Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Rozkład jazdy 2012/2013 w Małopolsce
Autor Wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 22-11-2012, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Michał M., bo nie chodzi o możliwości techniczne a formalne. PLK uznały, że trzeba na to 10 minut i koniec.

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 23-11-2012, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Ślimacząca się modernizacja E30 może doprowadzić do zarżnięcia resztek kolei regionalnej w Małopolsce. Za kilkanaście dni autostrada A4 będzie przejezdna do Tarnowa, widząc widmo jeszcze 2-3 lat modernizacji równoległej linii kolejowej nie zdziwię się jak zaraz po otwarciu A4 w Tarnowie pojawią się jakieś Szwagropole, Unibusy itd...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 24-11-2012, 00:57    Odpowiedz z cytatem

Ja to widzę tak jeśli grom z jasnego nie przypieprzy w Sejm:

E30 do Tarnowa to będą same TLK których będzie mało.

Katowice i Oświęcim się utrzymają tylko dlatego że A4 jest dziurawa i droga a DK79 to szybciej jest rowerem slalomem pomiędzy autami jechać a nic szybszego niż powolna kolej niestety nie ma. Popatrzcie na trasę Oświęcim-Kraków przez Trzebinię - kolosalne wahania potoków pasażerskich, z Oświęcimia dużo ludzi jedzie tylko rano w szczycie i późnym południem i do wieczora, ostatnio jechałem w południe i za Oświęcimiem jechały 4 osoby a jak pociąg przyjechał do Krakowa to ludzie w kiblach jechali dosłownie. A to wszystko przez te zatory drogowe. Gdyby za darmo można było pojechać do Oświęcimia dopiero wtedy przy takich parametrach linii Oświęcim mógłby się kolosalnie zapełnić, bo obniżka cen też nic nie pomoże bo po co komu pociąg w południe z Oświęcimia do Krakowa? Chyba tylko zakochanym którzy mogą się w samotności namiętnie całować i płodzić Społeczeństwo polskie i babkom starym nerwowo na mnie się patrzących, lub jak na wariata i moje słuchawki Very Happy.

Kielce też nie istnieją to co tam jeździ TLK to jakiej objazdy do Warszawy i one są tylko dlatego żeby coś innego jeździło do Warszawy tzn. jak komuś nie chce się płacić dużo za szybką CMK to sobie jedzie przez Kielce i długo i troszeczkę taniej.

CMK się obroni, Zakopanka to TLK będą same żeby Warszowiaki mogły sobie pójść na Giewont i będzie ich może 1, może 3 góra. Jeden pewnie pojedzie z nad morza i jakoś tak to dograją żeby wagonom obieg się domknął i nie musiały na pusto jeździć, niewykluczone że pojedzie tylko do Poznania albo Szczecina Gł ze względu na kolejarzy i tabor.

A reszta do zaorania, nawet do Limanowej jest dużo lepszy dojazd niż do Rudawy, Zabierzowa, jak padną nie daj Boże pociągi to tam nie da się dostać, karetka nie dojedzie, no bo jak jak są korki? Na około Przez Modlnicę, Giebułtów, Tomaszowice, Brzezie, Ujazd? A może helikopterem albo teleportacja może? Komora teleportacji, i to wcale nie jest śmieszne - inwestorzy się wyniosą i będzie bieda a ludzie pojadą na Śląsk i w Polskę a większość za granicę tak to widzę jak szlag trafi kolej w Małopolsce.

Mój znajomy jeździ pociągiem z Zabierzowa do Krakowa tylko dlatego że po za szczytem autem się jedzie 1,5 h do Krakowa do samych Azorów(to jest osiedle na wysokości stacji Kraków Łobzów). Jakby DK79 nagle się odkorkowała to pociągi zostałyby zlikwidowane natychmiastowo. Albo nie natychmiastowo - najpierw by woziły powietrze a potem RIP ostateczne jak w tej grze Windig bodajże, taki wielki kopiec grobowy z logiem PKP powstanie, zwróćcie uwagę na logo PKP S.A - czy ta trumienka jest całkowicie przypadkowa? Ja myślę że nie, jest to bardzo ciekawy symbol upadku polskiej kolei który trwa i jego końca niestety nie widać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-11-2012, 15:01   

hurricane napisał/a:
Ślimacząca się modernizacja E30 może doprowadzić do zarżnięcia resztek kolei regionalnej w Małopolsce. Za kilkanaście dni autostrada A4 będzie przejezdna do Tarnowa, widząc widmo jeszcze 2-3 lat modernizacji równoległej linii kolejowej nie zdziwię się jak zaraz po otwarciu A4 w Tarnowie pojawią się jakieś Szwagropole, Unibusy itd...


Niestety to niemal pewne, że wlaśnie tak sie stanie zaraz po otwarciu autostrady. Jej otwarcie nastapi kilka dni po wejsciu nowego rozkladu jazdy, ktory bedzie najbardziej krytyczny ze wzgledu na to że na 2013-2014 przewidziano najintensywniejsze prace na E30. Beznadziejny rozklad + autostrada = wysyp busów.

Btw, ktos wie, czy bedzie ona płatna a jesli tak to od kiedy?
Powrót do góry

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 24-11-2012, 16:42    Odpowiedz z cytatem

Płatna będzie na pewno, przecież to nie możliwe w polskich realiach żeby była bezpłatna - ja myślę że płatna będzie po remoncie E30 tak żeby prawie dokonał się dokonał upadek kolei a potem z hukiem zostanie naprawiona dla samych TLK. Jak A4 zostanie rozjechana na amen jak odcinek Kraków-Katowice to zrobią opłaty. Oczywiście PR-ów już nie będzie w wersji krakowskiej-regionalnej, co najwyżej będą IR ale to raczej mało prawdopodobne, bowiem PR-y będą się wynosić też z innych województw.

Chciałbym się mylić - ale jedno jest pewne - na pewno będzie płatna tylko nie wiadomo kiedy. Zwłaszcza że Kraków i Warszawa będą sobie musiały szukać źródeł finansowania, może być tak że wprowadzą za niedługo opłatę z jakimś pierdoleniem o kosztach municypacylnych, nie wiem manipulacyjncych, korektach cenowych, wzrostem cen paliwa, betonu(wystarczy pożyczyć beton z PKP Very Happy)nie wiem koszty robocizny, polskie firmy budowlane splajtowały, zasłanianie się kryzysem, Tuskiem, Kaczyńskim, komunistami, antysemitami, pisiorami i lemingami. I tak będzie jak będziemy się patrzeć obojętnie jak nam kraj znika za nasze pieniądze.

Zrobić akcję - wszyscy jeździmy w korkach bocznymi drogami do Tarnowa z Krakowa - oraz krajową 4 i tą drogą przez Szczurową i Dąbrowę Tarnowską - bojkotować A4 a jak będą pociągi to również nimi jeździć i pokazać środkowy palec władzom naszego kraju. Tak by było najtaniej i najprościej pokazać że nam jest obojętna władza a nie że ją chwalimy albo ganimy. PO się utrzymuje przy władzy bo my dajemy się manipulować tzn. ulegamy niepotrzebnym wybuchom emocji, robić swoje i nie oglądać się na władzę - szkoda że stare dziadki bedą się drzeć oczywiście i wszystko krytykować a sami nic nie zrobią. Ale PiS w obecnej formule z kaczyńskim też nic nie zmieni jak się sami nie zmienimy. I żadna partia nie zmieni kraju jak się Polacy nie zmienią. Tak to widzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-11-2012, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Oczywiście PR-ów już nie będzie w wersji krakowskiej-regionalnej, co najwyżej będą IR ale to raczej mało prawdopodobne, bowiem PR-y będą się wynosić też z innych województw.


Nie opowiadaj bzdur. Na własną kolej stać tylko największe województwa. W Małopolsce zapewne powstanie kolej aglomeracyjna, ale ta bez obaw ma jeździć tylko po głównych szlakach. Inne linie np. z Tarnowa do Krynicy z powodzeniem może obsłużyć np. sąsiedni Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych.

A co do A4 Panowie wprowadzenie opłat jest bankowe, ale będzie to tylko 10 groszy za kilometr, więc nie przesadzajmy. To nie są wielkie pieniądze. Szkoda jednak, że pozwolono na to by A4 była ukończona znacznie przed E30.

[ Dodano: 25-11-2012, 01:47 ]
Koleje Małopolskie nie mają żadnego sensu. Województwo ma zbyt małą sieć by to się mogło kalkulować, poza tym kolejny podmiot to kolejny problem ze skomunikowaniami.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 26-11-2012, 23:13    Odpowiedz z cytatem

Miałoby dużo większą sieć gdyby nie zamykano jak leci bez ekonomii 103-ki, Spytkowic, Bieczanki, Zakopanki(jeszcze istnieje)i Kryniczanki.

No ale jakby się nazywał ten przewoźnik Pułtuś w sensie kolei miejskiej według Ciebie - SKM Kraków? PKP SKM Kraków? Przewozy Regionalne Kraków? To i tak wyjdzie na jedno niezależnie kto będzie woził - E30 zostanie, trasa Trzebinia-Oświęcim i CMK i to wszystko będzie, a reszta to busiarnia i też nie wszędzie.

No to będzie hardkor - pierwsze tak duże miasto gdzie upadł transport zbiorowy - ZIKIT i MPK pomału też się zwija.

Ale jest to prawdopodobne że KM(Kolei Małopolskich)nie będzie bo po prostu Marszałkowi nie będzie się to opłacało dla E30 robić i jest to też prawdopodobne. Ciekawe gdzie wsadzą drużyny z Nowego Sącza Tarnowa może na drugi koniec Polski? Już widzę jak konduktorom będzie się chciało pracować.

PS: Kupno nowych składów(żeby się jarać pociągami bo zdewastowanych torach PKP PLK)które są niby super szybkie a i tak się będą wlokły, robienie konkursów na nowego dyrektora, ładowanie kasy w całą tą biurokratyczną machinę(bo takie są przepisy)też kosztuje i faktycznie pewnie się opłaci zostawić PR-y w Małopolsce. Ale raczej nie wierzę żeby PZPR chciał dopłacać do przewozów w Małopolsce - patrz linia Stróże-Jasło - upadła dlatego bo PZPR nie chciał płacić na tą trasę.

Oczywiście nie mam na myśli jedynie słusznej partii wiadomo jakiej Very Happy Ani przed 1989 rokiem ani po 1989 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 27-11-2012, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Za niespełna dwa tygodnie pociągi pasażerskie na trasie Oświęcim-Skawina przestaną kursować, tymczasem PKP Polskie Linie Kolejowe w najlepsze na tej linii inwestują, a ich rzecznik przekonuje, że informacja o czasowym jej zamknięciu dotarła do spółki w połowie listopada.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego wyliczył, że jest to jedna z najbardziej nierentownych linii w Małopolsce. Roczny koszt utrzymania połączenia wynosi prawie 3 mln zł, a pociągami jeździ tą trasą średnio od 17 do 40 osób dziennie. Jego rentowność była w granicach 9 proc. Pociągi pasażerskie z Oświęcimia do Krakowa przez Spytkowice i Skawinę będą więc kursować jedynie do 8 grudnia. Zapowiedziano to już dwa miesiące temu. Sami kolejarze przyznają, że w tym przypadku może nie skończyć się na zawieszeniu.

Nie przeszkadza to PKP Polskim Liniom Kolejowym, a dokładnie Zakładowi Linii Kolejowych w Krakowie, prowadzić na tej trasie inwestycje i to na dużą skalę. Na stacji Dwory w Oświęcimiu trwa gruntowny remont kładki dla pieszych łączącej perony. - Przez całe lata nikt się tym nie interesował. Nagle teraz, gdy nie będzie już czym jeździć, PKP uznały, że jest to najpotrzebniejsza inwestycja. Dla kogo? - pyta oświęcimianin Kazimierz Pędziwiatr, który jeździł z Dworów do krewnych w Spytkowicach.

Na kolejnej stacji we Włosienicy (gm. Oświęcim) kilka tygodni temu wymieniono na nowe 18 latarni na peronach. Ludzie ze wsi też zadają pytanie, komu ma służyć ta inwestycja. - Na dodatek są włączane na bardzo krótko, jedynie w godzinach przyjazdów wieczornych - mówią.

W Zakładzie Linii Kolejowych w Krakowie najwyraźniej takich wątpliwości nie mają. Niedawno ogłosili przetarg na zaprojektowanie, wykonanie i montaż tablic informacyjnych z nazwami stacji i przystanków osobowych. Ponadto remont obejmuje także wykonanie tablic na słupkach z napisem: "Przejście przez tory. Strzeż się pociągu".

- Pociągami jeździ coraz mniej ludzi, chociaż gdyby rozkład jazdy był lepiej ułożony, to pewnie byłoby ich więcej - uważa Maria Zalińska z Zatora. Zatorzanie przesiedli się więc do busów i autobusów PKS. Tych, którzy jeszcze korzystają z pociągów, zastanawia fakt, po co w ogóle wymieniać tablice, skoro wkrótce linia przestanie istnieć, a poza tym istniejące tablice nie są wcale najgorsze. Do tego przesądzone są już losy zrujnowanego budynku dworcowego, który w tej chwili stoi zabity deskami. Jeśli gmina nie zechce go przejąć, na co się raczej nie zanosi, zostanie on wyburzony. W Oddziale Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Krakowie mają już gotowy plan rozbiórki starych dworców.

W Oświęcimiu, Włosienicy, Przeciszowie i Zatorze pytają, o co tym wszystkim chodzi? Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informuje, że spółka dopiero od połowy listopada wie, że linia będzie zawieszona, ale tylko na okres od grudnia 2012 do lutego 2013.

- Za kilka miesięcy ruch pasażerski może wrócić. Tą drogą mogą być również kierowane pociągi pasażerskie w sytuacji, gdy potrzebne będą objazdy - zaznacza rzecznik PKP PLK.

Na odcinku Oświęcim-Kraków Płaszów spółka montuje 60 tablic, w tym 32 jednostronne i 28 dwustronnych. Łączny koszt 152 tablic na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie w tym 60 na linii Oświęcim-Kraków ma zamknąć się w kwocie ponad 219 tys. zł netto. Tablice mają stanąć do 20 grudnia. Akurat wtedy gdy pociągów już nie będzie.

Źródło:Gazeta Krakowska

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 27-11-2012, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Takie linie remontujemy a z Krakowa do Katowic jakoś prace na dobre ruszyć nie mogą,

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-11-2012, 23:21   

Jesli rentownosc pociagow Krakow-Spytkowice-Oswiecim wynoszą 9%, to ostatecznie upadł mit o tym, że szynobusy sprawdzaja sie na liniach gdzie jest maly ruch.

Szynobusy bowiem mialy uratowac ruch kolejowy na trasach z mala frekwencja. Okazuje sie jednak ze guzik i fakt, ze EN81 sa małe i jest w nich nawet 100% frekwencji nie gwarantuje nawet 20% rentownosci. Niefajnie Confused
Powrót do góry

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 27-11-2012, 23:23    Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam coś że linia wróci w 2013 a Gazeta Krakowska manipuluje - tu coś mi nie pasi, po co remontować linię którą jeździ mało ludzi? Może ją zamykają bo jest remont(żeby go przyspieszyć).

Czemu na E30 pomimo "remontu" pociągi zostały okrojone, a na Spytkowicach mają zamknąć czasowo szlak? Czy nie wydaje się Wam dziwne, że ten artykuł w ogóle nie trzyma się kupy? Może to jest ukryty remont? A może PR-y powinny się wynieść jak najszybciej z Polski bo to już jest jakiś absurd? To jest wszystko bardzo dziwne, fajne, ciekawe aczkolwiek boję się tego.

Ten artykuł jest po to żebyśmy się kłócili na forum i żeby nam mydliło oczy to jest stek bzdur niezależnie od tego czy linia wróci czy nie.

Pułtuś - rentowność w ustach PKP to fikcja. Jak to możliwe że pełne IR są rentowne, a pełne REGIO nie? Do REGIO się przecież dopłaca, a do IR nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 28-11-2012, 09:55    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Jesli rentownosc pociagow Krakow-Spytkowice-Oswiecim wynoszą 9%, to ostatecznie upadł mit o tym, że szynobusy sprawdzaja sie na liniach gdzie jest maly ruch.
Pułtuś, jak Cię lubię, ale głupoty piszesz.
A skąd ty wiesz jakie są koszty peerów, hę? Od tego trzeba zacząć. Potem od poprawienia frekwencji (godziny dla ludzi). Czy w ciągu ostatnich pięciu lat choć jeden raz były na tej relacji jakieś badania ankietowe odnośnie rozkładu jazdy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 28-11-2012, 10:51    Odpowiedz z cytatem

I od czwartku A4 otwarta do Tarnowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rover Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Lut 2011
Skąd: ANDRYCHÓW

PostWysłany: 28-11-2012, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Witam podobnie było na trasie 117 Wadowice -Bielsko ale o zamknięciu nic nie wiadomo,KS uratują tą linie albo oficjalnie skasują.Nie ma miejsca obecnie na Przewozy Regionalne na PKP dobre trasy zabiera konkurencja, pozostałe będą zamykane jak na trasie Wadowice- Chrzanów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 28-11-2012, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jakby jeździły te en57 . Ja ostatni raz na kursie 6:!7 do Krakowa widziałem EN81 jakieś 3 tygodnie temu ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl