Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Polskie potrzeby taborowe
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-02-2012, 19:07   Polskie potrzeby taborowe Odpowiedz z cytatem

Arrow http://inforail.pl/text.php?id=45496

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 17-03-2012, 19:21    Odpowiedz z cytatem

W tym roku ożywił się rynek remontów taboru kolejowego. Ze względu na ograniczone możliwości finansowe spółek transportowych, nadal jednak skromne są plany zakupów nowych wagonów i lokomotyw.

PKP Intercity w styczniu rozstrzygnęło oferty w przetargu napraw rewizyjnych 748 wagonów pasażerskich (kwota 191 mln zł brutto), w lutym na remont 45 lokomotyw (25 mln zł). Spółka Przewozy Regionalne zakontraktowała już rewizję 30 wagonów i modernizację 10, a być może ogłosi jeszcze przetarg modernizacji 57 zwykłych i 38 piętrowych wagonów. Koleje Mazowieckie dorzucą na rynek do zamówień 40 sztuk, natomiast inne spółki samorządowe łącznie blisko 100.
Na ten rok przypadną też głównie modernizacje 65 lokomotyw PKP IC w przetargu ogłoszonym w końcu grudnia ub.roku, czy większość remontu 130 lokomotyw spalinowych serii SM42 i ST44, jakie wiosną ub. roku ogłosiła PKP Cargo (łączna wartość - ponad 400 mln zł).

- Na takim tle skromny jest popyt na nowy tabor - mówi Józef Michalik, dyrektor ds. Marketingu Newag. - U nas zamówienia w tym roku obejmują łącznie 10 pojazdów, czyli 58 sztuk wagonów.

PESA Bydgoszcz od lutego dostarcza systematycznie Warszawskiej Kolei Dojazdowej nowe EZT typu EN 97 - łącznie kontrakt zakłada zakup 14 jednostek trójczłonowych. PESA dostarczy też m.in. dwa szynobusy 214Mb dla Kolei Mazowieckich oraz województwu warmińsko-mazurskiemu trójczłonowy EZT Elf.

Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, wagon pasażerski w spółkach przewozowych w Polsce liczy średnio 29,2 lata. To efekt braku inwestycji przez prawie trzy dekady zarówno w całą kolej, w tym w tabor i infrastrukturę, jak i w produkcję lokomotyw i wagonów.

Młodsze są lekkie pojazdy, czyli szynobusy (7 lat), lecz dominują (ok. 57 proc.) wagony 2 klasy 111A i 111B, produkowane do końca lat 80. przez PAFAWAG Wrocław i Zakłady im. H. Cegielskiego w Poznaniu oraz elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) serii EN57, konstrukcji sprzed 50 lat.

Formalnie, wiek wagonu nie ma bezpośredniego przełożenia na bezpieczeństwo jazdy. Do ruchu mogą być dopuszczone tylko te, które mają aktualne wpisy o obowiązujących przeglądach. Wiek taboru wpływa natomiast na koszty działalności spółek przewozowych, a przede wszystkim na parametry techniczne (ograniczoną prędkość maksymalna, większe zużycie energii, pracochłonność utrzymania), jakościowe i komfortu podróży. Kto siedział dłużej niż 2 godziny w pociągu podmiejskim z drewnianymi ławkach, ten prędko nie zdecyduje się na taką podróż.
To dlatego trzeba wymieniać systematycznie i co roku pewną część wagonów, aby nie doprowadzić do spiętrzenia problemów. Tak realizowana polityka skutkuje tym, że średni wiek taboru w większości krajów zachodniej Europy nie przekracza 20 lat.

Łącznie użytkowanych jest w kraju ok. 3800 wagonów pasażerskich, 1200 EZT i 207 szt. szynobusów. Aby zachować wiek ok. 20 lat, przewoźnicy powinni wymieniać co roku ok. 5 proc. taboru, czyli po około 200 sztuk.

Rozwój mocy

Tym niemniej polskie zakłady produkujące wagony i tramwaje - Newag Nowy Sącz i PESA Bydgoszcz - lub ich podzespoły do montażu w firmach zagranicznych przygotowują się do większego zbytu, w kraju i na eksport. W czerwcu zakończy się budowa nowej hali produkcyjnej Newagu. Zwiększenie mocy posłuży m.in. do montażu pozostałych 15 pociągów Inspiro dla warszawskiego metra (10 wytwarza już wiedeńska fabryka Siemensa). Pierwsze egzemplarze wagonów mają powstac w grudniu tego roku. Udział w konsorcjum i wygrany przetarg dla spółki Metro Warszawskie, wartości ponad 1 mld złotych, na dobre otworzył Newagowi drogę do europejskiej czołówki producentów pojazdów szynowych. Dotychczas powstały trzy różne wersje trzech członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych: siedem składów 14WE - wyprodukowanych w 2005 roku, EN61 - nowsza wersja poprzedniego oraz sześć najnowszych pojazdów 14WE dla spółki SKM Warszawa.

- Jak w każdej złożonej produkcji, opieramy się na własnym projekcie i myśli technicznej oraz outsourcingu wielu podzespołów - dodaje dyrektor Michalik. - Sami wytwarzamy kluczowe elementy, tj. układy napędowe i toczne oraz pudła, a także np. wiązki elektryczne, układy sterowania i hamowania.

Duże nadzieje na sukces rynkowy Newag pokłada w produkcji nowej elektrycznej lokomotywy towarowej E6ACT Dragon, która zmontowana została w spółce zależnej ZNLE w Gliwicach. Jest to pierwsza od 20 lat lokomotywa wyprodukowana w Polsce, przeznaczona do ciągnięcia ciężkich składów towarowych (do 4000 ton). Z sukcesem zaliczyła testy u przewoźników, w tym w Lotos Kolej.


źródło: wnp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 26-02-2019, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Dziewięć firm chce zaprojektować z PKP Intercity pociągi do obsługi CPK.

PKP Intercity oraz NCBR otrzymały aż dziewięć zgłoszeń do dialogu technicznego, który ma doprowadzić do opracowania nowej platformy pociągów zespołowych. PKP Intercity potrzebuje nawet 130 składów do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Więcej:

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/dziewiec-firm-chce-zaprojektowac-luxtorpede-z-pkp-intercity-lista-5345.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl