Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Likwidują "Kiepurę" i inne pociągi międzynarodowe
Autor Wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Żagań

PostWysłany: 12-03-2013, 11:00    Odpowiedz z cytatem

,,w rozkładzie jazdy 2013/2014 z przyczyn technicznych nie jest planowana zmiana trasy pociągu EC 248/249 Wawel w stosunku do obecnie obowiązującej."

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BartekD1986 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2012

PostWysłany: 12-03-2013, 20:15    Odpowiedz z cytatem

Victoria napisał/a:
calsberg, czepiasz się szczegółu, ale tym gorzej dla Warsu, bo oto okazuje się, że 20% załogi Warsu (czyli ok. 100 osób) utrzymują dwa wagony sypialne, należące do PKP IC. Wagonów gastronomicznych nie liczę, bo one są obsługiwane przez franczyzobiorców. Wars jest tu tylko pośrednikiem pomiędzy PKP IC a franczyzobiorcą, zgarniającym za to pośrednictwo niemałą kasę. 20% przychodów Warsu to opłaty franczyzowe pobierane od prywatnych przedsiębiorców świadczących obsługę gastronomiczną w wagonach PKP IC oraz sprzedaż tym franczyzobiorcom zakupionych przez Wars towarów.

Gdyby PKP IC pozbyło się pasożyta (Warsu) i własnymi siłami obsługiwało wagony sypialne oraz bezpośrednio z franczyzobiorcami zawierało umowy na obsługę wagonów gastronomicznych, koszty uruchamiania pociągów znacząco by spadły i nie trzeba by było ich likwidować. Ale by to zrobić trzeba mieć jaja a nie wydmuszki! Nikt w Grupie PKP nie podskoczy Warsowi, w którym Minister Skarbu Państwa ma 49,98% akcji.


Małe doprecyzowanie:

Po pierwsze:
20% z 500 pracowników to oczywiście 100 - ale przypominam, że WARS to nie tylko warszawski oddział, ale też Północ w Gdyni, Południe w Krakowie oraz Zachód w Szczecinie. Nie podniecajcie się, że 100 konduktorów obsługuje 2 wagony, bo to po prostu bzdura. Chodzi o 20% z załogi konduktorskiej z warszawskiego oddziału czyli jakieś 8-10 osób.

Po drugie:
PKP IC już raz obsługiwało wagony z miejscami do leżenia w ofercie "tania kuszetka" - skończyło się na zdemolowanych wagonach, nie budzeniu podróżnych, spadkiem jakości obsługi podróżnych.

Po trzecie:
Czas pracy: załoga IC jedzie Kiepurą do granicy. Konduktorzy Warsu jadą całą trasę: jak ma to być rozplanowane? Konduktorzy IC mają mieć wydłużony czas pracy do 60 godzin?

Po czwarte:
Średni czas pracy konduktora WARS to ok. 50 godzin. Najczęściej robi się 7-8 jazd co daje na miesiąc 350 - 400 godzin pracy. Znajdźcie mi jakiegokolwiek konduktora IC, który by za te pieniądze jeździł.

Może jestem stronniczy, i staję za Warsem, ale to jedyna firma, która utrzymuje standard w wagonach. Wagony są czyste, zadbane. Nie wnikam w politykę franczyzy gastronomicznej - to według mnie inna kwestia. Rozmawiamy tu o obsłudze konduktorskiej. Jeżeli ktoś chce się wypowiadać i grzmieć pod adresem Warsu, to niech najpierw sprawdzi pewne fakty a nie pisze bzdury, że dwa wagony są obsługiwane przez 100 konduktorów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-03-2013, 20:38    Odpowiedz z cytatem

BartekD1986, po pierwsze, to nie ja wyskoczyłam z 20% załogi tylko związkowcy z Warsu. Powtarzam więc za nimi.

Po drugie, nie twierdzę, że 100 osób obsługuje dwa wagony, ale że dwa wagony utrzymują 100 osób. To chyba zasadnicza różnica, co nie?

Biorąc pod uwagę śladową liczbę pociągów międzynarodowych i nocnych TLK (kilkanaście na dobę poza sezonem), które są obsługiwane kuszetkami i wagonami sypialnymi, należy zadać pytanie, co robi ponad 500 osób zatrudnionych w Warsie, skoro nawet wagony gastronomiczne obsługują zewnętrzne podmioty (franczyzobiorcy)? I czy w związku z tym nie jest uprawnione twierdzenie, że dwa wagony sypialne/kuszetki utrzymują 100 pracowników Warsu, z czego 90% to bezproduktywna biurwa?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

BartekD1986 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2012

PostWysłany: 12-03-2013, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Victoria,
nie bierz do siebie mojej wypowiedzi. Nie jestem napinaczem internetowym, ale nie lubię powielania bzdur. Wypowiedź związkowca nie jest jasna i z tego wynikają nieścisłości. Owszem, Warszawa obsługuje bardzo mało połączeń. Dochodzi do tego, że konduktorzy warszawscy, aby nie stracić pracy są delegowani do innych oddziałów w Polsce. To nie WARS decyduje o ilości wysyłanych wagonów. Zresztą polityka taborowa PKP IC doprowadziła do sytuacji, że tej zimy już naprawdę nie było czym jeździć, mimo i tak okrojonej siatki połączeń. Przerost administracji jest w każdej spółce kolejowej - masz rację i nawet nie chcę dyskutować. Tylko czemu wielu z Was chce likwidować tą firmę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-03-2013, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Podaję wczorajsze obłożenie należących do PKP Intercity wagonów nr 178 i 180 w EN "Jan Kiepura" relacji Warszawa - Amsterdam.

11/12.03 178
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

32 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
41 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
42 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
44 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
46 WARSZAWA CEN-DORTMUND
51 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
52 POZNAN GL-DORTMUND
53 WARSZAWA CEN-ARNHEM
54 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
55 KUTNO-AMSTERD CS
56 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
61 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
62 KUTNO-KOELN HBF
66 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
71 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
72 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
75 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
76 WARSZAWA CEN-KOELN HBF

11/12.03 180
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
14 POZNAN GL-DORTMUND
16 WARSZAWA WS-KOELN HBF
21 POZNAN GL-EMMERICH
25 POZNAN GL-EMMERICH
22 KUTNO-DUISBURG
41 WARSZAWA CEN-DORTMUND
43 WARSZAWA WS-DUESSELD HBF
45 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
51 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
55 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
52 POZNAN GL-KOELN HBF

I dzisiejsza frekwencja:

12/13.03 178
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

31 POZNAN GL-AMSTERD CS
32 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
41 WARSZAWA WS-DORTMUND
42 WARSZAWA WS-DORTMUND
51 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
52 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
61 WARSZAWA CEN-DORTMUND
62 WARSZAWA WS-HAMM WESTF
71 POZNAN GL-KOELN HBF
72 POZNAN GL-KOELN HBF
76 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
81 WARSZAWA WS-BIELEFELD
82 WARSZAWA CEN-DUISBURG

12/13.03 180
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
14 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
16 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
21 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
23 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
25 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
22 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
24 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
26 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
41 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
45 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
51 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
52 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
56 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF

Byli jeszcze pasażerowie z Warszawy, Kutna i Poznania w wagonach nr 265 i 266 relacji Moskwa/Mińsk - Basel, z biletami do Karlsruhe, Frankfurt/M, Offenburg, Mannheim, Freiburg, Basel.

Jak widać, pociąg cieszy się dobrą frekwencją!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Skolmi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2012

PostWysłany: 13-03-2013, 08:12    Odpowiedz z cytatem

Próbka wybiórcza, lecz ciekawa.

Skrócenie do Kolonii miałoby na jej podstawie sens.
Tylko, czy DB zgodzi się na takie manewry, bo część warszawska jest tam w środku składu.

Patrząc na 180-kę widać, że akurat tego dnia ludzie brali Double i Tourist.
Ja akurat przeważnie trafiam na dominację Single i Double.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 13-03-2013, 14:37    Odpowiedz z cytatem

Ja mam tylko pytanie gdzie Kiepura łapie takie opóźnienia?Byłem ostatnio na dworcu w Hannowerze i Kiepura miał 5 minut spóźnienia.W Hanoverze ma prawie godzine na manewry.Ma odjazd 2.40 a manewry skończyły się 2.20.Nie zauważyłem czy odjechał planowo bo uciekłem na swój pociąg.
Skąd więc ma takie opóźnienia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-03-2013, 00:38    Odpowiedz z cytatem

Dzisiejsza frekwencja w EN "Jan Kiepura" - wagony nr 176, 178, 180 należące do PKP Intercity. Wykaz zawiera numery zajętych miejsc w wagonach i odcinki na jakie były zakupione bilety.

UWAGA! Wykaz nie uwzględnia biletów zakupionych w pociągu u konduktora Warsu.

13/14.03 176 (sliperetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 POZNAN GL-UTRECHT CS
21 POZNAN GL-AMSTERD CS
22 POZNAN GL-BERLIN LBG
31 POZNAN GL-AMSTERD CS
32 POZNAN GL-AMSTERD CS
41 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
42 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
51 WARSZAWA WS-AMSTERD CS
52 WARSZAWA WS-AMSTERD CS
61 POZNAN GL-ARNHEM
62 WARSZAWA CEN-HAMM WESTF
71 WARSZAWA CEN-BERLIN LBG
72 WARSZAWA WS-HANNOVER HBF
81 WARSZAWA WS-HANNOVER HBF

13/14.03 178 (kuszetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

31 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
32 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
41 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
42 WARSZAWA WS-BIELEFELD
51 WARSZAWA CEN-WUPPERTAL HB
52 KUTNO-AMSTERD CS
61 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
62 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
66 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
71 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
72 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
73 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
74 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
75 POZNAN GL-WUPPERTAL HB
76 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
81 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
82 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
85 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
86 POZNAN GL-UTRECHT CS
92 POZNAN GL-UTRECHT CS

13/14.03 180 (sypialny)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 KUTNO-DUESSELD HBF
16 KUTNO-DUESSELD HBF
21 WARSZAWA CEN-ARNHEM
22 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
31 POZNAN GL-EMMERICH
32 POZNAN GL-EMMERICH
24 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
26 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
41 POZNAN GL-DORTMUND
42 WARSZAWA CEN-DORTMUND
46 KUTNO-HANNOVER HBF
51 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
55 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
52 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
56 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF

Frekwencja w poprzednich dniach:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=286729#286729

Wagon 176 (sliperetka):


_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

tobiask2906 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2011
Skąd: Frankfurt n/M /Puck

PostWysłany: 14-03-2013, 15:55    Odpowiedz z cytatem

Victoria
Możesz mi proszę powiedzieć, czy obok siedzenia nr.22 w Sleeperetce znajduje się jeszcze inne siedzenie?

_________________
Zapraszam na kolejowy kanal YT:
http://www.youtube.com/user/TKolejarz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunny Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 30 Kwi 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-03-2013, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Victoria, niską frekwencję jako pretekst do uwalenia tego pociągu można kategorycznie wykluczyć. Ciekawe czym więc PKP IC umotywuje swoją decyzję?

_________________
"Kobiety kochają zwyciężonych, ale zdradzają ich ze zwycięzcami." - T. Williams
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jasiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Gru 2010
Skąd: z betonu

PostWysłany: 15-03-2013, 00:11    Odpowiedz z cytatem

Stratami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-03-2013, 00:18    Odpowiedz z cytatem

Dzisiejsza frekwencja w EN "Jan Kiepura" - wagony nr 176, 178, 180 należące do PKP IC oraz wagon nr 265 kolei rosyjskich. Wykaz zawiera numery zajętych miejsc w wagonach i odcinki na jakie były zakupione bilety.

UWAGA! Wykaz nie uwzględnia biletów zakupionych w pociągu u konduktora Warsu.

14/15.03 176 (sliperetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 POZNAN GL-AMSTERD CS
21 POZNAN GL-AMSTERD CS
22 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
31 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
32 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
33 POZNAN GL-KOELN HBF
35 POZNAN GL-KOELN HBF
41 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
42 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
51 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
52 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
53 POZNAN GL-AMSTERD CS
55 POZNAN GL-AMSTERD CS
61 POZNAN GL-HANNOVER HBF

14/15.03 178 (kuszetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

31 KUTNO-DUESSELD HBF
32 POZNAN GL-AMSTERD CS
41 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
42 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
51 POZNAN GL-BIELEFELD
52 POZNAN GL-AMSTERD CS
61 WARSZAWA WS-UTRECHT CS
62 POZNAN GL-ARNHEM
71 POZNAN GL-KOELN HBF
72 POZNAN GL-KOELN HBF
73 KUTNO-DUESSELD HBF
75 POZNAN GL-AMSTERD CS
76 POZNAN GL-AMSTERD CS
81 POZNAN GL-KOELN HBF
82 POZNAN GL-KOELN HBF

14/15.03 180 (sypialny)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
21 POZNAN GL-KOELN HBF
25 POZNAN GL-KOELN HBF
22 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
24 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
41 KUTNO-HANNOVER HBF
42 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
44 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
51 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
52 POZNAN GL-KOELN HBF
54 WARSZAWA CEN-ARNHEM
56 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF

I jeszcze wagon RZD relacji Moskwa - Basel.

14/15.03 265
WARSZAWA WS-BASEL SBB

42 WARSZAWA CEN-FRANKFRT HBF
44 WARSZAWA CEN-FRANKFRT HBF
46 WARSZAWA CEN-FRANKFRT HBF
51 POZNAN GL-FRANKFRT HBF

Frekwencja z poprzedniego dnia:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=286830#286830

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-03-2013, 23:21    Odpowiedz z cytatem

Dzisiejsza frekwencja w polskich wagonach EN "Jan Kiepura".

15/16.03 176 (sliperetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
14 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
16 WARSZAWA CEN-BERLIN HBF
21 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
22 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
23 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
24 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
25 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
26 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
31 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
32 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
33 WARSZAWA CEN-BERLIN HBF
34 WARSZAWA CEN-DORTMUND
35 WARSZAWA ZA-BIELEFELD
36 POZNAN GL-KOELN HBF
41 WARSZAWA CEN-BERLIN OST
42 WARSZAWA WS-BERLIN OST
43 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
44 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
45 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
46 WARSZAWA WS-KOELN HBF
51 POZNAN GL-AMSTERD CS
52 WARSZAWA CEN-DORTMUND
53 POZNAN GL-KOELN HBF
54 POZNAN GL-BERLIN HBF
55 POZNAN GL-KOELN HBF
56 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
61 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
62 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
63 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
65 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
66 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
71 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
72 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
73 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
74 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
75 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
76 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
81 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
83 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
85 WARSZAWA CEN-BIELEFELD

15/16.03 178 (kuszetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

31 RZEPIN-WUPPERTAL HB
32 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
41 WARSZAWA WS-AMSTERD CS
42 WARSZAWA WS-AMSTERD CS
51 POZNAN GL-DUISBURG
52 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
56 WARSZAWA ZA-KOELN HBF
61 WARSZAWA CEN-HAMM WESTF
62 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
64 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
65 WARSZAWA CEN-DUISBURG
66 WARSZAWA ZA-AMSTERD CS
71 KUTNO-AMSTERD CS
72 KUTNO-AMSTERD CS
73 KUTNO-AMSTERD CS
74 KUTNO-AMSTERD CS
75 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
76 WARSZAWA CEN-BIELEFELD

15/16.03 180 (sypialny)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 POZNAN GL-KOELN HBF
16 POZNAN GL-KOELN HBF
21 WARSZAWA CEN-DORTMUND
22 WARSZAWA WS-DUESSELD HBF
26 WARSZAWA WS-DUESSELD HBF
51 WARSZAWA WS-DUISBURG
53 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
52 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
54 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS

Wagon białoruski relacji Mińsk - Basel

15/16.03 266
WARSZAWA WS-BASEL SBB

52 KUTNO-FULDA

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 20-03-2013, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie taka rzecz. Nie można już podróżować z Polski na biletach kupionych w internecie w DB, do tego PKP Intercity nie opłaca się kursowanie tego pociągu. Skoro zatem DB opłaca się sprzedawać bilety w cenie promocyjnej, to zastanawiam się, czy jest możliwe, aby obsługę tych kilku wagonów na trasie Kiepury przejęło DB i będzie po problemie. Wagony i załogi mogą nawet zostać polskie, bo może się okazać, że zlecenie tego Polakom będzie tańsze, niż zaangażowanie własnych zasobów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 20-03-2013, 15:32    Odpowiedz z cytatem

DarekP, połączenie pewnie zostanie tylko będzie przejęte przez RŻD. Likwidacja EN "Jan Kiepura" sprowadzi się do wycofania ze składu pociągu wagonów należących do PKP IC. Będą tylko rosyjskie i białoruskie wagony sypialne w relacji Moskwa - Amsterdam/Bazylea plus jakaś inna destynacja (może codzienny Paryż).

W przeciwieństwie do PKP IC kolejom rosyjskim, białoruskim i ukraińskim zależy na utrzymaniu i poszerzaniu siatki połączeń międzynarodowych, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec. Rola PKP IC niebawem ograniczy się do udostępniania swoich lokomotyw dla pociągów tranzytowych, bo własnych połączeń międzynarodowych mieć nie będą, no może z wyjątkiem BWE, które uruchamiają do spółki z DB. Ale znając nieudolność i niedasizm betonu PKP IC to i o BWE zaczęłabym się martwić, bo dla nich nawet kopalnia piasku na Saharze byłaby nieopłacalna.

Nie rozumiem jak pociąg z rządową dotacją i niemal przy pełnym obłożeniu (patrz: frekwencja podana przez Victorię) może być nierentowny? Może faktycznie ten Wars jest kulą u nogi generującą zbędne koszty dla PKP IC? W takim wypadku trzeba się pozbyć Warsu a nie pociągu! I jeszcze należy odchudzić centralę PKP IC, w której pracuje armia zbędnych biurokratów!

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl