Cieszę się, że się rozumiemy. Uważam, że w planowaniu rozkładu jazdy na polskiej kolei musi się jeszcze dużo zmienić. Choć i tak trzeba docenić, że chociaż Czechowice - Oświęcim połączyli z Oświęcim - Katowice. Moja propozycja pozwoliłaby zarówno na zaspokojenie potrzeby szybkiego przemieszczania się pomiędzy dużymi miastami typu Katowice, Tychy, Bielsko, jednocześnie nie pozostawiając na lodzie mieszkańców mniejszych miejscowości. Fajnie, że Ty również dostrzegasz te możliwości. Ciekawe, kiedy coś takiego wymyślą Koleje Śląskie.
W kwestii średniej odległości obydwaj się myliliśmy. Sorry, pisałem "na szybkiego".
Dokładnie to pomiędzy 6 stacjami/przystankami mamy 5 odcinków szlaku o średniej długości 2,4 km, więc o 0,1 km byłeś bliższy prawdy.
Fakt, poniosło mnie z tą manipulacją. Przepraszam.
A może po prostu należy wprowadzić wariantowość linii?
Główna relacja jako zatrzymująca się wszędzie i dodatkowo mijające różne? Tak, by już w oznaczeniu było to widać? Np. S5, S5A, S5X dla pospiesznego itd?
Pozostaje zglaszac poprawki do KS i miec nadzieje, ze KS wezma.pod uwage dobre pomysly na kosmetyke rozkladu. A i tak wszystko wyjdzie w praniu po 8.12.
pozdr z... pociagu SK->BB
PCC Arriva też kasuje postoje, nawet w dużo większej skali niż KŚ, ale nie ulga wątpliwości, że niektóre przystanki na Śląsku to przystanki widno. Byłyby ona bardziej oblegane gdyby ludzie na Śląsku od kolei się nie odwrócili, a należy pamiętać, że Śląsk ma dużo większy potencjał przewozowy aniżeli Mazowsze dlatego niektóre przystanki mogą wrócić kiedyś tam do łask.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-11-2012, 22:19
prapak napisał/a:
W chwili obecnej raczej nie poprawią rozkładu, mają zbyt mało składów by coś zmienić,
Mają dwa miesiące na przemyślenia. A i pewnie półka z reklamacjami i skargami się będzie uginać, co będzie musiało spowodować zmiany...
Cytat:
nie ulga wątpliwości, że niektóre przystanki na Śląsku to przystanki widno.
Masz może ma mysli wspomniane przeze mnie przystankii na odcinku Zebrzydowice-Cieszyn?
Exsimus, pojechałeś po bandzie
Mazowsze? Jakoś KM robią te 16 milionów pockm nie wożąc powietrza
Źle mnie zrozumiałeś kolego. Piszę o tym, że gdyby kolej na Śląsku tak jak obecnie jest na Mazowszu prosperowała bardzo dobrze, to KŚ przewoziłyby dużo więcej ludzi niż KM. Według mnie KŚ dąży do lepszego modelu firmy niż KM tylko KŚ dostały w spadku po PR odzwyczajenie się od jeżdżenia pociągiem poprzez ciągłe rozwalanie oferty przewozowej itp.
Tak więc wracając do tematu jeżeli kolej na śląsku będzie wracać do łask to możliwe, że wrócą także przystanki.
A jak jest dziś?
Województwo Mazowieckie 5 240 000 mln mieszkańców ok 800 pociągów dobowo
Województwo Śląskie 4 635 882 mln mieszkańców ok 480 pociągów dobowo
Tylko, że musicie sobie uświadomić:
-Koleje Mazowieckie mają 235 mln zł dotacji praca eksploatacyjna 16,5 mln poc. km (dopłata do poc. km. 14,25 zł)
-Koleje śląskie mają tylko 150,8 mln zł dotacji (praca eksploatacyjna 9,8 mln. poc. km.) (dopłata do poc. km 15,39 zł)
[ Dodano: 24-11-2012, 10:58 ]
Przy takiej ilości wynajętego i pozyskanego taboru, wychodzi na to że KŚ są tańsze.
Nie wiem na podstawie czego tak sądzisz, ale podstawą obliczanie tego czy przewoźnik X jest tańszy od przewoźnika Y jest dopłata do poc km.
A ta niestety jest wyższa w KŚ niż w KM-ach.
Cytat:
Województwo Mazowieckie 5 240 000 mln mieszkańców ok 800 pociągów dobowo
Województwo Śląskie 4 635 882 mln mieszkańców ok 480 pociągów dobowo
Zależy co liczyć - jeżeli wszystkie pociągi to wyjdzie pewnie i więcej niż podane przez Ciebie liczby, jeżeli liczyć tylko przewoźników regionalnych to ... tez więcej.
W Śląskim nie policzyłeś PR-ów, a póki co jeszcze tam jeżdżą. Liczba 480 poc to pociągi uruchamiane przez KŚ
Może te pociągi nie są już tak potrzebne jak kiedyś, ale po co od razu je likwidować ? Można przecież ograniczyć jeszcze je. Ale nie że będzie jeździł 1 pociag na cały dzień, tylko na 3-5 pociągów dziennie
Jeśli chodzi o przystanki Rybnik Gotartowice i Rybnik - Piaski:
Kursując regularnie na tej trasie od ponad trzech lat, likwidacja postojów na tych stacjach jest jak najbardziej wskazana. W Rybniku - Gotartowicach wymiana pasażerów na dobę - średnio 1. Wymiana Pasażerów na przystanku (niegdyś stacji) Rybnik - Piaski w liczbie 2.
Dobrze, że KŚ zrezygnowały z tych postojów. Największy potok podróżnych na Szlaku Rybnik - Pszczyna generuje właśnie Rybnik, Szczejkowice, Żory, Suszec - Kopalnia, Suszec i Radostowice. To była dobra decyzja. Mam jednak nadzieję, że w sytuacji gdy nastąpi znaczna poprawa infrastruktury szlaku 148, uda się przywrócić część postojów. Na dziś, to dobra decyzja.
Kompletnie jednak nie zgadzam się z likwidacją postojów na stacji Katowice-Ligota. To jest absurd. Często korzystam z kolei również na odcinku Pszczyna - Katowice, i wymiana pasażerów na Ligocie - zawsze dopisywała.
i co ci da 3 minuty krócej? absurd...
każdy z nas płaci podatki i każdy powinien z każdego miasta/wioski mieć dojazd a nie dzielenie na jednych lepszych drudzy gorsi... inni mają dojazd codzienny do pracy na 6 rano i powroty po 22 a drudzy już nie... i to na każdym szczeblu... ci drudzy to inna narodowość czy co?
wg mnie przyczyny braku pasażerów to ciągłe wycinanie pociągów na tej linii i nie ma co się dziwić PR Katowice dopięły swego... a KŚ dokończy na całych liniach bo rozkład jazdy ułożony jest w okręgu rybnickim/raciborskim/kędzierzyńskim na kolanie a nie przez rozum... no cóż będą zwijać z tych terenów manatki szkoda a temu pajacowi Biega niech mu dają nagrodę Nobla za uwalanie linii kolejowych z pasażerów i za rujnowanie życia nie jednemu pasażerowi cymbał i pustak niech wraca do goroli i tam wyprawia swoje ekspomysły a nie na śląsku
Takie info dziś dostałem, dotyczącego postojów wszystkich pociągów w Piotrowicach. Otóż zrobione to jest pod maszynistów i dyspozytorów LK którzy mają nieopodal Piotrowickiego dworca wynajęty hotel. Czyli istnieje szansa, że po zakończeniu współpracy KŚ z LK w przyszłym RJ Ligota znów będzie obsługiwana, a Piotrowice (jak wskazuje logika) z obsługą jak do tej pory. Pan marszałek tłumaczy się wciąż, że nic nie wie o tej sytuacji, poniżej wniosek do pobrania aby wysłać do UMWŚ. Zachęcam do wypełnienia i wysłania marszal@slaski.pl
Jeszcze względem tego przystanku w Katowicach Piotrowicach to ja bym marszałka zaprosił żeby pokazał ludziom starszym i osobą przewożącym rowery jak maja wysiadać na peron na tym przystanku, niech zrobi szkolenie jako fachowiec, bo tam osoby zdrowe maja problem z wejście i wyjściem z pociągu, a co dopiero jak się pojawi osoba niepełnosprawna to będzie mega problem. Jednym zdaniem ten przystanek nie nadaje się do takiej dużej obsługi pasażerów, nie wiem czy to ktoś w końcu zrozumie.
A ludzie jeżdżący do Piotrowic do Famuru to co, a ludzie przesiadający się w Piotrowicach na Rybnik to co, akurat jeżdżę pociągami na tej trasie w realu i uwierzcie że więcej osób wsiada i wysiada w Piotrowicach niż w Ligocie.
[ Dodano: 30-11-2012, 16:59 ]
Chcecie postoju w Ligocie, niech będzie ale nie kosztem Piotrowic!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum