Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Ta sama trasa, inna cena biletu
Autor Wiadomość

kontakt Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2011

PostWysłany: 11-09-2012, 17:07   Ta sama trasa, inna cena biletu Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy w dobrym miejscu piszę,jeśli nie to przepraszam.
Otóż mam pytanie do znających temat.Może mi ktoś to policzy i wytłumaczy.
Jechałem z Dąbrowy Górniczej do Chełma.
Z D.G. do Lublina pociąg jako InterRegio dalej ( ten sam pociąg bez przesiadki ) jako Regio - klasa 2
Kupiłem jeden bilet ze zniżką 37% i drugi normalny w taryfie "Ty i raz,dwa,trzy" (czyli też ze zniżką)
Cena wyniosła pierwszego 37.80 zł a drugiego 42 zł - razem 79.80 zł - kilometrów 426
A teraz sytuacja odwrotna Z Chełma do Lublina pociąg Regio i dalej ten sam pociąg jako InterRegio do D.G.
Cena 74.48 - ( niestety ten bilet na jednym blankiecie więc nie wiem jaka jest poszczególna cena) - kilometrów 426
Różnica 5.32 zł
Czyli co,każda kasa liczy sobie jak chce ? Laughing
Jeśli ktoś to może przeliczyć i wytłumaczyć o co kaman to bardzo był bym wdzięczny.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 11-09-2012, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Już tłumaczę. Kasa w Dąbrowie Górniczej wystawiła Tobie bilety na całą relację w taryfie IR, ulgowy 37% za 37,80 zł, oraz normalny w taryfie Razem za 42 zł. Natomiast kasa w Chełmie wystawiła bilet kombinowany, na odcinek Chełm - Dąbrowa Górnicza w taryfie Regio i na odcinek Lublin - Dąbrowa Górnicza dopłatę to tego biletu, i tak ulgowy 37% wyniósł 35,28 zł, a normalny w taryfie Razem 39,20 zł. Smile

Po prostu jak będziesz następnym razem kupował to dokładnie zaznacz, że chcesz na cały odcinek Regio, a na ten fragment, gdzie jest IR dopłatę do InterRegio, czasami wychodzi to taniej, czasem tak samo. Może po prostu kasjerka w Dąbrowie Górniczej poszła na łatwiznę, albo nie umiała wystawić takiego biletu, jak to z Chełma w drodze powrotnej.

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kontakt Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2011

PostWysłany: 12-09-2012, 20:20    Odpowiedz z cytatem

No i wszystko jasne.Dziękuję za odpowiedz.
Czyli ja jako klient który jezdzi sporadycznie koleją muszę się znać na tych wszystkich kombinacjach "tysięcy" spółek i spółeczek bo pani kasjerka jest nie kumata w temacie i nie wie że pociąg jest raz IR a pózniej R.
Ech Zycie....
Jeszcze raz dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xMICHCIOx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Kwi 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 13-09-2012, 15:20    Odpowiedz z cytatem

Plakaty i różne informacje na dworcach nie są dla MK a dla podróżnego (zazwyczaj ich przeczytanie zajmuje mniej niż minutę). Ponadto w rozkładzie jest wpisane na jakim odcinku pociąg kursuje jako R więc można było tego dopilnować. Co nie zmienia faktu że kasjerka sama powinna wystawić kombinowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 20-09-2012, 20:44    Odpowiedz z cytatem

W DG masz tylko kase KS!! A nie normalna kase PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 21-09-2012, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Kasjerka dobrze wystawiła na cały przejazd interREGIO. Tak sobie tego życzą Przewozy Regionalne.

Odcinek kursowania jako REGIO jest w taryfie REGIO tylko dla osób, które wsiadają z niego zanim pociąg stanie się interREGIO.

W praktyce bilet kombinowany przechodzi (nikt nie będzie się wykłócał), ale jest to sprzeczne z zamysłem Przewozów Regionalnych.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 21-09-2012, 23:14    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
jest to sprzeczne z zamysłem Przewozów Regionalnych.

Ale z regulaminem jak najbardziej zgodne. Zresztą nawet zwykli konduktorzy jak zobaczyli, że mam bilet Radom-Chełm wystawiony w całości w taryfie iR proponowali bym na przyszłość zaznaczył, że odcinek Lublin-Chełm jako REGIO. Nie rozumiem twojej interpretacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buuuuum Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Ełk

PostWysłany: 22-09-2012, 16:38    Odpowiedz z cytatem

Ironia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 23-09-2012, 09:55    Odpowiedz z cytatem

Nie ironia. Rozmawiałem o tym z ludźmi z PRów (z Centrali, z odpowiedniego biura). Tak ma być. Na pociągi z łamaną kategorią, powinno się wystawiać bilet w całości na interREGIO.

To jak sobie interpretuje rozkład podróżny czy konduktor to jedno, a to jak każe to obsługiwać spółka - to drugie. Proszę więc nie rzucać się na kasjerki, jak odmówią wystawienia takiego biletu, bo robią zgodnie ze wskazówkami pracodawcy.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 23-09-2012, 10:26    Odpowiedz z cytatem

W dawnych czasach była zasada: jeżeli jechałeś kawałek osobowym (teraz odpowiednik Regio), a kawałek pośpiesznym (teraz odpowiednik InterRegio), to kupowało się bilet na całą trasę na osob. i dopłatą do pośp.Z tego co pisze

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kubanowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009

PostWysłany: 23-09-2012, 10:28    Odpowiedz z cytatem

podróżny może zakwestionować to w sprytny sposób i powiedzieć (w razie odmowy kasjerki), że on się na danej stacji przesiada na osobowy i wtedy ona musi sprzedać część na IR, część na R.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 23-09-2012, 10:29    Odpowiedz z cytatem

...>rumburak< (ucięło mi wpis) to wychodzi na oszustwo! Co prawda InterRegio to poc. komercyjny i dlatego zapewne takie opłaty i oddzielne bilety.

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 23-09-2012, 11:30    Odpowiedz z cytatem

Jak się kiedys jechało kilkaset km pospiesznym i nawet 30-40km osobowym to cena kombinowanego i pospiesznego była taka sama.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 23-09-2012, 21:40    Odpowiedz z cytatem

Brajdak napisał/a:
W dawnych czasach była zasada: jeżeli jechałeś kawałek osobowym (teraz odpowiednik Regio), a kawałek pośpiesznym (teraz odpowiednik InterRegio), to kupowało się bilet na całą trasę na osob. i dopłatą do pośp.Z tego co pisze rumburak wychodzi, że jadąc obecnie poc kombinowanymi (Regio/InterRergio) trzeba kupić bilet na InterRegio .Toż to jawne oszukiwanie podróżnego! Najlepiej by było gdyby wystawiono oddzielne na każdy rodzaj poc.



Nie zrozumiałeś. Rozmawiamy o sytuacji, gdy pociąg interREGIO na części swojej trasy ma taryfę REGIO. To wtedy ta taryfa REGIO obowiązuje wyłącznie dla pasażerów którzy wsiadają ORAZ wysiadają na tym odcinku REGIO. Dla pozostałych, na całym przebiegu pociągu, jest taryfa iR.

Bilety kombinowane oraz dopłaty na części odcinka z REGIO do iR, przy przesiadce (zmianie pociągu) są nadal w użyciu. Jak najbardziej.

kubanowy napisał/a:
podróżny może zakwestionować to w sprytny sposób i powiedzieć (w razie odmowy kasjerki), że on się na danej stacji przesiada na osobowy i wtedy ona musi sprzedać część na IR, część na R.


Tak, może. I to zadziała, bo drużyny się nie czepiają (nie słyszałem o takim przypadku). I ja osobiście nie mam nic przeciwko takiemu rozwiązaniu, chodzi tylko żeby nie jechać po kasjerkach gdy odmówią wystawienia kombinowanego na jeden pociąg z tzw. kat. łamaną, bo one mają po prostu tak przykazane "z góry".

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 23-09-2012, 22:16    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
bo one mają po prostu tak przykazane "z góry".

Nie chcę szukać tego w papierach, ale zdaje się można ten "nakaz" łatwo obalić odwołując się do regulaminu przewozów i zapewne także do Karty Praw Pasażera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl