Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięcie jednego toru na moście w Poznaniu
Autor Wiadomość

Pitras Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sty 2010
Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: 13-11-2012, 10:48   Zamknięcie jednego toru na moście w Poznaniu Odpowiedz z cytatem

Od nowego rozkładu jazdy zostanie zamknięty jeden tor ma moście łączącym Dębiec i Starołękę. Ciekawe, jak PKP PLK poradzi sobie z układaniem rozkładu jazdy- obecnie jest to dość uczęszczana trasa.
Moim zdaniem część pociągów z Ostrowa i Krotoszyna powinna kończyć na Starołęce. Na Starołęce powinny też zaczynać kursy. W przeciwnym razie może dojść do ładnego paraliżu. Już widzę te tłumy pociągów towarowych w Luboniu oczekujących na przejazd.

W ogóle jakie tor zamykają?

http://epoznan.pl/news-news-36455-Most_kolejowy_na_Warcie_zamykaja_jedno_przeslo
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dikik
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-11-2012, 14:43   

Zimą już most w torze nr 2 był zamknięty i wszystkie pociągi jeździły torem nr 1. Czas przejazdu był nawet krótszy, gdyż w torze nr 2 jest obecnie ograniczenie chyba do 10 km/h na moście.
Jakiś większych zatorów nie zauważyłem.

PLK ogłosił przetarg na projekt przebudowy tego obiektu w torze nr 2 - przy okazji przetargu na dokumentację wymiany nawierzchni od Kórnika do Poznania. Nr zamówienia to: IROZAa-2131-216-04/12

W dokumentacji opisano stan techniczny i wymagania. Aby je poznań wystarczy wpisać na stronie http://www.przetargi.plk-sa.pl/index.php - "Kórnik" .

Linku nie podaje, bo jest dynamiczny (zmienia się po każdej modyfikacji zawartości strony)

Termin dostarczenia kompleksowej dokumentacji Zamawiającemu to 30.09.2013.

Tak więc uwzględniając czas na ogłoszenie przetargu na remont mostu i potem sam remont można oszacować że optymistycznie otwarcie toru nr 2 od rozkładu 2014/2015
Powrót do góry

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-11-2012, 15:15   

Wygląda mi na zamknięcie toru południowego - zły stan przęsła, nawet towarowce jeżdżą przęsłem północnym, z ograniczeniem do 20 km/h Smile
Powrót do góry

dikik
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-11-2012, 19:49   

W dokumentacji przetargowej o której wyżej wspominam, jest wyraźnie wszystko opisane.

Oto fragmenty:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego dla przebudowy mostu stalowego nad rzeką Wartą w torze nr 2 oraz wykonanie wielobranżowego projektu wykonawczego dla wymiany nawierzchni w torze nr 1 w ramach zadania pn.: „Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 272 Kluczbork - Poznań, odcinek Kórnik - Poznań Główny wraz z przebudową mostu stalowego na rzece Warcie na stacji Poznań Starołęka w km 196,254” polegającego na:
Wymianie konstrukcji nośnej pod torem nr 2 w km 196,254 (Starołęka) z nawierzchnią na podkładach i podsypce tłuczniowej zgodnie z „Warunkami technicznymi dla kolejowych obiektów inżynieryjnych”- Id2 oraz niezbędnego zakresu robót podporowych.

Szczególnie polecam Tom III OPZ od str. 11 - historia mostu
Powrót do góry

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 15-11-2012, 15:40   Re: Zamknięcie jednego toru na moście w Poznaniu Odpowiedz z cytatem

Pitras napisał/a:
Od nowego rozkładu jazdy zostanie zamknięty jeden tor ma moście łączącym Dębiec i Starołękę. Ciekawe, jak PKP PLK poradzi sobie z układaniem rozkładu jazdy- obecnie jest to dość uczęszczana trasa.


Tak jak do tej pory. Torem nr 2 jeździły od dłuższego czasu tylko "kible" i derezyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dikik
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-01-2013, 08:03   

W oddanym do konsultacji społecznych Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2015 remont mostu w Starołęce przewidziano 2015 roku. Oznacza to, iż obydwa tory będą przejezdne najwcześniej od rozkładu 2015/2016.


Brak 1 toru utrudnia ruch osobowy. W związku z zamknięciem mostu, w Poznaniu Starołęce jest dostępna tylko jedna krawędź peronowa. Zdarzyło mi się kilka razy czekać kilka minut w pociągu, aż inny pociąg opuści Starołękę. Choć z drugiej strony, siedziałem w pociągu stojącym przy peronie, a TLK, który się nie zatrzymuje w Poznaniu Starołęce, przejeżdżał przez stację sąsiednim torem (chyba torem nr 3).
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl