Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29  Następny
Bilet PKP IC przez Internet
Autor Wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 13-09-2012, 15:56    Odpowiedz z cytatem

Uderzaj do UTK, ze skargą że IC udostępnił niepełnowartościowy kanał dystrybucji biletów, i nie sprecyzował jasno w jaki sposób można/nie można do biletów internetowych dokupić dopłatę na przewóz roweru/rzeczy/psa.

Kopia do Intercity. A im odpisz, że potwierdzasz przyjęcie odpowiedzi, ale się nie zgadzasz z jej treścią, ponieważ reklamacja nie tyczyła usługi e-IC (na której regulaminie oparli odpowiedź), tylko pobranej opłaty w pociągu.

Napisz (łopatologicznie), że gdyby e-IC na to pozwalało, to kupiłbyś tę dopłatę od razu przez e-IC.

_________________
Dzień dobry!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 13-09-2012, 15:59    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
To nie zadziała. Przecież IC tego przepisu o ograniczonej sprawności ruchowej przewożącego rower nie uznaje w swoich regulaminach. Zresztą sprawdziłem na sobie dwa razy, nie mając innej opcji jak zakup biletu u konduktora, i za każdym razem mnie skasowali.

A co szkodzi spróbować? Miałem już z nimi kilka razy do czynienia i - wierz mi - pracujący tam ludzie nie są prawnikami, a poza tym do ludzi kończących szkoły z wyróżnieniem też nie należą...

Cytat:
W mailu chcieli, abym potwierdził odbiór. To pewnie nie na darmo.

Obowiązuje ich 30-dniowy termin udzielenia odpowiedzi, po przekroczeniu którego reklamacja zostaje z "automatu" uznana za rozpatrzoną pozytywnie w całości, stąd pewnie ta prośba. Poza tym w papierach porządek muszą mieć.
Ja co prawda mieszkam w Krakowie i na ul. Dworcową do biura PIC-u mam kilkanaście minut, niemniej wydaje mi się, iż reklamację można złożyć także w dowolnej kasie PIC-u. Ja nigdy nie korzystam z maila, zawsze piszę pismo:
1) mam przy sobie potwierdzoną kopię;
2) nie jestem anonimowy, więc od razu zaczynają ze strachu robić w gacie;
3) muszą się wykosztować na potwierdzenie złożenia reklamacji (14 dni) oraz na polecony z odpowiedzią (30 dni); mi kiedyś w końcu uznali reklamację, bo udzielając odpowiedzi po raz trzeci na tą samą reklamację koszt korespondencji przekroczyliby wielkość mojego roszczenia - zysk dla PIC-u: ZERO
4) im więcej "papierków", pism, itp., tym sprawniej idzie ew. rzecznikowi praw konsumenta; możesz sobie wtedy spokojnie doliczyć koszty papieru, druku, dojazdu do punku złożenia reklamacji (nikt nie sprawdzi czy nie szedłeś na piechotę)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 13-09-2012, 16:06    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
3) muszą się wykosztować


Ale nie o to przecież chodzi, żeby kolejarzom dop..yć, tylko żeby wyegzekwować swoje prawa, oraz wymusić jasne ich przedstawienie w regulaminach.

Juzef, dodatkowo możesz powołać się na Kartę Praw Pasażera opublikowaną przez UTK, która w paragrafie bodaj 5. mówi, że podróżny z rowerem nie ponosi dodatkowych kosztów za wystawienie biletu w pociągu. I niech się PIC gryzie z UTKiem, skoro ma na to ochotę.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 13-09-2012, 16:16    Odpowiedz z cytatem

rumburak, przykład z kosztami korespondencji był wyłącznie po to, że i w taki sposób można sobie pośrednio pomóc Zg Jak to mówiła babka Pawlaczka: "Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" Śmiech

Cytat:
(...) możesz powołać się na Kartę Praw Pasażera opublikowaną przez UTK, która w paragrafie bodaj 5. mówi, że podróżny z rowerem nie ponosi dodatkowych kosztów za wystawienie biletu w pociągu.

Rzeczywiście jest coś takiego, zupełnie zapomniałem Hmm Dzięki rumburak za przypomnienie Wink No to już sprawa jasna z mojego punktu widzenia - jak nie zwrócą pieniędzy walisz prosto do rzecznika praw konsumenta (ma szersze kompetencje niż UTK), a on ich już op...i jak burą sukę Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Juzef Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2010

PostWysłany: 13-09-2012, 18:47    Odpowiedz z cytatem

Na stronie UTK czytam:
Cytat:
Skargę na naruszenie przepisów rozporządzenia Nr 1371/2007/WE można wnieść do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika.

Czy otrzymanie odpowiedzi to jest wyczerpanie procedury reklamacyjnej w tym przypadku? Żeby nie było, że za wcześnie by UTK angażować.

Cytat:
A co szkodzi spróbować? (...) Pracujący tam ludzie nie są prawnikami.

Prawnikami może nie są, ale wiedzą, jak sobie pracę ułatwić i mogą mieć procedurę: pisze koleś po raz kolejny o to samo? Odrzucić. Da się wykręcić interpretacją regulaminu? Odrzucić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 13-09-2012, 19:26    Odpowiedz z cytatem

Juzef napisał/a:
(...) Czy otrzymanie odpowiedzi to jest wyczerpanie procedury reklamacyjnej w tym przypadku? (...)

Ostatnio jak pisałem reklamację pod pismem z odpowiedzią była nieśmiertelna sentencja:
Cytat:
Udzielona odpowiedź wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego

Formalnie nie ma u nich możliwości "odwołania". Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi Smile

PS: zapomniałem, że można jeszcze walczyć przed Polubownym Sądem Konsumenckim przy właściwym miejscowo inspektoracie Inspekcji Handlowej (ostatnio kosztowało to dosłownie kilka złotych)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 13-09-2012, 19:49    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem lepiej by było, żeby UTK zmotywowany tym przykładem zachęcił PIC albo do wprowadzenia dopłaty na rower w e-IC, albo przynajmniej do umieszczenia w regulaminie jednoznacznego zapisu, że podróżny może nabyć dodatkowy bilet u obsługi, już bez opłaty za wystawienie.

Ewentualnie, że nie może (musi w kasie, w przeciwnym razie +10 zł), ale niechże to będzie jasno zapisane, i niech UTK oceni, czy to się nie kłóci z Rozporządzeniem.

[ Dodano: 13-09-2012, 20:52 ]
W każdym razie, zachęcam do robienia dymu wokół tej sprawy, to może się jakiś beton trochę ukruszy.

[ Dodano: 13-09-2012, 20:54 ]
Ooo, Juzef doczytałem, że miałeś wtedy przesiadkę. Jeśli była krótsza niż 30 minut, i jesteś w stanie to udokumentować (np. masz oba bilety), to jest to dodatkowy argument przemawiający za brakiem opłaty za wystawienie biletu na rower w pociągu.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

janstar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sie 2012

PostWysłany: 13-09-2012, 22:40    Odpowiedz z cytatem

kamil_krk napisał/a:
Juzef napisał/a:
(...) Czy otrzymanie odpowiedzi to jest wyczerpanie procedury reklamacyjnej w tym przypadku? (...)

Ostatnio jak pisałem reklamację pod pismem z odpowiedzią była nieśmiertelna sentencja:
Cytat:
Udzielona odpowiedź wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego

Formalnie nie ma u nich możliwości "odwołania". Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi Smile


zawsze mozna sie odwolac Smile podobne cyrki sa w TP, w ktorej obecnie pracuję (tzn te dopiski pod reklamacjami, a ich tak istnieje cos takiego jak skarga/odwolanie od reklamacji)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 13-09-2012, 22:57    Odpowiedz z cytatem

janstar, wiem o tej sytuacji w TP, bo właśnie czekam na odpowiedź na powtórną skargę po uszkodzeniu linii Very Happy Niemniej w tej konkretnej sytuacji (wracamy do PIC-u) chodzi o to, aby procedura reklamacji została formalnie zakończona Zg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Juzef Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2010

PostWysłany: 14-09-2012, 08:07    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Juzef doczytałem, że miałeś wtedy przesiadkę. Jeśli była krótsza niż 30 minut, i jesteś w stanie to udokumentować (np. masz oba bilety), to jest to dodatkowy argument przemawiający za brakiem opłaty za wystawienie biletu na rower w pociągu.


Uhh... w sumie mogłem się na to powołać od razu. Właśnie to jest sedno problemu, że na przesiadkę miałem kwadrans, a nic to nie dało, bo jedyna czynna w tamtej chwili kasa IC była oblężona.

Cytat:
W każdym razie, zachęcam do robienia dymu wokół tej sprawy, to może się jakiś beton trochę ukruszy.


Chętnie, ale na ten moment nie jestem do końca pewien, żeby już do UTK uderzać, zwłaszcza że doczytałem w odpowiedzi od IC:

Cytat:

W przypadku pojawienia się nowych okoliczności lub nowych dowodów może Pani/Pan złożyć w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej odpowiedzi wniosek o ponowne rozpatrzenie reklamacji. Wniosek prosimy kierować do Dyrektora Biura Rozliczeń Krajowych, „PKP Intercity” S.A. ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków.

Jednocześnie informuje się, że jeżeli nie zgadza się Pani/Pan z w/w stanowiskiem, może Pani/Pan dochodzić swoich ewentualnych roszczeń przed Sądem właściwym miejscowo dla siedziby Spółki „PKP Intercity” S.A. w Warszawie ul. Żelazna 59a (Dz.U. Nr 38 z 2006r., poz.266).


Czyli możliwości ciśnięcia tej reklamacji dalej u IC jeszcze mam...

[ Dodano: 14-09-2012, 12:50 ]
Odpisał też UTK:

Cytat:

W sprawie skierowanej przez Pana reklamacji do PKP Intercity, Urząd Transportu Kolejowego zwrócił się do przewoźnika z prośbą o wyjaśnienie. PKP Intercity S. A. nie uwzględniło Pana reklamacji, uzasadniając swoją decyzję możliwością nabycia biletu na przewóz roweru w kasie.

Biorąc pod uwagę obowiązujące prawo, należy uznać że PKP Intercity S. A. miała prawo do podjęcia takiego rozstrzygnięcia. Przewoźnik nie jest bowiem zobligowany do umożliwienia kupna biletu "na rower" za pośrednictwem strony internetowej.

Niemniej jednak Urząd Transportu Kolejowego podjął działania zmierzające do nakłonienia przewoźnika do rozszerzenia kanałów dystrybucji biletów - w tym biletów na przewóz rowerów. UTK wyraża przekonanie, że PKP Intercity S. A., w dobrze pojętym własnym interesie oraz przede wszystkim podróżnych, zdecyduje się na szybkie zmiany w internetowym systemie dystrybucji biletów.


Spróbuję napisać jeszcze raz reklamację do IC z uwzględnieniem krótkiego czasu na przesiadkę.

[ Dodano: 14-09-2012, 15:44 ]
I jeszcze zapytałem od razu UTK, czy fakt krótkiego czasu na przesiadkę wnosi coś do sprawy:

Cytat:

Niestety nie ponieważ, w takim wypadku, konduktor w pierwszym pociągu powinien dokonać wpisu, który uprawniałby do nabycia biletu za przewóz roweru bez dopłaty. Oczywiście zawsze może Pan spróbować. Jednak szanse są małe.
W przyszłości, jeśli będzie miał Pan mniej niż 15 minut na przesiadkę, sugeruję prosić konduktora/kierownika pociągu o adnotację na bilecie, potwierdzenie że dokonuje Pan przesiadki i na jej zrealizowanie ma Pan mniej niż 15 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomeeek07 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 16-09-2012, 11:54    Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie, chciałbym kupić bilet przez system e-ic na pociąg "Małopolska" z Warszawy do Rzeszowa na 16 października. Czyli dokładnie za miesiąc. Wg rozkładu od 16 X pociąg ten znów jeździ w pełnej relacji tj. do Przemyśla. W internetowym systemie sprzedaży biletów na ten pociąg bilet można kupić tylko do Krakowa (czyli tak jak do tej pory). Bardzo zależało by mi na ofercie "super bilet", a jak każdy wie, w tym przypadku bilet trzeba kupić przez internet... Więc może ktoś wie, czy i kiedy zostanie mi to udostępnione? Napisałem również do Intercity w tej sprawie, zobaczymy co odpiszą...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bruges Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2010

PostWysłany: 16-09-2012, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Małopolska do końca rozkładu będzie jeździć tylko do Krakowa, więc to jest tylko błąd w systemie niestety...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomeeek07 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 20-09-2012, 10:42    Odpowiedz z cytatem

Od 19 padździernika ex "małopolska" jest w systemie e-ic...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 20-09-2012, 11:18    Odpowiedz z cytatem

Muehehehe, znowu im "szambo wybiło". Śmiech

Z Małopolską już kilkukrotnie były tego typu cyrki. Amatorzy w PKP (IC czy tam Telekom) nie potrafią zapanować nad własnym systemem, i co rusz to wyskakuje im na wierzch rozkład z grudnia ub. roku.

Pełna amatorszczyzna, niestety. Trzeba było kupić system/obsługę od Asseco, jak Przewozy Regionalne, ale PKP IC naturalnie musi go zrobić po swojemu, co wychodzi niestety dziadowsko. Nawet głupiej dopłaty na rower nie można zrobić przez e-IC, a Ty oczekujesz od nich że rozkłady będą poprawnie wgrywane? :-o

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 20-09-2012, 11:42    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
(m. in. nie musisz się zgłaszać do obsługi pociągu w przypadku braku biletu

W IC także to obowiązuje(w mniejszym zakresie) i oznacza że nie musisz(z rowerem,dzieckiem,większym bagażem) zgłaszać braku biletu lecz opłatę za wydanie musisz uiścić.Nie doprowadzajmy do absurdu.

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 29 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl