Cytat:
"Plany budowy łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej, Krakowie Płaszowie i Chabówce nabierają nowego znaczenia w obliczu planów miasta Krakowa związanych z realizacją Zimowych Igrzysk 2022 roku. Kraków miałby wspólnie z Zakopanem i innymi miastami zorganizować ten turniej. Z uwagi na te plany, zamiary budowy wspominanych łącznic powinny mieć charakter priorytetowy tym bardziej, że wysoce prawdopodobne jest kursowanie składów Pendolino do Zakopanego w wybrane terminy."
No to jak to?
Ktoś leci w kule czy robi nas w balona?
Teraz priorytetetm 3 łącznice do Zakopanego jak do 2020 ma być przecież super szybko przez Piekiełko...
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-03-2013, 12:55
Dowód na to jeden: sami w to Piekiełko nie wierzą i wiedzą, że nie powstanie. Nie powstrzymuje ich to jednak od gadania o nim - przeciez za to im placą.
Z takim marnym połączeniem kolejowym to Zakopane w życiu nie dostanie tych igrzysk.
W Euro też nikt nie wierzył, a dostaliśmy i kompromitacji nie było, nawet na Ukrainie.
2-pasmówka na całym odcinku Kraków - Zakopane, remont kolei i uruchomienie dużej ilości samolotów Kraków - Poprad to chyba nie jest awykonalne. A wiele infrastruktury sportowej już mamy (my lub Słowacy), to nie jest Euro, że trzeba zbudować od podstaw kilka stadionów
I właśnie tacy są Polacy - zamiast zająć się ciężką pracą to bujają w obłokach i liczą na manne z nieba ( IO to taka manna ).
Dobrze, że już mam coraz mniej wspólnego z tym chorym krajem.
katowicer, jaką mannę z nieba? gościu, jak chcesz prowokować, to rób to sobie w swojej nowej ojczyźnie, gdziekolwiek ona jest. Nie wstydzisz się w ogóle pisać po polsku, w takim zaściankowym języku?
katowicer ma rację, myślicie że będą te igrzyska. Prawda jest taka że te inwestycje powinny powstać DAWNO TEMU, niezależnie od igrzysk. Zakopane to główny górski ośrodek wypoczynkowy a jedzie się tam koleją jak do jakiejś zabitej dechami wsi. Dla okolicznych władz priorytetem powinna być budowa łącznic przynajmniej w Chabówce i Suchej Beskidzkiej oraz Vmax przynajmniej do 100 km/h. Dopiero wtedy można mówić że jest przeciętnie bo teraz to jest gorzej niż źle.
że lekko odświeżę temat. Tam powyżej w jednym z postów w cytowanym artykule jest podany czas przejazdu pociąg Ex. Tatry na odcinku Zakopane - Kraków Główny - 3h19 minut. I dzięki budowie łącznic miałby się skrócić do 2h30 minut. No cóż to tylko dowód na to jak obecnie kolej się cofnęła aby wrócić prawie do tego co kiedyś było. Przez całe lata 90 Ex. Tatry odcinek ten przemierzał w 2h52 minuty a zakopane - kraków płaszów w 2h37 minut. Zakopane - 16:16, Nowy Targ - 16:35, Chabówka - 17:04 odjazd 17:13, Sucha Beskidzka 17:45 odjazd 17:52 Kraków Plaszów 18:52 odjazd 19:01 Kraków Główny 19:08 odjazd 19:15 Warszawa Centr - 21:50 odjazd 21:57, W-wsch - 22:04. Tak Tatry kursował przez całe lata 90 w kolejnych rozkładach był tylko odnawiany ten rozkład. A oni coś piszą o łącznicach i że wtedy zejdziemy z czasu 3h19 do 2h30 a przecież czas o wiele krótszy niż 3h19 był osiągany przez ten pociag ponad 10 lat temu. Nie mówiąc już o przejedzie z krakowa do warszawa przez CMKę w czasie 2h35 obecnie to ponad 3h00. To są zwyczajne żarty to co się teraz dzieje. Ludzie przecież to było. Przecież ten pociąg w niecałe 6 godzin bo dokładnie 5h35 przemierzał trasę z zakopanego do warszawy gdzie teraz mu to zajmuje ponad 7 godzin. Więc jak widać normalnośc na kolei już była teraz jest dno.
zawiadamia, że 3 października 2013 r. została wydana na wniosek inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 03-734 Warszawa, ul. Targowa 74, działają-cego przez pełnomocników: Pana Włodzimierza Żmudę i Piotra Jendrzejczyka, PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji, 31-157 Kraków, Plac Matejki 12, decyzja Nr 2/2013 (znak: WI-VI.747.1.2.2013.MT) o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej pn.: Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki oraz przebudowa torów na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim w ramach przedsięwzięcia: Budowa łącznicy kolejowej P.O. Kraków Zabłocie – P.O. Kraków Krzemionki oraz przystanku osobowego Kraków Grzegórzki wyposażonego w parking samochodowy.
Osoby zainteresowane mogą zapoznać się z treścią ww. decyzji dotyczącej przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko Wojewody Małopol-skiego oraz dokumentacją sprawy w siedzibie Małopolskiego Urzędu Wojewódz-kiego, ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, Wydział Infrastruktury, Oddział Obiektów na Terenach Zamkniętych i Kolejowych, pokój nr 65 (parter), w godzinach pracy urzędu: w poniedziałek w godz. 9.00 – 16.30, a od wtorku do piątku w godz. 7.30 – 15.00, tel.: 12 39 21 490.
Dzis w Regio z Zakopanego odj. 14.08 za Sucha Besk. kontrola nie zosatawila suchej nitki na pasazerach, ktorzy nie zglosili braku biletu przy wsiadaniu. Posypalo sie sporo mandatow, kto mial gotowke placil na miejscu, reszta dostala kredytowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum