Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Wypadek w Ostrowie Wielkopolskim
Autor Wiadomość

kostuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2011

PostWysłany: 27-05-2012, 06:51   Wypadek w Ostrowie Wielkopolskim Odpowiedz z cytatem

27.05.2012r. godz. 4.35
Towarowy wjechał w tył osobowego.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafał Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Świdwin/Koszalin

PostWysłany: 27-05-2012, 07:01    Odpowiedz z cytatem

Czekam aż PLK stwierdzi, że to znowu było "niewinne" i nie stwarzające niebezpieczeństwa. Co to się dzieje... Rolling Eyes

_________________
2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kostuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2011

PostWysłany: 27-05-2012, 07:07   Film z miejsca wypadku. Odpowiedz z cytatem

VIDEO
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ewunian Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 03 Lut 2011
Skąd: Wieprz/Katowice

PostWysłany: 27-05-2012, 07:32    Odpowiedz z cytatem

Heh... to już nie jest tragiczne, co się wyrabia na polskich torach. To już zaczyna powoli być śmieszne... ale to śmiech przez łzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

k7s5a2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2012

PostWysłany: 27-05-2012, 07:52    Odpowiedz z cytatem

@Rynek Kolejowy - "Z informacji przekazanych przez SOK wynika, że pociąg towarowy (nr 563001) jadący w relacji Iłowo - Imbramowice przejechał semafor wjazdowy, który wskazywał sygnał stój (światło czerwone)."
...
Jeśli tak dalej pójdzie to nikt do pociągu nie wsiądzie ze strachu.
A przecież zbliża się Euro i pełne pociągi ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 27-05-2012, 08:17    Odpowiedz z cytatem

Coś za dużo ostatnio tych wypadków. Szczęście w nieszczęściu że nikt nie został ranny.
Ale jaka to siła musiała być, by zgnieść kibelka w harmonijke. Czy Maszynista nie widział stojącego pociagu na peronie? Koledzy z Ostrowa, jak z widocznością na tej stacji od strony Jarocina? (bo mniewam, ze od tej strony jechała ta towarówka).

Na filmie widziałem,ze infrastruktura jest uszkodzona (peron, podkłady).

Zawsze w pociągu sie czułem bezpiecznie. Po ostatnich wydarzeniach szczerze powiedziawszy, zaczynam sie bać..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 27-05-2012, 08:42    Odpowiedz z cytatem

Już roik czy dwa lata temu pisałem jak jechałem kibelkiem z Poznania do Ostrowa gdy maszynista dostawał rozkazy i informacje o niestabilnym torze koło Franklinowa oraz o jakiś drobnych robotach . Widać ,że na nieskończona modernizacje linii kolejowej Poznań - Kluczbork nakładają się wady sygnalizacji oraz błędy ludzkie maszynistów lub dyżurnych ruchu i robi sie coraz gorzej. Z drugiej strony źle opłacani kolejarze by zarobić na utrzymanie rodzin podejmują często po swej służbie drugi dyżur u prywaciarzy i przemęczenie lub chwila nieostrożność daje takie efekty jak w Ostrowie czy innych miejscach .
Ano niech nasza durna władza oszczędza dalej na kolei i kolejarzach to takie katastrofy jak Szczekociny staną się ponura rzeczywistością ,chyba że jakiś poseł albo minister się rozwali i kibel lub lok mu w dupę wjedzie to wtedy od święta coś na kilku liniach zrobią. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamiloroń Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2011
Skąd: Józefów k. Otwocka

PostWysłany: 27-05-2012, 08:53    Odpowiedz z cytatem

Właśnie! Błąd ludzki tutaj pewnie wystąpił; przemęczenie mecha+złe ocenienie odległości do semafora.... Confused

_________________
Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jozek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Gru 2010

PostWysłany: 27-05-2012, 09:05    Odpowiedz z cytatem

To zaczyna być coraz bardziej przerażające. Do niedawna podróżowanie koleją było stosunkowo bezpieczne, a biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia przestaje takim być. Widać świetne przygotowanie do Euro...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rzeszowianin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Kwi 2012
Skąd: Rzeszow

PostWysłany: 27-05-2012, 09:13    Odpowiedz z cytatem

Nie przemeczenie tylko skrajna nieodpowiedzialnosc . Skoro malo zarabiam to zmieniam prace a nie biore kolejna w tym sektorze i sa tego rezultaty jak ten z Ostrowa Wlkp . Teraz strach wsiadac do pociagu a Euro potem wakacje tuz tuz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 27-05-2012, 09:54    Odpowiedz z cytatem

Zderzenie pociągów na peronie w Ostrowie Wielkopolskim. Cztery osoby ranne.

Pociąg towarowy uderzył nad ranem w tył pociągu osobowego. Do wypadku doszło o godz. 4.36 w Ostrowie Wielkopolskim. Cztery osoby są ranne.

Do zdarzenia doszło na peronie trzecim dworca kolejowego w Ostrowie Wielkopolskim. Jadący w stronę Poznania pociąg towarowy przejechał semafor wjazdowy, który pokazywał czerwone światło, i w efekcie wjechał w tył pociągu osobowego, który stał na peronie.

Na szczęście w żadnym z pociągów nie było pasażerów - skład osobowy relacji Ostrów - Wrocław był dopiero podstawiany. - Ucierpiały za to cztery osoby z obsługi pociągów: kierowca i konduktor z osobowego oraz kierowca i mechanik z pociągu towarowego - mówi TOK FM rzecznik policji Komendy Powiatowej Policji w Ostrowie Wielkopolskim. Ze wstępnych ustaleń wiemy, że nie są to obrażenia ciężkie - dodaje.

Jak mówi rzecznik, na dworcu kolejowym wyłączono z ruchu peron, na którym doszło do wypadku. Na samym szlaku kolejowym utrudnień nie ma. Na miejscu działa specjalna komisja, która ma ustalić przyczyny wypadku.

W tym tygodniu to już drugie zderzenie pociągów. W środę czołowo zderzyły się dwa podmiejskie składy na warszawskiej Pradze.

źródło: gazeta.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 27-05-2012, 09:58    Odpowiedz z cytatem

Może czas przestać piep... się z maszynistami i wziąć się za ich dyscyplinę. W Warszawie semafora nie widział, bo mu słońce świeciło, dzisiaj przejechał semafor wjazdowy, bo co? Może znowu wina PLK, że mu pociąg postawiła na stacji?
Towarzystwo jest ogólnie rozpuszczone, a jeszcze to piep... związków, jak to jest źle z infrastrukturą i zabezpieczeniem ruchu pociągów, tylko po to, żeby tylko jak najdalej od mechaników, których kompetencje i umiejętności są mierne.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 27-05-2012, 10:16    Odpowiedz z cytatem

Powiedzmy sobie wyraźnie że sytuacja dojrzała do zdecydowanych kroków.
Tu już nie tylko trzeba sięgnąć do KP ale też zdecydowanie do Kodeksu Karnego.
Prokuratura i sądy winne z całą surowością zająć się narastającym problemem abyśmy za chwilę nie mieli tych problemów z dróg przeniesionych na szlaki kolejowe.

Oczekuję zdecydowanego działania Miętka, dziwne że do tej pory nie ma komunikatu o pilnym zwołaniu na jutro KZZ.
Polecam jeszcze do tego ponowne psychotesty, neurologa i próbę wątrobową a po tym ponowną weryfikacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 27-05-2012, 10:16    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy to takie trudne do wymyślenia i skonstruowania: Przejechanie za semafor podający S1 powinno z urządzenia torowego bezwarunkowo poddać awaryjnemu hamowaniu cały pociąg. I mechanik nic tu nie mógłby zrobić, a wręcz dostałby rejestrację takiego złego wyczynu, a pewnie nie jedno życie by uratowano. I żadnych zastępczych świateł (Sz)! Nie można podać sygnału zezwalającego, to pozostaje tylko S1 i na tym koniec. Niech ci co są odpowiedzialni za utrzymanie w działaniu automatykę biorą za takie sytuacje odpowiedzialność - czyli za wstrzymanie ruchu z powodu wad urządzeń sterowania ruchem.
Może w końcu w UTK coś zmienią albo... Question

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-


Ostatnio zmieniony przez Jaro dnia 27-05-2012, 10:19, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 27-05-2012, 10:16    Odpowiedz z cytatem

klimeu44 - to maszyniści zrobili bajzel na kolei, to maszyniści uchwalili zgodnie z prawem miejsce pracy teren Rzeczypospolitej, to maszyniści powołali do życia kilkadziesiąt spółek przewozowych, to maszyniści spowodowali że nikt nad tym bajzlem nie panuje, to maszyniści są wszystkiemu winni.
Infra jest fantastyczna i nic nie można jej zarzucić.Wszystko świeci jak należy, wszystko jest osygnalizowane tak, jak powinno być.
Tymczasem trudno znaleźć szlak, gdzie nie ma się do czego przyczepić.
Jest choć jeden taki, gdzie na całym szlaku są wszystkie torowe magnesy SHP?
Mamy skutki olania spraw kolejowych!

Zauważyliście może, że nikt nie pisze jak tam obsługa pociągu towarowego wyglądała pod względem stanu psychofizycznego, czasu pracy, etc. Czy to coś oznacza?

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl