Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
RJ 2012/2013 w Wielkopolsce
Autor Wiadomość

Emsi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2012

PostWysłany: 13-12-2012, 10:19    Odpowiedz z cytatem

_babol_ napisał/a:
xMICHCIOx, Nigdzie nie napisałem o tym że rozkład ma być dopasowany do moich potrzeb. Napisałem tylko podając siebie jako przykład że obecny rozkład jest mało elastyczny. Rozdrobnienie przewozów na mojej trasie na trzech już przewoźników, tak na prawdę negatywnie odbija się na pasażerach. Przykładami niech służą dyskusje i pytania ludzi kierowane w stronę konduktora. O co pytali ? Otóż o to co mają zrobić jak do Poznania najbardziej optymalne połączenie dla nich zapewnia pociąg REGIO ( Z mojej stacji startuje o 8.30 ) a pociąg powrotny to już skład KW. Jaka była odp. Kupić dwa miesięczne ... Problem w tym że kolej metropolitalna, nie ma zapewniać tylko dojazdu do pracy czy szkoły, prawda ? Ludzie nie tylko pracują, chcą też korzystać z dóbr ogólnych dostępnych w tym konkretnym przypadku w Poznaniu. Jeszcze do niedawna miałem kupiony bilet miesięczny na pociągi REGIO. Niemal na pamieć wiedziałem kiedy jadą moje składy. Wsiadałem do którego chciałem i wracałem jak chciałem. Wszystko oczywiście w ramach obowiązującego rozkładu. Ale wracając do kwestii ogólnej, Regio jadący o 8.30 ( z mojej stacji ) często jest tak zapchany że nie ma już gdzie usiąść. Ci wszyscy ludzie mają teraz kupować dwa miesięczne ? Na PR i KW ? Bo zapewne część wraca KW. A co w przypadku kiedy czasem trzeba dostać się wcześniej do miejsca docelowego a innym razem można jechać dużo później ? No właśnie ... oto ten brak elastyczności. Powiesz mi że problem dotyczy tylko mnie Shocked ? I ja, jaśnie Pan z zatłoczonego pociągu REGIO marudzę jak typowy malkontent że utraciłem swobodę na ... właściwie na rzecz czego ? Na możliwość śmigania Elfem ?

Odnośnie Luki między 19.30 a 22.51 ... Wczoraj miałem przyjemność śmigać Elfem właśnie o 22.51 . Zazwyczaj pociąg ten był solidnie obłożony ( EZT za czasów PR) . Wczoraj w zasadzie pojedyncze osoby nim jechały ... Myślę sobie. Co jest ? A no tak, pewnie część odetchnęła z ulgą i już przesiadła się na wprowadzony od 9.12 TLK o 21.35... To w moich oczach udowodniło że ludzie zwyczajnie potrzebowali, potrzebują rozsądnego połączenia w okolicach 21 Neutral

Oczywiście sam zrezygnuję z usług PR i KW na rzecz IC. Bo to będzie teraz dla mnie najlepsze połączenie z POZ. A wystarczyło by przejąć 100 % połączeń przez KW od PR lub dogadanie się z PR w sprawie biletów, i dodanie jednego składu śmigającego w okolicach lub po 21, z Poznania do Zbąszynka ...

Pozdrawiam


Przepraszam, ale nie mogę tego słuchać! Aż musiałem się zarejestrować na forum...

Zamiast rozpisywać się na pół strony wejdź lepiej na stronę jednego z przewoźników i sprawdź sobie oferty. Tam jest przecież taryfa RAZEM, która po zakupieniu RegioKarty lub Karty Wielkopolskiej pozwala na zakup biletów liniowych/sieciowych na obu przewoźników. Jak kupisz bilet sieciowy w PR to nawet możesz wtedy jeździć IR i RE!!!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loony Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Kwi 2011
Skąd: Leszno/Wroclove

PostWysłany: 13-12-2012, 11:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nigdzie nie napisałem o tym że rozkład ma być dopasowany do moich potrzeb. Napisałem tylko podając siebie jako przykład że obecny rozkład jest mało elastyczny.

Mój Boże... czyli jeśli rozkład nie jest ułożony pod moją dupę, to znaczy że jest mało elastyczny? Elastyczny rozkład to masz teraz na śląsku - pociąg może przyjechać od 7 do 9, dostosowuje się pod wszystkich ... Rolling Eyes

Kiedy ja dojeżdżałem do liceum i miałem lekcje na 9 godzinę, to pociąg miałem tak, że w szkole byłem o 7.45. I co ja poradzę? Albo poszukam innego transportu albo się dostosuję. Proste.
Więcej pokory i racjonalnego myślenia, bo na prawdę... w tym kraju każdemu źle. Nie dziwię się, że KW obcinają połączenia. Mi też obcięli dwa - i ja to rozumiem. Bo jednym jeździli sami pracownicy kolei (3 osoby) a wieczornym 10 osób.

_________________
www.facebook.com/PKPJestZajebiste
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

_babol_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2012

PostWysłany: 13-12-2012, 11:14    Odpowiedz z cytatem

Ja swoje zdanie wyraziłem. Uzupełniłem je o obserwacje I wątpliwości innych podróżnych. Kupowanie kolejnych kart uprawniających mnie do jazdy pociągami obu przewoźników jest powiększaniem wydatków na przejazdy. W związku z tym to kolejny argument mówiący o tym ze pasażer poza dodatkowymi kosztami I utrudnieniami, żadnych korzyści z rozbicia przewozów regionalnych na dwóch przewoźników nie odczuwa ...

Ode mnie tyle... Myślę ze znacząca część podróżnych ma tożsame z moim zdanie ...

Pamiętać należy ze to kolej ma być dla pasażera, a nie pasażer dla kolei ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emsi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2012

PostWysłany: 13-12-2012, 14:52    Odpowiedz z cytatem

_babol_ napisał/a:
Ja swoje zdanie wyraziłem. Uzupełniłem je o obserwacje I wątpliwości innych podróżnych. Kupowanie kolejnych kart uprawniających mnie do jazdy pociągami obu przewoźników jest powiększaniem wydatków na przejazdy. W związku z tym to kolejny argument mówiący o tym ze pasażer poza dodatkowymi kosztami I utrudnieniami, żadnych korzyści z rozbicia przewozów regionalnych na dwóch przewoźników nie odczuwa ...

Ode mnie tyle... Myślę ze znacząca część podróżnych ma tożsame z moim zdanie ...

Pamiętać należy ze to kolej ma być dla pasażera, a nie pasażer dla kolei ...


Hmm
To niestety kolejny dowód na to, że tam nie zajrzałeś.

RegioKarta pozwala obniżyć koszt okresowych biletów o 15% a jednorazowych o 30%, więc w zależności od ceny tego biletu potrafi się szybciej lub później zwrócić. Przy przedłużaniu opłata roczna czy półroczna za kartę jest jeszcze niższa.

Wypełniasz formularz online i płacisz przy odbiorze. Czy to jest utrudnienie dla kogoś kto raz na jakiś czas i tak musi kupić sobie okresowy bilet?

Czyli żadnych utrudnień, a koszty rekompensowane są dodatkowymi korzyściami w postaci rabatów na bilety i możliwości korzystania z biletów dla kilku przewoźników jednocześnie: KW, PR, KM, Ariva, itp. - wszystkie na jednym bilecie sieciowym. Czy to jest przeciwko pasażerom?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 13-12-2012, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Czy Na Gniezno-Jarocin pojechał faktycznie ten jedyny pociąg co był w rozkładzie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryck Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 13-12-2012, 18:02    Odpowiedz z cytatem

nie pojechał i nie pojedzie, nie ma żadnego połączenia Gniezna / Wrześni z Jarociniem linią 281.

* jest jedna para autobusów Września - Jarocin frekwencja dość dobra zawsze parę osob jedzie, ale godzinowo słabo to połączenie jest zrobione.

Powstała strona na facebooku odnośnie ratowania połączenia -> https://www.facebook.com/pages/Linia-kolejowa-281-Gniezno-Jarocin-Ratujmy-po%C5%82%C4%85czenia/249370568524711
Można znaleźć parę ciekawy informacji. Zapraszam do wglądnięcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rafisze Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2012
Skąd: Polska

PostWysłany: 14-01-2013, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Czy połączenie o 15:30 do Leszna jest skomunikowane w Lesznie z pociagiem odjeżdżającym do Wrocławia? W Lesznie jest 5 minut na przesiadkę, trochę słabo to widzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 14-01-2013, 19:19    Odpowiedz z cytatem

Tak, jest skomunikowany, zazwyczaj sporo ludzi się przesiada. Jeśli zdarzy się sytuacja, że Regio z Poznania złapie opóźnienie, to na wszelki wypadek zgłoś skomunikowanie konduktorowi lub kierownikowi. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rafisze Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2012
Skąd: Polska

PostWysłany: 15-01-2013, 12:03    Odpowiedz z cytatem

dzięki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryck Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 20-01-2013, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Na forum cisza, a PR parę zmian wprowadzają od lutego.
Cytat:
Informujemy, że od dnia 10 lutego 2013 r. zmianie ulegnie rozkład jazdy pociągów. Liniowe rozkłady jazdy dostępne są w zakładce "w regionach".

I. NOWE POCIĄGI:
79930/1 rel. Gniezno (7:52) – Poznań Gł. (8:45),
79932/3 rel. Gniezno (9:45) – Poznań Gł. (10:37),
77932/3 rel. Poznań Gł. (14:11) – Gniezno (14:58),
77942/3 rel. Poznań Gł. (18:54) – Gniezno (19:47),
77213 rel. Poznań Gł. (16:25) – Szamotuły (16:58),
77214 rel. Szamotuły (17:05) – Poznań Gł. (17:38).
II. SKRÓCONE RELACJE:
pociągi 74130 relacji Ostrów Wlkp. (11:07) – Krzepice (13:29) i 47131 rel. Krzepice (8:10) – Ostrów Wlkp. (10:22) kursować będą w skróconej relacji Kępno (11:58) – Krzepice (13:30) oraz Krzepice (7:50) – Kępno (9:07),
pociągi 85420 relacji Piła Gł. (4:34) – Bydgoszcz Gł. (6:01) i 57433 rel. Bydgoszcz Gł. (20:03) – Piła Gł. (21:30), kursować będą w skróconej relacji Wyrzysk Osiek (5:11) – Bydgoszcz Gł. (6:01) oraz Bydgoszcz Gł. (19:56) – Wyrzysk Osiek (20:47),
pociąg 77825 rel. Poznań Gł. (15:19) – Wronki (16:09) kursować będzie w skróconej relacji Poznań Gł. (15:20) – Szamotuły (15:53),
pociąg 77826 rel. Wronki (16:30) – Poznań Gł. (17:21) kursować będzie w skróconej relacji Szamotuły (16:29) – Poznań Gł. (17:09).
III. ZMIANY GODZIN KURSOWANIA:
pociąg 79721 rel. Rawicz (4:36) – Leszno (5:05), kursować będzie wg zmienionego rozkładu jazdy Rawicz (5:41) – Leszno (6:09),
pociąg 79720 rel. Leszno (22:20) – Rawicz (22:48) zostanie odwołany, a w zamian uruchomiony zostanie pociąg Leszno (15:30) – Rawicz (15:58).


W Kolejach Wielkopolskich z tego co słyszałem, na linii do Kutna wiele zmian nie będzie tzn skrócenie dwóch pociągów w relacji Koło - Kutno i Kutno - Konin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kububu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009

PostWysłany: 20-01-2013, 20:43    Odpowiedz z cytatem

Na linii Poznań-Kutno dokładnie:
    77124 skrócony do Konina
    77137 zaczyna bieg od Konina
    17133 w C od Konina
    71130 tylko w D
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 21-01-2013, 18:37    Odpowiedz z cytatem

No w końcu przywrócili ten pociąg w okolicach 14 do Gniezna, tak samo ten pociąg o 18.50.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryck Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 13-03-2013, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W połowie kwietnia wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu kolejowego na trasie Poznań - Leszno. Na odcinkach Poznań Główny - Luboń oraz Czempiń - Mosina ruch odbywać się będzie wyłącznie po jednym torze. Pociągów będzie mniej, ale mają być dłuższe. Utrudnienia potrwają do 2015 roku.
W przyszłym tygodniu rozpocznie się akcja informacyjna na kolei, dzięki której pasażerowie poruszający się na trasie Poznań - Leszno dowiedzą się szczegółowo o zaplanowanych zmianach. A tych jest sporo. - Najbardziej odczuwalną zmianą dla pasażerów będzie wprowadzenie ruchu jednotorowego, dwukierunkowego pomiędzy Czempiniem i Mosiną oraz pomiędzy Luboniem i Poznaniem Głównym - wyjaśnia Norbert Wełyczko z Przewozów Regionalnych. - Oznaczać to będzie zamknięcie jednego z dwóch czynnych torów. Taki zabieg spowoduje wprowadzenie ruchu wahadłowego na obu tych odcinkach, a co za tym idzie ograniczona będzie przepustowość linii, co spowoduje zmniejszenie liczby połączeń - dodaje.

Dla pasażerów oznacza to po prostu utrudnienia. Zmiany mają wejść w życie 14 kwietnia i będą wpływać na ruch pociągów do 2015 roku. Związane są z pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej Wrocław - Poznań. Odwołana zostanie część pociągów. - Spółka Przewozy Regionalne w zamian za odwołane pociągi, postanowiła wydłużyć składy obsługujące pozostałe połączenia. W czasie szczytu przewozowego kursować będą pociągi zestawione nawet z ośmiu wagonów. Pozwoli to, w możliwie najmniej uciążliwy sposób, zapewnić sprawny transport dla wszystkich podróżujących rano do pracy i szkoły w Poznaniu, a także zapewni sprawny powrót w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego - zauważa.

Pociągi Odwołane od 14 kwietnia:

- 77724 Poznań Gł. 06:00 - Leszno 07:19
- 77736 Poznań Gł. 15:30 - Leszno 16:53
- 77200 Poznań Gł. 16:17 - Leszno 17:36

- 77209 Leszno 05:10 - Poznań Gł. 06:37
- 77229 Leszno 06:14 - Poznań Gł. 07:40
- 77211 Leszno 18:14 - Poznań Gł. 19:40

Pociągi wydłużone, kursujące z dodatkowymi wagonami od 14 kwietnia:

- 77725 Leszno 4:40 – Poznań Gł. 5:13
- 77727 Leszno 5:50 – Poznań Gł. 7:22
- 77731 Leszno 6:49 – Poznań Gł. 8:22
- 77741 Leszno 15:15 – Poznań Gł. 16:43

- 77734 Poznań Gł. 14:45 – Leszno 16:11
- 77738 Poznań Gł. 15:52 – Leszno 17:21
- 77740 Poznań Gł. 17:55 – Leszno 19:21

Nowością będą pociągi kursujące na trasie Leszno - Kościan, uruchomione w godzinach obecnych połączeń Leszno - Poznań Główny.

Pasażerowie, którzy wsiadają do pociągów na trasach Poznań Główny - Luboń oraz Czempiń - Mosina będą musieli od kwietnia zwracać uwagę na tor, po którym kursować będą pociągi. - Od 14 kwietnia ruch pociągów na trasie Czempiń - Mosina odbywać się będzie tylko po torze nr 1 (jest to tor prawy patrząc w kierunku Poznania), a na trasie Luboń k/Poznania - Poznań Główny pociągi poruszać się będą torem nr 2 (czyli torem lewym jadąc w kierunku Poznania) - zapowiada Wełyczko.

- Szczególną uwagę na tę zmianę powinni zwrócić podróżni korzystających z przystanków: Iłowiec, Drużyna Poznańska i Poznań Dębiec. W pierwszej fazie zamknięcia, w Iłowcu czynny będzie tylko peron od strony budynku dworca, w Drużynie Poznańskiej peron po stronie posterunku dróżnika przejazdowego. W obu przypadkach są to perony, z których odjeżdżają pociągi do Poznania. Natomiast na stacji Poznań Dębiec, korzystać będzie można tylko z peronu przylegającego bezpośrednio do budynku dworca, z którego obecnie odjeżdżają pociągi w kierunku Leszna.

Gdy prace się zakończą, na tej trasie pociągi będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h. Obecnie to 60 km/h. Wygląd zmienią też perony na trasie, a także pojawią się tutaj nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

epoznan.pl
Wesołe pełne przejazdy czekają osoby, które będą podróżować z/do Leszna, przynajmniej do konca czerwca będzie ścisk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pitras Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sty 2010
Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: 11-05-2013, 22:18    Odpowiedz z cytatem

W ostatnim czasie zauważyłem, że pociąg 67941 Wrocław- Leszno- Poznań ( przyjazd 20:57) jest ciągnięty przez dwie lokomotywy, obie czynne. Zawsze pierwsza jest jakaś EU a druga Skoda. Co ciekawe pociąg ten w stronę Wrocławia prowadzi tylko jedna lokomotywa. Ktoś może wie co to za dziwne manewry? Pociągów w obie strony jeździ taka sama ilość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 12-05-2013, 02:49    Odpowiedz z cytatem

Pitras, do 67941 w Lesznie dołączana jest właśnie ta druga lokomotywa, a dodatkowo na koniec składu wpinane są 2-4 wagonów klasy drugiej. Być może po obecnych zawieszeniach, jest to domknięcie obiegu składu wagonowego Poznań - Leszno.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl