Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Nowa infolinia PR
Autor Wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-01-2013, 23:23   Nowa infolinia PR

Przewozy Regionalne uruchomiły 1 stycznia infolinię, która informuje jedynie o połączeniach realizowanych przez Przewozy Regionalne. Spółka uruchomiła własną informację telefoniczną, ponieważ PKP Intercity – operator znanej od 2009 r. informacji kolejowej – miało zaprzestać udzielania informacji o jej pociągach. O co chodzi? Jak zawsze, o pieniądze.

Nowa infolinia PR dostępna jest pod numerem 703 20 20 20 (opłata za minutę połączenia kosztuje 1,29 zł brutto). Abonenci sieci T-Mobile dodzwonią się do niej pod innym numerem – 703 203 800. Podczas próby poznania oferty przewozowej, konsultanci informują jedynie o pociągach uruchamianych przez PR. Zapytani o ofertę konkurenta odpowiadają, że nie dysponują rozkładami jazdy innych przewoźników.

Bez porozumienia
Dlaczego PR zdecydowały się na uruchomienie własnej, samodzielnej infolinii, chociaż można poznać ich ofertę przewozową pod znanym od dawna numerem infolinii kolejowej 19-757 (1,29 zł za minutę), prowadzonej przez PKP Intercity? Julia Wolska z biura prasowego PR tłumaczy, że do stworzenia własnej informacji telefonicznej skłonił PR fakt, że PKP Intercity zamierza zaprzestać udzielania informacji o pociągach samorządowego przewoźnika. Miało to nastąpić na początku 2013 roku. PR dowiedziały się o tym fakcie, gdy PKP Polskie Linie Kolejowe poprosiły o podanie numeru telefonu dla klientów PR, który ma być zamieszczony na plakatach stacyjnych. - PR były za utrzymaniem wspólnej infolinii, lecz spotkania i korespondencja z PKP IC nie przyniosły rezultatu – informuje Julia Wolska.

Stara linia po staremu
Zapytaliśmy o komentarz drugą stronę sporu. Michał Wrzosek z PKP Intercity, podkreśla, że infolinia PKP IC w dalszym ciągu udziela informacji o ofercie Przewozów Regionalnych. Ale przyznaje on, że podłoże sprawy ma kontekst finansowy. - Pomimo wykonywania na rzecz PR pewnej usługi, spółka ta od 2009 roku nie partycypuje w kosztach prowadzenia infolinii przez PKP Intercity. Mimo naszych apeli o współpracę, przewoźnik wolał uruchomić własną infolinię, która nie informuje o usługach PKP IC. Uważamy, że jest to przede wszystkim działanie nie służące klientom, którzy korzystają na co dzień z oferty obu przewoźników – dodaje Michał Wrzosek.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11953/Infolinia-PR-informuje-tylko-o-ofercie-PR.html
Przejdź na dół

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 11-01-2013, 10:01    Odpowiedz z cytatem

To że każdy PKS ma "swoją" infolinię to nikomu nie przeszkadza, natomiast PR już muszą przeszkadzać .....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-01-2013, 10:37   

Ależ niech będzie osobna infolinia PR, ale koniecznie musi być też "ogólnokolejowa". Pasażerowie w zdecydowanej większości chcę jechać pociągiem, a nie wybraną spółką kolejową i powinni mieć mozliwość zasięgnąć informację jak dojechać od A do B niezależnie od firmy.
Powrót do góry

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 11-01-2013, 10:58    Odpowiedz z cytatem

Tak samo chcą dojechać autobusem. Więc argumenty są takie same.
Chce dojechać z Bielska do Białegostoku autobusem, dlaczego informacja w Bielsku mi nie podaje tego rozkładu ?
Proste
Bo do Warszawy mam PKS Polonus ,a dalej PKS Białystok lub np. PKS Suwałki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 11-01-2013, 11:11    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:
To że każdy PKS ma "swoją" infolinię to nikomu nie przeszkadza


703 402 802
To numer ogólnopolskiej informacji autobusowej, busowej i... kolejowej!
P.S. Jeszcze nigdy z niej nie korzystałem Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 11-01-2013, 11:12    Odpowiedz z cytatem

Reklama Smile
Strona serwisu to www.e-podroznik.pl Smile

Tak czy inaczej pozostają argumenty :
- osoby starsze nie korzystają z internetu
- informacje na dworcach autobusowych "wprowadzają w błąd" nie informując o konkurencji.
- osobne bilety na każdy kurs (na kolej mimo wszystko można jeden)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 11-01-2013, 11:37    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:
Reklama Smile
Strona serwisu to www.e-podroznik.pl Smile

Tak czy inaczej pozostają argumenty :
- osoby starsze nie korzystają z internetu
- informacje na dworcach autobusowych "wprowadzają w błąd" nie informując o konkurencji.
- osobne bilety na każdy kurs (na kolej mimo wszystko można jeden)


Wszystko racja. Chodziło mi o argument ŻE NIE MA ogólnopolskiej informacji autobusowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 11-01-2013, 11:42    Odpowiedz z cytatem

Bo nie ma.
Na e-p nie masz :
PKS Bielsko Biała
PKS Żywiec
PKS Iława i wielu wielu innych Smile
Natomiast baza e-p jest ogromna i dobrze że coś takiego istnieje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-01-2013, 12:21   

Cytat:
Tak samo chcą dojechać autobusem. Więc argumenty są takie same.

Nie rozumiem. Podaję, że coś co dobrze działa jest rozwalane, a Ty że PKS też nie ma ogólnopolskiej informacji. Uważasz, że taki system jaki jest w komunikacji autobusowej jest OK i z niego trzeba czerpać wzorce, czy jak? Trzeba równać do gorszego?


PR mają własną infolinię. Intercity też. A co ma pasażer?
PKP Intercity i Przewozy Regionalne od 1 stycznia mają odrębne infolinie. Spółki nie dogadały się w sprawie wspólnego prowadzenia informacji. Co gorsza, do pasażerów płyną sprzeczne komunikaty odnośnie tego, na której infolinii usłyszą informację o wszystkich pociągach.

Na portalu Facebook Przewozy Regionalne poinformowały, że 31 grudnia był ostatnim dniem udzielania informacji o połączeniach PR przez pracowników infolinii konkurencyjnej spółki PKP Intercity (nr tel. 19 757). "Od 1 stycznia 2013 r. informacje o naszych pociągach będzie można uzyskać pod nr tel. 703 20 20 20. Abonentów sieci T-Mobile zapraszamy pod numer 703 203 800." – można przeczytać na profilu PR. – Infolinia PKP IC udziela informacji na temat połączeń Przewozów Regionalnych – zaprzecza oburzony Michał Wrzosek z PKP Intercity.

A jak jest w drugą stronę? – Pasażerowie korzystający z nowej infolinii PR mogą uzyskać informację zarówno o pociągach PR jak i innych przewoźników – zapewniła Julia Wolska z Przewozów Regionalnych. Obaj przewoźnicy zapewniają więc, że informują na infolinii o pociągach konkurencji – mimo (oficjalnej) informacji na Facebooku PR. To po co w takim razie przewoźnikom dwie odrębne infolinie?

Po co dwie infolinie?
Zaważyła informacja od PKP PLK. – Przewozy Regionalne były za utrzymaniem wspólnej infolinii. Pomimo wielu spotkań i prowadzonej korespondencji nie zapadła żadna decyzja w tej sprawie. Natomiast do stworzenia własnej infolinii skłonił nas fakt, że pod koniec grudnia 2012 roku, PKP PLK poprosiły o podanie numeru telefonu dla klientów Przewozów Regionalnych, który ma być zamieszczany na plakatach stacyjnych. Prośba była związana z decyzją PKP Intercity, że pod dotychczasowym numerem infolinii od 2013 roku nie będą udzielane informacje o pociągach PR – mówi Julia Wolska z biura sprzedaży i komunikacji marketingowej Przewozów Regionalnych.

– Od wyjścia Przewozów Regionalnych z Grupy PKP informacja PKP IC udziela takich danych pasażerom nie biorąc od Przewozów Regionalnych za to dodatkowych pieniędzy we wzajemnych rozliczeniach – zapewnia jednak Wrzosek. Jak dodaje, po 1 stycznia nic się w tej sprawie nie zmieniło.

To może lepiej autobusem?
"Rynek Kolejowy" zadzwonił anonimowo na infolinię PKP Intercity (nr tel. 19 757). Uzyskaliśmy informację np. o połączeniu Warszawa Centralna – Poznań Wschód o godzinie 15:00. Składa się na nie Regioekspres Przewozów Regionalnych "Mewa" relacji Warszawa Centralna – Poznań Główny, oraz pociąg Kolei Wielkopolskich Poznań Główny – Poznań Wschód. W tym przypadku wygląda więc na to, że, tak jak mówi Michał Wrzosek, informacja o pociągach jest kompletna, łącznie z połączeniami PR i innych przewoźników.

Gorzej w Przewozach Regionalnych. Korzystając z nr tel. 703202020 nie można uzyskać informacji na temat porannego pociągu BWE z Warszawy do Berlina. „Nie obsługujemy połączeń do Berlina. Proszę kontaktować się z infolinią PKP Intercity” – powiadomiła nas osoba obsługująca infolinię. Zapytaliśmy również o możliwość przejazdu z Przemyśla do Szczecina. – Nasze połączenie będzie trwać ponad 20 godzin, z wieloma przesiadkami. Proszę zadzwonić do PKP Intercity, lub znaleźć połączenie autobusowe – dowiedzieliśmy się.

http://www.rynek-kolejowy.pl/38641/_PR_maja_wlasna_infolinie_Intercity_tez_Acoma_pasazer_.htm
Powrót do góry

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 11-01-2013, 12:32    Odpowiedz z cytatem

System PKS dobry ?
Nie denerwuj mnie. Jest większy chaos niż z pociągami. Już nie pamiętasz jak się PKS Żywiec z Bielskim wyniszczali ?
Jeździł jeden za drugim a potem długo długo nic i znowu dwa.
Nawet w Kronice Beskidzkiej było info o zaprzestaniu honorowania biletów, a potem również o kilku sytuacjach wystawiania mandatów za jazdę na bilecie miesięcznym na obcego przewoźnika.

PKS powinien być 1/województwo. Byłby porządek. Wystarczy zobaczyć na e-p na
informacje na takich odcinkach jak np. toruń - dąbrowa chełmińska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-01-2013, 14:48   

Cytat:
System PKS dobry ?
Nie denerwuj mnie.

Z twoich wypowiedzi można było wywnioskować, że skoro PKSy mogą mieć osobne infolinie, to czemu kolej nie:
danio napisał/a:
To że każdy PKS ma "swoją" infolinię to nikomu nie przeszkadza, natomiast PR już muszą przeszkadzać .....

Tak więc cieszę się, że nie jesteś jak ta krowa, co nie zmienia poglądówSmile

To, że jest ileśtam PKSów to jedno, ale że nie nie ma spójnego, ogólnokrajowego systemu informacji (jak w sąsiednich Czechach czy Słowacji) to wstyd. Ale to temat na inną dyskusję.

Temat wciąż nie zamknięty:
http://www.rynek-kolejowy.pl/38641/PR_maja_wlasna_infolinie_Intercity_tez_A_co_ma_pasazer_Aktualizacja.htm

Wyjaśnienie
Przewozy Regionalne wyjaśniają, że wypowiedź o tym, że na Infolinii PR można uzyskać informacje o połączeniach innych przewoźników, była nieporozumieniem. Rzecznik spółki Julia Wolska potwierdza, że Infolinia Przewozów Regionalnych udziela informacji tylko o połączeniach tego przewoźnika.

Według Piotra Olszewskiego z Przewozów Regionalnych, PKP Intercity 4 stycznia przesłało do jego spółki informację o wydłużeniu okresu informowania pasażerów przez pracowników infolinii PKP IC o połączeniach PR - ale tylko do 10 lutego. Dlatego Infolinia Przewozów Regionalnych już teraz nie informuje o połączeniach PKP Intercity.

Brak odpowiedzi z PKP Intercity?
Przewozy Regionalne przesłały kolejne informacje do redakcji "Rynku Kolejowego" - Od stycznia 2012 roku Przewozy Regionalne otrzymywały pierwsze faktury z PKP Intercity za usługę związaną z obsługą infolinii - wyjawiła Julia Wolska.

- Po otrzymaniu pierwszych faktur uznaliśmy, że można ograniczyć koszty funkcjonowania i obsługi infolinii dla 2 przewoźników. Pomimo przedstawienia konkretnych propozycji IC nie uzyskaliśmy odpowiedzi. W związku z informacją otrzymana od PKP PLK (o tym, że PKP Intercity przestanie informować o pociągach PR - przyp. RK), i w trosce o naszych pasażerów postanowiliśmy jak najszybciej uruchomić własną infolinię - stwierdziła Wolska.
Powrót do góry

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 11-01-2013, 15:03    Odpowiedz z cytatem

Nie zrozumieliśmy się.
Moje zdanie jest takie, że system na kolei jest zły, ale ten w transporcie zbiorowym samochodowym (pks)
jest jeszcze gorszy. Ludzie się czepiają że PR infolinię uruchomiła, a PKS-ów jakoś nikt się nie czepia ?

Jak dla mnie winno być ustawowo nakazane że PKS musi rozkład opublikować rozkład choćby w takim serwisie
jak e-p.
Wszystko byłoby w jednym miejscu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

SirbertEN57 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2012
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 11-01-2013, 17:58    Odpowiedz z cytatem

,,Obyś żył w ciekawych czasach". Oni dokonują polskiej kolei pod hasłem ,,Kolej jest Najważniejsza".Krok po kroku, centymetr po centymetrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 05-08-2013, 08:55    Odpowiedz z cytatem

Na infolinii PR są podawane rozkłady wszystkich spółek z wyjątkiem PKP IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 20-09-2013, 08:05    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:
To że każdy PKS ma "swoją" infolinię to nikomu nie przeszkadza, natomiast PR już muszą przeszkadzać .....

PKS to jedna wielka patologia pod każdym jednym względem, nie wiem czemu kolej miała by iść w tym samym fatalnym kierunku. Poza tym nie mów że nie przeszkadza, bo na trasy dalekobieżne, zwłaszcza z przesiadkami PKSem prawie nikt nie jeździ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl