Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 127, 128, 129  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-01-2018, 12:58    Odpowiedz z cytatem

Rozpoczęła się apelacja ws. katastrofy kolejowej pod Szczekocinami.

Przed Sądem Apelacyjnym w Katowicach rozpoczęła się w czwartek rozprawa odwoławcza dotycząca katastrofy kolejowej pod Szczekocinami, gdzie w marcu 2012 r. w wyniku czołowego zderzenia dwóch pociągów zginęło 16 osób, a ponad 150 zostało rannych.

Więcej:
http://inforail.pl/rozpoczela-sie-apelacja-ws-katastrofy-kolejowej-pod-szczekocinami_more_102002.html

---

Apelacja ws. Szczekocin: dyżurna ruchu nie była właściwie przygotowana do pracy

Jolanta S., b. dyżurna ruchu w Sprowie, oskarżona o nieumyślne spowodowanie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami nie miała wystarczającej wiedzy, by właściwie interpretować stan kolejowych urządzeń – przekonywał w czwartek przed sądem jej obrońca.

Więcej:
http://inforail.pl/apelacja-ws-szczekocin-dyzurna-ruchu-nie-byla-wlasciwie-przygotowana-do-pracy_more_102006.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 18-01-2018, 20:00    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Jolanta S., b. dyżurna ruchu w Sprowie, oskarżona o nieumyślne spowodowanie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami nie miała wystarczającej wiedzy, by właściwie interpretować stan kolejowych urządzeń – przekonywał w czwartek przed sądem jej obrońca.

Nie była przygotowana, nie miała wiedzy, ale pracowała jako dyżurna ruchu.... Według tej logiki ja moge pracować jako lekarz. Shocked

[ Dodano: 26 Styczeń 2018, 13:12 ]
Dyżurni ruchu ze Starzyn i Sprowej usłyszeli dziś prawomocne w związku z katastrofą kolejową pod Szczekocinami, do której doszło 3 marca 2012 r. Sąd zdecydował się zaostrzyć karę. Andrzej N., dyżurny ruchu ze Starzyn, usłyszał wyrok 6 lat pozbawienia wolności w warunkach psychiatrycznych. J S., dyżurna ruchu z Sprowej, trafi do więzienia na 3 lata i 7 miesięcy.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/56,114883,22946141,szczekociny.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-01-2018, 16:13    Odpowiedz z cytatem

Zderzenie pociągów, śmierć 16 ludzi, życie tysięcy wywrócone i prawomocny wyrok.

Sąd apelacyjny podwyższył wyroki dla dyżurnych ruchu, którzy doprowadzili do katastrofy kolejowej pod Szczekocinami. Pięć lat temu w zderzeniu pociągów zginęło 16 ludzi, a ponad stu było rannych.

Andrzej N., dyżurny ruchu ze Starzyn został skazany na sześć lat pozbawienia wolności w warunkach psychiatrycznych.

Jolanta S., dyżurna ruchu z miejscowości Sprowa spędzi za kratami trzy lata i sześć miesięcy.

Wyrok zapadł dzisiaj w sądzie apelacyjnym w Katowicach, po pięciu latach od katastrofy. Jest prawomocny.

Więcej:
https://www.tvn24.pl/katowice,51/katastrofa-kolejowa-pod-szczekocinami-wyrok-apelacyjny,809632.html

plk.png
https://www.facebook.com/zbiegiemszyn/
Plik ściągnięto 36 raz(y) 62.98 KB


_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

MK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2012

PostWysłany: 27-01-2018, 22:28    Odpowiedz z cytatem

Najważniejsze żeby żadnych ludzi z układu nie ruszyć - tylko dyżurnych ruchu można wsadzić do więzienia, a nikt na wyższych stołkach nie może mieć żadnej przykrości z powodu katastrofy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-02-2018, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Związek Dyżurnych Ruchu oburzony komentarzem ws. Szczekocin i postępowaniem PLK.

Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu przesłał do redakcji „Rynku Kolejowego” pełne oburzenia stanowisko w sprawie udziału PKP PLK w procesie apelacyjnym dotyczącym katastrofy w Szczekocinach oraz komentarza, którego udzielił „Rynkowi Kolejowemu” Przemysław Wierzbicki, partner zarządzający kancelarii WARP reprezentującej w procesie zarządcę infrastruktury.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zwiazek-dyzurnych-ruchu-oburzony-postepowaniem-plk-i-komentarzami-ws-szczekocin-85580.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-03-2018, 22:48    Odpowiedz z cytatem

6 LAT PO KATASTROFIE POD SZCZEKOCINAMI

26 stycznia 2018 r., prawie sześć lat po czołowym zderzeniu pociągu InterRegio „Matejko” relacji Warszawa – Kraków z pociągiem TLK „Brzechwa” relacji Przemyśl – Warszawa, został ogłoszony prawomocny wyrok w tej sprawie, w której jedynymi oskarżonymi było dwoje szeregowych pracowników spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs94.pdf

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-04-2018, 11:42    Odpowiedz z cytatem

Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami. "Zastosowano sowiecką metodę skazywania wyłącznie szeregowych pracowników".

- Gdy bliżej przyjrzymy się katastrofie kolejowej pod Szczekocinami, widzimy, że było dużo niedociągnięć na wyższych poziomach zarządzania, co kompletnie nie zostało uwzględnione przez wymiar sprawiedliwości – powiedział w audycji Kulisy Spraw Karol Trammer z magazynu Z Biegiem Szyn. W marcu 2012 roku doszło do katastrofy kolejowej pod Szczekocinami, podczas której czołowo zderzyły się dwa pociągi.

Czytaj więcej:
https://www.polskieradio.pl/130/5561/Artykul/2097430,Kulisy-katastrofy-kolejowej-pod-Szczekocinami-Bylo-duzo-niedociagniec

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-09-2018, 19:19    Odpowiedz z cytatem

KATASTROFĄ POD SZCZEKOCINAMI ZAJMIE SIĘ SĄD NAJWYŻSZY

Wpłynęła kasacja od wydanego w styczniu 2018 r. przez Sąd Apelacyjny w Katowicach wyroku w sprawie czołowego zderzenia pociągów pod Szczekocinami, w którym za jedynych winnych katastrofy uznano szeregowych pracowników: dyżurnych ruchu z posterunków odgałęźnych Sprowa i Starzyny.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs97.pdf

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 29-11-2018, 14:38    Odpowiedz z cytatem

Jak naprawdę wyglądała akcja strażaków po katastrofie pod Szczekocinami.

To była największa katastrofa kolejowa ostatnich lat. Fragmenty książki „Strażacy” Joanny i Rafała Pasztelańskich, wydanej przez wydawnictwo Znak.

Więcej:
https://www.newsweek.pl/kultura/ksiazki/jak-naprawde-wygladala-akcja-strazakow-po-katastrofie-pod-szczekocinami/n13kl46

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-03-2019, 22:57    Odpowiedz z cytatem

"Brzechwa" zderzył się z "Janem Matejko", zginęło 16 osób. 7. rocznica katastrofy pod Szczekocinami

W niedzielę mija 7. rocznica katastrofy kolejowej pod Szczekocinami. 3 marca 2012 we wsi Chałupki w wyniku czołowego zderzenia dwóch pociągów zginęło 16 osób, a ponad 150 zostało rannych. Proces karny w tej sprawie zakończył się prawomocnie ponad rok temu.

Czytaj więcej na aktualnosci24.com

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mkonst Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Poznań

PostWysłany: 28-07-2019, 00:17    Odpowiedz z cytatem

Na szpitalnym łóżku umierała sześć razy. – Odratowana, ocalona, a jednak przez lata byłam trupem za życia – przyznaje szczerze Magda Sipowicz, tłumaczka języka migowego, która w głośnej katastrofie pociągu pod Szczekocinami siedem lat temu straciła nogę. I – na bardzo długo, za długo – wiarę w siebie.

https://kobieta.onet.pl/magda-sipowicz-przezyla-katastrofe-kolejowa-pod-szczekocinami-jej-historia/1zmk381

_________________
Pozdrawiam mkonst
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-08-2019, 23:27    Odpowiedz z cytatem

„Na popielato masz? A ja mam, kurwa, na czerwono!” Na polskiej kolei sterowanie ruchem pociągów odbywa się na słowo honoru

Gdy dyżurni ruchu zaczęli przez radiotelefon wywoływać załogi pociągów TLK „Brzechwa” i InterRegio „Matejko”, odpowiedziała już tylko cisza. Maszyniści obydwu składów zginęli – fragment książki Karola Trammera „Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej”, która właśnie ukazała się nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej.

Czytaj więcej:
https://krytykapolityczna.pl/kultura/fragment-ksiazki-ostre-ciecie-jak-niszczono-polska-kolej/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-08-2019, 12:01    Odpowiedz z cytatem

Dróżnik spod Szczekocin

Od siedmiu lat dróżnik spod Szczekocin szuka samobójczych okazji, by wymierzyć sobie karę za 16 cudzych śmierci. Sąd domaga się swojej.

Po tylu latach od tamtych wydarzeń, najtragiczniejszych w powojennej historii kolei i w życiu Andrzeja N., żona już wie, kiedy on chowa po kieszeniach sznurki, chcąc ze sobą skończyć. Kręci się wówczas po domu nienaturalnie pobudzony, po czym znika pod byle pretekstem.

Więcej:
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenstwo/1798238,1,droznik-spod-szczekocin.read

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-03-2020, 14:46    Odpowiedz z cytatem

Upamiętniono ofiary katastrofy kolejowej pod Szczekocinami.

W gminie Szczekociny, na terenie której osiem lat temu doszło do jednej z największych w Polsce katastrof kolejowych, upamiętniono w niedzielę ofiary tragedii z 3 marca 2012 r. Wspominano też postawę mieszkańców i poświęcenie ratowników, którzy nieśli pomoc poszkodowanym w wypadku.

Więcej:
http://inforail.pl/upamietniono-ofiary-katastrofy-kolejowej-pod-szczekocinami_more_121627.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-03-2020, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Ósma rocznica katastrofy pod Szczekocinami.

To już ósma rocznica katastrofy pod Szczekocinami. Pamiętamy i będziemy pamiętać o tragicznie zmarłych w jednym z najtragiczniejszych wypadkach kolejowych w Polsce.

3 marca 2012 roku doszło do jednego z najtragiczniejszych wypadków kolejowych w ostatnich latach. O godzinie 20:55 na linii kolejowej nr 64 Koniecpol – Kozłów, niedaleko odgałęzienia na Centralną Magistralę Kolejową. Zderzyły się czołowo pociągi TLK „Brzechwa” relacji Przemyśl Główny – Warszawa Wschodnia i interREGIO „Jan Matejko” relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Główny. Wagony TLK były prowadzone lokomotywą EP09-035, natomiast skład interREGIO lokomotywą ET22-1105.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/osma-rocznica-katastrofy-pod-szczekocinami/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 128 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl