Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
"Nowy" zarząd PKP S.A.
Autor Wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 05-04-2012, 13:17   "Nowy" zarząd PKP S.A. Odpowiedz z cytatem

Jakub Karnowski został nowym prezesem PKP SA. Człowiek ten do tej pory działał w bankach. Jednym z członków zarządu będzie dotychczasowa pani prezes, Maria Wasiak.

Źródło: konferencja prasowa ministra Sławomira Nowaka, TVP INFO

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunny Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 30 Kwi 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-04-2012, 13:32    Odpowiedz z cytatem

Oto nowy zarząd PKP SA

Minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak przedstawi dziś radzie nadzorczej skład nowego zarządu PKP SA. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", zasiądą w nim: Jakub Karnowski jako prezes PKP SA, Maria Wasiak jako członek zarządu oraz Piotr Ciżkowicz jako trzeci członek zarządu.

Oznacza to, że stanowiska w zarządzie PKP SA stracą: Paweł Pieśniewski (dyrektor finansowy), Paweł Olczyk (dyrektor nadzoru właścicielskiego), Romuald Bosakowski (dyrektor zarządzania nieruchomościami), natomiast Maria Wasiak przestanie pełnić funkcję prezesa zarządu. Nowy skład zarządu PKP SA ma zostać dziś zaakceptowany przez radę nadzorczą spółki.

Prezes Jakub Karnowski

Nazwisko nowego prezesa PKP SA po raz pierwszy, już w styczniu, ujawnił „Rynek Kolejowy”. Jakub Karnowski nie był dotąd związany z koleją. Jest doktorem nauk ekonomicznych, absolwentem warszawskiej SGH oraz University of Minnesota (USA), a także stypendystą The Margaret Thatcher Foundation w London School of Economics. Jako doradca ds. makroekonomicznych wspierał Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych "Lewiatan". W latach 1997-2000, w gabinecie Jerzego Buzka, był Szefem Gabinetu Politycznego oraz doradcą Ministra Finansów Leszka Balcerowicza. Współtwórca ustawy o pożyczkach i kredytach studenckich. Pracował w radach nadzorczych m.in. Agencji Rozwoju Przemysłu oraz spółek zajmujących się produkcją przemysłową.

W latach 2003 - 2008 pracował w Grupie Banku Światowego w Waszyngtonie jako zastępca dyrektora wykonawczego - członek Rady Dyrektorów Wykonawczych. W 2002 wygrał otwarty konkurs na dyrektora Departamentu Zagranicznego NBP, gdzie pracował do 2003 roku. Wcześniej jako doradca prezesa NBP był odpowiedzialny za sprawy związane ze wspólną walutą UE - Euro. Zasiadał również w Komitecie Inwestycyjnym Rezerw Dewizowych, podejmującym strategiczne decyzje w zakresie zarządzania rezerwami dewizowymi państwa. 28 października 2008 r. powołany przez radę nadzorczą na stanowisko prezesa zarządu PKO TFI i stanowisko to zajmuje do dzisiaj. Rezygnację z tego stanowiska złożył 28 kwietnia tego roku.

Piotr Ciżkowicz

Nową postacią w zarządzie będzie także Piotr Ciżkowicz. Podobnie jak Jakub Karnowski jest ekonomistą - doktorem nauk ekonomicznych. Ukończył warszawską Szkołę Głównę Handlową. Jego promotrem był Leszek Balcerowicz. Jest adiunktem w Katedrze Międzynarodowych Studiów Porównawczych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie zajmuje się problematyką determinant wzrostu gospodarczego, polityką pieniężną, finansami publicznymi i zastosowaniem narzędzi ekonometrycznych w badaniach ekonomicznych.

W latach 2002 roku związany z Narodowym Bankiem Polskim. W latach 2004-2008 kierował Wydziałem Międzynarodowych Studiów Porównawczych w NBP. W latach 2007-2009 był wiceprezesem Towarzystwa Ekonomistów Polskich. W roku 2006 był ekspertem zespołu ds. reformy systemu ochrony zdrowia przy Rzeczniku Praw Obywatelskich. Od 2008 roku związany był z firmą doradczą Ernst & Young, w której kierował zespołem doradztwa ekonomicznego realizującym wiele projektów badawczych zarówno dla sektora prywatnego, jak i administracji centralnej i samorządowej. Był też dyrektorem programu badawczego "Sprawne Państwo" fundowanego przez tę firmę.

Skład nowego zarządu PKP SA podany przez "Rynek Kolejowy" potwierdził minister Sławomir Nowak na konferencji prasowej o godz. 14.00.

Maria Wasiak

Maria Wasiak jest związana z Grupą PKP od roku 2000. W latach 2001 - 2002 była prezesem zarządu spółki PKP Przewozy Regionalne, wcześniej pracowała w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wielkopolskiej Szkoły Biznesu przy Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.

Mniej za więcej

Według planu ministra Nowaka zmniejszenie liczby członków zarządu pozwoli na uzyskanie oszczędności, dzięki którym będą mogli być zatrudnieni fachowcy, którzy będą lepiej wynagradzani. Według "Radia Zet" nowy trzyosobowy zarząd ma zarabiać w sumie 138 tys. złotych. Dotychczasowy, 4-osobowy zarząd kosztował 120 tysięcy miesięcznie. Rozgłośnia poinformowała też, że by nie wypłacać odpraw zwalnianym członkom zarządu PKP, które w sumie wyniosłyby prawie 2 miliony, minister ma nie zwalniać zarządu, tylko przesunąć jego członków na inne stanowiska w spółce.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
"Kobiety kochają zwyciężonych, ale zdradzają ich ze zwycięzcami." - T. Williams
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-04-2012, 13:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Oto nowy zarząd PKP SA

Nowy zarząd? Wolne żarty! Co to za nowy zarząd, którego członkiem zostaje dotychczasowa prezeska PKP SA? Śmiech na sali. Śmiech

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-04-2012, 13:50    Odpowiedz z cytatem

"Nowy" zarząd PKP SA to niewątpliwie dzień tryumfu tzw. ekspertów z ZDG TOR/Rynku Kolejowego. Bo nie dość, że utrzymali w PKP swoje wpływy (Maria Wasiak) to jeszcze je umocnili (Jakub Karnowski).

O powiązaniach Marii Wasiak z TOR-owcami napisała już Victoria:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=231812#231812
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=243355#243355

Natomiast nowy prezes PKP SA przez ostatnie tygodnie był nachalnie lansowany przez Rynek Kolejowy. Każdemu pierdnięciu był poświęcony osobny artykuł. Trafnie to skomentował Jacek Prześluga:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=247638#247638

Czego spodziewam się po dzisiejszych zmianach personalnych? W PKP SA utrzymania status quo i wyprzedaży kolejowego majątku za bezcen (tzw. prywatyzacja), a ponadto przeobrażenia się Rynku Kolejowego w jawną tubę propagandową Grupy PKP (już jest tubą ministra Nowaka).

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Galanonim Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-04-2012, 15:26    Odpowiedz z cytatem

Od 11-go „świeże powietrze” zawieje w PKP

Minister Sławomir Nowak poinformował o nowym składzie zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A. Szefostwo spółki pochodzi z rynków finansowych i ma wnieść powiew „świeżego powietrza” do Grupy PKP. Oznacza to między innymi zmiany personalne w spółkach.

Od 11 kwietnia prezesem PKP S.A. będzie Jakub Karnowski, do niedawna szef PKO TFI. Pierwszym wiceprezesem spółki zostanie Maria Wasiak, dotychczasowa prezes PKP, a drugim Piotr Ciżkowicz, do niedawna główny ekonomista Ernst & Young.

Mariaż nowego ze starym

- To idealna synteza tradycji i nowoczesności. Chcę wnieść świeże powietrze do PKP. Nowi członkowie zarządu specjalizują się w zarządzaniu finansami ze szczególnym uwzględnieniem prawa unijnego – powiedział Sławomir Nowak na spotkaniu z dziennikarzami.

W dwóch trzecich nowy zarząd PKP S.A. ma zapoczątkować unowocześnianie polskiej kolei, w tym dokonać analizy menedżerów w pozostałych spółkach Grupy. W procesie rekrutacji nowych członków zarządu po raz pierwszy zastosowano profesjonalne analizy. Jakuba Karnowskiego i Piotra Ciżkowicza pomogła ministrowi znaleźć specjalnie wynajęta firma headhunterska.

- Ocenę kandydatów przeprowadził wiodąca firma headhunterska Egon Zehnder. Wedle tej oceny wybrane przez Radę Nadzorczą osoby były najlepsze - powiedział Krzysztof Opawski, przewodniczący Rady Nadzorczej PKP S.A. Zaznaczył, że nie jest to czysto uznaniowa decyzja ministra jak to wcześniej bywało, ale zmiana wsparta profesjonalnym doradztwem.

Do ustalenia poziomu wynagrodzenia nowych członków zarządu została wynajęta firma PricewaterhouseCoopers, która dokonała analizy wynagrodzenia menedżerów na rynku.
- Wysokość wynagrodzeń zostanie dzisiaj ostatecznie zdefiniowana w trakcie kolejnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy PKP S.A. - dodał Opawski.

Premia uznaniowa

Doświadczeni menedżerowie z rynku finansowego podpiszą kontrakty menedżerskie i będą wynagradzani podobnie jak aktualny zarząd PKP S.A., z tą różnicą, że poza wynagrodzeniem zasadniczym będą otrzymywali premię uznaniową, zależną od wykonania obowiązków, które postawiła przed zarządem rada nadzorcza spółki i resort transportu.

Sławomir Nowak liczy, że nowy zarząd spółki – matki doprowadzi do zrealizowania do 2015 r. kilku podstawowych celów: modernizację i zakup nowego taboru dla PKP Intercity (m.in. Pendolino), modernizację i rewitalizację linii kolejowych (w tym skrócenie czasu przejazdu z Warszawy do Wrocławia do 3,5 godziny), program wymiany rozjazdów i poprawa bezpieczeństwa (w tym program podniesienia kategorii 2 tys. przejazdów kolejowych). Zadaniem nowych menedżerów ma być także usprawnienie pozyskiwania funduszy europejskich oraz pieniędzy z "rynku".

Nadal na kolei

Dotychczasowi członkowie zarządu PKP S.A., czyli Paweł Pieśniewski, Paweł Olczyk i Romuald Bosakowski, nie odejdą ze spółki. Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP S.A. Krzysztof Opawski powiedział, że będą nadal pracować, tylko na innych stanowiskach.

Zamiarem Ministerstwa Transportu i PKP S.A. jest to, aby we wszystkich spółkach Grupy PKP ustalić pewien standard wyłaniania członków zarządu, którzy sprawdzili się w sferze zarządzania także poza PKP.

- Po to powołujemy profesjonalnych menedżerów, aby przeprowadzili audyt zarządów i ocenili kadrę menadżerską całej Grupy PKP. Będę w tym zakresie oczekiwał takich wniosków i rekomendacji - mówił minister Nowak.

Źródło: Kurier Kolejowy

_________________
Nie patrz w przeszłość, bo przyszłość Cię znienawidzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Caryca Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 16 Lis 2011

PostWysłany: 05-04-2012, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Ręce opadają. Gdzie jest Miętek, Grymel i inna mafia związkowa, gdzie prokuratura? Co robić mają kolejarze. Pozostawienie Wasiak, Olczyka to hańba, jeszcze niech Wacha powołają. Miał być generalny strajk i co?

Na razie kolesie dostają kasę, prywatyzacja na maxa a winni zostają, z tą lub większą kasą.
Cargo i Tk do sprzedaży w momencie osiągania zysków, czy oni "ekonomie" w Korei Północnej kończyli?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 05-04-2012, 19:46    Odpowiedz z cytatem

Żenada. Wasiak od początku swojego trwania w PKP SA nic nie zrobiła dla kolei. Potwierdzeniem tego stanu są ostatnie misiące jej prezesowania. Tak różnica teraz będzie, że do tej pory brała 30 tys., a teraz weźmie prawie 50 tyś.
Panie Ministrze, obudź się Pan wreszcie, albo wyjmij ręce z nocnika i zacznij działać, bo na razie, to tylko rozdanie kolejny raz kolesiom intratnych posadek bez żadnej odpowiedzialności.
Brawo Caryca, gdzie jest ten wiecznie krzyczący Miętek, gdzie jest Grymel i Stolorz. Czyżby juz się ułożyli z nowym zarządem?
To właśnie teraz powinni wyjść kolejarze na ulicę i żądać przede wszystkim likwidacji PKP SA i żadnych odpraw, żadnego przenoszenia do spółek w grupie. Won z kolei.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-04-2012, 19:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Od 11-go „świeże powietrze” zawieje w PKP

Tak... Świeże powietrze (Karnowski, Ciżkowicz) plus zatęchły odór starego betonu (Wasiak).
Ciekawa mieszanka... Think

Maria Wasiak już chyba z 10 lat siedzi w zarządzie PKP S.A. Wcześniej była prezesem PKP PR. W tym czasie rządziły wszystkie liczące się partie polityczne. Czy ona jest nieusuwalna?

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 05-04-2012, 20:39    Odpowiedz z cytatem

Melduję, że dokonałem zmian = STOP = przeciwnik uśpiony = STOP = Naród uspokojony = STOP = maria i paweł zadowoleni = STOP = kolejarze... a co mnie oni k....a obchodzą = STOP = przepraszam za k...a = STOP = spotkamy się na egzekutywie = STOP = zawsze wierny - sławek.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunny Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 30 Kwi 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-04-2012, 21:01    Odpowiedz z cytatem

PKP: Rozdawnictwo lukratywnych stanowisk

Minister transportu Sławomir Nowak zapowiedział, że jeszcze dziś zdymisjonuje obecną prezes spółki PKP S.A. Marię Wasiak. Wszystko wskazuje, że nowym prezesem zostanie Jakub Karnowski, który parę dni temu zrezygnował z funkcji prezesa zarządu PKO TFI. O ocenę zasadności tych decyzji oraz stanu polskich kolei portal Stefczyk.info poprosił Czesława Warsewicza, byłego prezesa spółki Intercity S.A., a obecnie m.in. redaktora naczelnego portalu nakolei.pl

Stefczyk.info: Czy dzisiejsze dymisje są zasadne?

Obecny zarząd, w tym pani prezes Maria Wasiak, zostali powołani tymczasowo, po odwołaniu pana prezesa Andrzeja Wacha, w wyniku skandalicznej sytuacji i bałaganu po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy pod koniec 2010 r. Pani prezes ani nic złego, ani nic dobrego nie zrobiła na kolei - trwała w sytuacji, którą zastała. Czyli jako urzędnik - administrator, swoją rolę pewnie spełniała dobrze, ale jeśli chodzi o funkcje menadżerskie, to uważam, że w tej roli nie sprawdziła się. Dlatego ta zmiana jest w pewnym sensie dość naturalna - pani prezes przychodząc liczyła się z tym.

- Ale dlaczego właśnie teraz dochodzi do zmiany szefostwa PKP?

Zapowiedź zmiany zarządu to efekt paromiesięcznych działań. Pan minister Nowak zapowiedział ją już w styczniu, kiedy zaproponował panu Karnowskiemu stanowisko prezesa zarządu. Co ciekawe, zaraz potem ogłosił, że do wyboru prezesa, czy zarządu, należy zatrudnić firmy headhuntingowe i zapłacić im za to duże pieniądze. I teraz jak rozumiem będzie jednak nominował właśnie pana Karnowskiego. Nasuwa się więc pytanie - po co taka procedura i można powiedzieć po co cały ten cyrk. Skoro już zaproponował panu Karnowskiemu stanowisko, to jaki był sens szukania alibi w postaci firm headhuntigowych i wydawania na nich kolejnych, dużych pieniędzy?

Druga rzecz, która budzi kontrowersje i jest w moim przekonaniu bardzo nieetyczna to zapowiedź, że nowy zarząd ma być opłacany trzy-czterokrotnie wyżej, aniżeli do tej pory. W sytuacji, kiedy stan kolei jest bardzo trudny, kiedy bezpieczeństwo jest bardzo mocno obniżone i kiedy poziom realizowanych inwestycji jest bardzo mały - wykorzystany jest zaledwie 1% funduszy unijnych - proponowanie tak lukratywnych stanowisk bez określenia zadań nowego prezesa i zarządu, bez nakreślenia jasnej strategii funkcjonowania firmy, pokazuje jasno, że jest to rozdawnictwo lukratywnych stanowisk dla swoich najbliższych osób.

I dlatego cały ten proces w moim odczuciu jest niepoważny - od wydawania dużych pieniędzy na firmy headhuntigowe, które wskazują osobę znaną od paru miesięcy po rozpoczynanie restrukturyzacji kolei i zmiana na kolei od wprowadzenia lukratywnych stanowisk dla paru najbliższych osób, a nie od strategii, celów, wizji i planu działania.

A tylko przypomnę, że pan Karnowski jest spoza branży kolejowej i nie wiem, czy taki człowiek ma wizję uzdrowienia polskich kolei, czy ma strategię działania.

- A kto według Pana odpowiada za obecny stan kolei i za niewykorzystane fundusze?

Są oczywiście ogniwa pośrednie, ale ostatecznie odpowiada minister infrastruktury, który ma ustawowe zadanie nadzorowania i prowadzenia należycie spraw kolejowych. Nawet jeśli swoje kompetencje deleguje, np. na wiceministra ds. kolejowych, pana wiceministra Massela, a sama kolej jest dziś mocno zdekomponowana - mamy dziesiątki spółek, wielu właścicieli - państwowych, samorządowych i prywatnych - to ostatecznym decydentem, który odpowiada za kształt tej architektury kolejowej jest minister infrastruktury.

A zaniedbania, które były na kolei miały miejsce za pana ministra Grabarczyka - miał na to 4 lata i rzeczywiście te fundusze powinny być za jego kadencji o wiele bardziej wykorzystane. Ale również te niespełna pół roku pana ministra Nowaka to też nie jest mały okres, pozwalający na ratowanie dużej części tych funduszy. Tak naprawdę pierwsze 3-4 miesiące to najważniejszy okres w działaniu ministra, pokazujące jak bardzo jest zdeterminowany w realizacji zapowiadanych działań. I tu jest mój niepokój, bo jednak po pół roku pewne działania legislacyjne w tym zakresie powinny być już wcielane w życie, a dzisiaj mówimy wyłącznie o zmianie prezesa PKP, a nie o ratowaniu funduszy unijnych. I jeśli umknie nam kolejnych 3-4 miesięcy, to tak naprawdę będziemy już na pozycji straconej i nie uda nam się nadrobić zaniedbań pana ministra Grabarczyka, a do tych zaniedbań dopisze się pan minister Nowak. Dzisiaj jest już ostatni dzwonek - kompletnie ostatni dzwonek ażeby to wykorzystać. I dlatego uważam te ostatnie pół roku również za stracone.

źródło: Stefczyk.info

_________________
"Kobiety kochają zwyciężonych, ale zdradzają ich ze zwycięzcami." - T. Williams
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 05-04-2012, 21:05    Odpowiedz z cytatem

Na podstawie dotychczasowej kariery i samego nazwiska opinie podobne w ocenie jak z tego forum są reprezentowane w innych miejscach : Czy polskie koleje państwowe unikną topora ... ?
http://sneipasomoh.salon24.pl/405835,czy-polskie-koleje-panstwowe-unikna-topora

Autor zastanawia się czy ten człowiek będzie wyciągał kolej z bagna czy rozsprzeda, bo nie wierzy w naprawę kolei przez kogoś z kółka wzajemnej adoracji....

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-04-2012, 23:42    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Maria Wasiak już chyba z 10 lat siedzi w zarządzie PKP S.A. Wcześniej była prezesem PKP PR. W tym czasie rządziły wszystkie liczące się partie polityczne. Czy ona jest nieusuwalna?

O losie prezesów niektórych państwowych spółek nie decyduje właściwy minister, ale oficer prowadzący lub sponsor/zleceniodawca. Minister jak cały rząd jest tylko marionetką, bowiem kto inny de facto rządzi w Polsce. Rząd jest spółdzielnią usługową w ramach feudalnego sytemu, który tworzą zleceniodawcy i sponsorzy - krajowi i zagraniczni. Przy czym obecny rząd służy wszystkim tylko nie Polakom.

Cała polityczna historia PRL-u i tzw. III RP obfituje w personalne i grupowe przepychanki, których podstawowym, a czasem jedynym celem było lepsze miejsce przy korycie oraz obsadzenie kluczowych stanowisk zarówno przez klasyczną agenturę jak i przez sponsorowanych "rezydentów".

Nie ma żadnego znaczenia kto będzie rządzić na kolei, ponieważ każdemu, kto pcha się do koryta, zależy wyłącznie na obżarciu się. Po kolejnych wyborach nic się nie zmieni oprócz świń siedzących przy korycie. Po prostu kto inny będzie rozdzielał kolejowa dobra. Inne świnie będą przy korycie, choć do koryta wciąż ta sama ręka leje pomyje i co raz dopuszcza inne świnie.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-04-2012, 08:43    Odpowiedz z cytatem

Jak minister Nowak PKP naprawiał

1. Wczoraj minister transportu Sławomir Nowak ogłosił, że rada nadzorcza grupy PKP dokonała zmian w zarządzie głównej kolejowej spółki, powołując nowy 3 osobowy zarząd składający się z jednego z najbliższych współpracowników Balcerowicza, Jakuba Karnowskiego, dotychczasowej prezes Marii Wasiak i dotychczasowego ekonomisty w firmie Ernst&Young Piotra Ciżkowicza.

W ten sposób ruszyła zapewne karuzela kadrowa w spółkach grupy PKP, tyle tylko, że kolejne odwołania i powołania będą odbywały się już bez tak wielkiego rozgłosu i konferencji prasowych ministra.

Te wczorajsze powołania i odwołania miały być okazją do pokazania ministra Nowaka jako człowieka z wizją, który nie boi się radykalnych zmian kadrowych, byle tylko polska kolej się rozwijała.

2. Okazuje się jednak, że ta zmiana została przeprowadzona w sposób, który na pewno kosztuje nas podatników spore pieniądze, miał być robiony według światowych wzorców, a wyszło zwyczajnie po kumotersku.

Otóż resort wynajął za duże pieniądze firmę headhunterską, która miała wyszukać najlepszych kandydatów do zarządu PKP ale okazuje się, że już w styczniu tego roku minister Nowak, obiecał stanowisko prezesa PKP, wspomnianemu Jakubowi Karnowskiemu.

Na starym zarządzie minister nie zostawił suchej nitki, a wiceprezesem nowego została poprzednia prezes spółki PKP Maria Wasiak, która zresztą w tym zarządzie przepracowała ostatnie klika lat i jak najbardziej zasadne jest pytanie skoro to był zarząd bardzo zły, to dlaczego dla jego prezesa znalazło się miejsce w nowym (czyżby chodziło o silne polityczne i osobiste powiązania byłej już Pani prezes z czołowymi politykami Platformy).

Członkowie zarządu będą teraz mieli wynagrodzenia 3-4 razy wyższe niż ich poprzednicy, ponieważ będą zatrudnieni na kontraktach menadżerskich. Widać że ministrowie z Platformy uwielbiają takie kontrakty dla swych dobrych znajomych, a ich skutki my podatnicy, mogliśmy już odczuć, kiedy odchodził prezes spółki Narodowego Centrum Sportu, Rafał Kapler.

Wtedy dowiedzieliśmy się, że na takich kontraktach wynagrodzenia po 20 tysięcy złotych miesięcznie, to normalka no i są jeszcze dodatkowo kilkuset tysięczne premie za sukces, przy czym ten ostatni jest najczęściej niezdefiniowany.

3. Nowy zarząd ma się zająć poprawą wykorzystania środków europejskich (do tej pory został rozliczony zaledwie 1% z nich), choć według raportu Komisji Europejskiej już na pewno Polska nie wykorzysta 400 mln euro środków na kolej, a może być jeszcze gorzej i poziom tych start może sięgnąć 1,8 mld euro.

PKP ma 4,5 mld zł długów i te zobowiązania wręcz uniemożliwiają jej działalność w tym wykorzystywanie środków europejskich, bo jak brakuje środków na bieżące wydatki, to skąd mogą się znaleźć środki chociażby na 15% wkład własny.

Nowy zarząd ma te środki pożyczać na rynku, a ponieważ koleje ciągle jeszcze mają sporo majątku, więc już niedługo może się okazać, że ten majątek jest zastawiony w różnych bankach, a wtedy prywatyzacja różnych spółek kolejowych będzie już tylko formalnością. Zdaje się, że nowy prezes wręcz specjalizuje się w tego rodzaju operacjach.

4. Przy takim podejściu te najlepsze kąski z polskich kolei, znajdą się w rękach zagranicznych inwestorów, a to co wymaga dużych inwestycji w dalszym ciągu zostanie na garnuszku biednego państwa.

Poważnie się obawiam czy nowy prezes PKP dostał zadanie rozwoju kolei czy raczej regulowania starych długów, przy pomocy wyprzedaży majątku. Redukowane zapewne będą także koszty przy pomocy kolejnej fali zwolnień grupowych, bo fachowcy od Balcerowicza w zasadzie potrafią prowadzić tylko tego rodzaju operacje: masowe zwalnianie pracowników i wyprzedaż majątku.

Za jakiś czas pewnie się okaże, że kolej w Polsce jest już dochodowa tyle tylko, że obsługuje 2 linie jedną z północy na południe, drugą z zachodu na wschód, a pozostałe części naszego kraju mają sobie radzić bez kolei.

Zbigniew Kuźmiuk

źródło: Nowy Ekran

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 06-04-2012, 18:12    Odpowiedz z cytatem

Żenada, żenada, żenada. poprzednicy napisali już właściwie wszystko. Może poza jednym - czy w końcu ktoś odważy się zlikwidować kolejową "czapę" ? W obecnej strukturze jest to zbędny twór zżerający niemała kasę. Szkoda gadać !!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kostuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2011

PostWysłany: 06-04-2012, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Dziś było w TOK FM (też o kolei)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl