Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 20, 21, 22  Następny
Tabor województwa wielkopolskiego
Autor Wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 21-10-2011, 16:17    Odpowiedz z cytatem

20 i 21 października 2011 widziałem wagony Bhp z aerodynamicznymi końcówkami dachu (starsze wersja) w relacji 77924/5 Poznań Główny 14:40 - Gniezno 15:31. Skład ET22+Bhp+Bhp+Bh
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 21-10-2011, 17:31    Odpowiedz z cytatem

Tomek_poz, chodzi Tobie o te wagony?

http://img832.imageshack.us/img832/2888/dsc00108bz.jpg

Ten skład stał na bocznicy na stacji w Gnieźnie, zdjęcie z 16.10.2011 godzina mniej więcej 14.30

W ogóle tego dnia, oprócz składów towarowych na bocznicy stały jeszcze dwa EZTy, a przy peronie 1a stały składy do remontu torów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 21-10-2011, 19:38    Odpowiedz z cytatem

Kolejfan, tak, chodzi mi dokładnie o te. To chyba najstarsze wagony używane w normalnym ruchu, sprzed 1974 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 21-10-2011, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Ostatnie "skośne" bipy w Polsce zresztą. Była jeszcze jedna do niedawna, nawet lepiej utrzymana ale poszła w Korzybiu rok temu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 21-10-2011, 23:52    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że takich coraz mniej na torach. Te piętrusy mają swój klimat. Pamiętam jako małe dziecko, jechałem pociągiem z Gniezna do Gniezna WIniary, bo to żeby sie chociaż na tej krótkiej trasie przejechać piętrusami:d Jedno z nielicznych wspomnień z dzieciństwa, które pamiętam:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 15-12-2011, 23:45    Odpowiedz z cytatem

Pierwszy z trzech zmodernizowanych pociągów elektrycznych, których właścicielem jest samorząd województwa wielkopolskiego, zaprezentowano w Poznaniu. Pociągi będą obsługiwały trasy z Poznania do Leszna i Gniezna.

- Musimy stawiać na kolej, aby dać alternatywę dla samochodu i nie chodzi tylko o ilość połączeń, ale także o ich jakość. Odnowiony tabor zachęci do podróżowania koleją - powiedział wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.

Modernizacja obejmuje m.in.: wymianę silników prądu stałego na silniki asynchroniczne, modernizację wózków, zmianę aranżacji wnętrz, montaż klimatyzacji w przedziałach pasażerskich i kabinach maszynistów. Pociągi przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych. Zmodernizowane jednostki wyposażone zostały w systemy: monitoringu, zliczania pasażerów, informacji pasażerskiej wizualnej i głosowej oraz lokalizacji. Pojazdy są pomalowane powłoką antygraffiti.

Zmodernizowane przez firmę Newag z Nowego Sącza pociągi mają 180 miejsc siedzących i mogą jeździć z prędkością 120 km/h.

Gruntowna modernizacja trzech pociągów EZT serii EN57 wyniesie ponad 21 mln zł.

Samorząd województwa wielkopolskiego jest właścicielem 22 szynobusów eksploatowanych przez spółkę Koleje Wielkopolskie i 12 pociągów elektrycznych.

- W przyszłym roku planujemy modernizacje dwóch kolejnych składów. Dodatkowo w 2012 roku na trasy kolejowe w Wielkopolsce trafi pierwszy z 22 zakupionych nowych zestawów elektrycznych - dodał Jankowiak.

W lutym 2010 roku samorząd województwa w ramach Wielkopolskiego regionalnego Programu Operacyjnego kupił 22 pociągi elektryczne za 469,5 mln zł.

źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 16-12-2011, 20:08    Odpowiedz z cytatem

A wiadomo w jakich godzinach będą one kursowały? czy to jeszcze za wcześnie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 01-01-2012, 21:08    Odpowiedz z cytatem

1031 i 1413 w drodze z Newagu
http://www.youtube.com/watch?v=W5StRVNsPQw
http://www.youtube.com/watch?v=_Rr6YsF6_l0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebalorek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Osiek

PostWysłany: 27-01-2012, 13:39    Odpowiedz z cytatem

Aktualniejszy i o wiele dokładniejszy spis poznańskich jednostek:

http://mkseba.cba.pl/poznan.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 28-01-2012, 13:22    Odpowiedz z cytatem

No i to jest spis kibelków, ukłony dla kolegi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 09-04-2012, 18:31    Odpowiedz z cytatem

I kolejny:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:114668-2012:TEXT:PL:HTML&src=0

Znowu 3 sztuki, tym razem: 1141, 1804, 1805. Ciekawe czy w SIWZ zawarli warunek kompatybilności z już posiadanymi modernami. Bo te nowe z Newagu mają inny napęd niż stare, które wciąż klepie Pesa/ZNTK MM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 10-04-2012, 09:51    Odpowiedz z cytatem

sphinx napisał/a:
Ciekawe czy w SIWZ zawarli warunek kompatybilności z już posiadanymi modernami. Bo te nowe z Newagu mają inny napęd niż stare, które wciąż klepie Pesa/ZNTK MM.
Życzę powodzenia w ukrotnieniu oporowego kibla z asynchroinem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 10-04-2012, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Źle przeczytałem wartość zamówienia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 12-05-2012, 19:42    Odpowiedz z cytatem

W sierpniu i we wrześniu trafią do nas pierwsze z 22 pociągów, które samorząd kupił za pół miliarda złotych. Ale jest ryzyko, że pasażerowie pojadą nimi dopiero od grudnia.

Chodzi o nowoczesne pociągi typu Elf, które wkrótce mają wozić podróżnych w Wielkopolsce. Za 22 pojazdy samorząd zapłacił aż 470 mln zł.
Jakub Ciesielczyk, student anglistyki dojeżdżający z Konina do Poznania, słyszał już, że nowe pociągi mają jeździć po jego trasie: - Zimą w tych starych czasami nie działa ogrzewanie. Im szybciej będą nowe pociągi, tym lepiej.
Jednak może się ich tak prędko nie doczekać. Bo choć pierwsze elfy trafią do Wielkopolski już w sierpniu i wrześniu, to jest ryzyko, że podróżnych zaczną wozić dopiero przed... Bożym Narodzeniem.
Jak to możliwe? Z nowych pociągów mają korzystać Koleje Wielkopolskie, które działają od niedawna i na razie jeżdżą tylko na liniach spalinowych. Na liniach elektrycznych - a tylko po takich mogą jeździć elfy - pojawią się dopiero w nowym rozkładzie jazdy. Czyli w połowie grudnia.
Odpowiedzialny za kolej wicemarszałek Wojciech Jankowiak chce, żeby do tego czasu z nowych pociągów korzystały Przewozy Regionalne. - Nie mogę pozwolić, aby stały nieużywane. Rozmawiałem z panią prezes Przewozów Regionalnych. Wszystko jest uzgodnione - twierdzi Jankowiak.
Ale w Przewozach Regionalnych słyszymy zupełnie co innego. Prezes Małgorzata Kuczewska-Łaska: - Na razie nie było żadnych rozmów o wypożyczeniu elfów. Nikt nie zwracał się z tym do mnie ani do pozostałych członków zarządu.
Przewozy Regionalne wcale nie palą się do korzystania z nowych pociągów. - Musielibyśmy przeszkolić maszynistów, by mogli jeździć tymi pociągami tylko przez trzy miesiące. To dla nas dodatkowe koszty - mówi Kuczewska-Łaska. Chodzi nawet o setki tysięcy złotych.
Jest i inna przeszkoda. To Unia Europejska, która dofinansowała zakup elfów. Urzędnicy musieli podać linie, po których mają jeździć elfy, i przewoźnika, który będzie z nich korzystał. Wskazali tylko Koleje Wielkopolskie.
Nowe pociągi na bocznicy byłyby nie tylko rozczarowaniem dla pasażerów. To także dodatkowe koszty. "Gazeta" ustaliła nieoficjalnie, że np. sama opłata za zajęcie bocznicy, na której stoi nieużywany pociąg, to około 1,5 tys. zł miesięcznie dla każdego elfa. Jeszcze wyższe są koszty ochrony. - To pociągi warte miliony złotych. Żadna agencja nie wyśle do ich pilnowania jednego człowieka - mówi nam jeden ze znawców rynku kolejowego.
A co z gwarancją, której producent - firma Pesa - udzielił na pięć lat? Czy niekorzystanie z pociągów może spowodować np. jej skrócenie? Producent na razie nie chce komentować sprawy.
Wicemarszałek Jankowiak: - Zrobię wszystko, żeby elfy woziły pasażerów, jak tylko do nas przyjadą. Poznańska gospodarność nie pozwala mi postąpić inaczej.


źródło:gazeta.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 12-05-2012, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Czyli mamy powtórkę ze Śląska..

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 17 z 22 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 20, 21, 22  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl