 nowoczesne pociągi elektryczne. Za kilka lat będziemy nimi jeździć po regionalnych liniach: do Leszna, Gniezna, Piły i innych wielkopolskich miast. Nowe pociągi będą o wiele lepsze od obecnych - każdy ma pomieścić 450 pasażerów i rozpędzać się do 160 km na godz. Tylko kto je wyprodukuje?

Ciekawe kiedy do tego Leszna, Gniezna czy Piły te super-hiper-nowoczesne-kolorowe pociągi pomkną te 160? Podniecanie się takimi liczbami jest nieuzasadnione, w sytuacji, gdy od grudnia PLKa ma zafundować wydłużenie czasu przejazdu do Leszna o 15-20 minut, a to tylko dzięki obniżeniu prędkości do 60 km/h.
Cytat:
Co się okazało? Pasażerom najbardziej spodobały się elf i civity. Obydwa zyskały niemal identyczną liczbę głosów. - Elf ma świetny przód. Trochę kosmiczny, ale dzięki temu od razu widać, że to szybki pociąg - podkreślali niektórzy. Zwracali też uwagę na podobieństwa z TGV. - Ale za to civity ma prosty kształt, a przy tym rzuca się w oczy - ripostowali inni. W oczach podróżnych porażkę poniósł pociąg Stadlera. Flirt wskazała tylko jedna z pytanych przez nas osób.

Fakt, najważniejsze są kształty i ładny ryjek, który to w przypadku Elfa jest kosmicznie długi, ale za to jaki dynamiczny, szybki i nowoczesny. No i co z tego skoro i tak tych kształtów ani co najważniejsze - prędkości - nie będzie można w pełni wykorzystywać na większości linii w Wielkopolsce.
Poza tym redachturzyna chyba zapomniała, że nazwy własne w tym handlowe wypada pisać z wielkiej litery.

_________________
Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-10-2010, 00:38   

Taa, zwłaszcza na liniach magistralnych rozwiną elfy prędkości, duże prędkości. Toć co rok PLK systematycznie ogranicza Vmax, a co za tym idzie przepustowość E20,E59,Pilanki, Kluczborskiej i Kłajpedzkiej. Poza tym wszystko co PES'owskie będzie się co chwilę psuć Sad
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 22 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl