To jest bezczelność. Odpisują tak jak dla SRKGŚ, że "przewoźnik oceni zasadność". Przecież to samorząd w postaci Urzędu Marszałkowskiego jest odpowiedzialny za kreowanie polityki transportowej województwa. Przewoźnik powinien być tylko wykonawcą tej polityki i Urząd powinien z góry narzucić wprowadzenie postojów w Ligocie. Przecież to jedna ze stacji gdzie jest największa wymiana podróżnych na Śląsku.
Czyli trzeba zaprosić pana marszałka na przystanek Katowice Piotrowice w celu pokazania podróżnym jak mają wysiadać na ten wysoki peron na tej stacji.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-12-2012, 22:12
Artykuł poniższy dedykuję przede wszystkim użytkownikowi danio, który nie widzi pasażerów na stacji Czechowice Dziedzice Przystanek - zwłaszcza fragment "dobowa wymiana w dni robocze na tym przystanku wynosi 88 osób"
Co to masz 88 osób ?
1 osoba / pociąg ? Nawet nie . Postój na tym przystanku jest bez sensu , w najlepszym razie tylko po 6,14 i 22 w obu kierunkach , oraz po 5,13,21 . Ale tylko w D . Choć dla tych 10-15 osób lepiej załatwić wspólny bilet z
PKM Cz-Dz
Od kiedy przez Czechowice-Dziedzice Przystanek jeździ ponad 88 pociągów na dobę, że policzyłeś mniej niż 1 osobę na pociąg?
To może jak już chcesz likwidować przystanek na 143 miejscu pod względem ilości pasażerów, to może napisz wniosek o likwidację pozostałych 88 przystanków/stacji w województwie.
W ogóle zlikwidujmy wszystko i niech pociąg na odcinku Zwardoń - Katowice zatrzymuje się tylko w Żywcu, Bielsku-Białej Głównej, Czechowicach-Dziedzicach (z wyjątkiem przyspieszonych), Pszczynie(z wyjątkiem przyspieszonych) i Tychach.
Wtedy pociągi osobowe na tej trasie osiągną czas przejazdu ekspresów i PKP IC będzie mogło spokojnie skrócić relacje "Warszawiaków" do Katowic. I będzie jak w bajce - kolej na Śląsku będzie najszybsza w Polsce.
Oby tylko szybko nie okazało się, że zainteresowanie jazdą ze ścisłego centrum Bielska do ścisłego centrum Katowic to tylko 88 osób na dobę...
Jakby to była jedyna stacja w okolicy - to rozumiem zamieszanie . ale naprawdę masz w najbliższej okolicy 2 stacje (max 3 km , do południowych są 2 , z tego co wiem) więc nie mają sensu większe ilości postojów .
Szczyt i dziękuję , reszta na główny zapraszamy , komunikacja funkcjonuje .
Byłem w tym tygodniu tam kilka razy i liczba osób wsiadających po 14 do osobówki to 0 , podobnie jak wysiadających .
Użytkownikowi forum o nicku "danio" proponuje przeczytać dokładnie tekst z powyższego linka. Ten przystanek ma idealne usytuowanie, aby ludzie dojeżdzali do pracy w pobliskich zakładach za pomocą kolei. Rozwiązanie polegające na tym, że pociąg dojedzie 3km bliżej, a reszta z buta, nie spowoduje, że ludzie ruszą na piechotę. Ludzie wybiorą auto. Tam się mają zatrzymywać pociągi na początki zmian. Daje to nam 12 pociągów na dobe. Jeśli 88 podzielimy przez 12 to daje nam 7 ludzi na pociąg. Myślę, że to dobry wynik. Jeśli zatrzymywałyby się tam te pociągi, a cena byłaby korzystna, to mogłoby się okazać, że niedługo zrobiłoby się 10 ludzi na pociąg. Na razie działamy dalej o przywrócenie tego przystanku. Interweniował już w tej sprawie u Marszałka Burmistrz Czechowic-Dziedzic.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-12-2012, 07:39
danio,
Cytat:
Co to masz 88 osób ?
1 osoba / pociąg ? Nawet nie .
Możesz tu przedstawić wyliczenia, skąd Ci to wyszło? Bo nie wiem czy śmiać się czy płakać...
Cytat:
Postój na tym przystanku jest bez sensu , w najlepszym razie tylko po 6,14 i 22 w obu kierunkach , oraz po 5,13,21 .
Ale czy ktoś twierdzi, że muszą tam się zatrzymywać wszystkie pociągi? Proponuje przeczytać z uwagą wpisy użytkowników (w tym także swoje) w tym temacie.
Cytat:
Choć dla tych 10-15 osób lepiej załatwić wspólny bilet z
PKM Cz-Dz
A czy z jakimkolwiek miastem podobnej wielkości KŚ rozpoczęły rozmowy? Nie? To zejdź na ziemię.
Na odcinku Tarnowskie Góry - Katowice, zrezygnowano z postojów Bytom Północ i Kat-Załęże, oraz wybrane relacje nie zatrzymują się na przystankach Chorzów Stary, Radzionków Rojca, Bytom Karb.
Tymczasem zamiast oszczędności czasowych, niemal wszystkie składy opóżnione 10 - 20 minut.
Dużo hałasu było na temat nowej jakości i lepszych czasów przejazdu, a mamy sytuację, że pasażerowie nie mogą korzystać z niektórych stacji, plus drugi dzień licznych opóżnień.
Może czas wrócić do normalności, zatrzymań składów regionalnych tam gdzie są przystanki i nie robienie z pociągów osobowych jakiś "expresów"
No i zaczęło się. Przychodzę dziś kulturnie na dworzec na pociąg(7:04), który po pierwsze dojeżdża o dziwnej porze(to bym jeszcze przełknął), po drugie przestał się zatrzymywać na przystanku przy rafinerii, o czym wiele w tym wątku. Żona mi mówi(a mieszkam 200m od dworca), że słyszy o opóźnieniu 20min. Oczywiście nie wierzę, bo ma być pieknie, czysto, szybko i punktualnie. W drodze do dworca słyszę o opóźnieniu 10 minut w kierunku Katowic. No więc moja nadzieja rośnie, żona źle usłyszała, będzie piękny czysty, szybki i punktualny pociag. Po przyjsciu na peron czar pryska. Pani megafonistka potwierdza 20 minutowe opóźnienie. Olewam KSy, wracam do domu, zabieram dowód rejestracyjny, kluczyki, odśnieżam auto i jade. Nie wiem czy byłem szybciej, bo dwukrotna wcześniejsza próba jazdy o tej samej porze za czasów PRów pokazała, że samochód jest wolniejszy niż pociąg. Myślę, że mimo powrotu do domu(5 min.), odśnieżania auta(5 min.), o jakieś 5 minut wolniejszej jazdy i tak byłem szybciej. No i kulturnie podjechałem pod bramę bez chodzenia z buta po 15 minut. Jutro podejmę próbę jazdy pociągiem o 6:05. Jak to tak nadal będzie wygladało trzeba będzie pomyśleć o codziennej jeździe autem. Gdyby pociąg jechał do stacji Czechowice-Dziedzice Przystanek, 20 minutowe opóźnienie byłoby do przełknięcia. Ale jak KSom pociągi się przyspawywują do trakcji to zabawa staje sie nieśmieszna.
KOLEJNA WPADKA KOLEI ŚLĄSKICH, POCIĄG RELACJI ZWARDOŃ-KATOWICE ODJ. Z BIELSKA 14.26 ZATRZYMAŁ SIE I OTWORZYŁ DRZWI W STACJI CZECHOWICE-DZIEDZICE PRZYSTANEK, TO GDZIE TA STANOWCZOSĆ!!!! JUŻ SIE UGIELI POD PRESJĄ WKU.... KLIENTÓW???????
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-12-2012, 23:22
To nie wpadka, tylko powrót zdrowego rozsądku.
PR na trasie Gliwice - Kedzierzyn przywrócił w pełni stację Taciszów (KŚ zatrzymywał tam tylko 3 składy). A więc da się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum