Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
I etap remarszrutyzacji w Krakowie?
Autor Wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-10-2012, 00:30   

Ze jak ? Przeciez 8ka to jedyny tramwaj z Bronowic, skrecajacy na Bagateli w prawo, nie w lewo, stad panuje w nim scisk, to jedna z najbardziej frekwencyjnych linii.... Za to Cichy Kacik Rolling Eyes po co tam w ogole tramwaje....

Obecna siatka jest ogolnie akceptowana i jej "poprawianie" prowadzic bedzie do niezadowolenia wsrod podroznych Exclamation Nie rozumiem komu maja dobrze robic te zmiany!
Przejdź na dół

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 03-10-2012, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, przecież od dawna wiadomo że ZIKiT układa tak plan linii w mieście żeby się ludzie jak najwięcej przesiadali, bo przez to będą zmuszeni do kupowania droższych biletów. O skomunikowaniach już nawet nie wspomnę, bo ich praktcznie nie ma. Trzeba mieć naprawdę dużo szczęścia żeby w punktach przesiadkowych oczekiwać na mniej niż 5-10 minut. Najlepszym tego przykładem jest Rondo Grzegórzeckie, ale w innych tego typu punktach wcale lepiej nie jest. Jedynie się cieszę z tego, że narazie "20" zostawili w spokoju Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 04-10-2012, 11:12    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Ze jak ? Przeciez 8ka to jedyny tramwaj z Bronowic, skrecajacy na Bagateli w prawo, nie w lewo, stad panuje w nim scisk, to jedna z najbardziej frekwencyjnych linii (...)

Zza wygodnego biurka na ul. Centralnej nie widać niestety przystanku pod "Bagatelą"... Poza tym po planowanych zmianach przez Pl. Wszystkich Świętych będzie jechać co 10' linia 13.

Pułtuś napisał/a:
(...) Obecna siatka jest ogolnie akceptowana i jej "poprawianie" prowadzic bedzie do niezadowolenia wsrod podroznych Exclamation Nie rozumiem komu maja dobrze robic te zmiany!

Ja ze zmiany trasy 13 będę zadowolony, przynajmniej do lipca 2013. Mam bilet okresowy na 10 miesięcy na linię właśnie 13 ważny do lipca i po zmianie trasy - do końca ważności biletu - będę mógł się "bujać" wszystkim na starej i nowej trasie Smile Czyli de facto będę mieć kartę na drugą trasę za free Happy

Poza tym zauważyłem, że najbardziej się chyba dostanie Bronowicom... Crying or Very sad Zabierają jedną linię magistralną-8, z 13 zrobią totalny muchowóz (patrz niewypał sprzed kilku lat w postaci linii nr 38), na dodatek jeżdżący co 10', a 24 będzie kursować "normalnie" (poza szczytem) jedynie co 20'. Bardzo mnie zastanawia fakt, jakie składy będą jeździć na linii 24-skoro teraz ledwo wystarczają trójskłady co 10 minut na linii 13 (ponieważ 24 przejmuje podróżnych z obecnej trasy 13, więc przy częstotliwości linii 24 co 20' jej obsługa będzie się odbywać-czysta matematyka-...sześcioskładami Mr. Green ).

PS: tramwaje skręcają POD Bagatelą, nie "na Bagateli" Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 05-10-2012, 07:37    Odpowiedz z cytatem

kamil_krk napisał/a:
Zza wygodnego biurka na ul. Centralnej nie widać niestety przystanku pod "Bagatelą"...


Zza biurek tej instytucji nic nie widać. ZIKiT za co by się nie wziął, to spartoli. Na temat pracy tych nieudaczników mógłbym poemat napisać i to nie tylko w kwestii komunikacji, ale o wszystkim za co ta firma jest odpowiedzialna. Nestety, ale z pewnych względów nie mogę.
kamil_krk napisał/a:
Poza tym zauważyłem, że najbardziej się chyba dostanie Bronowicom... Zabierają jedną linię magistralną-8, z 13 zrobią totalny muchowóz (patrz niewypał sprzed kilku lat w postaci linii nr 38), na dodatek jeżdżący co 10', a 24 będzie kursować "normalnie" (poza szczytem) jedynie co 20'.

Ja sobie tego nie wyobrażam jak będą wyglądały tramwaje na odcinku Bronowice - Dworzec Główny po przetrasowaniu "13" i "24" co 20 minut poza szczytem. Już obecnie kolejnym debilizmem było to, że "20" z której korzystam od godziny 18 kursuje co 20 minut. Wracając z pracy po godz. 20 mam problem z wejściem do tramwaju tej linii już na Placu Inwalidów, taki jeździ nabity i ten stan rzeczy jest do samej pętli Mały Płaszów. Według mnie "20" przynajmniej do godz. 20 powinna kursować w takcie 10-cio minutowym, no ale po co, skoro dla ZIKiTu "20" to przecież muchowóz, którym mało kto jeździ Śmiech

kamil_krk napisał/a:
PS: tramwaje skręcają POD Bagatelą, nie "na Bagateli".


A ja bym to nazwał bardziej "przy Bagateli", bo przecież tunelu tam nie ma żeby jeździł "pod Bagatelą" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 05-10-2012, 14:10    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie przy Bagateli Very Happy

Ale to są jakieś jaja - tramwaj z Bronowic na Dworzec Główny co 20 minut po za szczytem? Za chwilę Azory, Bronowice, Krowodrza, całe centrum będzie stało w korkach. Potwierdzam słowa przedmówców.

A pytanie jedno - te tramwaje co mają jeździć z Bronowic po tych zmianach to wszystkie jadą z Bronowic czy Bronowic Małych? Pytam bo pętla Bronowice Małe jest przy wylocie z Krakowa i tam jest przesiadka na MPK aglomeracyjne a z Bronowic już nie(taka mała pętla otoczona osiedlem bloków 4 piętrowych). Tam to nawet sklepów nie ma, obecnie 14 i 24 tam nawraca. W ogóle czemu nie wszystko obecnie jeździ z Bronowic Małych? Pętla Bronowice powinna być używana tylko awaryjnie i rano i późnym wieczorem(kursy wariantowe)żeby przetrzeć szlak i żeby tam trawsko nie rosło i szyny nie rdzewiały(zabezpieczenie przed złodziejami szyn). W dodatku można by puścić skład techniczny tam zamiast planowego(strasznie tych technicznych widzę ostatnio od jakiegoś czasu). tak samo jak pętla "Wieczysta" to samo. Zamiast skracać trasy bo mało kasy mogliby zrobić bardziej szczelny system kontroli biletów. Pewnie go nie robią bo się maczetników boją - ale to już pokazuje ich poziom wykwalifikowania.

W Krakowie jest wiele autobusów gdzie ludzie jeżdżą regularnie bez biletów i nikt tego nie kontroluje. Może wypadało by się poważnie zastanowić jak zmusić tych gapowiczy do płacenia haraczu MPK? Nie podam odcinków bo sam korzystam z MPK żeby potem mnie MPK nie straszyło że namawiam do jeżdżenia bez biletu. A ja oczywiście płacę za bilet pełną należność, ale ogólnie teraz już nie korzystam z ich usług bo na razie nie mam takiej potrzeby. To tak jak coś. I mieszkam w okolicach Krakowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 05-10-2012, 17:57    Odpowiedz z cytatem

Tomasz, na szczęście z Bronowic do przystanku Dworzec Główny kursować będzie po zmianach linia #4 co 10', #20 co 10', #14 co 20' oraz #24 co 20'. W tej chwili ten odcinek pokonuje także trzywagonowa #13 co 10', która ma zmienić trasę.
Z Bronowic kursują obecnie #14 oraz #20 (tą drugą bym zamienił pętlą z #24), natomiast z Bronowic Małych #4, #8, #13 i #24. Pętla w Bronowicach (z pokoju w mieszkaniu ją widzę w odległości 100 metrów Zg ):
1) jest otoczona blokami 3-piętrowymi, nie 4-piętrowymi Wink
2) sklepów jest tam aż za dużo
Wszystkie tramwaje nie pojadą do Bronowic Małych z trzech powodów:
1) na ww. pętli są tylko dwa tory do zawracania i jeden odstawczy, co jest obecnie w 100% procentach wykorzystywane (jeden kurs więcej w ciągu 20 minut i już by trzeba się zabawiać z cofaniem tramwajów na tor boczny)
2) na odcinku Bronowice-Bronowice Małe na tą ilość ludzi 4 linie wystarczają; kolejne miejsce bardzo dużego napływu ludzi to przystanek Uniwersytet Pedagogiczny
3) kasa, kasa, kasa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 05-10-2012, 22:54    Odpowiedz z cytatem

Z tymi sklepami to przesadziłem - byłem tam ostatni raz dość dawno i powiem szczerze że nie zwróciłem na nie uwagi. A co bloków 4 piętrowych to policzyłem też parter i nie stałem żeby dokładnie liczyć tylko "na oko" to zrobiłem. Zakupy robię w innym miejscu niż Bronowice więc mam prawo się pomylić, aczkolwiek pisałem to będąc bardzo zmęczony po całym dniu, ale dzięki za sprostowanie. Dzięki - bo jeżdżę po całym Krakowie ale napisałem takie pierdoły że aż się wstyd przyznać.

PS: Czyli nie będzie tak źle jak myślałem to całe szczęście - pozdrawiam : ) Postaram się uważniej pisać na drugi raz.

PS2: Zawsze mi się wydawało że to na pętli w Bronowicach Małych jest więcej sklepów niż na pętli Bronowice. Bo tam przebywam znacznie częściej niż na Bronowicach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 06-10-2012, 16:04    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o otoczenie pętli to w Bronowicach Małych - w porównaniu do Bronowic - jest prawie galeria handlowa Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 09-10-2012, 11:17    Odpowiedz z cytatem

No, ale to i tak nie zmienia faktu że wszystko powinno z Małych Bronowic odjeżdżać. I tak wyjdzie pewnie jak zwykle.

No a najlepszy odcinek to jest od Kombinatu do Walcowni - nikt tam nie jedzie oprócz godzin szczytowych gdzie jedzie garstka ludzi Very Happy

Czytałem wczoraj w Dzienniku Polskim(niestety artykuł został usunięty)że ludzie skarżą się w Krakowie na linię 51 że ciągle odwołane kursy, że przystanki tak się nazywają że wszystkim ludziom się teraz kiełbasi poruszanie po Krakowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-10-2012, 22:37    Odpowiedz z cytatem

Wychodzi na to, że oferta dla Bronowic nie będzie zła. Fajnie, że linia 24 wraca do łask.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-10-2012, 10:05   

2ka co 10 minut to troche przesada. Ja wiem, że jedną z przyczyn dla ktorych jezdzi pustawa jest wlasnie niska czestotliwosc (20 minut przez caly dzien) ale nie sądze, by nagle zaczely tym jezdzic tłumy. Szkoda 6tki, oj szkoda Confused

Obawiam sie, ze skutek tej zmiany bedzie taki, że tramwaje z Bronowic przez Bagatele beda jeszcze bardziej przeładowane. Czy teraz jakikolwiek stamtad jezdzi pusty? A jak nie bedzie 8ki? Przewiduję niezłą "masakre". Popularna 8ka, jedna z najwazniejszych linii, bedzie teraz kursowac do Cichego Kacika, a tam przeciez tlumy nie jezdza, zwlaszcza w zimie...

Jak dla mnie sa to tradycyjne zmiany na gorsze.
Powrót do góry

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 10-10-2012, 10:15    Odpowiedz z cytatem

Radni z krakowskich dzielnic nie godzą się na wszystkie propozycje tras tramwajów i autobusów, które miasto chce wprowadzić po uruchomieniu linii do pętli przy ul. Czerwone Maki.
Władze Krakowa planowały wprowadzenie wielkiej remarszrutyzacji, czyli zmiany siatki połączeń autobusów i tramwajów. Z powodu trudnej sytuacji finansowej, od 17 listopada będzie... "mała remarszrutyzacja". Zmiany mają być związane z uruchomieniem trasy tramwajowej na Ruczaj, z pętlą końcową przy ul. Czerwone Maki.

Wykaz wszystkich linii proponowanych przez miasto prezentujemy w ramce obok. Do likwidacji są przewidziane: 7, 12, 15, 17 oraz 51. Powstanie za to linia 52, a numery: 3, 8, 10, 11, 13, 16, 18, 19, 23 będą miały zmienione trasy.

Zamiast planowanej zmiany częstotliwości zatrzymywania się tramwajów na przystankach co 6 i 12 minut, ma pozostać dotychczasowa częstotliwość - 10 i 20 minut. Linie 50 i 52 maję mieć częstotliwość co 5 i 10 minut.

Ostatnio nowy projekt komunikacji opiniowali radni z krakowskich dzielnic.

- Uruchomienie nowej pętli Czerwone Maki, a co za tym idzie, nowych linii, powinno zwiększyć ofertę przewozową. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu robi odwrotnie. Likwiduje i skraca kilka linii tramwajowych i autobusowych. Tak nie powinno być - komentuje radny Marek Sikora z Dzielnicy VII, który poprowadził spotkanie.

- Musieliśmy zaplanować komunikację na obecnym poziomie finansowania. Liczba tzw. wozokilometrów tramwajów nawet się trochę zwiększy - przekonuje Grzegorz Sapoń, zastępca dyrektora ZIKiT. I dodaje, że jest gotowy na merytoryczną dyskusję z radnymi na temat ewentualnych zmian w projekcie nowej siatki połączeń.

Radni dzielnicowi podkreślają, że skoro jest uruchamiana nowa trasa na Ruczaj, to powinna zwiększyć się liczba linii tramwajowych w całym mieście. Tymczasem propozycja jest teraz taka, aby do nowej pętli przy ul. Czerwone Maki dojeżdżały tramwaje 4 linii, w porównaniu z obecnym rozkładem likwiduje się 5 linii, a planuje tylko jedną nową.

W przypadku linii do likwidacji radni żałowali bardzo "15", która kursuje na trasie z Pleszowa do Cichego Kącika.

Do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu został natomiast skierowany wniosek, aby nie zmieniać przebiegu linii 8 (obecna trasa Borek Fałęcki - Bronowice Małe), którą fachowcy od komunikacji chcą poprowadzić z Borku Fałęckiego na Cichy Kącik zamiast dojeżdżających tam dotychczas linii 15 i 18. Radni dzielnicowi uważają, że do Cichego Kącika powinna jeździć "24" na trasie Kurdwanów - Wielicka - Starowiślna - Basztowa - Piłsudskiego - Cichy Kącik.

Radni sugerują też, aby "19" jeździła z Borku Fałęckiego do Dworca Towarowego, ale przez ul. Brożka i Kapelanka, a nie przez ul. Wadowicką, Kalwaryjską i Limanowskiego. Proponują, aby "18" zamiast przez ul. Długą przejeżdżała ul. Pawią, a na linii 6 tramwaj jeździł co 10, a nie 20 minut. Natomiast uważają, że odwrotnie powinno być w przypadku "dwójki".

PROPOZYCJE LINII

1 - Salwator - Wzgórza Krzesławickie (częstotliwość zatrzymywania na przystankach co 10 min)

2 - Cmentarz Rakowicki - Salwator (10)

3 - Krowodrza Górka - Nowy Bieżanów (10)

4 - Bronowice Małe - Wzgórza Krzesławickie (10)

5 - Krowodrza Górka - Wzgórza Krzesławickie (20)

6 - Kurdwanów - Salwator (20)

8 - Borek Fałęcki - Cichy Kącik (10)

9 - Nowy Bieżanów - Mistrzejowice (20)

10 - Pleszów - Łagiewniki (20)

11 - Czerwone Maki - Mały Płaszów (20)

13 - Nowy Bieżanów - Bronowice Małe (10)

14 - Bronowice - Mistrzejowice (20)

16 - Mistrzejowice - Kopiec Wandy (20)

18 - Czerwone Maki - Krowodrza Górka (10)

19 - Borek Fałęcki - Dworzec Towarowy (20)

20 - Bronowice - Mały Płaszów (10)

21 - Pleszów - os. Piastów (20)

22 - Borek Fałęcki - Walcownia (10/20)

23 - Czerwone Maki - Nowy Bieżanów (20)

24 - Kurdwanów - Bronowice Małe(10/20)

50 - Kurdwanów - Krowodrza Górka (5/10)

52 - Czerwone Maki - os. Piastów (5/10)


Źródło: Facebook / MPK Kraków


Cytat:
Radni dzielnicowi uważają, że do Cichego Kącika powinna jeździć "24" na trasie Kurdwanów - Wielicka - Starowiślna - Basztowa - Piłsudskiego - Cichy Kącik.


Pomysł ze skierowaniem "24" zamiast "8" do Cichego Kącika moim zdaniem jest trafiony, pod warunkiem że "3" i "13" pozostaną na obecnych trasach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-10-2012, 10:36   

Pomysł z zamianą 3 i 13 uznaję za najlepszy pomysł, jaki tylko może być. Nie oszukujmy sie - tramwaj wokół Starego Miasta wlecze sie. 13tka z Bagateli na Poczte Glowna potrafi jechac i 15 minut. Z kolei 3ka jadąca od Basztowej przez Plac Wszystkich Sw. i Wawel ma chyba najnizsza predkosc handlowa ze wszystkich linii. Zmeczonym ludziom wracajacym z roboty nalezy sie szybsze polaczenie. 3ka jadaca z Kleparza omija zator na Bagateli i szybciej wyjezdza ze Starego Miasta. Natomiast 13tka omija zator Bagatela-Basztowa-Dworzec-Poczta Gl. i zamiast trasy na około, jedzie najszybciej jak sie da. Zmiane oceniam na plus, chociaz bedzie troche zamieszania.


Wyslanie 24tki do Cichego Kacika uznaje za bardzo dobre rozwiazanie. 24 to linia powiedzmy ze "nie-kluczowa" wiec niech jezdzi do "mniej-kluczowej" lokalizacji, petli jaka jest Cichy Kacik. Tam na prawde nie trzeba 8ki.
Powrót do góry

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 10-10-2012, 10:49    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, O.K, powiedzmy że Twoje argumenty dotyczące zamiany "3" i "13" mnie przekonały. Smile Ale wówczas, gdyby "8" pozostała w Bronowicach, a "24" przetrasowano na Cichy Kącik, to "8" powinna jeździć przez Basztową - Westerplatte - Starowiślną - Kalwaryjską. W ten sposób na odc. Bagatela - Poczta Główna zastępuje przetrasowaną "13", a na odcinku Starowiślna - Łagiewniki "11". Poza tym wydaje mi się że nie ma potrzeby puszczania dwóch linii co 10 minut od strony Boronowic w kierunku Placu Wszystkich Świętych.

[ Dodano: 10-10-2012, 12:25 ]
Zastępca dyrektora ZIKiT, Grzegorz Sapoń w rozmowie z lovekrakow.pl mówi o podwyżkach cen biletów i likwidacji okresowego na jedną linię. Uzasadnia wprowadzenie listopadowych zmian oraz informuje, dlaczego "ósemka" musi kursować z Cichego Kącika do Bronowic.

Szczegóły: lovekrakov.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 10-10-2012, 14:38    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, MK_PŁASZÓW, dorzucę swoje trzy grosze:
* zmiana trasy #3 wyjdzie jej na dobre - jestem przekonany, że będzie to najbardziej oblegana linia w Krakowie (patrz niegdysiejsza #34)
* zmiany trasy #13 - strzał w kolano... Przyzwyczajeń podróżnych się nie zmieni; wystarczy przypomnieć linię #38 kursującą tą samą trasą co zmieniona trasa #13, która z uwagi na wożenie powietrza (a jeździła co 20') znikła tak szybko jak się pojawiła; tak samo spadek frekwencji w #3 po przetrasowaniu na Krakowską i Podwale
* #24 - jeżeli jeżdżąca na składach 3-wagonowych co 10' #13 zostanie przetrasowana, to przy planowanej częstotliwości #24 co 20' będzie musiała być obsługiwana składami... 6(!)-wagonowymi
* #8 - najlepiej by ją skierowali z Łagiewnik na pętlę Czerwone Maki i basta (tak jak jest przewidziane w I wariancie remarszrutyzacji)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl