Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Poznańska Kolej Metropolitalna
Autor Wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 03-06-2014, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że jest takie coś jak "pierwszeństwo przejazdu", wiele razy jest tak że Regio Poznań - Zielona Góra wyjeżdża z Poznania 16:45 punktualnie, TLK Bachus o planowej godzinie wyjazdu 16:40 rusza z opóźnieniem, do Zbąszynka dogania kibla i jedzie dalej do Babimostu gdzie zamiast Regio czeka na TLK Zielonogórzanin, Regio na Zielonogórzanina czeka w Zbąszynku w efekcie czego łapie ~25 min opóźnienia (sam często jeżdżę Bachusem i nieraz właśnie taką sytuację osobiście zaobserwowałem).
Owszem, zdarzają się sytuacje, gdy odchodzi od tej reguły, pamiętam jak 2 rozkłady temu (gdy do Zielonej Góry jeździł Bachus i Mieszko) w przypadku spóźnienia Bachusa do Zielonej Góry wieczorny Regio Zielona Góra - Poznań (obecnie jeżdżący do Gorzowa) miał pierwszeństwo, ba, czasem nawet gdy spóźniony był ów Regio a Bachus był na czas to i tak czekał on na Regio, co argumentowano tym, że w Zielonej Górze nikt nie miał możliwości przesiąść się na inny pociąg z Bachusa, a w Poznaniu i Zbąszynku były skomunikowania z owym Regio. Tyle, że te pociągi jechały w przeciwnych kierunkach na linii jednotorowej. Gdy oba jadą w tym samym kierunku to TLK wyprzedza Regio przy pierwszej okazji, może to nie jest ogólna reguła, ale gdy ja jadę, to zawsze tak jest.

To taki mały OT.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 03-06-2014, 21:11    Odpowiedz z cytatem

Ale Zbąszynek - Zielona Góra raczej do PKA się nie zaliczy Śmiech
Wszystko zależy od dyspozytury ( w tym IC ). Ile razy na TLK Zefir ( vel KRAKOWIANKA) w Poznaniu oczekują pociagi a "pies z kulawą nogą" nawet się nie przesiada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 03-06-2014, 21:16    Odpowiedz z cytatem

@rail_user - nie wiem skąd czerpiesz swoją wiedzę, ale ja z praktyki. Ok. trzech razy w tygodniu wjeżdżam KW z Wągrowca na Wschód. Planowo. Ale jeśli tylko z Wawy leci coś spóźnionego od icków to jeszcze nie było żeby ich przetrzymali, a szynobusik puścili. Owszem - nieraz można puścić równolegle, ale rano nie zawsze jest to możliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 04-06-2014, 17:57    Odpowiedz z cytatem

blakop napisał/a:
@rail_user - nie wiem skąd czerpiesz swoją wiedzę, ale ja z praktyki. Ok. trzech razy w tygodniu wjeżdżam KW z Wągrowca na Wschód. Planowo. Ale jeśli tylko z Wawy leci coś spóźnionego od icków to jeszcze nie było żeby ich przetrzymali, a szynobusik puścili. Owszem - nieraz można puścić równolegle, ale rano nie zawsze jest to możliwe.




3 razy na 7 dni ( tydzień ) ? Jeśli ? Co to za wyznacznik. trzeba przeanalizować codziennie w ciągu miesiąca.
A-ha ! Rano tzn. o której ? Po 6,7,8,9 ? Mogę "domniemywać" , że chodzi o przyjazd do Głownego o 8:41 ?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 05-06-2014, 09:40    Odpowiedz z cytatem

@rail_user Niektórzy mają życie zawodowe i prywatne. Nie czepiaj się więc @blakopa, że jeździ tylko 3 razy w tygodniu. Napisał, co zaobserwował. Nie wolno mu?
To mnie pewnie tym bardziej, ale co tam. Korzystam z pociągów sporadycznie, ale wiele razy w osobówce staliśmy na takiej czy innej stacji 10-15 minut dłużej niż zakładał rozkład, bo akurat jechał jakiś spóźniony EIC czy nawet TLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 05-06-2014, 10:35    Odpowiedz z cytatem

rail_user - przyjazd do głównego po siódmej. Nie wiem ile, bo ja i tak na Garbarach wysiadam.

Mówisz, że trzy razy w w tygodniu to nie dużo i nie zawsze.... Hmm - no to mamy różne pojęcie punktualności. Spóźnienie 3 razy na 7 dni w tygodni to jeszcze nic jak rozumiem... Hmm - chyba nawet nie muszę Cię pytać gdzie pracujesz w tym układzie!! Śmiech
(7 na 7 to powiedzmy był by lekki powód do zaniepokojenia - co najwyżej. Ale 3 na 7?? Nie - no masz rację) Wink))

Polecam Ci kolego temat punktualności w Japonii... Bo jak rozumiem na sieci PKP spóźnienie 2-3 razy w tygodniu to co to a spóźnienie!!! Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 05-06-2014, 21:24    Odpowiedz z cytatem

blakop napisał/a:
rail_user - przyjazd do głównego po siódmej. Nie wiem ile, bo ja i tak na Garbarach wysiadam.
:


Jak przyjeżdzasz do Poznania po siódmej to pokaż w r.j. jakąś TLK/EIC z Warszawy czy Gdańska , która Cię rzekomo wyprzedza na Wschodnim? Przyłapany zostałeś na ewidentnym kłamstwie. Jezeli twoje obserwacje są równie skuteczne to gratuluję poczucia humoru ( z tą Japonią też zapewne z neta ?).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 06-06-2014, 08:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak przyjeżdzasz do Poznania po siódmej to pokaż w r.j. jakąś TLK/EIC z Warszawy czy Gdańska , która Cię rzekomo wyprzedza na Wschodnim?



Planowo? Żadna. W tym tylko sęk, że jakby było planowo, to nie byłoby problemu. Mówię o opóźnionych. Trochę logiki kolego...
Ale Ty taki bystry jesteś, to wytłumacz czemu dziś stałem pod wjazdowym na Wschód (jazda planowa zgodnie z rozkładem, a jednak czerwone) - no słucham mądralo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 06-06-2014, 14:49    Odpowiedz z cytatem

blakop napisał/a:
Cytat:
Jak przyjeżdzasz do Poznania po siódmej to pokaż w r.j. jakąś TLK/EIC z Warszawy czy Gdańska , która Cię rzekomo wyprzedza na Wschodnim?



Planowo? Żadna. W tym tylko sęk, że jakby było planowo, to nie byłoby problemu. Mówię o opóźnionych. Trochę logiki kolego...


Z logiką to u Ciebie kiepsko. Spójrz w r.j. i napisz o której jedzie ostatnia/pierwsza TLK/EICw dobie z Warszawy do Poznania tak aby opóźnić poc. KW z Wagrowca ok. godz. 7.
Albo może Cię któryś z forumowiczów "oświeci".
Ja już w moim sąsiednim poście sugerowałem który ew. pociąg KW może być opóźniony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 17-06-2014, 08:43    Odpowiedz z cytatem

Nie analizuję rozkładów. Mówię co widzę i doświadczam jako pasażer.

Cytat:
A dlaczego z "pierszeństwem przejazdu" ? Jużdawno nie ma czegos takiego. Nawet opóźniony EIC wlecze się za KM gdy wypada ze swojego "slotu".


No to teraz komentarz do tego EWIDENTNEGO KŁAMSTWA - i chyba pełnej fantastyki... Opartej nie wiem na czym - ale na pewno nie na praktycznym korzystaniu z kolei. Świat zza regulaminów i przepisów (które być może nawet i znasz - chylę czoła) oraz zza klawiatury wygląda inaczej. Praktyka - inaczej.

Dzień wczorajszy. Czekam sobie na Garbarach na KW do Wągrowca. 17:49 odjazd planowy... Tylko, że o tej godzinie przez perony przetoczył się z hukiem właśnie jakiś ICEK. No wybacz, że nie sprawdziłem relacji, nr pociągu itd... Faktem jest, że w planowej godzinie odjazdu pociągu KW puszczono inny pociąg IC... Nie wiem o której miał jechać planowo godzinie i co to w ogóle był za pociąg, ale ewidentnie pociąg ten "nie był w swoim slocie" (ufff - co za skomplikowane określenie), a mimo to przez niego opóźniono odjazd ze stacji początkowej zarówno KW do Wągrowca, jak i do Konina. W efekcie Wągrowiec przyjechał na Garbary 10 minut po planie (oczywiście zero zapowiedzi na ten temat, bo na sieci PKP 10 minut nie jest żadnym opóźnieniem). No słucham rai_user - dlaczego pociąg, który na dzień dobry miał szansę jechać planowo (nie tylko ten jeden!!! - Konin również!!!) "wypadł ze swojego slotu" na rzecz ICKA??

A można było oba "kawusie" puścić równolegle koło siebie aż do Wschodu i wyjątkowo na Garbarach odprawić Wągrowiec z peronu I... Ale tego nie zrobiono... Zawsze dla Wągrowca byłoby parę minut spóźnienia mniej.
I to wszystko przy normalnym ruchu. A co dopiero jakby tu doszły jakieś kolejki aglomeracyjne. Co niby mają tu dać korekty w SBL. 2-3 pociągi w szczytach więcej? Oby... Ale to jeszcze nie kolej aglomeracyjna...
Dlatego obstaję przy swoim - odcinek Wschód-Główny przy obecnej organizacji nie obsłuży połączeń aglomeracyjnych.

A co o Japonii którą mi wytykasz... Proponuję się zapoznać z oficjalnymi danymi ile rocznie wynosi łączna suma opóźnień (czas) na kolejach w Japonii i u nas. Albo np. wgłębić się w przyczyny jednej z większych współczesnych katastrof kolejowych w okolicach Osaki (Amagasaki).

Twój nick - rail_user... Nie wiem jakim użytkownikiem kolei jesteś - ale raczej nie tym praktycznym Rolling Eyes

A teoria i praktyka często się rozmijają...

EOT
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 17-06-2014, 12:18    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Co niby mają tu dać korekty w SBL. 2-3 pociągi w szczytach więcej?


No właśnie w takich sytuacjach, gęstsze odstępy by spowodowały ze jeden za drugim by jechał w odstępie 3 minut a nie 10-ciu

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 17-06-2014, 15:42    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A można było oba "kawusie" puścić równolegle koło siebie aż do Wschodu i wyjątkowo na Garbarach odprawić Wągrowiec z peronu I... Ale tego nie zrobiono... Zawsze dla Wągrowca byłoby parę minut spóźnienia mniej.

U Krygiera robisz?
Podpadasz, bo to tam mają podobnego hopla na punkcie Wagrowca, Konina i Gniezna.
Dyżurni na PoA zaś, muszą "obrobić" jeszcze parę innych kierunków.

Gdybyś, dajmy na to, jechał tym spóźnionym IC-kiem i nie zdążył się przesiąść na swoje WągrowICE, ocenę sytuacji miałbyś oczywiście identyczną?
Cytat:
Co niby mają tu dać korekty w SBL. 2-3 pociągi w szczytach więcej?

Dokładnie - kompletnie nic.
Na szlakach Główny - Garbary może by i dało się jeden odstęp wstawić, tylko po co?
Czy wypuszczą drugi pociąg dwie minuty później, czy wcześniej, ale za to z postojem pod tyką na Garbarach - bez różnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 18-06-2014, 08:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
U Krygiera robisz?
Podpadasz, bo to tam mają podobnego hopla na punkcie Wagrowca, Konina i Gniezna.
Dyżurni na PoA zaś, muszą "obrobić" jeszcze parę innych kierunków.


Sorki ale nie rozumiem, ani języka do końca, anie celu tej wypowiedzi. Możesz jaśniej? To nazwisko(?) na początku ma mi coś mówić?? Rolling Eyes

Cytat:
Gdybyś, dajmy na to, jechał tym spóźnionym IC-kiem i nie zdążył się przesiąść na swoje WągrowICE, ocenę sytuacji miałbyś oczywiście identyczną?


A co ma jedno do drugiego? ICEK i tak był spóźniony, więc zdążył bym na przesiadkę. Chodzi o kolejność wypuszczania pociągów. Rail_user twierdził, że nie ma czegoś takiego jak przepuszczanie pociągów, a jak pociąg wypadnie ze swojego "slotu" (rozkładu), to musi przepuścić inne planowe pociągi zgodnie z rozkładem. Jest to oczywiście fikcja i dowód nie znajomość realiów (praktycznych) funkcjonujących na sieci PKP. I tylko do tego nawiązałem.

A moja ocena jest jedna. Pociąg ma się nie spóźniać i tyle. Jak już się jednak spóźnia, to należy zrobić wszystko, żeby nie opóźniać innych składów, które mają szansę opuścić stację planowo.
Ludzie i tak zdążyli się przesiąść, ale jeśli ICEK już i tak był spóźniony, to należało go przytrzymać na Głównym dłużej, względnie puścić go po lewym (nic nie wjeżdżało wtedy z przeciwka), a Konin i Wągrowiec puścić planowo! To nie ma nic wspólnego ze skomunikowaniem. Co Ty za historie nielogiczne teraz tworzysz?


Cytat:
Dyżurni na PoA zaś, muszą "obrobić" jeszcze parę innych kierunków.


Ale że co? Nie radzą sobie? To wywalić z roboty i zatrudnić takich co sobie poradzą i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 18-06-2014, 09:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dyżurni na PoA zaś, muszą "obrobić" jeszcze parę innych kierunków.


Za to akurat dyspozytor odcinkowy odpowiada dyżurni tylko jego polecenia wykonują.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 18-06-2014, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Borys_q napisał/a:
Cytat:
Dyżurni na PoA zaś, muszą "obrobić" jeszcze parę innych kierunków.


Za to akurat dyspozytor odcinkowy odpowiada dyżurni tylko jego polecenia wykonują.


Co za bzdury. Może manewry równiez prowadzi dyspozytor. Czasami dyspozytor to nie ma zielonego pojęcia co się dzieje. Oni nawet ruchu nie prowadzą, nie mówiąc o jego bezpieczeństwie.

Co do sytuacji o jeździe opóźnionego EIC przed KW/regio. To ile razy sie taka sytuacja zdarzyła. I najpierw piszesz o poranku, a potem nagle o popołudniu.

[ Dodano: 18-06-2014, 16:57 ]
Borys_q napisał/a:
Cytat:
Co niby mają tu dać korekty w SBL. 2-3 pociągi w szczytach więcej?


No właśnie w takich sytuacjach, gęstsze odstępy by spowodowały ze jeden za drugim by jechał w odstępie 3 minut a nie 10-ciu


Bzdura. A teraz nie mogą jechać co 4-5 minut ? Mogą ! Mogą jechać nawet co 3 minuty ( były takie przypadki w r.j. obowiązującym do 14.06.)

[ Dodano: 18-06-2014, 17:06 ]
blakop napisał/a:


A można było oba "kawusie" puścić równolegle koło siebie aż do Wschodu i wyjątkowo na Garbarach odprawić Wągrowiec z peronu I... Ale tego nie zrobiono... Zawsze dla Wągrowca byłoby parę minut spóźnienia mniej.


I skargi kilkudziesięciu podróżnych , że pojechali późniejszym pociągiem bo co niektórzy nie zdążyli by przejść z peronu 2 na 1? Nie praktykuje się tego ze względu na "inteligencję podróżnych" nawet tych z kierunku Wągrowca. 2 rozkłady temu były planowe jazdy równoległe pociągu KW do Wągrowca na peron 1 na Garbarach i regio do Konina na peron 2. I nie było tygodnia by jakiś "inteligent" nie pomylił pociągów mimo info e rozkładzie jazdy i zapowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl