Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Następny
Tabor województwa wielkopolskiego
Autor Wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 13-05-2012, 11:47    Odpowiedz z cytatem

A dlaczego te kilka miesięcy musi być tragedią? Koleje Wielkopolskie wykorzystają te kilka sztuk do przeszkolenia wszystkich maszynistów, pojeżdżą nimi trochę, aby wychwycić ewentualne usterki, by od grudnia nie było z Elfami kłopotów. To są nowe pojazdy i podobnie jak Tramino powinny trochę pojeździć zanim zabiorą pasażerów.
Niepisany zwyczaj wysyłania nowego sprzętu kilka dni po przybyciu w trasy jaki stosuje się w wielu częściach Polski już zyskał opinię testowania nowych produktów na klientach, a tak być nie powinno.

A tak przy okazji, jak donoszą forumowicze, w PESA można już zobaczyć człony wielkopolskich Elfów.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 14-05-2012, 12:55    Odpowiedz z cytatem

Tak, jak KŚ wykorzystały ELFy do... stania w Łazach Smile

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 14-05-2012, 16:42    Odpowiedz z cytatem

To jest szansa, można ją wykorzystać, lub zmarnować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 20-06-2012, 23:39    Odpowiedz z cytatem

Jaki tabor zamawia samorząd Wielkopolski?

W sierpniu PESA Bydgoszcz rozpocznie dostawy pojazdów EN76 (ELF), które w 2011 r. zakupili samorządowcy z Wielkopolski. Składy zostaną przekazane do użytkowania Kolejom Wielkopolskim i docelowo będą obsługiwać połączenia na linii Kłodawa – Konin – Poznań – Zbąszynek.

8 lutego 2011 r. województwo wielkopolskie i firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. zawarły umowę na dostawę 22 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ELF, przeznaczonych do wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich. Mają być one dostarczane sukcesywnie w terminie do 40 miesięcy od daty podpisania umowy. Pierwsze dostawy rozpoczną się już w sierpniu br.

ELF może poruszać się z maksymalną prędkością eksploatacyjną 160 km/h, ma ponad 75 metrów długości i 204 miejsca siedzące. Zakup pociągów jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013. Wartość kontraktu wynosi 469,5 mln złotych.

Grupa zakupowa

Wielkopolska chce także nabyć nowy tabor wspólnie ze swoimi sąsiadami. W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013, samorząd realizuje wspólnie z województwem lubuskim i zachodniopomorskim (tzw. zachodnia grupa zakupowa) projekt pod nazwą „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich”.

Jak informuje wicemarszałek Jankowiak, w ramach grupy województwo wielkopolskie zamierza zakupić 8 pojazdów o parametrach, wyposażeniu i standardzie zbliżonym do pojazdów typu ELF. Przewidywany okres realizacji zmówienia to lata 2013 – 2015.

Modernizacja EN57

Oprócz zakupu nowego taboru, Wielkopolska realizuje także założony program gruntownej modernizacji używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57, zakupionych w liczbie 12 w 2010 roku.

- Modernizacje przeprowadzane są przy okazji wykonywania naprawy głównej pojazdów. Źródłem finansowania jest Fundusz Kolejowy i rezerwa celowa budżetu państwa. W 2011 roku gruntownie zmodernizowane zostały trzy elektryczne zespoły trakcyjne. Na lata 2012 – 2014 zaplanowane są modernizacje dwóch pojazdów – tłumaczy Wojciech Jankowiak.

Bez reaktywacji

Inwestycje taborowe nie przełożą się jednak niestety na reaktywację ruchu na tych liniach, które dzisiaj nie są wykorzystywane w ruchu pasażerskim. - Samorząd skupia się aktualnie na modernizacjach regionalnych linii kolejowych, które mają istotne znaczenie z punktu widzenia organizatora regionalnych przewozów pasażerskich – zaznacza wicemarszałek.

W ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 dofinansowane są modernizacje linii kolejowych nr 356 do Wągrowca oraz linii nr 357 do Wolsztyna. W kolejnej perspektywie budżetowej priorytetowe znaczenie będzie miała modernizacja linii nr 354 Poznań – Piła.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 20-06-2012, 23:41    Odpowiedz z cytatem

A miałem nadzieję, że chociaż puszczą te elfy na Ostrów, Leszno, Gniezno, Krzyż czy Piłę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 08-08-2012, 20:38    Odpowiedz z cytatem

Pierwszy Elfik już w Poznaniu! Smile

Pierwszy z 22 pociągów Elf zamówionych przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego jest już na dworcu Poznań Główny. Oficjalna uroczystość odebrania pociągu od producenta odbyła się o 12.00.

Elf produkowany przez bydgoską firmę PESA po oficjalnym odbiorze zostanie przekazany Kolejom Wielkopolskim do prób technologicznych i szkoleń maszynistów oraz serwisu. We wrześniu dołączy do niego siedem kolejnych pojazdów.


- Pod koniec października, pojazdy użytkowane przez Koleje Wielkopolskie rozpoczną przewozy podróżnych, tzn. zostaną przekazane do jazd indywidualnych na dodatkowych, zamówionych trasach - informuje Anna Parzyńska-Paschke, rzeczniczka UMWW w Poznaniu. Dopiero w grudniu wyruszą na trasę Kutno-Poznań-Zbąszynek (wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy).

Elfy dla Wielkopolski mają po 75 metrów długości, cztery człony i 204 miejsca siedzące dla pasażerów (łącznie ze stojącymi jest ich 450). Są wyposażone w klimatyzację, biletomat, tempomat oraz dwie toalety - w tym jedną dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych. Mogą poruszać się z maksymalną prędkością 160 km/h.

Źródło : epoznan

---

Czym są jazdy indywidualne i dodatkowe? Będą jeździć liniowo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xMICHCIOx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Kwi 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 09-08-2012, 11:05    Odpowiedz z cytatem

Właśnie słyszałem w radiu o przekazaniu elfa na dworcu letnim w Poznaniu. Szkoda że nie było żadnej informacji w mediach Sad

Napewno będzie testowany tak jak asynchron, w Swarzędzu ^^. Napewno na trasie E20 Kutno - Zbąszynek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 21-08-2012, 23:10    Odpowiedz z cytatem

Czwarty wielkopolski turboklop (EN57-1434) śmigał dziś próbnie po Newagu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 05-09-2012, 20:45   [KW] Szynobus w ogniu Odpowiedz z cytatem

Niespodziewaną przerwę w podróży mieli pasażerowie szynobusu relacji Wolsztyn – Poznań, który dojeżdżając do stacji w Kotowie zapalił się.

Kilkadziesiąt metrów przed stacją pasażerowie jadącego ze stacji Ptaszkowo szynobusu poczuli zapach spalenizny i zobaczyli w tylnej części pojazdu dym. Zawiadomiono od razu kierownika pociągu i maszynistę. Szynobusowi SA132-013 udało się dojechać jeszcze do Kotowa, gdzie pasażerowie – ok. 50 osób – i obsługa wysiedli. Nikt nie ucierpiał, wszyscy mogli skorzystać z transportu zastępczego do Poznania.

Pożar, który wybuchł w podpodłogowej komorze silnika, udało się szybko ugasić. Szynobus mocno nie ucierpiał. Strażacy, policjanci i obsługa pojazdu wstępnie ocenili, że doszło do zwarcia instalacji elektrycznej w komorze silnika, co stało się przyczyną pożaru.

Do zdarzenia doszło wczoraj rano, o godzinie 8.57.

źródło: www.kurierkolejowy.eu

LINK Z FOTKAMI:
http://grodzisk.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1527891,grodzisk-zapalil-sie-szynobus-pozar-na-torach-akcja,3372823,id,t,zid.html#galeria

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-09-2012, 23:26    Odpowiedz z cytatem

A najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że na pomoc przybył parowóz - śliczna Oelka Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marcos72 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Wrz 2012
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: 07-09-2012, 23:49    Odpowiedz z cytatem

Ten pojazd jak i kilka innych z KW od jakiegoś czasu jeździł tylko na jednym silniku. Instrukcja z Pesy wyraźnie mówi, że nie wolno wyjechać na szlak na jednym silniku. I stało się. Najważniejsze, że nikt z pasażerów nie ucierpiał. Tylko kto odpowie za ten pożar ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kubanowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009

PostWysłany: 08-09-2012, 13:41    Odpowiedz z cytatem

Nikt, ewentualnie podatnicy. Być może linia jest do zaorania, a frekwencja dopisuje, więc jedynym pomysłem na rozwalenie linii jest spalenie się taboru...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 08-09-2012, 15:48    Odpowiedz z cytatem

kubanowy napisał/a:
linia jest do zaorania, a frekwencja dopisuje, więc jedynym pomysłem na rozwalenie linii jest spalenie się taboru...


A co ma do tego linia i spalony szynobus ? nic..

widać, że za bardzo nie kwapili się na PK w celu dokładnego sprawdzenia stanu technicznego.. Podejrzewam, że szynobus jest już po gwarancji i PESA raczej nie przykłada ręki do tego..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kubanowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009

PostWysłany: 08-09-2012, 16:43    Odpowiedz z cytatem

jak to co? Skoro nie będzie taboru kolejowego, to linia nie będzie potrzebna i zostanie zlikwidowana, tak jak inne, odkąd powstały KW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marcos72 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Wrz 2012
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: 08-09-2012, 17:23    Odpowiedz z cytatem

kubanowy napisał/a:
jak to co? Skoro nie będzie taboru kolejowego, to linia nie będzie potrzebna i zostanie zlikwidowana, tak jak inne, odkąd powstały KW.


Bzdura. Ta linia jest potrzebna bo jest duża frekwencja i po to głównie została zmodernizowana. Zresztą ponawiam pytanie: co ma pożar do zamknięcia linii ?

A za chwilę grozy pasażerów na tym pociągu to chyba nikt nie beknie a powinien. W KW można zauważyć jak jakiś pesobus notorycznie jeździ 24h/ na dobe na jednym silniku. Taka sytuacja była jednak do przewidzenia lecz jakaś nieodpowiedzialna osoba dopuszcza do ruchu niesprawne pojazdy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 18 z 22 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl